Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 2044 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 103  Następna
Autor Wiadomość
#1341 PostWysłany: 21 Wrz 2023 16:58 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1829
srebrny
Ja za nieco ponad miesiąc zaczynam kolejny rejs na NCL więc zobaczę czy w ciągu ostatniego roku coś się zmieniło. Ostatni rejs z NCL na Escape w ub. roku oceniam jako jeden z najlepszych moich rejsów w ogóle jeśli chodzi o organizację, kuchnię oraz kabinę więc nie ukrywam, że poprzeczkę mamy wysoko zawieszoną :-) Jak widać odczucia mogą być skrajnie inne.

@WuWa - a jak oceniasz restauracje specjalistyczne z pakietu Free at Sea ? Bo zakładam, że miałeś co najmniej jedno o ile nie dwa wejścia w pakiecie a azjatycka z reguły jest traktowana jako restauracja główna (nie pomniejsza liczby wejść do restauracji specjalistycznych).
Góra
 Relacje PM off  
 
#1342 PostWysłany: 22 Wrz 2023 08:06 

Rejestracja: 17 Lis 2021
Posty: 86
Tak jak napisałeś w pakiecie było jedno wejście do restauracji specjalistycznej. Niestety w wyniku splotu okoliczności prywatno - osobistych (o których z oczywistych powodów na tym forum nie będę się rozpisywał) zaplanowane wyjście nie doszło do skutku a w konsekwencji przepadło. Ot taka przykrość życiowa. Niestety zdarza się.
A tak a propos: długo zastanawialiśmy się co na karcie pokładowej oznaczają tajemnicze symbole 1D/UD. W końcu po burzy mózgów rozgryźliśmy:
1 Dinner / Unlimited Drinks
Góra
 Relacje PM off
greg2014 lubi ten post.
 
 
#1343 PostWysłany: 22 Wrz 2023 08:42 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1829
srebrny
No tak, dla kabin wewnętrznych przy krótkim rejsie jest teraz chyba już tylko jedno wejście. Teraz uzależniają ich ilość od długości rejsu i rodzaju kabiny, który masz zarezerwowany. Plus dodatkowe dwa można dostać za status.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1344 PostWysłany: 24 Wrz 2023 10:08 

Rejestracja: 17 Lis 2021
Posty: 86
Obiecałem, że jak pojawią się jakieś nowe wątki w temacie NCL to nawet nieproszony zabiorę głos.
I właśnie na pierwszej stronie naszego portalu matki znalazłem coś takiego:
https://www.fly4free.pl/all-inclusive-l ... a-podatki/
I przypomniałem sobie, że powyższa sytuacja to nie wyjątek. W czasie rejsu codziennie w gazetce pokładowej plus w spotach na telebimach przypominano, że "zgodnie z prawem greckim (włoskim)" nie wolno nam serwować alkoholi albo będzie doliczony podatek albo ta grupa nie może skorzystać z tego co wykupili itp. A z czego to wynika?
NCL jest firmą amerykańską z siedzibą w Miami, nie posiada swojego oddziału w UE, nie jest rezydentem podatkowym UE a zatem nie podlega prawu UE. Na NCL obowiązuje prawo i sądy amerykańskie (pewnie prawo stanu Floryda). I tutaj ciekawostka: przed rejsem konsultowałem jeden z zapisów regulaminu NCL z prawnikiem. Na koniec spotkania prawnik zadał mi pytanie, czy mam wykupione ubezpieczenie OC, odpowiedziałem, że tak 50.00 EUR, a on na to i tu cytat " no to Stary ty tam na tym statku uważaj, żebyś gdzieś na schodach nie popchnął (przypadkiem) jakiegoś Amerykanina albo w restauracji nie oblał go wrzątkiem, bo te 50 koła to ci nawet na prawnika nie wystarczy a jakie są zasądzane odszkodowania za szkody osobowe w Stanach to sobie sam poczytaj". A zatem: rejs NCL = maksymalne OC od szkód osobowych.
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#1345 PostWysłany: 24 Wrz 2023 13:46 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1829
srebrny
A propos NCL:

Jeśli chodzi o podatki od napojów to w ub. roku w Grecji nie były one naliczane od tych, którzy mieli pakiety w ramach oferty Free at Sea. Ani w portach ani na wodach greckich. Być może w tym roku coś się zmieniło. Podobna jak pisze @WuWa informacja o tym była w każdym barze/w gazetce ale w praktyce nie dotyczyła ona klientów z pakietami. W Włoszech ani na Malcie nie było mowy o żadnych podatkach.

Natomiast jeśli chodzi o Hiszpanię to niedawno dostałem maila, że w portach oraz na wodach terytorialnych Hiszpanii będzie naliczany 10% podatek VAT - nawet jeżeli masz wykupiony pakiet Free at Sea z opcją napojów. Na początku listopada zobaczę jak to działa w praktyce to dam znać.

A w Twoim przypadku w którymś porcie lub na wodach terytorialnych naliczono podatek VAT ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1346 PostWysłany: 25 Wrz 2023 08:56 

Rejestracja: 17 Lis 2021
Posty: 86
Nie nie naliczono i nawet nie próbowano, a wiem to bo nie podpiąłem żadnej karty nie wpłaciłem depozytu a na koniec rejsu na wydruku balance równe zero.
Góra
 Relacje PM off
greg2014 lubi ten post.
 
 
#1347 PostWysłany: 26 Wrz 2023 17:27 

Rejestracja: 24 Wrz 2023
Posty: 1
Rejs Emiraty Arabskie z Dubaju - Costa Toscana
6. 01.24 - 13.01.24
Witam pierwszy nasz rejs i mam kilka pytań.
Jeśli ktoś jest w stanie mi powiedzieć czy się różni all inclusive na alkochol
My Drinks
Ma Drinks premium
W czym są ograniczenia jakieś dokładne przykłady.
Bo cena na dwie osoby robi różnicę.
Teraz wizy .
Czy przy zejściu samemu na ląd potrzebuje wizę
Onan , Katar , ZEA ?
I czy jestem sam w stanie ogarnąć zwiedzanie tych miejsc oczywiście z ograniczeniem czasowym .
W w porcie mozna samemu kupić wycieczki bo jednak statkowe są dość drogie.
Jak gotówkę zabrać?
Z góry dziękuję
Góra
 Relacje PM off  
 
#1348 PostWysłany: 26 Wrz 2023 18:08 

Rejestracja: 17 Lis 2021
Posty: 86
Mogę podesłać pdf z aktualną listą drinków Costa we wszystkich pakietach. Tam można wyczytać wszystkie różnice pomiędzy pakietami.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1349 PostWysłany: 26 Wrz 2023 20:09 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1829
srebrny
Porównanie pakietów Costy z opisem różnic znajdziesz również na ich stronie: https://www.costacruises.eu/experience/ ... ckage.html
Góra
 Relacje PM off  
 
#1350 PostWysłany: 26 Wrz 2023 21:08 
Redaktor F4F
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Lis 2010
Posty: 6199
Loty: 228
Kilometry: 534 135
@Alicja Jarek robię taki rejs, ale Aida. Nie musisz załatwiać żadnych wiz.
_________________
Image

https://www.instagram.com/jiku_ty_dziku/
Góra
 Relacje PM off  
 
#1351 PostWysłany: 27 Wrz 2023 11:46 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1829
srebrny
Jeszcze mały tip jeśli chodzi o rejsy Norwegiana (NCL).
Rezerwacja bezpośrednio u nich w kanale europejskim.
W najbliższy poniedziałek przypada płatność (30 dni przed rejsem).
Okazało się, że w międzyczasie cena rejsu w kabinach z balkonem spadła o nieco ponad 10%.
Zwróciłem się o obniżenie ceny na istniejącej rezerwacji i się zgodzili z zachowaniem wszystkich parametrów rezerwacji (dodatki) i z zamianą kabiny na nieco większą (wyższa klasa). Na początku mówili, że się nie da ale ostatecznie się dało :-) W efekcie płatność końcowa jest niższa i parę euro zostanie w portfelu.

Warto o tym pamiętać bo taryfy NCL są dużo bardziej dynamiczne niż europejskich operatorów. Trzeba jedynie monitorować cenę przed terminem końcowej płatności i w odpowiednim momencie o to zawalczyć. Po terminie płatności końcowej może być już za późno - aczkolwiek być może zgodziliby się na "oddanie" różnicy w kredycie na wydatki na statku. Ale to już tylko moje gdybanie. Nie sprawdzałem takiej wersji.

Opisana modyfikacja udała mi się w NCL drugi raz.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
futro uważa post za pomocny.
 
 
#1352 PostWysłany: 30 Wrz 2023 09:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2014
Posty: 290
Loty: 122
Kilometry: 252 683
niebieski
Czy w europie jest operator który pozwala zabrać psa na rejs?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1353 PostWysłany: 30 Wrz 2023 09:31 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1829
srebrny
@futro - wyłączając psów-przewodników dla osób niewidomych chyba jedyną linią jest Cunard, który pozwala na zabranie psów i kotów (za opłatą) na wybrane rejsy transatlantyckie na Queen Mary 2. Zwierzak przebywa jednak wtedy nie w kabinie tylko w ponoć luksusowej budzie na wydzielonej części jednego z pokładów.

Stworzyli do tego całą politykę: https://www.pettravel.com/cruiseship_fe ... nMary2.cfm

Ot, taka ciekawostka :-)
Góra
 Relacje PM off
futro lubi ten post.
futro uważa post za pomocny.
 
 
#1354 PostWysłany: 03 Paź 2023 11:00 

Rejestracja: 07 Lut 2015
Posty: 172
niebieski
Dorzucę swoje spostrzeżenia na temat porównań NCL i MSC.
Amerykańska linia jest przyjazna dla ludzi anglojęzycznych, wszystkie komunikaty podawane są tylko w tym języku. Włosi są międzynarodowi. Amerykanie nie lubią dzieci, baseny nie są przystosowane dla tego klienta, zaplecze rozrywkowe dla maluchów też jest rachityczne, w przeciwieństwie do Włochów.
Statki, którymi płynąłem są porównywalne, do 2450 pasażerów, rok produkcji 2002-2009 i wszystkie są w podobnym, czyli bardzo dobrym stanie. W NCL jest więcej wind !!!, w łazienkach kabina prysznicowa i...fatalnie usytuowany sedes. Poza tym to tylko niuanse różnią statki.
Zaokrętowanie, w przeciwieństwie do doświadczeń @WuWa odbyło się w rekordowo, kilkunastominutowym czasie, kajuty były gotowe o 15.
Repertuar napoi bezpłatnych u Amerykanów jest dużo większy, oprócz tego jest, wg mnie, bardzo korzystny pakiet „ free at sea”. Niestety, nawet posiadacze tego i innych pakietów muszą się liczyć z koniecznością płacenia dodatkowego haraczu na rzecz Hiszpanów jeśli statek znajduje się w 12 milowym pasie wód terytorialnych tego kraju. Informacja i przykładowy rachunek na zdjęciach.
Statek NCL nadal jest modernizowany, między innymi przez kilkunastoosobową ekipę Polaków, specjalistów od klimatyzacji.
Rozrywka, moja subiektywna ocena, Włosi wygrywają. Ich neutralne językowo występy podstawowej grupy taneczno-wokalnej, wzbogacone gośćmi, bardziej mi się podobały od tego co oferują Jankesi. U nich, na 12 dniowym rejsie było 4 wykonawców, każdy z nich dał dwa występy, w pozostałe dni było kino lub nic. Występy zawierały wiele tekstów mówionych w oryginalnym języku Szekspira, które nie koniecznie były zrozumiałe nawet dla Amerykanów.
Grajkowie barowi byli OK. z lekką przewagą tych na amerykańskim statku.
Jeśli NCL to zaplanował ;) ;) ;) i zafundował nam w tzw. dniu na morzu prawdziwy sztorm z porywami do 9 stopni w skali Beauforta, to mają u mnie 12/10. Życzę każdemu takiej dawki adrenaliny.


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#1355 PostWysłany: 04 Paź 2023 19:30 

Rejestracja: 03 Lis 2020
Posty: 33
Heja, przede mną pierwszy rejs. Powiedzcie mi proszę:
1. Czy wchodząc na pokład muszę oddać bagaż, czy mogę go wziąć ze sobą, "bez nadawania"?
2. Czy wchodząc na pokład mogę mieć ze soba płyny, czy jak w samolocie 100 ml?
3. Przypływam do portu o godzinie 7:00, czy bezpiecznie brać powrotny samolot o godzinie 11:40, czy lepiej mieć zapas, ile czasu trwa taki "off boarding"?


Konkretnie wybieram się na rejs po Karaibach z Miami i wracamy do tego samego miasta.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1356 PostWysłany: 04 Paź 2023 19:47 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3604
złoty
smutny_grzegorz napisał(a):
Heja, przede mną pierwszy rejs. Powiedzcie mi proszę:
1. Czy wchodząc na pokład muszę oddać bagaż, czy mogę go wziąć ze sobą, "bez nadawania"?

Mozesz, ale jest to niepraktyczne. Lepiej zostawic duzy bagaz i poruszać sie po statku na luzno. Jesli chcesz mozesz zabrac ze soba jakis mniejszy plecak

2. Czy wchodząc na pokład mogę mieć ze soba płyny, czy jak w samolocie 100 ml?
Zalezy jakie płyny. Alkohol nie.

3. Przypływam do portu o godzinie 7:00, czy bezpiecznie brać powrotny samolot o godzinie 11:40, czy lepiej mieć zapas, ile czasu trwa taki "off boarding"?
Wiesz ze wyjazd z portu na lotnisko MIA to 1h min. 2h sugeruje byc przed wylotem to masz zejscie 8 rano. Wg mnie ryzykowne.

Konkretnie wybieram się na rejs po Karaibach z Miami i wracamy do tego samego miasta.




Wyslane z telefonu przez Tapatalka
Góra
 Relacje PM off
smutny_grzegorz lubi ten post.
smutny_grzegorz uważa post za pomocny.
 
 
#1357 PostWysłany: 04 Paź 2023 20:01 

Rejestracja: 03 Lis 2020
Posty: 33
@brzemia
Dziękuję Ci bardzo! Nie wziąłem pod uwagę czasu na wyjazd z portu.

Jeszcze jedno pytanie, jak będziemy wypływać z Jamajki o 17:00 to wystarczy jak będę pod statkiem 30minut wcześniej? Czy tam też trzeba przejść cały boarding, więc lepiej mieć zapas te 1-2h?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1358 PostWysłany: 04 Paź 2023 20:15 

Rejestracja: 08 Paź 2013
Posty: 792
Loty: 80
Kilometry: 175 645
srebrny
Zazwyczaj 30 minut przed odpłynięciem jest zamknięcie trapów i zwijanie gratów. Lepiej być nieco wcześniej.
Góra
 Relacje PM off
smutny_grzegorz lubi ten post.
smutny_grzegorz uważa post za pomocny.
 
 
#1359 PostWysłany: 04 Paź 2023 20:16 

Rejestracja: 03 Lis 2020
Posty: 33
Dzieki wielkie!
Góra
 Relacje PM off  
 
#1360 PostWysłany: 05 Paź 2023 15:02 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1829
srebrny
Przejrzałem amerykańskie fora rejsowe poświęcone NCL i okazuje się, że temat podatków pobieranych od osób posiadających wykupiony pakiet napojów w ramach usługi Free at Sea jest dużo bardziej skomplikowany i pełen niekonsekwencji i absurdów.

Z tego co piszą forumowicze wynika, że kluczowe znaczenie mają trzy parametry rejsu (poniższe dotyczy tylko rejsów w obrębie szeroko rozumianej Europy):
- skąd statek wypływa
- gdzie kończy rejs
- czy w trakcie rejsu odwiedza przynajmniej jeden port poza EU

Jeśli chodzi o napoje w ramach pakietu FAS to o ile w ogóle można mówić o regułach są one następujące (na przykładach):

- rejs z/do Marsylii, po drodze tylko porty EU - na całym rejsie naliczany francuski VAT 20% od napojów alkoholowych i 10% od bezalkoholowych - również na morzu i w innych krajach niż Francja
- rejs z/do Hiszpanii, po drodze tylko porty EU - jw. ale VAT hiszpański 10%
- rejs z Hiszpanii do Włoch, po drodze tylko porty EU - sprzeczne wersje, przeważa taka, że VAT hiszpański 10% tylko w portach i na wodach hiszpańskich
- rejs z Hiszpanii do Włoch, po drodze chociaż jeden port nie-EU - VAT hiszpański 10% tylko w portach i na wodach hiszpańskich
- rejs z Włoch do Hiszpanii, po drodze tylko porty EU - VAT hiszpański 10% tylko w portach i na wodach hiszpańskich

Jeśli chodzi o pakiety wejść do restauracji specjalistycznych w ramach FAS to jak dotąd nie widziałem nigdzie informacji, aby był od nich naliczany podatek VAT. To dobra informacja bo licząc wg cen w menu posiłek w takiej restauracji mógłby być wirtualnie wyceniony nawet na 150-200 USD/os. co dawałoby konkretne kwoty podatku.

Jeśli ktoś nie ma pakietu FAS to zarówno od napojów jak i wejść do restauracji specjalistycznych naliczany jest podatek wg powyższych reguł.

Nie do końca jest jasne jak traktowane są Wyspy Kanaryjskie (przeważa opinia, że w tych portach VAT nie jest naliczany).

W praktyce VAT naliczany jest od wartości napoju z menu - mimo, że posiadając pakiet FAS, pokrywa on wszystkie pozycje do 15 USD i wówczas dotychczas nie płaciło się nic. Oznacza to, że np. jeżeli drink w menu kosztuje 10 USD to we Francji naliczą nam od niego 20% z 10 czyli 2 USD podatku VAT. Co ciekawe do tego jeszcze doliczą 10% z wirtualnego napiwku (bo nie płacimy go mając pakiet) czyli 20% (stawka napiwków) x 10% (stawka VAT dla usług) x 10 USD (cena drinka) = 0,2 USD. Czyli łącznie 2,2 USD.

Odbiór całego tematu jest łatwy do przewidzenia. Amerykanie nie mają zwykle problemu z płaceniem podatku bo w amerykańskich portach jest to standardem od lat - płaci się tam podatek od sprzedaży obowiązujący na terenie danego stanu. Nie rozumieją oni jednak chaosu informacyjnego i braku przejrzystych reguł związanych z tematem w NCL. Ponoć do recepcji ciągle stoją kolejki osób z reklamacjami. Chaos pogłębia to, że przy zakupie napoju wręczane są paragony z pełną ich wartością oraz naliczonymi podatkami i informacją, że taka kwota obciąży rachunek - ale obciążenie dotyczy wyłącznie samych podatków...

Co do innych operatorów informacje są sprzeczne, ponoć niektórzy amerykańscy stosują podobne zasady jak NCL jednak większość bierze problem podatku "na swoją klatę". Inna sprawa, że ceny pakietów w NCL w ramach FAS są bardzo atrakcyjne w porównaniu do innych operatorów, którzy mają więcej przestrzeni w cenie do tego, aby wziąć rozliczenia z tego tytułu na swój rachunek. Nie zmienia to jednak faktu, że prawdopodobnie w nieodległej perspektywie płacenie VAT stanie się albo przyczynkiem do podniesienia cen pakietów albo klienci będą standardowo płacili podatki nawet jeśli mają wykupiony pakiet.

Ponieważ natura rejsów polega na odwiedzaniu różnych krajów a podatek VAT regulowany jest w dużym stopniu na poziomie krajowym to dopóki pewnie nad tematem nie pochyli się Komisja Europejska i nie pojawi się jakieś prawo porządkujące ten temat, chaosu nie będzie końca.

PS1. Przy okazji warto wspomnieć, że podatek VAT od napojów w portach i na wodach terytorialnych pobierane są również w Brazylii.

PS2. Podatek VAT dotyczy na statku oczywiście również wszelkich zakupów na statku - tak towarów i usług a nie tylko napojów i dodatkowo płatnego wyżywienia.
Góra
 Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
 [ 2044 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 103  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group