Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 22 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 22 Lis 2014 04:08 

Rejestracja: 29 Kwi 2011
Posty: 70
Moja trasa zostala zmieniona, przez co przylece na miejsce (konkretnie do DUB) ponad 6 h po planowanej godzinie. Nie zdaze w zwiazku z tym na juz zarezerwowany dolot do PL. Po drodze jednak mam przesiadke na LHR. Czy rezygnacja z ostatniego odcinka lotu (doloty z Londynu do PL - zwlaszcza last-minute - sa znacznie tansze niz z DUB) nie pociagnie za soba zablokowania sobie drogi do odszkodowania na mocy 261/2004?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 22 Lis 2014 10:29 

Ale czy przypadkiem nie jest tak, że żeby starać się o odszkodowanie musisz dotrzeć do celu podróży, który widnieje w Twojej rezerwacji? :D Bo w tym momencie nie wiem za co chciałbyś dostać to odszkodowanie.
Góra
 PM off  
 
#3 PostWysłany: 22 Lis 2014 11:03 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 3614
złoty
panlukasz napisał(a):
Ale czy przypadkiem nie jest tak, że żeby starać się o odszkodowanie musisz dotrzeć do celu podróży, który widnieje w Twojej rezerwacji? :D Bo w tym momencie nie wiem za co chciałbyś dostać to odszkodowanie.

Pewnie dlatego, ze wkrotce jest Sw.Mikolaja, a do niego nie przychodzi :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 22 Lis 2014 11:35 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 987
srebrny
Oczywiście, że można nie dotrzeć do celu, w senise nie zaakcetptować połączenia zastępczego, ale ty z tego co piszesz akceptujesz, więc...? Podajesz za mało szczegółów, np. skąd lecisz do DUB i jakimi liniami? Jeśli spoza Unii Europejskiej, to linie muszą być z licencją UE, inaczej dyrektywa się do nich nie odnosi.
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 22 Lis 2014 12:17 

Rejestracja: 17 Maj 2010
Posty: 262
niebieski
W kwestii ewentualnego odszkodowania z rozporządzenia 261/2004 ważne jest też to, kiedy (na ile czasu przed podróżą) zostałeś poinformowany o tej zmianie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 22 Lis 2014 13:41 

Rejestracja: 29 Kwi 2011
Posty: 70
No wlasnie jeszcze niczego nie zaakceptowalem. Wiecej: nikt mnie nie poinformowal o zmianie, ale na checkmytrip mam zupelnie inna trase podrozy niz na zakupionym bilecie. Wnioskuje z tego (poprawcie, jesli to bledne rozumowanie), ze linia zmienila rozklad lotow i zapomniala mnie o tym powiadomic.

Lece z Melbourne. Bilet kupiony przez brazylijska expedie (slynna "promocja" z marca) na stocku Qantas, polaczenie wykonywane oryginalnie przez EK (a wiec z przesiadka w DXB), po zmianie przez BA.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 22 Lis 2014 14:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2013
Posty: 723
niebieski
moim zdaniem powinieneś zadzwonić do pośrednika i poinformować, że nie zgadzasz się na taką zmianę, a wcześniej znaleźć sobie połączenie które Ci odpowiada i domagać się zmiany właśnie na to

z tego co pisali ludzie tu:
australia-promocja-emirates-qantas,253,43792
http://www.fly4free.pl/hit-tanie-loty-d ... -1610-pln/
to zazwyczaj im się udawało

z odszkodowaniem będziesz miał zawsze trochę zabawy i nie wiadomo czy je ostatecznie w ogóle dostaniesz
Góra
 Relacje PM off
Dedal uważa post za pomocny.
 
 
#8 PostWysłany: 22 Lis 2014 23:26 

Rejestracja: 31 Mar 2014
Posty: 19
Tak jak poprzednicy uważam że z odszkodowaniem może być problem, przecież w dyrektywie jasno napisane jest że odszkodowanie należy sie gdy docierasz z opóźnieniem do miejsca docelowego.
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 23 Lis 2014 02:17 

Rejestracja: 29 Kwi 2011
Posty: 70
Dziekuje za opinie, a przede wszystkim linki. Plan jest wiec taki: czekam do 7. dnia przed wylotem, po czym proponuje takie polaczenie (maja sporo codesharow, wiec powinno sie udac), zeby zdazyc na dolot do PL, a jednoczesnie zainkasowac konkretna sumke. Mam nadzieje, ze nie beda sie wykrecac tym, ze polaczenie jest zaproponowane przeze mnie. Czy jednak beda?
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 23 Lis 2014 03:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2013
Posty: 723
niebieski
Za co chcesz zainkasowac te konkretna sumke? Nieogarniam...
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 23 Lis 2014 03:50 

Rejestracja: 29 Kwi 2011
Posty: 70
Za przylot do portu docelowego ponad 6 h po godzinie widniejacej w oryginalnym planie podrozy. Jednoczesnie chce przy tym zdazyc na dolot do PL, ktory sobie zarezerwowalem na 8,5 h po oryginalnej godzinie przylotu MEL-DUB. Sprawa rozchodzi sie o to, zeby upiec 2 pieczenie przy jednym ogniu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 23 Lis 2014 05:05 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2968
srebrny
A zdajesz sobie sprawę że eu261 /2014 ma zastosowanie wyłącznie do lotów wykonywanych przez przewoźnika z UE, lub rozpoczynających się w UE?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Dedal uważa post za pomocny.
 
 
#13 PostWysłany: 23 Lis 2014 05:13 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 3614
złoty
SPLDER napisał(a):
A zdajesz sobie sprawę że eu261 /2014 ma zastosowanie wyłącznie do lotów wykonywanych przez przewoźnika z UE, lub rozpoczynających się w UE?

Ktos obeznany w tematyce, kilka postow wyzej napisal, ze wystarczy linia z licencja UE. Pewnie wzial to za prawde :D
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 23 Lis 2014 11:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2013
Posty: 723
niebieski
Dedal napisał(a):
Za przylot do portu docelowego ponad 6 h po godzinie widniejacej w oryginalnym planie podrozy. Jednoczesnie chce przy tym zdazyc na dolot do PL, ktory sobie zarezerwowalem na 8,5 h po oryginalnej godzinie przylotu MEL-DUB. Sprawa rozchodzi sie o to, zeby upiec 2 pieczenie przy jednym ogniu.

Zycze powodzenia w tej intrydze. napisz koniecznie jak poszlo
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 23 Lis 2014 12:16 

lagor napisał(a):
Zycze powodzenia w tej intrydze. napisz koniecznie jak poszlo


Kod:
Intryga - podstępne działanie polegające na wzajemnym skłóceniu jakichś osób


Tu nic takiego nie ma, póki co zaistniała zmiana, a pasażer zamiast skontaktować się z linią, pośrednikiem, iż ma przez istotną zmianę godzin lotu ma spory problem, jedyne co zrobił to napisał na forum turystycznym czy to co sobie wymyślił mu się sprawdzi i ma sens (nie ma sensu, bo zaczynasz nie od głowy, a od ogona)
Góra
 PM off  
 
#16 PostWysłany: 23 Lis 2014 12:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2013
Posty: 723
niebieski
proszę Cię nie łapmy się za słówka :lol:
intryga to także:
Cytuj:
w utworach fabularnych, zwykle w dramacie: zbieg okoliczności lub umyślne działanie postaci, wywołujące konflikt i prowadzące do zmiany kierunku akcji


nie sądzę w każdym razie żeby niewłaściwie użył tego słowa…

Anonymous napisał(a):
(nie ma sensu, bo zaczynasz nie od głowy, a od ogona)


no i z tym się w 100% zgadzam

ale jestem ciekaw rozwoju akcji w tym "dramacie"
Góra
 Relacje PM off  
 
#17 PostWysłany: 23 Lis 2014 12:33 

byle nie było "dramatu" bo tak postępując zmierza ku temu (oczywiście słowo dramat zbyt mocne, ale jak nie posłucha kilku mądrzejszych to z odszkodowania będą nici, a i sporo zapłaci za odcinek lotu do Polski)
Góra
 PM off
lagor lubi ten post.
 
 
#18 PostWysłany: 23 Lis 2014 14:01 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 987
srebrny
"Z licencją" UE oznacza ogólnie pisząc, linię zarejestrowaną w kraju UE, a nie wszystko co przylatuje do UE! W tym przypadku, niezależnie od opóźnienia, skasowania itp itd, dyrektywa UE nie ma żadnego zastosowania.
Góra
 Relacje PM off
Dedal uważa post za pomocny.
 
 
#19 PostWysłany: 23 Lis 2014 14:49 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 3614
złoty
man4business napisał(a):
...Jeśli spoza Unii Europejskiej, to linie muszą być z licencją UE, inaczej dyrektywa się do nich nie odnosi.

wydaje mi sie, ze miales jednak na mysli linie spoza Unii, a nie jak teraz sugerujesz przewoznika unijnego.
Ale niewazne, bo kolega chyba zrozumial, ze ta zabawa nie bedzie miala, happy endu dla niego.

-- 23 Lis 2014 14:51 --

man4business napisał(a):
"Z licencją" UE oznacza ogólnie pisząc, linię zarejestrowaną w kraju UE, a nie wszystko co przylatuje do UE!...

;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#20 PostWysłany: 23 Lis 2014 14:56 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 987
srebrny
Nie, nie miałem, tyle że użycie tego sformułowania (licencja UE) tak jak jest zapisane w dyrektywie, nie do końca jest jasne dla czytelnika;) Wszystkie warunki możliwości walki (walka to dobre określenie...) o odszkodowanie są dobrze opisane i łatwe do wyszukania.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 22 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group