Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Rozbieżność w spr. bagażu przy zakupie przez pośrednika
rozbieznosc-w-spr-bagazu-przy-zakupie-przez-posrednika,15,78094
Strona 1 z 1

Autor:  Patryk.zmijewski27 [ 11 Sie 2015 15:39 ]
Temat postu:  Rozbieżność w spr. bagażu przy zakupie przez pośrednika

Cześć, słuchajcie mam pewien problem w związku z zakupem biletów lotniczych i nie za bardzo wiem czy jest coś co mogę w tym kierunku zrobić.
Sytuacja mianowicie wygląda tak ze kupiłem lot z Los Angeles do Nowego Jorku realizowany liniami Jet Blue.
Użyłem wyszukiwarki Momondo, która przekierowala mnie na witrynę Opodo - gdzie kupiłem bilet. W wyszukiwarce momondo przed przekierowaniem do kupna biletu w zakładce informacje sprawdziłem co obejmuje cena i czarno na białym napisane jest ze zawiera ona bagaż rejestrowany. W trakcie realizowania płatności na opodo nie było żadnej informacji na temat dodatkowych opłat, no ale nie było również nic o tym ze bagaż jest. Sprawdziłem baggage policy na 2 albo 3 stronach internetowych na których również widniała informacja, ze jetblue ma bagaż w cenie wiec stwierdziłem ze jeśli momondo wyszukalo mi taki lot i napisało ze bagaż jest i inne strony to potwierdzają to lot zakupie.
Ku mojemu zaskoczeniu dzień później zupełnie przypadkiem wyczytałem ze jetblue bodajże na początku lipca zmieniło swój regulamin i wprowadzilo opłaty za bagaż rejestrowany. W ten oto sposób zostałem bez bagażu - opodo broni się tym że wyszukiwarka momondo przekazuje własną informacje i oni nie mają zamiaru z tym nic zrobić. Momondo natomiast odpisalo mi na maila ze przepraszaja za swój błąd i są 'wdzieczni' za mój post dzięki któremu mogą 'ulepszać swoją strone'.
Wiem ze momondo nie jest witryna na której kupuje się bilety i jest tylko wyszukiwarka i zastanawiam się na jakiej zasadzie działają. Tzn, czy mógłbym się z nimi kłócić ze przekazują błędne informacje i należy mi się pokrycie kosztów czy zasadniczo nic im do tego?
Mam nadzieje ze jasno przedstawiłem sprawę i będę mógł liczyć na jakieś wskazówki.

Pozdrawiam!

Autor:  singielka_1976 [ 12 Sie 2015 08:35 ]
Temat postu:  Re: Rozbieżność w spr. bagażu przy zakupie przez pośrednika

UP, nikt nic?
Bo mnie bardzo ten przypadek nurtuje.

Autor:  jasiub [ 12 Sie 2015 09:26 ]
Temat postu:  Re: Rozbieżność w spr. bagażu przy zakupie przez pośrednika

Polityka bagażowa jest jasno opisana tu: https://www.jetblue.com/travel/baggage/ Sądzę, że najprościej będzie zapłacić te 20$ i dodać bagaż on-line, o ile informacje przekazane przez opodo są wystarczające do zarządzania rezerwacją na stronie JetBlue (tego nie wiem).

Momondo nie jest stroną, bo nie sprzedało Ci biletu. W multiwyszukiwarkach pojawiają się naprawdę bardzo różne informacje (np. bilety za kwotę ujemną) i nie mogą one być podstawą do roszczeń. Po prostu trzeba wszystko sprawdzić na stronie pośrednika/linii (albo i tu i tu). W tym przypadku nie było informacji o bagażu na stronie Opodo czyli formalnie nie masz podstaw do roszczenia.
Oczywiście gdyby pośrednik był bardzo przyjazny mógłby pójść Ci na rękę (np. jakiś voucher w ramach przeprosin za brak informacji). Ale Opodo to pośrednik mizerny i nic nie uzyskasz.

Autor:  mucha [ 19 Sie 2015 10:41 ]
Temat postu:  Re: Rozbieżność w spr. bagażu przy zakupie przez pośrednika

A to nie jest tak, że gdy bilet kupiony przed wprowadzeniem zmian to obowiązują stare przepisy? Spróbuj uderzyć w tej kwestii do jetBlue.

Autor:  p_mario [ 19 Sie 2015 13:44 ]
Temat postu:  Re: Rozbieżność w spr. bagażu przy zakupie przez pośrednika

Miałem tak w LOT. Kupiłem bilet przed wprowadzeniem płatnego rejestrowanego w najtańszej taryfie i na lotnisku wyjaśniłem sprawę w kasie LOT. Miła pani wydrukowała mi jeszcze potwierdzenie, że należy mi się bezpłatny bagaż do okazania na powrót z Rygi.
Tak więc najlepiej pisz do linii.

Autor:  tygrysm [ 24 Sie 2015 23:43 ]
Temat postu:  Re: Rozbieżność w spr. bagażu przy zakupie przez pośrednika

A kiedy bilet został kupiony? Jeżeli był kupiony przed pierwszym lipca to obowiązują Cie stare zasady i bagaż będzie darmowy. Jeśli nie, to niestety bagaż będzie płatny i ostatnią stroną którą możesz winić jest JetBlue...

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/