Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://onlineform.ryanair.com/pl/pl/eu-261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 155  Następna
Autor Wiadomość
#1181 PostWysłany: 12 Mar 2018 13:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
Chodzi chyba o płatność za bilety, a nie wynajęcie auta.
Jeśli tak jak mówisz organizacja transportu zastępczego była zła i nikt nie czekał na Ciebie tam gdzie powinien, a sam dochowałeś staranności, by się dowiedzieć co masz zrobić, to na tym oprzyj swoją reklamację i zażądaj zwrotu kosztów dojazdu do Walencji okazując rachunki. Generalnie nie Ty powinieneś biegać po całym lotnisku i szukać pomocy, natomiast zapytanie w punkcie obsługi ryanaira lub jakiegoś pracownika albo w informacji lotniskowej wydaje się adekwatnym zaangażowania po Twojej stronie.
Oczywiście można być pewnym, że ryanair będzie chciał Cię zbyć i procedura reklamacyjna szybka i łatwa nie będzie, nie ma też gwarancji jej skuteczności, ale jeśli rzeczywiście uważasz, że nienależycie poinformowano Cię o komunikacji zastępczej to możesz walczyć.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Miesiąc na Phuket za 4040 PLN. Loty z Warszawy (z dużym bagażem) i noclegi w 4* hotelu Miesiąc na Phuket za 4040 PLN. Loty z Warszawy (z dużym bagażem) i noclegi w 4* hotelu
Bezpośrednie loty first minute do Nowego Jorku i Miami z Berlina od 1541 PLN. Dużo terminów Bezpośrednie loty first minute do Nowego Jorku i Miami z Berlina od 1541 PLN. Dużo terminów
#1182 PostWysłany: 12 Mar 2018 14:41 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3524
srebrny
gdyby na pismie dostal odmowe zorganizowania takiego transportu, to ok. ale nie w sytuacji ze 'czekalem, a nikt do mnie nie przyszedl'.

ryan sie wykrecal od odszkodowan za balagan z odwolanymi lotami, na ta reklamacje nawet nie spojrzy. chargeback za loty tez bedzie odrzucony.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1183 PostWysłany: 12 Mar 2018 15:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
Najlepiej było podejść na miejscu do okienka ryanaira i nagrywać rozmowę. A tak to nie masz żadnych dowodów tylko swoje wyjaśnienia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1184 PostWysłany: 13 Mar 2018 14:17 

Rejestracja: 30 Lis 2013
Posty: 2160
srebrny
Skąd wyciągnąć co było powodem odwołania lotu ?
Chodzi o WMI-BRS 1/03/2018
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1185 PostWysłany: 13 Mar 2018 14:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
Wniosek o odszkodowanie do przewoźnika a jeżeli odp będzie negatywna to skarga do ulc który ustalił przyczynę opóźnienia
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1186 PostWysłany: 13 Mar 2018 14:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Maj 2013
Posty: 2392
niebieski
Mateusz, ja dostałem odpowiedź że pogoda na wyspach ... Także proponuję od razu pisać o odszkodowanie (dlatego że faktycznie była zła pogoda, ale nie tam ... Zależne od tego który twój rejs był po feralnym zakłóconym rejsie )
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1187 PostWysłany: 15 Mar 2018 12:26 

Rejestracja: 12 Mar 2018
Posty: 2
maro123 napisał(a):
Jest to mój pierwszy post na tym Forum, więc na wstępie witam wszystkich:)

Leciałem 1 marca 2018 z Modlina do Walencji Ryanairem wraz z żoną i 8-miesięcznym synkiem. Około 1h przed lądowaniem pasażerowie zostali poinformowani, że lotnisko w Walencji na skutek mgły zostało zamknięte i wylądujemy na lotnisku zastępczym w Alicante. Tuż po wylądowaniu zostaliśmy przez personel pokładowy poinformowani, że na lotnisku będzie oczekiwać na nas przedstawiciel Ryanair'a, który poinformuje nas o dalszych krokach.
Na lotnisku jednak ponowało bardzo duże zamieszanie, zwłaszcza przy odbiorze bagażu. Taśma do odbioru bagażu z mojego lotu z Modlina była nieprawidłowo opisana (jako Luton) i pasażerowie z mojego samolotu zdenerwowani chodzili od taśmy do taśmy szukając swoich bagaży. W końcu i mnie udało się zidentyfikować prawidłową taśmę, i jako jeden z ostatnich pasażerów odebrałem swój bagaż. Przez cały ten czas nie widziałem żadnego przedstawiciela Ryanair, który mógłby mi udzielić informacji na temat odbioru bagażu czy też transferu to lotniska docelowego (Walencja).
W tej sytuacji byłem zmuszony radzić sobie samemu. Wynająłem auto, za które zapłaciłem bardzo wysoką stawkę i pojechałem z rodziną do Walencji.
Podczas lotu powrotnego tydzień później okazało się, że kilku innych pasażerów miało podobną sytuację jak ja - zero informacji i transfer do Walencji na własną rękę. Z kolei inni pasażerowie przyznali, że w pewnym momencie przedstawiciel Ryanair się pojawił i kto miał akurat to szczęście, że znalazł się w pobliżu i miał już odebrany bagaż, mógł się za nim udać i ostatecznie zostać przewieziony podstawionym autokarem do Walencji.
Mam zamiar oczywiście zareklamować zaistniałą sytuację, ale uprzejmie proszę Was o pomoc. Co mi radzicie w tej sytuacji - jak uzasadnić reklamację, co napisać, na co się powołać, o co się warto ubiegać (zwrot za poniesione koszty transportu czy zwrot kasy za bilet)? Posiadam oczywiście wszystkie rachunki, boardingi itp.
Za bilety płaciłem kartą kredytową, więc mam też opcję chargeback. Zastanawiam się jednak czy warto iść w tę stronę. Ryanair może łatwo udowodnić, że transfer autokarem do Walencji miał faktycznie miejsce. Jak zatem by tu sensownie opisać, że nawet jeśli transfer faktycznie był zorganizowany, to nie wszyscy się na niego załapali z winy przewoźnika, bo organizacja na lotnisku oraz przekaz informacji były bardzo nieprofesjonalne i źle zorganizowane.
Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki i pomoc.
Pozdrawiam


Dziękuję wszystkim za komentarze - zarówno te o braku szans na cokolwiek, jak i te o zaciśnięciu pięści i zagrzewających do walki :)
Uprzejmie donoszę, że złożyłem stosowną reklamację do Ryanaira opartą o 261/2004 oraz podpartą dodatkowo MEMO/12/203. Staram się udowodnić brak należyej opieki i wnoszę o zwrot poniesionych kosztów za wynajem auta. O efektach (bądź ich braku ;) ) będę informował w tym wątku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1188 PostWysłany: 15 Mar 2018 17:34 

Rejestracja: 15 Mar 2018
Posty: 1
Witam,

Chciałam prosić o radę odnośnie Ryanaira.
26 lutego miałam mieć lot powrotny z Rzymu do Krakowa, ale ze względu na śnieg w Rzymie lot został odwołany. Udało nam się przebukować bilet na następny dzień z Neapolu. W związku z tym musieliśmy ponieść koszty transportu z Rzymu do Neapolu, noclegu i wyżywienia przez cały dzień, o który opóźnił się mój przylot. Po powrocie zeskanowałam wszytskie rachunki i wypełniłam
formularz o zwrot poniesionych kosztów (nie domagam się nawet odszkodowania bo wiadomo, że przez pogodę i tak nic mi się nie należy). Po kilku dniach otrzymałam od Ryanair odpowiedź, że lot był odwołany ze względów bezpieczeństwa i nie należy mi się żaden zwrot. To jakaś straszna bzdura, ponieważ nawet w ich regulaminie pojawia się infrormacja o zwrocie kosztów bez względu na powody odwołania lotu. Odpisałam im mailowo powołując się na ten zapis regulaminu i na rozporządzenie PE 261/2004 (zresztą Ryanair odmawiając mi zwrotu również się na to rozporządzenie powołał). I moje podstawowe pytanie - jak długo powinnam czekac na ich kolejną odpowieź i co dalej robić jeżeli uparcie będą mi odmawiać zwrotu kosztów? Dodam tylko, że koszty wcale nie były wysokie ponieważ i tak nocowałam w jakimś biednym hotelu i jeździłam autobusami, a nie taksówkami więc nie mają podstaw powoływać się na jakieś nieracjonalne wartości.
Będę wdzięczna za wszelkie wskazówki lub sugestie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1189 PostWysłany: 16 Mar 2018 11:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Gru 2015
Posty: 23
Cytuj:
We sincerely regret the cancellation of your flight FR7025 from Rome Ciampino to Warsaw
Modlinon the 08/03/2018 which was due to Italian Air Traffic Controller Strike, outside of
our control.
As this cancellation was unexpected and therefore outside Ryanair’s control we regret to
advise that no monetary compensation is due under EU Regulation 261/2004.
Our records show that you had the possibility to be re-accommodated on an alternative
Ryanair flight on the same route; however, you chose to book a new flight with another
airline company.
In the light of the above, we regret we cannot accede to your refund request for alternative
transportation in this case.
Also, please be advised that no further liability under EU261/2004 arises.


Tak jak można było się spodziewać, jakie kroki mogę dalej podjąć?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1190 PostWysłany: 16 Mar 2018 11:33 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4034
złoty
ULC, a przede wszystkim pierwsze kroki na górę strony do wiki!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1191 PostWysłany: 16 Mar 2018 18:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Wrz 2011
Posty: 26
Witam,
miałem lot 25 lutego z Warszawy na Teneryfę.
Z uwagi na złe warunki pogodowe i cześć zamkniętych lotniska a inne lotniska na Kanarach były już przepełnione, nasz lot został przekierowany do Marakeszu (Maroko). Tam po dwóch godzinach postoju dostaliśmy info że lotnisko na Teneryfie znowu jest otwarte i polecieliśmy i już bez problemów wylądowaliśmy.

Pytanie czy przysługuje nam jakieś odszkodowanie od Ryanaira za opóźniony przylot (w sumie ponad 3 godziny)? W Marakeszu od linii nic nam nie zaproponowano, ani wody, jedzenia. Nie opuszczaliśmy fizycznie samolotu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1192 PostWysłany: 16 Mar 2018 18:16 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Kateringu nie było ;) Napisz wniosek, nie robiąc sobie zbytnio nadziei,na pogodę nie ma mocnych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1193 PostWysłany: 18 Mar 2018 12:50 

Rejestracja: 18 Mar 2018
Posty: 7
Dzień dobry w dniu wczorajszym miałem opóźniony lot 3h56min dostałem potwierdzenie od przewoźnika w jaki sposób mogę się ubiegać o odszkodowanie na podstawie UE 261, na stronie Ryanaira muszę wykazać koszty które podniosłem ze względu na opóźniony lot (hotel, jedzenie) takich kosztów nie podniosłem ale opóźnienie skomplikowalo sprawy prywatne.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1194 PostWysłany: 18 Mar 2018 15:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Maj 2013
Posty: 2392
niebieski
na samej górze w wikipoście masz niezbędne linki
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1195 PostWysłany: 18 Mar 2018 16:06 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@Gracjan Mazur Przyczyna opóźnienia jest tu też bardzo istotna. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1196 PostWysłany: 18 Mar 2018 16:50 

Rejestracja: 18 Mar 2018
Posty: 7
Zdaje sobie z tego sprawę maszyna w stn utknęła a warunki meteo były jak najbardziej ok :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1197 PostWysłany: 18 Mar 2018 18:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2012
Posty: 1134
Loty: 392
Kilometry: 429 122
niebieski
Przeszukałem temat, znalazłem podobną sytuację z grudnia 2016. Ale wolę zapytać, może ktoś miał inne doświadczenia od tego czasu.

Lot Gdańsk-Leeds odwołany z powodu śniegu w Leeds. Pierwszy odcinek dnia to Leeds-Gdańsk, potem samolot wraca z Gdańska do Leeds, samolot jednak utknął w Anglii i nie wyruszył do GDN.

A tak naprawdę, to ten właśnie samolot wczoraj wieczorem z Lanzarote wylądował w Liverpoolu zamiast w Leeds. Rano nie było go w Leeds.

Rozumiem że odszkodowanie się nie należy, a śnieg w Leeds to nadzwyczajna okoliczność? Czy tak samo byłoby, gdyby odcinek poprzedzający mój lot nie miał nic wspólnego z Leeds i np. był lotem Torp-Gdańsk?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1198 PostWysłany: 18 Mar 2018 23:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
@Djorkaeff
To jeszcze spojrzyj na wątki: Historia lotu na flightradar i [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony. 8-)
Zgodnie z orzecznictwem i polityką ULC odszkodowanie przysługuje. W tym przypadku to przewoźnik powinien zapewnić odpowiednią rotację samolotów.
„Linia lotnicza powinna rozplanować zasoby w taki sposób, by dysponować rezerwą czasową lub materiałową(samolot), która pozwalałaby mu wykonać kolejne loty zaplanowanej rotacji zgodnie z pierwotnym planem.

To nie pogoda była powodem odwołania Twojego lotu, a nieuwzględnienie przez przewoźnika ryzyka opóźnienia związanego z ewentualnym zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności(fragment decyzji Prezesa ULC, który jest przywoływany w podobnych sprawach).
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off
Djorkaeff uważa post za pomocny.
 
      
#1199 PostWysłany: 20 Mar 2018 14:51 

Rejestracja: 20 Mar 2018
Posty: 5
Dzień dobry, proszę bardziej doświadczonych o radę, co mam robić dalej.
W ostatnią niedzielę mój lot Stansted-Wrocław był opóźniony o 3h19min. Dostałam na maila potwierdzenie od Ryaniar. Złożyłam reklamację wczoraj i już dziś dostałam odpowiedź: "As this flight arrived at its destination of Bremen with a delay of less than 3 hours no monetary compensation is due under Article 7 of EU Regulation 261/2004."
Kompletnie nie rozumiem co ma do tego Brema, ani czas zupełnie niezgodny z dostarczonym potwierdzeniem. Co robić dalej?
Góra
 Profil Relacje PM off
Raphael uważa post za pomocny.
 
      
#1200 PostWysłany: 20 Mar 2018 14:56 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Chyba wkleili ci niewłaściwą odpowiedź .Napisz raz jeszcze ,potem zostaje ULC.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 155  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group