Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 855 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 43  Następna
Autor Wiadomość
#741 PostWysłany: 01 Maj 2022 10:03 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1518
srebrny
@dbw86 - Jeśli statek w porcie normalnie cumuje przy nabrzeżu (jak np. w Civittavecchi) to zejdziecie błyskawicznie. Jeśli to ostatni port i musicie zabrać jeszcze bagaż z terminala to może to zająć więcej czasu bo schodzi się grupami wg kolorów zawieszek, które dostaniesz dzień wcześniej do kabiny w konkretnych okienkach czasowych. Ale to też da się obejść - nie nadajesz bagażu tylko zabierasz go ze sobą i schodzisz kiedy chcesz.

Z portu do dworca jest spory kawałek ale pewnie nawet na piechotę byście przeszli :-) Co jakieś 15-20 minut spod terminala portowego jeździ czerwony miejski autobus na dworzec kolejowy.

Moim zdaniem pociąg o 9:30 jest do osiągnięcia.

Więcej czasu zejście zajmuje w portach z tenderem (np. na Morzu Śródziemnym Santorini, Cannes, Saint Tropez) ale ich z reguły na trasie jest mało lub wcale.
Góra
 Relacje PM off  
 
#742 PostWysłany: 01 Maj 2022 12:31 

Rejestracja: 21 Paź 2016
Posty: 32
Dzięki @greg2014.
Jak pisałem do AIDA to od razu piszą mi o wycieczkach ale ceny kosmiczne, a poza tym lubimy sami planować. Chodzi o schodzenie podczas rejsu, nie na końcu. Błyskawicznie to znaczy że jeśli o godz. 8 statek przypływa to od razu można wychodzić? Ewentualnie jakieś kolejki tylko uwzględnić czyli kilka minut do pół godziny? Chodzi o dwa porty Civitavecchia i La Spezia. Drąże to bo zależy nam na zwiedzaniu a jak by liczyć 2 godz. na wyjście a później chyba trzeba być godzinę przed odpłynięciem statku plus dojazdy i zapas czasu to zostaje mało.
Góra
 Relacje PM off  
 
#743 PostWysłany: 01 Maj 2022 14:08 

Rejestracja: 17 Lut 2016
Posty: 43
Loty: 74
Kilometry: 115 313
@greg2024 Ja się nigdzie nie rejestrowałem, bo na stronce lotniska pisze , że nie jest to obowiązkowe. Po przyjeździe się okazało, że każdy niezarejestrowany i tak musi siąść do laptopa i się zarejestrować, dopiero potem pobierają próbkę. Gdy ja byłem to nie było ludzi więc sama rejestracja zajmuje dosłownie minutę, gorzej jak będzie kolejka. Jeżeli chodzi o wynik to zdążyłem wypalić papierosa i wynik już był wydrukowany.
No i obserwuj czy te punkty pod koniec maja będą jeszcze czynne , bo już teraz za dużo klientów nie mają.
Pozdro.
Góra
 Relacje PM off
greg2014 lubi ten post.
greg2014 uważa post za pomocny.
 
 
#744 PostWysłany: 01 Maj 2022 14:33 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1518
srebrny
@dbw86 - zazwyczaj po zacumowaniu można schodzić bardzo szybko (kwestia rozłożenia trapu, barierek, ewentualnych formalności), kolejka idzie błyskawicznie bo tylko skanują każdemu kartę - to kwestia minut. Oczywiście pewności nie masz - mogą być np. jakieś komplikacje przy wejściu do portu (np. wiatr). Zwykle jak armator podaje godzinę 8 to w jej okolicach można się spodziewać, że będzie możliwe schodzenie na ląd. Nie wiem gdzie macie poprzedni port i jaki dystans do przepłynięcia ale w tej okolicy odległości między portami nie są zazwyczaj duże. Z mojego doświadczenia wynika, że w Civittavechii statek jest zwykle wcześniej niż w rozpisce. Np. ostatnio (wrzesień 2021) miał być o 8 a wchodziliśmy do portu w okolicach 5 rano.
Góra
 Relacje PM off
dbw86 uważa post za pomocny.
 
 
#745 PostWysłany: 01 Maj 2022 14:45 

Rejestracja: 17 Lut 2016
Posty: 43
Loty: 74
Kilometry: 115 313
Samo zejście w portach jest bezproblemowe. Ja na malcie i Sycylii gdy wychodziłem o 8.30 pół godziny po zaokretowaniu to trwało to dosłownie minutę. Gorzej z powrotem, bo jak się trafi na powracający tłum to można i godzinę spędzić w kolejce, każdego skanują.
Rejs skończyłem w Barcelonie. Bagażów dzień wcześniej nie nadawalem, zjadłem rano śniadanie, wróciłem do kajuty po bagaże i w ciągukilku minut odpuściłem statek. Znajomi którzy nadali bagaże dzień przed , po wyjściu czekali na komplet ponad godzinę. W Civittavecchi gdzie wsiadałem na rejs droga do pkp jakieś 25 minut na spokojnie. Do ronda i potem w prawo prosto promenadą do stacji.
Pozdrawiam .
Góra
 Relacje PM off  
 
#746 PostWysłany: 01 Maj 2022 14:47 

Rejestracja: 21 Paź 2016
Posty: 32
To już się wyjaśniło bardziej. W takim razie ma to wszystko sens i będzie sporo czasu na zwiedzanie. Po powrocie postaram się opisać jak wygląda rejs statkiem AIDA.
Góra
 Relacje PM off  
 
#747 PostWysłany: 01 Maj 2022 15:07 

Rejestracja: 17 Lut 2016
Posty: 43
Loty: 74
Kilometry: 115 313
Jeżeli ktoś z Civittavecchi planuje jechać do Rzymu, to pamiętajcie żeby bilet powrotny kupić wcześniej, bo są duże kolejki do automatów i samo dojście na termini spod bramek do peronu 26-28 skąd odjeżdżają pociągu do Civittavecchi zajmuje z 10 minut, najdalsze perony.
Góra
 Relacje PM off  
 
#748 PostWysłany: 01 Maj 2022 16:12 

Rejestracja: 21 Paź 2016
Posty: 32
Bilety na pociągi we Włoszech można kupić w automatach na miejscu albo online na stronie. Czyli jak się kupuje na miejscu to jest ryzyko że już zabraknie biletów a jak online to trzeba na konkretną godzinę ale jest pewność że się pojedzie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#749 PostWysłany: 01 Maj 2022 18:06 

Rejestracja: 17 Lut 2016
Posty: 43
Loty: 74
Kilometry: 115 313
W automacie czy online nie zabraknie . Gdzie kolejek nie kupujesz to jak bierzesz na konkretną godzinę , to nie ma możliwości zmiany czasu w konkretnej taryfie, chyba , że weźmiesz drożeją opcja że zmiana godziny kursu. Bardziej chodziło mi o to , że jeżeli ktoś przyjdzie na ostatnią chwilę na zaplanowany kurs i nie będzie miał biletu to przez kolejki
przed automatami może nie zdążyć. Nic więcej. Więc warto o tym pomyśleć wcześniej.
Zawsze najtaniej jest na konkretny pociąg bez możliwości zmiany.
Góra
 Relacje PM off  
 
#750 PostWysłany: 01 Maj 2022 21:52 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1518
srebrny
Jeśli chodzi o trasę z Civitavecchi do Rzymu to i tak większość pociągów na niej to pociągi regionalne lub regionalne przyspieszone (R lub RV). Innych zresztą nie opłaca się brać bo kosztują drożej za umowne kilka minut krótszy przejazd. Na pociągi R/RV bilet kupiony w internecie czy automacie, z wyprzedzeniem czy bez kosztuje tyle samo więc moim zdaniem nie warto kupować wcześniej.

Na pociągi R/RV nie ma też miejscówek ani limitu miejsc więc biletównie zabraknie. Jedyne o czym warto pamiętać (ale to bardziej w szczycie sezonu przy np. 7-8 dużych statkach w porcie bo to generuje ilość pasażerów w pociągu), że jak pociąg powrotny jest załadowany na Termini na maksa, to nie zatrzymuje się na pośrednich stacjach w samym Rzymie i nie da się do niego wsiąść np. na San Pietro - stąd z powrotem bezpieczniej wracać z Termini nawet jeśli to nie jest po drodze.
Góra
 Relacje PM off
katka256 lubi ten post.
 
 
#751 PostWysłany: 03 Maj 2022 16:56 

Rejestracja: 21 Paź 2016
Posty: 32
Pozostało zatem jeszcze jedno pytanie. Kiedy należy wrócić na statek? Czy skoro AIDA podaje że wypłynięcię jest o godz. 17:00 to do tej godziny można wchodzić czy trzeba być dużo wcześniej np. już godzinę przed? Gdzieś czytałem że podają godziny powrotu w gazetce na każdy dzień tylko wtedy trudniej by było planować czas na lądzie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#752 PostWysłany: 16 Maj 2022 11:06 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1518
srebrny
-- 03 Maj 2022 17:09 --

@dbw86 - Na każdym statku, na którym byłem bez względu na operatora zwyczaj był taki sam: 30 minut przed planowanym odpłynięciem. Musisz przy tym pamiętać, że o tej godzinie masz być na statku a nie gdzieś w porcie. Informacja o tym była zawsze w statkowej gazetce i na tabliczce stojącej przy trapie ze statku, obok której każdy musiał przejść. W portach z tenderem trzeba pamiętać, aby do łódki kursującej na statek ustawić się odpowiednio wcześniej, chociaż wszystko z reguły było tak zorganizowane że powrót odbywał się dużo sprawniej niż zejście.

PS. Poniżej przykładowy kawałek programu z jakiegoś rejsu na statku AIDA.

Załącznik:
aida.jpg


-- 16 Maj 2022 10:06 --

Dwa ciekawe moim zdaniem newsy z rejsowego światka:

Pierwszy i dobry zarazem jest taki, że Costa od 1.06 znosi obowiązek wykonywania testu COVID przed wejściem na statek, który trzeba było zorganizować samodzielnie. Nie będzie też testów w trakcie rejsu. Maseczki będą obowiązywały wyłącznie w kilku przypadkach (wejście/zejście ze statku, w łodziach-tenderach, shuttle-busach i w części szpitalnej statku). Zniesione zostaną również ograniczenia w funkcjonowaniu bufetów.

Drugi, niestety gorszy dotyczy na razie niszowego operatora - Plantours, który jako pierwszy ze względu na wysokie ceny paliw wprowadza dopłatę paliwową - 11 EUR/os. za dzień - również do wcześniejszych rezerwacji. O tego typu dopłacie mówi się od jakiegoś czasu coraz więcej; miejmy nadzieję, że wielcy nie pójdą tą drogą. Inna sprawa, że pojawiają się kolejne statki napędzane LNG (np. AIDA Nova, AIDA Cosma, Costa Smeralda, Costa Toscana, Carnival Mardi Gras, P&O Iona...) - wszystkie wprowadzone do służby dosłownie w ostatnich latach lub wręcz miesiącach. A w drodze jest długa lista kolejnych, które są w trakcie budowy. Ten rodzaj paliwa cenowo najbardziej dostał w kość i nie ma szans, żeby nie bolało to operatorów.


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
dbw86 uważa post za pomocny.
 
 
#753 PostWysłany: 17 Maj 2022 14:02 

Rejestracja: 21 Paź 2016
Posty: 32
Co do rzeczywistych czasów przypłynięcia i wypłynięcia statków z portów jest strona na której można to sprawdzać - marinetraffic.
https://www.marinetraffic.com/en/data/? ... =Port-1062
Góra
 Relacje PM off  
 
#754 PostWysłany: 23 Maj 2022 22:10 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 3266
srebrny
Czy ktoś z forumowiczów wie jakie towarzystwo ubezpieczeń wystawia polisy na rejsy MSC. Chodzi o ich polisę ubezpieczeniową MSC - Covid -19.
Ostatnio pojawiło się wiele rejsów od niemieckich pośredników na forum. Niestety nie sprzedają oni ubezpieczenia MSC - Covid -19, albowiem mogą to zrobić wyłącznie dla rezydentów Niemiec. Pewnie ma to związek z ewentualnymi kosztami powrotu do konkretnego kraju. Polscy pośrednicy znów nie chcą sprzedać samej polisy, bo twierdzą że mogą to zrobić tylko ze sprzedażą rejsu. Robi się wiec problem bo bez ubezpieczenia od Coviada nie można wejść na statek. Nawet gdyby wyszukać polisę w Polsce z Covid - to zazwyczaj zasady ochrony są podane w OWU polisy - kilkadziesiąt stron, a MSC wymaga przedłożenia polisy w języku angielskim, niemieckim lub francuskim. Niemiecki oddział MSC nie odpisuje w co w takiej sytuacji. Na forach podróżniczych znalazłem informację, iż nawet gdy ludzie mają swoje polisy to MSC twierdzi że nie spełnia ono wymagań. Ostatecznie sprzedają w porcie ubezpieczenie. Wolałbym nie ryzykować całego rejsu od widzimisię pracownika MSC w porcie. Zastanawia mnie jakie polskie towarzystwo ubezpieczeń współpracuje przy sprzedaży tego ubezpieczenia, bo być może da się kupić je u nich bezpośrednio. Jeżeli ktoś ma taką wiedzę, lub może sprawdzić w swojej polisie MSC zakupione w Polsce proszę o informacje.
Góra
 Relacje PM off  
 
#755 PostWysłany: 24 Maj 2022 07:37 

Rejestracja: 27 Gru 2018
Posty: 10
greg1291 : Signal Iduna
Góra
 Relacje PM off
greg1291 lubi ten post.
greg1291 uważa post za pomocny.
 
 
#756 PostWysłany: 24 Maj 2022 14:42 

Rejestracja: 21 Paź 2016
Posty: 32
Na wiosnę tego roku dostałem wycenę od polskiego pośrednika MSC i min. były takie zapiski odnoście ubiezpiczenia:
Cena nie zawiera:
• obowiązkowych napiwków (service charge) dla obsługi na statku ok. 10 euro/osoba/dzień, (młodzież 2-13 lat: zniżka 50%, dzieci poniżej 2 lat – bezpłatnie)
• wymagane szczepienia na Covid dla wszystkich uczestników (nie dotyczy dzieci poniżej 12 lat)
• obowiązkowego testu RT-CPR na Covid-19, opis w j. angielskim, ważny 48h przed rejsem (nie dotyczy dzieci poniżej 2 lat)
• obowiązkowego ubezpieczenia Covid-19 (Europe Assistance) 25€/osobę
• ubezpieczenia turystycznego Allianz Global Assistance:
Strefa A (Europa):
-BASIC TRAVEL: KLiA 80 000 zł, NNW10 000 zł; składka: 2,30 zł/os./dzień (wariant obowiązkowy)
-STANDARD TRAVEL: m.in. KLiA 80 000 zł, BP 1 200 zł, NNW 10 000 zł; Home Assistance składka: 3,02 zł/os./dzień
-COMPLEX TRAVEL: m.in. KLiA 200 000 zł, BP 1 200 zł, NNW 20 000 zł, opóźnienie bagażu 500 zł, lotu 600 zł, OC 100 000 zł, Concierge, Home Assistance; składka: 3,68 zł/os./dzień
-VIP TRAVEL: m.in. KLiA 260 000 zł, BP 2 000 zł, NNW 40 000 zł, opóźnienie bagażu 1 200 zł, lotu 1 000 zł, OC 400 000 zł, sprzęt sportowy 2 000 zł, Concier-ge, Home Assistance; składka: 6,37 zł/os./dzień
- ubezpieczenie od kosztów rezygnacji (można kupić do 7 dni licząc od dnia zakupu świadczenia jeżeli do wyjazdu pozostało więcej niż 30 dni albo w dniu zakupu jeśli do wyjazdu pozostało 30 dni lub mniej):
REZYGNACJA 100%: składka 5 % wartości ubezpieczanego biletu, imprezy, hotelu
REZYGNACJA 100% All Risk: składka 13 % wartości ubezpieczanego biletu, imprezy, hotelu
Uwaga: zwyżki: wiekowa (powyżej 65 lat): +75%, choroby przewlekłe: +150%
Góra
 Relacje PM off  
 
#757 PostWysłany: 25 Maj 2022 19:07 

Rejestracja: 24 Gru 2014
Posty: 330
Loty: 45
Kilometry: 82 706
greg1291 napisał(a):
Czy ktoś z forumowiczów wie jakie towarzystwo ubezpieczeń wystawia polisy na rejsy MSC. Chodzi o ich polisę ubezpieczeniową MSC - Covid -19.
Ostatnio pojawiło się wiele rejsów od niemieckich pośredników na forum. Niestety nie sprzedają oni ubezpieczenia MSC - Covid -19, albowiem mogą to zrobić wyłącznie dla rezydentów Niemiec. Pewnie ma to związek z ewentualnymi kosztami powrotu do konkretnego kraju. Polscy pośrednicy znów nie chcą sprzedać samej polisy, bo twierdzą że mogą to zrobić tylko ze sprzedażą rejsu. Robi się wiec problem bo bez ubezpieczenia od Coviada nie można wejść na statek. Nawet gdyby wyszukać polisę w Polsce z Covid - to zazwyczaj zasady ochrony są podane w OWU polisy - kilkadziesiąt stron, a MSC wymaga przedłożenia polisy w języku angielskim, niemieckim lub francuskim. Niemiecki oddział MSC nie odpisuje w co w takiej sytuacji. Na forach podróżniczych znalazłem informację, iż nawet gdy ludzie mają swoje polisy to MSC twierdzi że nie spełnia ono wymagań. Ostatecznie sprzedają w porcie ubezpieczenie. Wolałbym nie ryzykować całego rejsu od widzimisię pracownika MSC w porcie. Zastanawia mnie jakie polskie towarzystwo ubezpieczeń współpracuje przy sprzedaży tego ubezpieczenia, bo być może da się kupić je u nich bezpośrednio. Jeżeli ktoś ma taką wiedzę, lub może sprawdzić w swojej polisie MSC zakupione w Polsce proszę o informacje.


ja kupowałem pare dni przed rejsem , i nie mogliśmy mieć ubezpieczenia już z MSC de bo za mało czasu, Pani nam wystawiła via Ergo Hestia , niecałe 200 zł za 2 osoby za tydzień jakoś tak :) jak będziesz chciał szczegóły to Ci podeślę na priv jak to wyglądało
Góra
 Relacje PM off
greg1291 lubi ten post.
greg1291 uważa post za pomocny.
 
 
#758 PostWysłany: 05 Cze 2022 14:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2013
Posty: 1250
Loty: 259
Kilometry: 351 242
srebrny
Jak ktoś będzie miał Marsylię na trasie, to obecnie kursuje tutaj darmowy bus z miejsca zaznaczonegood statku strzałką. Wystarczy przejść jakieś 500 metrów i oszczędzamy 15 EUR jakie proponują za transport na statku

Miejsce na mapie:
https://maps.app.goo.gl/wpg9RJevEhFVQ6pq9

Image
Góra
 Relacje PM off
Abcn lubi ten post.
 
 
#759 PostWysłany: 15 Cze 2022 12:13 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1518
srebrny
@Gregggor - pośrednicy niemieccy i austriaccy już się nie bawią w taki marketing i przynajmniej w przypadku rejsów po Europie doliczają wszystkie napiwki i inne opłaty do ceny. Kilka spraw sądowych ich sporo kosztowało. Ale poza tym to faktycznie obowiązuje wolna amerykanka.
Góra
 Relacje PM off  
 
#760 PostWysłany: 15 Cze 2022 13:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2011
Posty: 1879
srebrny
Wiem, ze robimy troche OT, ale moze nie bedzie bana ;)

Ale czy rezerwacja np. Royal Caribbean albo innej Costy przez niemieckie biuro czy OTA to gwarancja, ze cena jest calkowita? Czy to wciaz zalezy od dobrej woli operatora rejsow? I czy w Europie ktokolwiek oprocz AIDA nie dolicza napiwkow, tylko od razu ma total price?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 855 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 43  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group