Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 05 Gru 2015 12:04 

Jako, że googlanie nie przyniosło pożądanych rezultatów to pytam tu ;) .

Czy jest gdzie jakiś wykaz lotnisk, które mają (lub nie mają) rękawów?
Albo czy jest jakaś strona gdzie mogę sprawdzić czy mój lot będzie "obsługiwany" w ten sposób a nie autobusem?
W tej chwili interesuje mnie FRA i HKG.

Z polskich portów wiem, że rękawy ma WAW, GDN i za chwilę KRK-czy jeszcze któreś?
Po edycji: KTW nie ma i nie zanosi się aby je mieli w najbliższej przyszłości.


Ostatnio edytowany przez singielka_1976, 05 Gru 2015 12:19, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#2 PostWysłany: 05 Gru 2015 12:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5619
HON fly4free
W Polsce na pewno ma też WRO i chyba 1-2 sztuki są w RZE.

Co do konkretnych lotów to trudno z wyprzedzeniem jednoznacznie odpowiedzieć, sytuacja na lotniskach jest dynamiczna i często wprowadzane są zmiany nawet last minute. Jak napiszesz jaką linią i dokąd lecisz to będzie można powiedzieć jak "prawdopodobnie" lot będzie obsługiwany, ale nigdy na 100%.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 05 Gru 2015 12:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sie 2011
Posty: 1260
Loty: 308
Kilometry: 415 800
srebrny
WRO jeszcze ma z polskich portów na pewno.

Jeśli chodzi o FRA to rękawy tam są, ale równie dobrze możesz być przetransportowana do terminala autobusem. Jeśli samolot należy do tych mniejszych, to i większe prawdopodobieństwo jazdy autobusem IMO. Na podstawie historycznych danych (strona lotniska FRA) możesz sprawdzić z jakiego terminala obsługiwane jest interesujące Cię połączenie i czy są tam rękawy. Pewności chyba nigdy mieć nie będziesz.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 05 Gru 2015 12:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lis 2015
Posty: 1626
niebieski
FRA: (Źródło: FT) The following are built as bus gates: A2-9, B3-8, B11-18, B30-33, B50-62, C17-20 though bus departures are also possible from other gates due to operational reasons, for example gates A50+.

Ogólnie, polecam Google i kombinację kodu lotniska plus jet bridge (lub synonim) albo apron/ external position.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 05 Gru 2015 13:54 

Rejestracja: 21 Lis 2014
Posty: 607
niebieski
To jest ciężki temat. Z ciekawości spytam: Ty szukasz takich informacji również z ciekawości czy jest to potrzebne w celach quasi-"naukowych"?

Z własnego skromnego doświadczenia mogę powiedzieć, że np. we FRA to, czy rozładują Cię (lub załadują) z/do samolotu rękawem zależy też od... dnia tygodnia. Nie raz na ten sam lot, ale różne dni tygodnia, wsiadałem/wysiadałem różnie.

Ciekawiej by było znaleźć lotniska, które być może w ogóle z reguły NIE rozładowują pasażerów inaczej niż rękawami.
Myślę, że sporo kandydatów do sprawdzenia tej odważnej tezy znalazłoby się w USA.
Keflavik (na pierwszy rzut oka, byłem tylko raz i nie było niestety czasu na zwiedzenie lotniska i przypatrzenie sie procedurom) też wygląda tak, jakby wszystkie gate'y miały rękawy, a przynajmniej zdecydowana większość.

KRK i owszem, ma rękawy i ma mieć ich więcej ale co z tego- jeśli póki co, korzysta z nich jedynie BA. Bezsens, ale takie polskie realia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 05 Gru 2015 14:28 

Rejestracja: 15 Kwi 2013
Posty: 2351
Loty: 239
Kilometry: 330 534
złoty
john_doe napisał(a):
KRA i owszem, ma rękawy i ma mieć ich więcej ale co z tego- jeśli póki co, korzysta z nich jedynie BA. Bezsens, ale takie polskie realia.


Jeśli masz na myśli KRK, to nic dziwnego że na razie tylko BA korzysta z rękawa, bo na razie czynny jest tylko jeden rękaw, zlokalizowany w strefie Non-Schengen, a BA to jedyna tradycyjna linia, która lata z Krakowa poza Schengen.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 05 Gru 2015 14:32 

Rejestracja: 21 Lis 2014
Posty: 607
niebieski
A tym "nietradycyjnym" nie wolno korzystać z rękawa? EasyJet lata z KRK w wiele miejsc poza Schengen, FR również.

Jeśli korzystanie z rękawa jest droższe niż autobusy i APRON position, no to oczywiście jest to logiczne- co nie zmienia faktu, że dla mnie- jako pasażera- bezsensowne.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 05 Gru 2015 14:32 

Rejestracja: 15 Kwi 2013
Posty: 2351
Loty: 239
Kilometry: 330 534
złoty
Wolno im.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 05 Gru 2015 14:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Maj 2014
Posty: 170
Loty: 36
Kilometry: 32 327
We WRO tylko raz wysiadałem przez rękaw (lot z BVA - W6). Dla załogi to też było zaskoczenie, bo najpierw kazali kierować się do obu wyjść, a za chwilę powiedzieli że jest podstawiony rękaw (pogoda była paskudna, więc komfort dużo lepszy). Z moich obserwacji we WRO oprócz tego wyjątku nie widziałem rękawa podstawionego do 'low costów'. Natomiast wielokrotnie widziałem podstawione do LOT-u czy Lufthansy. Może również przewoźnik ma jakieś znaczenie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 05 Gru 2015 14:44 

Rejestracja: 21 Lis 2014
Posty: 607
niebieski
Żeby była jasność- nie mnie dociekać i oceniać tego, jaką politykę cenową stosuje lotnisko i jak negocjują z nim linie. Mają do tego pełne prawo (chociaż lotnisko prywatne chyba nie jest, więc zawsze podatnikowi wolno troszkę ponarzekać na forum).

Być może realnie rękaw jest droższy w obsłudze niż podwożenie autobusem- zatem ceny serwowane przewoźnikom są wyższe.
Za to z pewnością czas boardingu jest krótszy, jego wygoda i bezproblemowość znacznie większe i to nie tylko dla pasażerów.
Typowa logika biznesowa nakazałaby się zatem pozrozumieć w/s ceny rękawa i jeśli ten istnieje- to z niego korzystać w pierwszej kolejności i zawsze wtedy, kiedy to możliwe.

Bo efekt końcowy póki co jest taki, że mamy praktycznie nieużywany rękaw (jako usługę mającą przewagę nad transportem autobusowo-schodowym), a pasażerowie masowo korzystają z autobusów.

Troszkę to przypomina sytuację np. z wielu odcinków hiszpańskich autostrad, gdzie przez wysokie opłaty, ruch jest znikomy, a kierowcy korzystają z bezpłatnych, wolniejszych, mniej bezpiecznych, czasem wręcz lokalnych, dróg alternatywnych.
Czy też, żeby zostać na krakowskim podwórku, podobnym przykładem są wspaniałe parkingi podziemne w centrum. Absolutna gwiazda gospodarności samorządowej, czyli parking pod Muzeum Narodowym a także skazany na sukces Plac Na Groblach.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 05 Gru 2015 14:53 

john_doe napisał(a):
To jest ciężki temat. Z ciekawości spytam: Ty szukasz takich informacji również z ciekawości czy jest to potrzebne w celach quasi-"naukowych"?


Szukam tych informacji, bo chcę wiedzieć na ile mam się okutać w ciepłe ciuchy lecąc zimą :) .
Do tej pory nie latałam zimą w ciepłe kraje z przesiadkami tylko bezpośrednio i mój "puchowy" bezrękawnik się sprawdzał.Tak sobie wykoncypowałam, że jeśli tylko w KTW nie ma rękawa a będzie on we FRA i HKG, to nie będę bardzo ciepłej kurtki brać ze sobą, zostawię ją w samochodzie po prostu.
Góra
 PM off  
      
#12 PostWysłany: 05 Gru 2015 14:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5619
HON fly4free
Rękaw jest droższy od autobusu/na piechotę i dlatego low costy prawie w ogóle z rękawów nie korzystają, koniec tematu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 05 Gru 2015 14:57 

Rejestracja: 21 Lis 2014
Posty: 607
niebieski
Jeśli Twój nich sugeruje datę urodzenia- to mniej stresu. Młoda jesteś jeszcze. Popracuj nad odpornością i będzie dobrze.
Na pewno nie warto brać kurtki na czas wysiadania z samolotu :)
Ewentualnie zdobyć jakąs sprytną kurtkę puchową, która składa się w malutką kosteczkę.

Na long-haul we FRA na 90% wsiądziesz rękawem. Z wysiadaniem podczas powrotu być za to różnie

@kemot Nie korzystają, chyba, że akurat korzystają. Na takim Gatwick EZ nagle już może korzystać (nie zawsze, ale przynajmniej się zdarza).
Poza tym no jasne- rękaw droższy, koniec tematu. Autostrada droższa, więc nikt nią nie jeździ, koniec tematu no i pusty parking za 15mln PLN na 150 miejsc w niby "centrum" Krakowa też droższy więc koniec tematu.

Tylko ten podatnik jakiś bidny przy tym wszystkim: bo kasy też koniec, a skorzystać z inwestycji nie ma jak.


Ostatnio edytowany przez john_doe 05 Gru 2015 15:02, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 05 Gru 2015 15:01 

Rejestracja: 24 Paź 2012
Posty: 1316
srebrny
Latajac do Frankfurtu Lotem w ciagu ostatniego roku nigdy nie mialem rekawa, Lufthansa jakos w 60%. Pare razy mialem tak, ze cieple rzeczy z przyzwyczajenia wcheckowalem do bagazu a potem zamiast rekawa mialem autobus. Prosilem stewardessy po koc z samolotu i nigdy nie odmawialy. Koc mozesz potem zostawic u obslugi na lotnisku (albo wziac na pamiatke :-) )
_________________
Yukon - tworzy sie
Azerbejdżan - zakończona

Laponia | Komory | Bahrajn | Senegal | Santiago de Chile | Guca | Ladakh | Palestyna | Athos | Ziemia Ognista | Syberia zimą

Instagram: @podruuznik
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 05 Gru 2015 15:18 

john_doe napisał(a):
Jeśli Twój nich sugeruje datę urodzenia- to mniej stresu. Młoda jesteś jeszcze. Popracuj nad odpornością i będzie dobrze.
Na pewno nie warto brać kurtki na czas wysiadania z samolotu :)
Ewentualnie zdobyć jakąs sprytną kurtkę puchową, która składa się w malutką kosteczkę.

Na long-haul we FRA na 90% wsiądziesz rękawem. Z wysiadaniem podczas powrotu być za to różnie



Ależ ja się jeszcze nie stresuję ;) , Reisefieber mnie dopadnie dopiero jak będę wstawać na samolot :lol: .
Teraz chcę być tylko doinformowana, wszak kto pyta -nie błądzi :P .
Poza tym skoro już robię za kierownika wycieczki, to nie chciałabym współtowarzyszy wprowadzać w błąd a takie pytanie dot.ubioru na podróż mi zadano, toteż pytam mądrzejszych i bardziej oblatanych ;) .
Góra
 PM off  
      
#16 PostWysłany: 05 Gru 2015 15:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5619
HON fly4free
W życiu bym nie pomyślał, że można rozpatrywać fakt brania ze sobą grubych ubrań w daleką podróż w ciepłe kraje przez pryzmat tego czy lot będzie obsługiwany z rękawa czy też nie...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 05 Gru 2015 15:23 

Rejestracja: 21 Lis 2014
Posty: 607
niebieski
W takim razie, jeśli za "wprowadzenie w błąd" ktoś może mieć do Ciebie poważne pretensje natury moralnej czy nawet prawnej, to jedyne co możesz takim ludziom powiedzieć, to zdawkowe i ogólnikowe stwierdzenie, że przy wsiadaniu i wysiadaniu z samolotów mogą, ale nie muszą, być narażeni na panujące na danym lotnisku warunki atmosferyczne przez niedługi, ale trudny do precyzynego oszacowania, czas. I jeśli ktoś nie jest odporny na warunki atmosferyczne, powinien zadbać o odpowiedni ubiór.

:)

Bo ostatecznie- wejścia przez rękaw nikt nie zagwarantuje na 100%, to raz, a dwa- czasem rękaw nie jest stricte ogrzewany.
I np. jak ludzie stłoczą się zaraz przy łączeniu rękawa z samolotem, akurat obsługa zacznie schodkami nosić bagaże a na zewnątrz jest mróz i wiatr... to rękaw wtedy wiele się nei różni od autobusu i przechadzki po płycie. True story. :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 05 Gru 2015 15:28 

Widzę, że się niektórym przy sobocie na filozoficzne dywagacje zebrało i dorabianie ideologii.
Przypominam, że nie ma obowiązku zabierania głosu jak komuś jakiś temat nie pasuje :P .
A teraz sugeruję ad rem: rękawy.
Góra
 PM off  
      
#19 PostWysłany: 05 Gru 2015 15:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lis 2015
Posty: 1626
niebieski
Czy dobrze rozumiem, że lecicie na trasie KTW-FRA-HKG-SYD i z powrotem?

KTW - nie ma rękawów, zima
FRA - ma rękawy (ale obstawiam, że samolot z KTW raczej będzie na ext.), zima
HKG - ma rękawy, 14-25ºC (lato nad Bałtykiem ;-) )
SYD - ma rękawy, lato

Osobiście wybrałabym "cebulkę" - pomysły w wątku dt (nie)zabierania ciepłych kurtek w tropiki.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 05 Gru 2015 18:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1571
Loty: 565
Kilometry: 709 491
niebieski
john_doe napisał(a):
KRK i owszem, ma rękawy i ma mieć ich więcej ale co z tego- jeśli póki co, korzysta z nich jedynie BA. Bezsens, ale takie polskie realia.
Zmartwię Cię. Nawet BA nie korzysta w KRK z rękawa, a przynajmniej w połowie listopada nie korzystał. Czy może coś się ostatnio zmieniło?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
john_doe lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group