Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312
***
Formularz wniosku o odszkodowanie: https://onlineform.ryanair.com/pl/pl/eu-261
Gdy nie można zgłosić wniosku przez stronę, na czacie podali adres mailowy żeby tam napisać i przekażą wniosek dalej:
zapytaniaklientow@ryanair.com
Formularz wniosku o zwrot wydatków: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Formularz wniosku o zwrot kosztów biletu: https://refundclaims.ryanair.com/
Voucher FAQs https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... el-voucher
***
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Wizzair: odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot-wizzair,1498,106445
***
Gdzie zrealizować czek Ryanair? czek-ryanair-gdzie-zrealizowac,15,12698


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116 ... 155  Następna
Autor Wiadomość
#2241 PostWysłany: 22 Lut 2019 21:20 

Rejestracja: 19 Lis 2018
Posty: 9
Cześć,

otrzymałem właśnie pismo-decyzję z ULC, w którym w mojej sprawie:
- stwierdza naruszenie prawa przez Ryanair w związku z odwołanym lotem
- określa kwotę odszkodowania w wysokości 250€/pasażera
- ustala obowiązek wypłaty odszkodowania w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji
- nakłada również karę na Ryanaira - 1000 zł/pasażera

1. Odwołany lot: początek czerwca 2018
2. Czerwiec 2018: reklamacja u przewoźnika nic nie daje
3. Lipiec 2018 - złożenie skargi do ULC
4. Sierpień 2018 - ULC informuje o wszczęciu postępowania
5. Listopad/Grudzień 2018 - ULC zawiadamia o zebraniu materiału dowodowego
6. Luty 2019 - decyzja o ukaraniu Ryanaira

Pytanie: co teraz ? :)
Jak to obecnie wygląda? Czy Ryanair nadal ma w nosie taką decyzję i trzeba słać przedsądowe wezwanie do zapłaty / inne działania prawne ? Ryanair nie przedstawił ULCowi żadnych wyjaśnień i nie wziął czynnego udziału w postępowaniu.

Czy Ryanair sam zgłosi się do mnie w celu wypłaty odszkodowania czy sam mam ich atakować mailowo po upływie 14 dni ?

Zastanawiam się czy jest już blisko rozwiązania po 9 miesiącach oczekiwania czy mam się jeszcze uzbroić w cierpliwość? :)
Góra
 Profil Relacje PM off
Don_Boorak lubi ten post.
 
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#2242 PostWysłany: 22 Lut 2019 21:40 

Rejestracja: 20 Sie 2018
Posty: 8
RyanAir odmówił mi wyplaty odszkodowania za opóźniony lot, odwołalam się do hiszpańskiej Aesa a ta przyznała mi rację. Teraz Ryan odwołał sie do Aesa pisząc, że się nie zgadza z ich decyzją. Przerabiał ktoś coś takiego?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2243 PostWysłany: 22 Lut 2019 21:50 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@doncholevinchi Po 14 dniach wyślij im przedsądowe wezwanie do zapłaty jeśli nie będzie kasy,potem ew sprawa do sądu o nadanie klauzuli wykonalności.
Góra
 Profil Relacje PM off
doncholevinchi lubi ten post.
 
      
#2244 PostWysłany: 23 Lut 2019 13:23 

Rejestracja: 06 Sie 2018
Posty: 16
Witam


Po wielu miesiacach od złożenia skargi do ULC, Aesa przyznała mi racje ws skargi na Ryanair.Również mam do was pytanie czy czekać teraz te 14 dni na odzew ze strony przewożnika a potem to przedsądowe wezwanie do zapłaty? I tu mam prośbę .Takie wezwanie do zapłaty mam kierować raczej drogą listowną to wiem na irlandzki adres Ryanair-a tylko czy mógłby ktoś załączyć taki wzór ? dzieki
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2245 PostWysłany: 24 Lut 2019 23:33 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
miriam napisał(a):
@doncholevinchi Po 14 dniach wyślij im przedsądowe wezwanie do zapłaty jeśli nie będzie kasy,potem ew sprawa do sądu o nadanie klauzuli wykonalności.


Czy ktoś przerabiał powyższą drogę?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2246 PostWysłany: 25 Lut 2019 21:28 

Rejestracja: 01 Sie 2018
Posty: 12
@doncholevinchi
Też czekam na decyzję z ULC od wielu miesiecy
Czy możesz napisać jaka była faktyczna przyczyna odwołania lotu ?
Czyżby strajk ?
Z jakiego kraju otrzymałeś decyzję ? ( ja czekam od sierpnia na decyzję hiszpanskiego ULC, powód odwołania lotu to strajk pilotów)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2247 PostWysłany: 25 Lut 2019 22:36 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
HALAMADRID9876543210 napisał(a):
Takie wezwanie do zapłaty mam kierować raczej drogą listowną to wiem na irlandzki adres Ryanair-a tylko czy mógłby ktoś załączyć taki wzór ? dzieki

Może w oparciu o informacje np.https://legalnyprzedsiebiorca.pl/blog/2 ... mowieniem/ uda ci się samemu poprawnie skonstruować.
Góra
 Profil Relacje PM off
HALAMADRID9876543210 uważa post za pomocny.
 
      
#2248 PostWysłany: 26 Lut 2019 12:58 

Rejestracja: 19 Lis 2018
Posty: 9
Tomi_ napisał(a):
@doncholevinchi
Też czekam na decyzję z ULC od wielu miesiecy
Czy możesz napisać jaka była faktyczna przyczyna odwołania lotu ?
Czyżby strajk ?
Z jakiego kraju otrzymałeś decyzję ? ( ja czekam od sierpnia na decyzję hiszpanskiego ULC, powód odwołania lotu to strajk pilotów)


Do jakiegokolwiek konkretu musiałem czekać 9 miesięcy.

Co do faktycznej przyczyny odwołania to tak naprawdę wciąż nie wiem. Mi Ryanair napisał: "adverse weather conditions" (było piękne słońce), a drugiej osobie z tej samej rezerwacji "airport facility issues" - co pokazuje nieudolność ryanaira nawet do kłamania i podania tego samego powodu odwołania :lol:

Decyzję otrzymałem z naszego polskiego ULC. Rejs z Modlina do Niemiec.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2249 PostWysłany: 26 Lut 2019 15:05 

Rejestracja: 06 Sie 2018
Posty: 16
miriam napisał(a):
HALAMADRID9876543210 napisał(a):
Takie wezwanie do zapłaty mam kierować raczej drogą listowną to wiem na irlandzki adres Ryanair-a tylko czy mógłby ktoś załączyć taki wzór ? dzieki

Może w oparciu o informacje np.https://legalnyprzedsiebiorca.pl/blog/2 ... mowieniem/ uda ci się samemu poprawnie skonstruować.



Dziekuje .poszło mejlowo a potem pójdzie w razie braku efektu ostatecznie listownie. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#2250 PostWysłany: 26 Lut 2019 17:57 

Rejestracja: 19 Lis 2018
Posty: 9
Napisz potem czy taki mail przyniósł jakikolwiek skutek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2251 PostWysłany: 01 Mar 2019 13:41 

Rejestracja: 06 Sie 2018
Posty: 16
Dam znać. Ale jak na razie ryanair nic sobie z tego nie robi siedzą cicho :lol: Mejle wysłane z 2 adresów plus dodatkowy complainttracker.Zaczyna mi ta firma już działać na nerwy. Zamierzam wziąć niebawem pośrednika i ląduje to w sądzie. Doczekają sie .
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2252 PostWysłany: 01 Mar 2019 13:49 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Cytuj:
Zamierzam wziąć niebawem pośrednika i ląduje to w sądzie

Albo pośrednik, albo sąd. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
HALAMADRID9876543210 lubi ten post.
 
      
#2253 PostWysłany: 02 Mar 2019 10:21 

Rejestracja: 06 Sie 2018
Posty: 16
A propo pośrednika. ;)

Chciałem sprawdzić na ile skuteczna będzie pomoc z ich strony , po tym co otrzymałem od nich powątpiewam w odszkodowanie :(

zamieszczam ich opinie

"po analizie Pana sprawy przez dział prawny informuję, że nie będziemy mogli pomóc w skutecznym wyegzekwowaniu odszkodowania w Pana sprawie. Brak jest skutecznej możliwości wyegzekwowania od Ryanaira odszkodowania pomimo zaleceń AESA. W związku z brakiem rozstrzygnięcia AESA, z jakiego powodu nastąpiło opóźnienie lotu (poza powołaniem się na wyjaśnienia przewoźnika i "slot capacity", nie będziemy w stanie skierować sprawy do sądu."

Tyle od nich :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2254 PostWysłany: 05 Mar 2019 14:20 

Rejestracja: 01 Sie 2018
Posty: 12
Przypomnę mój przypadek:
26 lipca 2018 w skutek strajku personelu pokładowego odwołano lot Alicante - Gdańsk.
Wróciłem na własną rękę innym przewźnikiem (nie pytałem Ryana o zgodę na zakup innego biletu).
Po powrocie wystąpiłem o zwrot różnicy pomiędzy oryginalnym biletem Ryan a tym jaki byłem zmuszony kupić samodzielnie (5440zł) oraz o zapłatę rekompensaty za odwolany lot zgodnie z EU261.

Odpisali szybko, że różnicy w cenie biletu mi nie zwrócą bo nie uzgodniłem z nimi wcześniej czy zgadzają się abym kupił samodzielnie bilet w innych liniach, rekompensaty za odwołany lot nie zapłacą bo strajk jest okolicznością poza ich wpływem. Napisali, że jedynie mogą zwrócić mi pieniądze za niewykorzystany bilet co szybko uczynili. Napisałem do nich jeszcze jedno odwołanie ale więcej się nie odezwali.

Skierowałem więc sprawę do hiszpańskiego ULC, ten po 2 miesiącach odpisał, że nadał numer sprawy i że odpowiedzą w ciągu następnych 90 - max 120 dni. Minęło już ponad 150 dni i cisza, ULC nie odpisał na pytanie że minęło już ponad 120 dni i nie mam odpowiedzi.

Aż tu nagle odzywa się do mnie Ryan, że w odpowiedzi na moją reklamację z dnia 26 lutego (nic do nich nie wysyłałem) zgadzają się zwrócić mi różnicę w cenie biletów (zapłacą w terminie 10 dni na konto) i że to rozwiązuje sprawę reklamacji wynikającej z regulacji EU261.
Odpisałem, że dziękuję za zwrot różnicy ale w dalszym ciągu żądam dodatkowo zapłaty odszkodowania w wysokości 400€ za pasażera za odwołany lot zgodnie z regulacją EU261 , gdyż straik ich pracowników nie jest przyczyną na którą przewoźnik nie ma wpływu.
I zapadła taka niezręczna cisza ... :)

W każdym razie chyba coś ULC interweniował i mam wrażenie, że Ryan szybko zgodził sie zapłacić różnicę w cenach biletów aby zamknąć sprawę i uciąć ewentualne dalsze żądanie rekompensaty.
Zobaczymy co będzie dalej.
Póki co nie dostałem żadnej odpowiedzi od Agencia Estatal de Seguridad Aérea (AESA) - hiszpański odpowiednik ULC.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2255 PostWysłany: 05 Mar 2019 16:18 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11311
Loty: 476
Kilometry: 752 302
@Tomi_ coś ostatnio czytałem o EU 261 https://www.polishexpress.co.uk/ryanair ... u-strajkow
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2256 PostWysłany: 05 Mar 2019 16:55 

Rejestracja: 01 Sie 2018
Posty: 12
Dzięki za ten link.
Nie słyszałem o tym, wygląda na to więc, że nie ma szans na rekompensatę za strajk.
W międzyczasie przyszła uzupełniająca odpowiedź od Ryana, że w nawiązaniu do ich korespondencji z AESA wynika, że lot został anulowany z przyczyn poza kontrolą przewoźnika i jeśli się z tym nie zgadzam to mam się kontaktować z AESA.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2257 PostWysłany: 05 Mar 2019 17:14 

Rejestracja: 06 Sie 2018
Posty: 16
Hello ;)

A więc tak. Po tych mejlach do ryanair-a z wezwaniem do zapłacenia odszkodowania po tygodniu dostałem jakieś 2 zdaniowe lakoniczne stwierdzenie od Custmer Service żebym kontaktował sie z Aesa. Ktoś wie o co moze im chodzić ?Bo ja podejrzewam że w grę wchodzi jakieś odwołanie sie firmy od decyzji Aesa. Poradzi ktoś co robić teraz?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2258 PostWysłany: 05 Mar 2019 17:53 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5133
srebrny
Kashpir napisał(a):
@Tomi_ coś ostatnio czytałem o EU 261 https://www.polishexpress.co.uk/ryanair ... u-strajkow

ja niemoge, polish express ? to szmatlawiec ala fakt, czy dalej tam pisuje jacus rujna ? hhahahhaa
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#2259 PostWysłany: 05 Mar 2019 18:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2217
złoty
Kashpir napisał(a):
@Tomi_ coś ostatnio czytałem o EU 261 https://www.polishexpress.co.uk/ryanair ... u-strajkow

Otworzyli szampana i podzielili się radością z pasażerami ;)
https://corporate.ryanair.com/news/ryan ... tosowania/
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2260 PostWysłany: 05 Mar 2019 21:07 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Równie dobrze mogliby zacytować wyrok z wygwizdowa dalekiego i nie miałoby to żadnego znaczenia. W każdym przypadku warto walczyć i przekonać swój sąd, a dopóki dopóty nie wypowie się ETS sprawa jest otwarta. Ostatni wyrok jest żenujący ETD, bo nie przeciął wątpliwości ograniczając się do dzikiego strajku. Wystarczyło dopisać, że stosuje się odpowiednio do wszelkich strajków załóg przewoźnika i sprawa byłaby załatwiona...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3091 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116 ... 155  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group