Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Rozkład PKP IC 2017
#1 PostWysłany: 21 Kwi 2016 12:17 

Rejestracja: 23 Sty 2013
Posty: 686
Loty: 194
Kilometry: 167 870
Nie znalazłem odpowiedniego tematu, a wczoraj "wyciekła" na różne fora II wersja rozkładu jazdy IC na sezon rozkładowy 2016/2017.

Oczywiście to tylko szkic i pewnie nie wszystko zostanie wdrożone, jednak parę ciekawostek się pojawia w tym Pendolino w Przemyślu, pojawienie się pociągów w Grudziądzu i Hrubieszowie, więcej niż dwie TLKi w Suwałkach w tym pociąg przez linię Suwałki-Olecko do Szczecina itd.:

za skyscrapercity:
Kod:
EIP Gdynia - Przemyśl
EIC Giewont Gdynia - Zakopane (Gdańsk - WWO bez zatrzymiania)
TLK Słowiniec Kołobrzeg/Hel - Kraków Główny
IC Żerosmki Olsztyn Główny - Nowy Sącz (terminy Kraków Główny)
IC Hańcza Kraków Główny - Marijampole/Grodno/Ełk
IC Cracovia Kraków Główny - Praha hl.n (wagony do Wien Hbf)
EIC Klimczok Bielsko Biała Główna - Gdynia Główna
EIC Beskidy Bielsko Biała Główna - Warszawa Wschodnia
ICN Saturn Kraków Główny/Gliwice - Sestokai/Suwałki/Ełk grupa do Ełku od WWO jako osobny pociąg przez Dziadowo, Olsztyn, Korsze
IC Wigry Suwałki/Białystok - Wrocław Główny
IC Reymont Łódź Fabryczna - Kraków Główny (sezon Płock - Zakopane)
IC Górnik Łódź Fabryczna - Bielsko Biała Główna
IC Oleńka Warszawa - Lublin - Żywiec (sezon jako IC Gubałówa do Zakopanego)
IC Roździeński Białystok - Bielsko Biała Główna
TLK Kormorna Olsztyn Główny - Bielsko Biała Główna (Częstochowa - Katowice przez Herby, Tarnowskie Góry, Bytom)
TLK Nosal Częstochowa - Zakopane (p. Miechów)
TLK Godula Gliwice - Lublin
ICN Antares wydłużony do stacji Hrubieszów Miasto
IC Kochanowski Hrubieszów Miasto - Bydgoszcz Główna (zwrot z ICN Anatares)
EIC Malinowski Warszawa - Krynica/Zakopane
TLK Halny Bydgoszcz - Wrocław - Żory - Bielsko - Żywiec - Zakopane (poza sezonem) jako TLK Kazimierz Wielki do Bielska Białej
EIC Warszawa - Berlin z wagonami do Szczecina i Świnoujścia
EIC Lech Warszawa - Głogów
TLK Sudety Katowice - Nysa - Kudowa Zdrój
TLK Mieszko Opole - Wrocław - Gdynia
IC Asnyk Jelenia Góra - Warszawa Wschodnia
IC Dąbrowska Ostrów Wlkp - Białystok
IC Konopnicka Białystok - Bystrzyca Kłodzka Przedmieście
IC Panorama Katowice - Wrocław - Poznań
TLK Bzura Warszaw - Poznań (ODJAZD O 2:53!!!)
TLK Lompa Katowice - Poznań - Gdynia
TLK Kaszub Poznań Główny - Ustka
TLK Delfin Warszawa - Łeba (p.Bydgoszcz)
EIC Lazur Łódź Fabryczna - Władysławowo (WWO - Gdańsk bez zatrzymania)
TLK Bory Tucholskie Katowice - Kościerzyna - Hel
TLK Noteć Szczecin - Wałcz - Warszawa Wschodnia
IC Nowowiejski Gdynia Główna - Olsztyn Główny
IC Warszawa - Białystok (ODJAZD 23:46)
TLK Gryf Suwałki - Olecko - Szczecin
IC Zamenhof Ełk - Łódź Fabryczna
TLK Warszawa - Iława - Bydgoszcz - Gdynia (z wagonami do Grudziądza)
IC Aries Bielsko Biała - Warszawa (ODJAZD 2:10, przyjazd do Bielska 3:54)
Góra
 Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
 
#2 PostWysłany: 21 Kwi 2016 12:27 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 19453
Ciekawe

IC Hańcza Kraków Główny - Marijampole/Grodno/Ełk
ICN Saturn Kraków Główny/Gliwice - Sestokai/Suwałki/Ełk grupa do Ełku od WWO jako osobny pociąg przez Dziadowo, Olsztyn, Korsze
ICN Antares wydłużony do stacji Hrubieszów Miasto
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 21 Kwi 2016 14:42 

Rejestracja: 12 Lis 2012
Posty: 979
Loty: 22
Kilometry: 11 170
niebieski
Nie ma co się podniecac to zarys wiec polowa jak nie większość pociągów wyleci zanim pojawia sie w rozkładzie


Ostatnio edytowany przez mezo23, 21 Kwi 2016 16:42, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 21 Kwi 2016 14:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2014
Posty: 606
Loty: 74
Kilometry: 117 087
niebieski
Jasne, że nie ma co się ekscytować, ale dobrze wiedzieć jakie są plany. Może coś z tego zostanie.
Góra
 Relacje PM off
WojtekGA lubi ten post.
 
 
#5 PostWysłany: 06 Maj 2016 18:27 

Rejestracja: 20 Sty 2016
Posty: 219
Zbanowany
[...]

A tak na poważnie, to w następnych latach należy spodziewać coraz ciekawszych połączeń kolejowych oraz coraz nowocześniejszego taboru. Do 2020 r. możemy się spodziewać wielu dobrych informacji, gdyż z dotacji unijnych dla Polski na lata 2014-2020 w ramach infrastruktury priorytetem ma być innowacyjna kolej. Wcześniej - w latach 2007-2013 - priorytetem była budowa autostrad. Jeśli do 2020 r. nie wykorzystamy ogromnej puli z budżetu UE przeznaczonej na infrastrukturę kolejową w Polsce, to po prostu te pieniądze nam przepadną.


Ostatnio edytowany przez Roku 07 Maj 2016 17:28, edytowano w sumie 2 razy
wycięcie fragmentu dotyczącego usuniętego postu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 06 Maj 2016 18:35 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8794
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 76497.html
Góra
 Relacje PM off
grreg20 lubi ten post.
 
 
#7 PostWysłany: 06 Maj 2016 18:58 

Rejestracja: 20 Sty 2016
Posty: 219
Zbanowany
Jeśli się potwierdzi to co wynika z treści artykułu, do którego link dodał @michzak, to będzie to nie dko końca dobra informacja. Teoretycznie to byłoby nielogiczne działanie - w praktyce niekoniecznie.

Na lata 2014-2020 Polska z budżetu UE ma do wykorzystania 67 mld zł na inwestycje kolejowe.

Opisany w artykule problem dotyczy dotowania PKP PLK przez państwo. To jest to sam twór, który od lat robi wszystko aby na polskich torach nie pojawiła sie konkurencja. Dla potencjalnej konkurencji są stawiane "zaporowe" warunki - w ramach układów chroniony jest PKP Intercity, monopolista w kolejowych przewozach długodystansowych.

Gdyby PKP PLK było otwarte dla innych przewoźników (głównie tych zagranicznych), to wpływy z sprzedaży dostępu do infrastruktury byłyby dużo większe. Przez swoje dziwne układy z PKP Intercity, PKP PLK samo "strzeliło sobie w stopę". W ten sposób są bardzo uzależnieni od dofinansowania z strony państwa.

Osobiście uważam, że wbrew pozorom opór Ministerstwa Finansów wobec PKP PLK, wcale nie jest pozbawiony całkowicie logicznego działania. Być może stanowcze działania wymuszą na PKP PLK większę otwarcie wobec nowych przewoźników na polskich torach. To oznacza większe wpływy do budżetu PKP PLK, co automatycznie mogłoby skutkować mniejszym dofinansowaniem z strony państwa.

W przypadku, gdyby pojawiła się na torach prawdziwa konkurencja dla PKP Intercity, korzyść byłaby ogromna. Byłoby coraz więcej pociagów, coraz lepszy tabor kolejowy oraz najważniejsze: ceny biletów by uległy obniżce.

Z drugiej strony, stając w obronie PKP PLK, tylko nieliczne kraje w Europie zdecydowały się na wpuszczenie na tory prywatnej konkurencji w połączeniach ekspresowych.
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
 
#8 PostWysłany: 06 Maj 2016 20:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Lut 2014
Posty: 339
Loty: 113
Kilometry: 203 751
Czesi chyba jednak nie narzekają na konkurencję ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 06 Maj 2016 23:20 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1436
niebieski
@grreg20
Widzie, że chyba mocno siedzisz w temacie. Jeśli o mnie chodzi to jednak bliżej mi do PKP niż PB. Choć nie ukrywam, że przy ich cenach i po ostatnim postępie w rozwoju dróg szybkiego ruchu coraz częściej zdarza się, że korzyści bezwzględne (czas + cena biletu) przeważają nad sympatią do pociągów i wybieram PB.

A co do meritum to mam wrażenie, że piszemy o różnych rzeczach. Ja odnoszę się do bieżącej sytuacji po marcowej zmianie warty na szczycie w IC. Obecnie podobno w wielu obszarach panuje chaos, jest wymiatana poprzednia ekipa, są przekazywane (lub nie) konkretne tematy, będzie nowe koncepcja, struktura itp. Stąd wnioskuje, że w najbliższym czasie na sezon rozkładowy 2016/17 może nie być istotnej poprawy lub wręcz pogorszenie niektórych kwestii (np. biorąc pod uwagę planowe zamknięcia na określonych szlakach).

To o czym Ty piszesz to dla mnie perspektywa dalsza i z tym się zgadzam. Tabor będzie się poprawiać, kolej dostanie furę pieniędzy z UE (choć akurat remonty trakcji to już część PLK, a ja wypowiadałem się tylko o IC). Pytanie tylko czy kolejarze będą w stanie udźwignąć te dofinansowania i wyrobić się w procedurach i terminach (jest coraz lepiej ale poprzednio było bardzo słabo), czy pieniądze zostaną wydane optymalnie. Oraz czy nowa ekipa w IC będzie w stanie optymalnie zagospodarować posiadane zasoby, zaproponować dobre rozkłady i produkty. Tego nie wiem, ale zawsze nowe ekipy muszą się dotrzeć. I oczywiście daleki jestem od peanów na cześć całego PKP i poprzedniej ekipy. Do ideału było daleko.
Góra
 Relacje PM off
grreg20 lubi ten post.
 
 
 [ 9 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group