Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

rezerwacja hotelu na HRS.com, a blokada pieniędzy na koncie
rezerwacja-hotelu-na-hrs-com-a-blokada-pieniedzy-na-koncie,18,64110
Strona 1 z 1

Autor:  paisas [ 29 Sty 2015 18:04 ]
Temat postu:  rezerwacja hotelu na HRS.com, a blokada pieniędzy na koncie

Witam,
Mam problem. Zarezerwowałem nocleg na HRS.com, w promocji która pojawiła się ostatnio na "głównej", w Stambule. Super, pięciogwiazdkowy hotel na dwie noce, cena 70 euro za całość.
Wiem (niestety tylko ja mogę być tego pewny ;) ), że tego dnia nie dokonywałem żadnych innych płatności, ani rezerwacji kartą kredytową (BZ WBK).
Niestety, od wczoraj zniknęło mi z konta 130 euro, a dzisiaj pojawiło się w historii transakcji "ZAKUP" na kwotę właśnie 130 euro. Jestem troszkę zdenerwowany. Zawsze rezerwowałem noclegi na booking.com, żadnych takich akcji nie było. Rezerwując hotel było jasno napisane, że płatność będzie pobrana dopiero w hotelu.
Nie mam pewności, że jest to powiązane z tą rezerwacją, ale jest to jedyne moje "operowanie" tą kartą w ciągu ostatnich kilku dni...

Mieliście kiedyś podobną sytuację ? Podpowiecie co robić ?

Autor:  Misiatek [ 29 Sty 2015 18:08 ]
Temat postu:  Re: rezerwacja hotelu na HRS.com, a zniknięcie pieniędzy z k

Zadzwonić do banku i zapytać kto pobrał - to na początek.

Autor:  paisas [ 29 Sty 2015 18:57 ]
Temat postu:  Re: rezerwacja hotelu na HRS.com, a zniknięcie pieniędzy z k

Udało mi się skontaktować z bankiem - na 100% pobrał hotel w Stambule, w którym zarezerwowałem pokój tego dnia.

Autor:  Kadex [ 29 Sty 2015 19:04 ]
Temat postu:  Re: rezerwacja hotelu na HRS.com, a zniknięcie pieniędzy z k

Pisz do HRS uznają, troche poczekasz na kasę

Autor:  joael [ 29 Sty 2015 19:19 ]
Temat postu:  Re: rezerwacja hotelu na HRS.com, a zniknięcie pieniędzy z k

Jak to była oferta na HRS i na głównej to pewnie był to Hot Deal, czyli cała płatność z góry. A co do wyższej kwoty to może to dodatkowe śniadanie???

Autor:  scorpion1077 [ 29 Sty 2015 19:22 ]
Temat postu:  Re: rezerwacja hotelu na HRS.com, a zniknięcie pieniędzy z k

Nawet jeśli masz zagwarantowaną płatność w hotelu, to często zdarza się, że obiekty dokonują preautoryzacji karty kredytowej celem sprawdzenia jej faktycznego istnienia.
Najprawdopodobniej Pani w hotelu machnęła się stawka standardowa, nie zauważyła promocji HRS stąd taka kwota. Dla tego trzeba sobie najpierw odpowiedzieć na pytanie, czy kwota została zablokowana, czy pobrana, jeśli blokada, to najpewniej sama niedługo zniknie, nic strasznego.

Bardziej martwił bym się o opłatę za przewalutowanie, pod tym względem BZWBK dopiero Cie zmiażdży :)

Autor:  Misiatek [ 29 Sty 2015 19:33 ]
Temat postu:  Re: rezerwacja hotelu na HRS.com, a zniknięcie pieniędzy z k

Jaka Pani w hotelu? Przecież to HRS pobiera pieniądze z karty. Do nich musisz napisać prośbę o wyjaśnienie skąd taka kwota.

Autor:  joael [ 29 Sty 2015 19:59 ]
Temat postu:  Re: rezerwacja hotelu na HRS.com, a zniknięcie pieniędzy z k

Misiatek napisał(a):
Jaka Pani w hotelu? Przecież to HRS pobiera pieniądze z karty. Do nich musisz napisać prośbę o wyjaśnienie skąd taka kwota.


Lepiej już się nie wypowiadaj bo głupoty piszesz i wprowadzasz niezorientowanych jak ty w błąd. Żaden z IDSów nie pobiera kasy za rezerwacje, tylko hotele.

Autor:  mik111 [ 29 Sty 2015 20:08 ]
Temat postu:  Re: rezerwacja hotelu na HRS.com, a zniknięcie pieniędzy z k

Z HRS miałem raz do czynienia. Rezerwacje zaraz po bookowaniu potwierdziłem w hotelu. Niestety nie zapytałem o szczegóły. Hotel był zdziwiony darmowym masażem i możliwością późniejszego wymeldowania. I niech nikt nie mówi że to hotel się wykpił z usług bo mnie to w ogóle nie obchodzi. Ja zawierałem umowę z HRS i to ich wina że wpuszczają ludzi w maliny.

Autor:  Misiatek [ 29 Sty 2015 20:12 ]
Temat postu:  Re: rezerwacja hotelu na HRS.com, a zniknięcie pieniędzy z k

Expedia pobiera, więc przypuszczam, że za stronę HRS również.

Autor:  joael [ 29 Sty 2015 20:14 ]
Temat postu:  Re: rezerwacja hotelu na HRS.com, a zniknięcie pieniędzy z k

HRS jest tylko pośrednikiem, choć faktycznie masz rację że to HRS odpowiada wraz z hotelem co jest na stronie. Jednak HRS nie bierze sobie tych usług z sufitu. Każdy nowy hotel sprzedający noclegi na HRS wypełnia ankietę, i pewnie tam ich Manago chciał być "wytłuszczony" i dlatego dodał te usługi, bo za pewne liczyli że i tak sporo osób z tego nie skorzysta lub tego nie zauważy.

Nadmienię że ankieta wypełniana na HRS ma 7 stron "pierdół" i czasem ze znużenia zaznaczyć można coś czego się nie oferuje. W booking jest inaczej, mniej jest opcji, a najbardziej rozbudowany system ankiety ma Expedia.

-- 29 Sty 2015 20:16 --

Misiatek napisał(a):
Expedia pobiera, więc przypuszczam, że za stronę HRS również.


Żadna Expedia nie pobiera kasy, co ty wypisujesz. Mój obiekt mam podłączony do Expedii, więc zawsze jak przychodzi rezerwacja to ja decyduję czy pobieram kasę zgodnie z polityką sprzedaży i warunków rezerwacji, czy nie. Czasem nawet przy NON-REF tylko autoryzuję kartę (szczególnie gościom z zagranicy), żeby zapłacili tak jak chcą, kartą lub gotówką.

Autor:  Misiatek [ 29 Sty 2015 20:31 ]
Temat postu:  Re: rezerwacja hotelu na HRS.com, a zniknięcie pieniędzy z k

Nie wiem jak jest u ciebie, ale z mojej karty przy rezerwacji na Expedia.com kasę pobiera Expedia. Wyciągi nie kłamią. ;)

Autor:  joael [ 29 Sty 2015 20:56 ]
Temat postu:  Re: rezerwacja hotelu na HRS.com, a zniknięcie pieniędzy z k

Misiatek napisał(a):
Nie wiem jak jest u ciebie, ale z mojej karty przy rezerwacji na Expedia.com kasę pobiera Expedia. Wyciągi nie kłamią. ;)


To napisz do końca a nie szczątkowe informacje podajesz... jedyna opcja kiedy Expedia pobiera kasę to rezerwacja multi, czyli hotel+lot, hotel+car. Nigdy Expedia nie pobiera kasy za sam hotel. Pracuję z nimi od samych początków IDSów, czyli blisko 16 lat... i nigdy tak nie było. Jedyne z IDSów w których możesz zapłacić za hotel z tych najbardziej znanych to hotele.pl (czyli eTravel) lub PTQV.

Autor:  Misiatek [ 29 Sty 2015 21:42 ]
Temat postu:  Re: rezerwacja hotelu na HRS.com, a zniknięcie pieniędzy z k

Może faktycznie jestem wyjątkiem, ale ostatnio był to tylko hotel Crowne Plaza.

Autor:  paisas [ 29 Sty 2015 23:58 ]
Temat postu:  Re: rezerwacja hotelu na HRS.com, a zniknięcie pieniędzy z k

Dziękuję za wszystkie dotychczasowe odpowiedzi.
Kasa z karty została pobrana, niestety nie jest to tylko blokada. Tak jak pisałem, pobrano 130 EURO, mimo że cena powinna wynieść 70 EURO.
Nie miałbym absolutnie nic przeciwko, gdyby mi ściągnęło kase za hotel, mimo że wyraźnie było napisane że płatność dopiero w hotelu. Tak czy tak muszę zapłacić, nie robi mi to wielkiej różnicy kiedy. Jednak pobrano te 60 euro więcej, a taka kwota mi już piechotą nie chodzi ;)
Dopatrzyłem się, że w ofercie hotelu jest śniadanie (15 euro od osoby), którego ja nie wziąłem. Za 2 osoby, 2 noclegi, może stąd im wyszło dodatkowe 60 euro ?
Napisałem już maila do hotelu z prośbą o wyjaśnienie.

Tak czy siak, wielkie dzięki za pomocne informacje.

Autor:  Anonymous [ 30 Sty 2015 01:35 ]
Temat postu:  Re: rezerwacja hotelu na HRS.com, a zniknięcie pieniędzy z k

[quote="paisas"]
Niestety, od wczoraj zniknęło mi z konta 130 euro, a dzisiaj pojawiło się w historii transakcji "ZAKUP" na kwotę właśnie 130 euro.


Jeżeli robiłeś transakcję KK z BZWBK i dzisiaj w historii transakcji jest ZAKUP to znaczy ze transakcja jeszcze nie została rozliczona.Po rozliczeniu ok 3 dni pojawia się komy zapłaciłeś i w tym przypadku będzie HRS i adnotacja. Jeśli
bukowałeś z konta w PLN to razem pojawi się kwota za przewalutowanie transakcji w oddzielnej pozycji. BZWBK zawsze przy rezerwacji nakłada blokadę za EURO po kursie Mastercarda czyli na dziś ok 4,22 zł i taka suma blokady w złotych jest w pozycji ZAKUP. Potem po rozliczeniu zwiększa się o kurs euro w tym banku ,na dziś 4,3625 Z całej tej sumy dolicza 2,8% Czyli na dziś euro było po 4,485 zł

Autor:  paisas [ 30 Sty 2015 07:23 ]
Temat postu:  Re: rezerwacja hotelu na HRS.com, a zniknięcie pieniędzy z k

Już się pojawiła informacją, że kase ściągnął hotel. Faktycznie, przewalutowanie jest w osobnej pozycji.

Autor:  joael [ 30 Sty 2015 09:53 ]
Temat postu:  Re: rezerwacja hotelu na HRS.com, a zniknięcie pieniędzy z k

Ok, wszystko jasne, sprawa jest do odkręcenia na 3 sposoby. Mimo iż w ofercie hotelu masz opcję śniadanie za dodatkową opłatą, tutaj 15e za os. to hotel w systemie widzi to jako całość. Niestety tak jest w HRS.

Dla bezpieczeństwa zrób sobie zrzut z ekranu oferty. Są hotele i hotele. Jeden przy check-in na twoją prośbę usunie tobie z rezerwacji śniadania (bo jest taka opcja w Extranecie HRS) i zrobią Tobie zwrot (OPCJA 1), a inny będzie chciał zagrać na twojej naiwności i zaoferować Tobie zapłacone już śniadanie. Wtedy dzwonisz do HRS na polski numer infolinii, i oni usunął z systemu śniadania, a hotel musi zrobić zwrot (OPCJA 2). Jednak nie sądzę (nigdy się z czymś takim nie spotkałem) że zrobią to przed check-in. Ale możesz spróbować.

Gdyby jednak mimo wszystko niekumaty recepcjonista (pamiętaj że oni zazwyczaj nie obsługują systemów IDS, tylko dział sprzedaży bądź manago) się upierał, zawsze możesz zwrócić się do banku o zwrot, pokazując zrzuty z ekranu. A to hotel musi udowodnić w banku przy reklamacji że miał podstawy do pobrania kasy (a nie miał). (OPCJA 3)

Autor:  paisas [ 30 Sty 2015 11:01 ]
Temat postu:  Re: rezerwacja hotelu na HRS.com, a zniknięcie pieniędzy z k

joael napisał(a):
Ok, wszystko jasne, sprawa jest do odkręcenia na 3 sposoby. Mimo iż w ofercie hotelu masz opcję śniadanie za dodatkową opłatą, tutaj 15e za os. to hotel w systemie widzi to jako całość. Niestety tak jest w HRS.

Dla bezpieczeństwa zrób sobie zrzut z ekranu oferty. Są hotele i hotele. Jeden przy check-in na twoją prośbę usunie tobie z rezerwacji śniadania (bo jest taka opcja w Extranecie HRS) i zrobią Tobie zwrot (OPCJA 1), a inny będzie chciał zagrać na twojej naiwności i zaoferować Tobie zapłacone już śniadanie. Wtedy dzwonisz do HRS na polski numer infolinii, i oni usunął z systemu śniadania, a hotel musi zrobić zwrot (OPCJA 2). Jednak nie sądzę (nigdy się z czymś takim nie spotkałem) że zrobią to przed check-in. Ale możesz spróbować.

Gdyby jednak mimo wszystko niekumaty recepcjonista (pamiętaj że oni zazwyczaj nie obsługują systemów IDS, tylko dział sprzedaży bądź manago) się upierał, zawsze możesz zwrócić się do banku o zwrot, pokazując zrzuty z ekranu. A to hotel musi udowodnić w banku przy reklamacji że miał podstawy do pobrania kasy (a nie miał). (OPCJA 3)


Wielkie dzięki za pomoc. Będę się kierował twoimi radami.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/