Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 26 Lip 2014 14:38 

Rejestracja: 26 Lip 2014
Posty: 11
witam.

lece we wrzesniu na 3 tygodnie do USA. Przylot do NY, powrot z Miami.
Z Miami planuje wybrac sie na ok. tygodniowy rejs na Karaiby / Bahamy. Oferta, która obecnie najbardziej mi odpowiada to:
https://globaldeals.americandiscountcru ... 12de594867

Platnosc jest z gory (a do wyjazdu 2 miesiace) wiec mam pewne obawy...
Czy ktos ma doswiadczenia z ta lub inna firma i w ogole z takimi rejsami? Na co zwrocic uwage? Bede wdzieczna za wszelkie wskazowki i porady.
Szczegolnie interesuje mnie:
1) jesli wyplyw jest o 4pm to o ktorej nalezy sie tam pojawic? czy mozna zostawic duzo wczesniej bagaze? nie odnalazlam takiej infomracji na tej stronie.
2) w jakis sposob przkeazywane sa dokumenty potwierdzajace rezerwacje (tu informacje sa rozne - e-mail albo pocztą?)
3) info odnosnie posilkow, atrakcji na statku - co jest w cenie a za co trzeba dodatkowo placic?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2 PostWysłany: 28 Lip 2014 22:08 

Rejestracja: 26 Lip 2014
Posty: 11
serio nikt nie był?? ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 04 Sie 2014 04:24 

Rejestracja: 16 Kwi 2014
Posty: 5
Loty: 214
Kilometry: 467 099
hej,
my bylismy na 2 rejsach - jeden tylko 3-dniowy z Miami na Bahama (Norwegian Cruise Line), a drugi 7-dniowy z Puerto Rico na Karaiby (Carnival). Nasze wakacje byly bardzo udane. Nie mielismy zadnych problemow

Odpowiadajac na Twoje pytania:
1) Jezeli wyplywasz o 4, to pewnie wystarczy byc ok3 (godzina do ktorej trzeba sie pojawic bedzie podana na potwierdzeniu), ale mozna tez duzo wczesniej zjawic sie z bagazami w porcie, oddac je obsludze i wrocic na miasto (port w Miami jest dosc spory, wiec wczesniej warto sprawdzic, w ktorym terminalu bedzie statek, bo moze sie okazac, ze do miasta bedzie dosc daleko)
2) potwierdzenie rezerwacji przychodzi na maila w wszystkimi dodatkowymi informacjami
3) w cenie biletu sa posilki (24h), napoje (woda niebutelkowa, mrozona herbata, kawa, soki), rozrywka (bary, kasyno, basen, wieczorne przedstawienia itp).
Cena nie zawiera alkoholu, ktory na statku jest dosc drogi. Legalnie mozna zabrac butelke wina na osobe... ;) Do ceny doliczaja tez podatek i napiwki (ok $20 za dzien na osobe). Do tego dochodza wycieczki/atrakcje na kazdym porcie. Sprzedaja je na statku, ale mozna znalezc je duzo taniej na wlasna reke.

Daj znac, jezeli potrzebujesz wiecej informacji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 05 Sie 2014 11:13 

Rejestracja: 26 Lip 2014
Posty: 11
Wielkie dzięki za informacje!
Kupiłam ten rejs, więc po powrocie postaram się przedstawić relację :)
O co chodzi z tymi napiwkami? Czy są doliczane do zakupów na statku?
Czy polecasz jakieś fajne atrakcje na którejś z tych wysp (mogą być na własną rękę) - Puetro Rico, St Thomas (USVI), Half Moon Cay (Bahamas), Grand Turk & Caicos?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 05 Sie 2014 16:06 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 3536
Loty: 287
Kilometry: 663 881
srebrny
napiwki są doliczane za obsługę - za każdy dzień określona stawka i są obowiązkowe
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 05 Sie 2014 19:09 

Rejestracja: 26 Lip 2014
Posty: 11
cena ktora zaplacilam zawierala taxes & fees, czy mam rozumiec ze zawiera ona napiwki czy sa one jeszcze dodatkowo platne?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 05 Sie 2014 19:24 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1218
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
maxima napisał(a):
napiwki są doliczane za obsługę - za każdy dzień określona stawka i są obowiązkowe


Jeśli nie masz dać zamiaru dać napiwku to nikt Cie nie zmusi do tego, żeby zostawić napiwek. W Royalu dostajesz koperty w Carnivalu jest doliczany do rachunku, ale w każdej chwili możesz obniżyć lub podwyższyć wysokość napiwku. Proponowana kwota to jedynie sugestia.

W przypadku Carnivala warto nie wiązać sobie swojej karty płatniczej z kartą na statku, a jedynie uzupełniać ja gotowka pozowli to uniknąć niepotrzebnych problemow
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 05 Sie 2014 19:35 

Rejestracja: 16 Kwi 2014
Posty: 5
Loty: 214
Kilometry: 467 099
Z miejsc, ktrore podajesz bylismy tylko w San Juan (Puerto Rico) i na St. Thomas
W Puerto Rico statek cumuje przy samym miescie, wiec do centrum mozna dojsc na piechote.
My jeden dzien spedzilismy chodzac po starym miescie – duzo ciekawych miejsc (np. San Juan National Historic Site, wybrzeze, kolorowe uliczki, mnostwo klimaycznych knajpek), a drugiego dnia pojechalismy do El Yunque Rain Forest (ok.1hr drogi od San Juan).
Na St. Thomas skuszeni opiniami innych pojechalismy do Magens Bay. Plaza ladna (ale nie najpiekniejsza jaka widzielismy),dluga, ale dosyc waska I bardzo zatloczona (wytrzymalismy 2hr). W miasteczku mozna zlalezc kilka ciekawych miejsc, szczegolnie polozonych wyzej, z ktorych sa rewelacyjne widoki na cala zatoke. Mozna zajrzec tez do lodowego baru – Magic Ice.
Dobrym zrodlem informacji o atrakcjach jest Tripadvisor (czesto ludzie podaja tutaj nazwy firm, w ktorych znalezli wycieczki na wlasna reke) oraz Cruisecritic.com (recenzje roznych rejsow, a takze statkow)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 06 Sie 2014 11:35 

Rejestracja: 26 Lip 2014
Posty: 11
a polecacie wykupic ubezpieczenie u operatora rejsu, jesli mam standardowe ubezpieczenie z Polski (typu Euro26)?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 12 Sie 2014 14:40 

Rejestracja: 26 Lip 2014
Posty: 11
ktos ma doswiadczenie w tym temacie? warto wykupic takie ubezpieczenie? ile to kosztuje? na stronie Carnival nie moge znalezc informacji o cenie... :]

planuje wykupic ubezpieczenie (KL, NNW, OC i inne) na okres podrozy, obejmujace caly swiat; czy to wystarczy, optymistycznie zakladajac ze rejs odbedzie sie zgodnie z planem, samolot do Miami sie nie spozni itp... :) ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 12 Sie 2014 15:49 

Rejestracja: 12 Sie 2014
Posty: 6
talisman napisał(a):
ktos ma doswiadczenie w tym temacie? warto wykupic takie ubezpieczenie? ile to kosztuje? na stronie Carnival nie moge znalezc informacji o cenie... :]

planuje wykupic ubezpieczenie (KL, NNW, OC i inne) na okres podrozy, obejmujace caly swiat; czy to wystarczy, optymistycznie zakladajac ze rejs odbedzie sie zgodnie z planem, samolot do Miami sie nie spozni itp... :) ?


Doświadczenia nie mam, ale że zamierzam w tym roku (listopad) również zaokrętować się na taki rejs z Miami / Ft. Lauderdale, podzielę się moim zdaniem. :)

Uważam, że raczej nie ma potrzeby płacić za dodatkowe ubezpieczenie u operatora rejsu. To tylko pośrednik, więc musi zarobić. Poza tym, jeżeli masz już jedno (ogólne) ubezpieczenie, to po co je dublować płacąc za drugie. Jeżeli uważasz to pierwsze za niewystarczające warto zastanowić się nad zwiększeniem sumy ubezpieczenia - pewnie wyjdzie taniej niż kupno dodatkowego ubezpieczenia u operatora.

Tak na wszelki wypadek (nomen omen...) - wybierając się do USA warto zatroszczyć się o dużą sumę ubezpieczenia na polisie. Pewnie wszyscy, którzy zaglądają do tego wątku o tym wiedzą, ale gdyby ktoś jeszcze nie zgłębił tego tematu... Nawet prosta wizyta u lekarza może skończyć się rachunkiem na kilkaset USD, nie mówiąc już o hospitalizacji.

Wykupując ubezpieczenie w Polsce należy również być gotowym na pokrycie kosztów leczenia samodzielnie, które dopiero później zostaną zwrócone przez zakład ubezpieczeń (na podstawie rachunków).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 28 Sie 2014 20:42 

Rejestracja: 10 Lip 2013
Posty: 81
Loty: 274
Kilometry: 806 939
Wybierz rejs NCL na Bahamy, stamtąd rejs jednodniowy szybką łodzią na rajską wysepkę - bajka, a wieczorem znowu jesteś na statku.
_________________
Imovane GG 6225552
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 02 Lut 2015 18:35 

Rejestracja: 02 Lut 2015
Posty: 1
Witam, wybieram się na 3 dniowy rejs na Bahamy z Norwegian, mogę prosić o bliższe informacjenp. którą kabinę wybrać, na co zwrócić uwagę itp. Z góry dziękuje za wszystkie informacje
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 18 Lut 2018 01:03 

Rejestracja: 15 Lut 2018
Posty: 25
Podbijam :)
Proszę o informacje :)

Interesuje mnie najbardziej 3 dni oferta Carnival - Miami - Nassau z overnight stay (cokolwiek to znaczy)

Ktoś może był? :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 18 Lut 2018 10:52 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 923
platynowy
Co do wyboru kabiny to trzeba rozdzielić dwie sprawy: rodzaj kabiny i jej położenie na statku.

Jeśli chodzi o to pierwsze, to do wyboru zwykle są kabiny wewnętrzne (bez okna), zewnętrzne z oknem, zewnętrzne z balkonem i różne wersje apartamentów. Zresztą zwykle pozostałych rodzajów kabin (np. wewnętrznych) jest też wiele rodzajów - różnią się wielkością oraz położeniem (a także oczywiście ceną :-)) Przy tak krótkim rejsie nawet nie zastanawiałbym się nad inną kabiną niż wewnętrzna - moim zdaniem na inną szkoda pieniędzy - tym bardziej, że w kabinie na statku w praktyce i tak się spędza tylko noc:-)

Nie mniej ważne jest miejsce na statku, w którym będzie zlokalizowana kabina.
Rezerwując rejs masz zwykle dwie możliwości: wybór kabiny od razu w momencie rezerwacji (tak jak miejsca w samolocie w niektórych liniach) i wówczas praktycznie na 100% wiesz gdzie będziesz "mieszkał" na statku. W tym przypadku warto zwrócić uwagę na indywidualne preferencje, gdzie chcemy mieć blisko (np. blisko/daleko do windy, kasyna czy bufetu :-) ) i pod tym kątem wybrać kabinę. Na statku - szczególnie naprawdę dużym - odległości potrafią być spore i można się czasem zdziwić ile km dziennie się na nim pokonuje. Ale chyba kluczowy jest wybór kabiny w spokojnym miejscu. Uważałbym na kabiny pod basenem, nad/pod barami, atrium, dyskoteką, kasynem czy innymi miejscami, w których odbywają się imprezy oraz w okolicach teatru (próby często są w nocy). Z doświadczenia wiem, że najlepsze są takie kabiny, gdzie nad i pod tobą są inne kabiny:-) Jeśli z kolei na planie statku (w sieci znajdziesz plany praktycznie wszystkich statków pasażerskich pływających w różnych regionach u różnych operatorów), obok kabin są duże obszary na których nie wiadomo co jest, oznacza to że są one niedostępne dla pasażerów i prawdopodobnie są tak pomieszczenia gospodarcze załogi - np. magazynki na odkurzacze, mopy, wózki stewardów i inne potrzebne im sprzęty. Może to oznaczać, że wokół tych miejsc będzie sporo ruchu, który może komuś przeszkadzać - szczególnie rano.

Druga możliwość przy rezerwacji kabiny - kiedy nie wybieramy sobie konkretnej kabiny z numeru to tzw. kabiny gwarantowane (często - ale nie zawsze - nieco tańsze niż kabiny wybierane po numerze). Wówczas rezerwujemy tylko rodzaj kabiny (np. kabinę wewnętrzną) ale sam numer kabiny przydziela nam linia zwykle kilka przed rozpoczęciem rejsu. Z jednej strony jest to loteria - możemy dostać kabinę w kiepskim miejscu, ale z drugiej strony możemy dostać kabinę większą lub w wyższej kategorii (np. kabinę z oknem zamiast kabiny wewnętrznej). Ale upgradu nigdy nie jest się pewnym chociaż można go przewidywać patrząc jakie kabiny na statku są dostępne. Na przykład jeśli linia sprzedaje kabiny wewnętrzne tylko w wersji gwarantowanej a nie sprzedaje tych kabin z możliwością wybrania numeru a jednocześnie widzimy, że jest dużo dostępnych kabin w wyższych kategoriach (np. z oknem/balkonem) to z prawdopodobieństwo upgradu do wyższej kategorii jest wysokie. Linia w takiej sytuacji nie będąc pewna czy sprzeda kabiny z oknem/balkonem sprzedaje cały czas kabiny wewnętrzne, które są tańsze - co najwyżej pasażerowie, którzy je kupią dostaną upgrade ale kabina nie zostanie pusta.

Chyba w ramach wstępu to wystarczy. Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, pytaj śmiało:-)

A "overnight stay" prawdopodobnie oznacza, że statek jakąś noc spędza w porcie. W przypadku krótkiego rejsu z Miami do Nassau prawdopodobnie pierwszego dnia wieczorem statek wypływa z Miami, drugiego rano przybija do Nassau, gdzie stoi cały drugi dzień i część trzeciego dnia, gdy odpływa z powrotem do Miami. To może być ciekawa oferta np. dla hazardzistów, którzy chcą skorzystać z największego na Karaibach kasyna Atlantis w Nassau:-) Na takim rejsie nie byłem ale o Nassau możesz poczytać w jednej z moich relacji.
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#16 PostWysłany: 18 Lut 2018 23:24 

Rejestracja: 15 Lut 2018
Posty: 25
Super temat:) super info :)

Jeszcze mam nadzieje ostatnie pytanie:)

Podczas rezerwacji mam cenę kabiny potem tax, fees and port expenses i moge tam dodatkowo wybrać:

Add $77.70 Prepaid Gratuities (per room)

to są "napiwki" ? jak to wygląda w praktyce?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 18 Lut 2018 23:43 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 923
platynowy
Moim zdaniem to wygląda na napiwki - jeśli tak jest (proponuję potwierdzić telefonicznie) to nie będą już pobierane ani naliczane w trakcie rejsu.
Nie korzystałem z Carnivala ale podobne sformułowanie ma NCL i chodzi w nim właśnie o napiwki.
Góra
 Profil Relacje PM off
pavkajg lubi ten post.
pavkajg uważa post za pomocny.
 
      
#18 PostWysłany: 19 Lut 2018 00:10 

Rejestracja: 15 Lut 2018
Posty: 25
Ok!

A ma to znaczenie jesli chodzi o ich wysokosc? Na stronie moge wybrac tylko 77 usd za 3 dni - nie bedzie sytuacji, ze ktos wyciagnie ręke i dodatkowo będzie cos chcial? :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 19 Lut 2018 01:33 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 923
platynowy
:-) bądź spokojny, nie powinien - a jak uznasz, że komuś warto to najwyżej zawsze sam możesz dać:-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 02 Cze 2018 15:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2011
Posty: 50
MSC Seaside raz na dwa tygodnie jest Philipsburgu (St. Maarten). Jeden z ładniejszych portów jakie w życiu widziałem :)

Image
Image
Image
Image
Image

Jak uda mi się w końcu wyjść w San Juan to też podeśle kilka fotek :)
_________________
Fotografia, Plany podróży, Praca na statkach -> lovetravelwork.com
Góra
 Profil Relacje PM off
Tufli lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group