Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://onlineform.ryanair.com/pl/pl/eu-261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 155  Następna
Autor Wiadomość
#1261 PostWysłany: 04 Maj 2018 11:36 

Rejestracja: 04 Maj 2018
Posty: 3
miriam napisał(a):
Bezpłatnie możesz w tej sprawie skontaktować się z FR na czacie.


Dziękuję za odpowiedź. Skontaktowałam się z Ryanairem na czacie i otrzymałam odpowiedź, że nie należy mi się zwrot kosztu noclegu itp.
Natomiast przeglądając wcześniejsze posty widziałam, że niektórym osobom udało się wywalczyć taki zwrot i stąd moje pytanie - na jaki przepis można się powołać? Jaką strategię obrać, żeby otrzymać zwrot poniesionych kosztów?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#1262 PostWysłany: 04 Maj 2018 11:38 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2267
Loty: 210
Kilometry: 407 015
złoty
@TheWorldIsNotEnough: miałem identyczny problem. Również z FRA i po przedstawieniu dokumentów za pierwszym razem próbowali mnie zbyć ale potem jak odpisałem że sami w mailu przysłali informację iż zwrot kosztów się należy to po prawie 2 miesiącach oczekiwania dostałem przelew. Pewnie przyszedł identyczny mail do Ciebie:

Załącznik:
Przechwytywanie.PNG
Przechwytywanie.PNG [ 35.25 KiB | Obejrzany 1724 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off
TheWorldIsNotEnough uważa post za pomocny.
 
      
#1263 PostWysłany: 04 Maj 2018 11:56 

Rejestracja: 04 Maj 2018
Posty: 3
Niestety ja otrzymałam inną wiadomość:

"Należy pamiętać, że Ryanair nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek wydatki, bezpośrednio lub pośrednio związane z rezerwacją w wyniku zmiany rozkładu.

Alternatywnie, mogą Państwo skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta w związku ze zmianą godziny odlotu lub kliknąć tutaj , aby rozpocząć chat."

W takim razie w moim przypadku raczej nie ma nadziei na zwrot za nocleg.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1264 PostWysłany: 04 Maj 2018 11:59 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2267
Loty: 210
Kilometry: 407 015
złoty
@TheWorldIsNotEnough: no to mega ciekawe. Mój mail jest z września 2017, lot odwołany był z końca listopada 2017. Czyżby zmienili zmienili podejście w pól roku... a może im to pokaż? co oni na to :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1265 PostWysłany: 04 Maj 2018 13:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
TheWorldIsNotEnough napisał(a):
Niestety ja otrzymałam inną wiadomość:

"Należy pamiętać, że Ryanair nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek wydatki, bezpośrednio lub pośrednio związane z rezerwacją w wyniku zmiany rozkładu.

Alternatywnie, mogą Państwo skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta w związku ze zmianą godziny odlotu lub kliknąć tutaj , aby rozpocząć chat."

W takim razie w moim przypadku raczej nie ma nadziei na zwrot za nocleg.


Mają obowiązek zapewnić nocleg zgodnie z prawem unijnym wraz z wyżywieniem. Jeżeli nie chcę zarezerwować tobie noclegu niech zaoferują lot innym przewoźnikiem w tym samym dniu.

Cytuj:
Skutkiem tego odwołania muszę nocować we Frankfurcie. Czy należy mi się zwrot kosztu noclegu, dojazdu z/do hotelu, śniadania w hotelu? Jeśli tak, to na jaki przepis mogę się powołać?


Nie pisz o zwrot na razie tylko żądaj zapewnienia noclegu przez Ryanaira i wyżywienia.
Podstawa prawna art. 5 ust.1 lit a i b Rozporządzenia nr 261/2004
Góra
 Profil Relacje PM off
TheWorldIsNotEnough uważa post za pomocny.
 
      
#1266 PostWysłany: 09 Maj 2018 20:07 

Rejestracja: 09 Maj 2018
Posty: 4
Witam :)

Mam problem z Ryanairem, bo miałem wykupiony przelot z Barcelony do Frankufrtu nad Menem dla 5 osób w dniu 28.04. Lot miał się odbyć o godz. 20:30, a dwa dni przed wylotem dostaję sms, że lot został odwołany, nie podali żadnego powodu.

Szybki kontakt na czacie i zaproponowano mi lot zastępczy, ale z Girony do Frankfurtu Hahn, w ten sam dzień, ale o godz. 8 co już skróciło mi pobyt w sumie o jeden dzień. Problem z transferami, auto miałem we FRA na parkingu itd.

Dostałem informację, że zwrócą mi koszty transferów itd. Zaraz po przylocie wypełniłem formularz o odszkodowanie i zwrot kosztów, wyjaśniłem co i jak, załączyłem paragony itd.

Dzisiaj mówię odezwę się do nich i zapytam jaki jest status zgłoszenia. Krotka rozmowa na czacie i po rozmowie dostaję maila:

Cytuj:
I refer to your chat conversation dated 9th May 2018.

We sincerely regret the cancellation of your flight FR1681 from Barcelona El Prat to Frankfurt on the 28/04/2018, which was due to Strike Action by French Air Traffic Controllers, outside of our control.

As this cancellation was unexpected and therefore outside Ryanair’s control, we regret to advise that no monetary compensation is due under EU Regulation 261/2004.

On retrieving your reservation number, we note you were re-accommodated on an alternative flight FR4125 from Barcelona Girona to Frankfurt Hahn on the 28/04/2018.

I hope that the above has clarified matters in this regard.


Przeszukałem dzisiaj strony polskie, francuskie i inne, aby znaleźć jakiś ślad czy były strajki i nic. Wszystkie loty z Barcelony odbywały się normalnie, nawet na trasach Barcelona - Frankfurt, bo sprawdzałem na flightradar (konto Gold).

Kolejna rzecz to:
Cytuj:
As this cancellation was unexpected

Jak niespodziewana sytuacja jak anulowali lot 2 dni wcześniej?

Co do zwrotu poniesionych wydatków jak widać ani słowa, a dziwnym trafem skoro wyleciałem z Girony i też leciałem nad terytorium Francji to jak to ma się do tych niby strajków?

Były strajki we Francji, ale na początku kwietnia i zapowiadają kolejne to co Ryanair podpina każdą sytuację pod strajki?

Dzień później również był odwołany lot na tej trasie, ale co dziwne to samolot latał cały dzień, zrobił nawet trasę FRA - BCN, ale wylądował o 20:45, gdzie lot w odwrotną stronę miał być o 20:30 i również anulowali.

Z góry dzięki za pomoc :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1267 PostWysłany: 11 Maj 2018 11:16 

Rejestracja: 11 Maj 2018
Posty: 1
-- 11 Maj 2018 10:34 --

maj-es napisał(a):
Cześć,

Czy spotkał się ktoś kiedyś z nietypową sytuacją, jaka miała miejsce przy okazji sobotniego lotu z Castellon do Poznania. Najpierw samolot z Poznania (poprzedzający nasz) wystartował 2 godziny po czasie, w związku z czym nasz wylot zaplanowany na 19:25, został przeniesiony na 21:30. Następnie z powodu pogody samolot nie wylądował w Castellon, a w Walencji. Przetransportowano nas zatem również na nowe lotnisko i przeniesiono wylot na 00:30 kolejnego dnia. Ostatecznie wylecieliśmy po 01:00 w nocy, ale ok. 04:00 zostaliśmy poinformowani, że będzie lądować we Wrocławiu, bo lotnisko w Poznaniu jest zamknięte (pewnie w uwagi na nietypową godzinę). Zaplanowano nam autobusy do Poznania na 05:30 rano, wyjazd w końcu odbył się po 06:00. W Poznaniu byliśmy ok. 09:00 rano w niedzielę, razem ok. 11 godzin opóźnienia. Dodam tylko, że podczas tego wszystkiego przewoźnik nie zapewnił nic do picia ani do jedzenia.

Nie wiem, co było powodem późnego wylotu z Poznania, natomiast mam pytanie czy w takiej pogmatwanej, bądź do bądź, sytuacji, należy się odszkodowanie? Jestem świadomy, że swoją rolę odegrała tu pogoda, natomiast na całe opóźnienie złożyły się różne przyczyny.

Pozdrawiam


@maj-es i @shadowflame ja równiez leciałam tym samolotem i jestem już po wymianie wiadomosci z Ryanarem i oczywiście nie chcą wypłacić odszkodowania (zwrócili mi tylko 17 zł za posiłek). Nie wyladowalismy z Poznaniu, poniewaz lotnisko było zamkniete ze wzgledu na prace remontowe(ktore juz od paru tygodni odbywałysie nocą- wiec Ryanair powinien o tym wiedziec). Biorąc pod uwagę wszystko co się działo tej nocy składam dalej reklamacje do ULC ale w Hiszpanii (bo składa sie tam gdzie było lotnisko wylotu). Mam nadzieję ze uwzględnia tą reklamację, ponieważ sama mgła w castallone była tylko jednym z czynników prawie 11-stu godzin opóźnienia. Polecam Wam również złożyć ta reklamacje.
Link do strony hiszpańskiego Urzędu z formularzami i głównymi informacjami.

-- 11 Maj 2018 11:16 --

Zapomniałam wrzucić link:

Link do Agencia Estatal de Seguridad Aérea czyli odpowiednika polskiego ULC

https://www.seguridadaerea.gob.es/lang_ ... fault.aspx
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1268 PostWysłany: 15 Maj 2018 11:04 

Rejestracja: 15 Maj 2018
Posty: 1
Taka sytuacja:
Ryanair odwołał lot z Boloni do Krakowa z 8/05.2018.
Musieliśmy zmienić plany, lecieć 1 dzień wcześniej z Pizy do Krk (7/05/2018), co wiązało się z kosztami -pociąg do Pizy zamiast wykupionego biletu na pociąg do Bolini, wykupiony nocleg w Boloni przed lotem (nie dało się odwołać). Nie mówiąc o wywróceniu planów do góry nogami.
Okazuje się, ze przyczyną był strajk we Włoszech.
Dostaliśmy odmowę odszkodowania za anulownay lot:

"We sincerely regret the cancellation of your flight FR4321 from Bologna to Krakow on the 08/05/2018 which was due to the Italian national strike, outside of our control.
As this cancellation was unexpected and therefore outside Ryanair’s control we regret to advise that no monetary compensation is due under EU Regulation 261/2004
We note you were re-accommodated on an alternative flight FR7931 from Pisa to Krakow on the 07/05/2018.
Please be advised that Ryanair is not liable for any prepaid expenses, therefore we are not in a position to accede to your refund request."

Rozumiem, że zaplanowany strajk w godzinach lotu nie podlega odszkodowaniom.
Co z kosztami dojazdu na inne niż planowane lotnisko i refundacją poniesionych kosztów?

Poza tym, jak mogę sprawdzić czy faktycznie strajk na innych lotniskach wpłynął na nasz lot?
Czy strajk nie był w innych godzinach niż nasz lot (przeczytałem, że był od 13:00 a lot był o 12:30). ???
Miał ktoś tu już taką sytuację?
Jest sens odwoływać się? Do kogo?

Paweł
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1269 PostWysłany: 15 Maj 2018 11:10 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22331
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1270 PostWysłany: 15 Maj 2018 11:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lis 2012
Posty: 2939
Loty: 348
Kilometry: 658 488
niebieski
Strajk w Bolonii był bodaj od godziny 10. Sam miałem odwołany lot w tym dniu, ale do Modlina.
_________________
Azory => Egzotyka tuż za rogiem, czyli azorski "double decker" :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1271 PostWysłany: 15 Maj 2018 12:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 10936
HON fly4free
pawelchl napisał(a):
Poza tym, jak mogę sprawdzić czy faktycznie strajk na innych lotniskach wpłynął na nasz lot?
Czy strajk nie był w innych godzinach niż nasz lot (przeczytałem, że był od 13:00 a lot był o 12:30). ???

Tego dnia było baaardo dużo lotów odwołanych przez strajk: https://www.cloud.scorebuddy.co.uk/ryan ... 2018-05-08
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1272 PostWysłany: 21 Maj 2018 02:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lut 2014
Posty: 1049
Loty: 328
Kilometry: 456 296
niebieski
A co zrobić w sytuacji jak w aplikacji mój lot jest odwołany, (na 22V BCN-WMI), przez aplikację nieaktywne jest okno zmiany lotu. Z tego co zauważyłem jest bardzo dużo odwołanych lotów Ryanaira. Nie dostałem maila ani SMS-a a czat oczywiście jest nieczynny.? Aktywne jest chyba okno zwrot kasy...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1273 PostWysłany: 28 Maj 2018 08:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Gru 2016
Posty: 56
Po jakim czasie plus minus odpowiada Ryanair? wysłałem im w czwartek (24.05) wiadomość poprzez formularz na stronie www i cisza. Nawet automatycznej odpowiedzi nie dostałem (jeżeli takie wysyłają). Sprawa dotyczy odszkodowania za opóźniony lot.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1274 PostWysłany: 28 Maj 2018 08:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
nastaw sie na minus nie na plus
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1275 PostWysłany: 28 Maj 2018 09:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Gru 2016
Posty: 56
Acha... trochę się niecierpliwię gdyż czytałem tu posty gdzie ludziom odpisywano po kilku godzinach. Najgorsze, że przy wysyłaniu takiej wiadomości ani potwierdzenia człowiek nie ma ani nic...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1276 PostWysłany: 28 Maj 2018 11:32 

Rejestracja: 06 Kwi 2015
Posty: 536
niebieski
Moje potwierdzenie trafiło do spamu wiec zajrzyj tam, na odpowiedz czekam od 28 dni, z tęgo co wyczytałem to szybko raczej udzielają odpowiedzi odmownych, jeżeli akceptują roszczenia to czekają do końca.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1277 PostWysłany: 28 Maj 2018 11:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lis 2012
Posty: 2939
Loty: 348
Kilometry: 658 488
niebieski
Aktualnie przerabiam z Francą różne tematy. Póki co zwrot kosztów - wypełnienie odpowiedniego formularza, skutkuje bardzo szybkim dostaniem automatycznego potwierdzenia z numerem sprawy. Po dwóch dobach dostawałem info o rozstrzygnięciu, przy czym poniesiony przez nich koszt jest relatywnie mały, pewnie stąd szybka decyzja.
_________________
Azory => Egzotyka tuż za rogiem, czyli azorski "double decker" :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1278 PostWysłany: 29 Maj 2018 08:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Gru 2016
Posty: 56
No właśnie mnie martwi najbardziej to, że nie dostałem żadnej automatycznej zwrotki ani nic.

Był to lot czarterowy (RyanAir SUN).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1279 PostWysłany: 29 Maj 2018 08:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Sty 2013
Posty: 576
Loty: 268
Kilometry: 525 273
niebieski
@RallyMAN ja ostatnio robiłem dwa zgłoszenia dotyczące dwóch różnych osób, po kilku godzinach dostałem maila o zarejestrowaniu tylko jednej sprawy, w dodatku nie wiem której bo jest tam tylko numer, a nie ma nazwiska ;) Także chyba wyślę oba jeszcze raz dla pewności.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1280 PostWysłany: 29 Maj 2018 09:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
RallyMAN napisał(a):
No właśnie mnie martwi najbardziej to, że nie dostałem żadnej automatycznej zwrotki ani nic.

Był to lot czarterowy (RyanAir SUN).
Tak chyba jesteśmy już w ogródku. Skargę wysłałeś do Ryanaira a nie do Ryanair Sun - to są inni przewoźnicy przecież
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 155  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group