Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 888 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 45  Następna
Autor Wiadomość
#761 PostWysłany: 15 Cze 2022 15:57 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1530
srebrny
Nie ma reguły ale warto czytać opisy ofert na stronach - z reguły jest wyraźnie napisane czy napiwki są w cenie czy ich nie ma.
Zresztą biura niemieckie nie są konsekwentne. Raptem wczoraj zauważyłem, że w przypadku rejsów MSC w Europie jeden ze sprawdzanych przeze mnie pośredników napiwki ma wszędzie w cenie - ale poza Europą raz tak a raz nie, wg klucza trudnego do zrozumienia. Więc nie pozostaje nic jak tylko uważne czytanie:-)

A co do drugiego pytania to w Europie oprócz AIDA nie pobierają napiwków TUI Cruises, Marella i chyba wszystkie linie ultraluksusowe (np. Silver Sea) aczkolwiek te ostatnie podaję wyłącznie jako ciekawostkę.
Góra
 Relacje PM off
tarman lubi ten post.
radziu89 uważa post za pomocny.
 
 
#762 PostWysłany: 19 Cze 2022 12:52 

Rejestracja: 11 Lut 2018
Posty: 16
-- 19 Cze 2022 12:43 --

greg1291 napisał(a):
Czy ktoś z forumowiczów wie jakie towarzystwo ubezpieczeń wystawia polisy na rejsy MSC. Chodzi o ich polisę ubezpieczeniową MSC - Covid -19.
Ostatnio pojawiło się wiele rejsów od niemieckich pośredników na forum. Niestety nie sprzedają oni ubezpieczenia MSC - Covid -19, albowiem mogą to zrobić wyłącznie dla rezydentów Niemiec. Pewnie ma to związek z ewentualnymi kosztami powrotu do konkretnego kraju. Polscy pośrednicy znów nie chcą sprzedać samej polisy, bo twierdzą że mogą to zrobić tylko ze sprzedażą rejsu. Robi się wiec problem bo bez ubezpieczenia od Coviada nie można wejść na statek. Nawet gdyby wyszukać polisę w Polsce z Covid - to zazwyczaj zasady ochrony są podane w OWU polisy - kilkadziesiąt stron, a MSC wymaga przedłożenia polisy w języku angielskim, niemieckim lub francuskim. Niemiecki oddział MSC nie odpisuje w co w takiej sytuacji. Na forach podróżniczych znalazłem informację, iż nawet gdy ludzie mają swoje polisy to MSC twierdzi że nie spełnia ono wymagań. Ostatecznie sprzedają w porcie ubezpieczenie. Wolałbym nie ryzykować całego rejsu od widzimisię pracownika MSC w porcie. Zastanawia mnie jakie polskie towarzystwo ubezpieczeń współpracuje przy sprzedaży tego ubezpieczenia, bo być może da się kupić je u nich bezpośrednio. Jeżeli ktoś ma taką wiedzę, lub może sprawdzić w swojej polisie MSC zakupione w Polsce proszę o informacje.


-- 19 Cze 2022 12:52 --

Sorki, chyba nie zamieścił mi się komentarz pod cytatem. Mam wykupiony rejs na 03 październik Msc Lirica z Aten. Ubezpieczenie Covid-19 jest oferowane przez armatora we współpracy a Europ Assistance S. A. kosztuje 25 euro i jest osobnym dokumentem wystawionym w języku angielskim. Signal Iduna to ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z przyczyn losowych i jest również obowiązkowe ( z doświadczenia wiem, że działa). Warto czytać oferty bo np. ja mam w ofercie zwrot tych 25 euro w środkach do wykorzystania na pokładzie więc się opłaca.
Góra
 Relacje PM off  
 
#763 PostWysłany: 20 Cze 2022 22:27 

Rejestracja: 12 Kwi 2010
Posty: 289
niebieski
Cześć, zapoznałem się z tematem i zachęcił do podjęcia próby podbicia Morza Śródziemnego w ten właśnie sposób. Wstępny rekonesans zaprowadził na tygodniowy rejs z Genui pod koniec września z MSC za 399 e + 25 ubezpieczenie + 7*10 za obsługę.

Wg niemieckiego pośrednika e-hoi to 449 e.

Brzmi nadal bardZo atrakcyjnie, szczególnie z dolotem do i z Bergamo.

Brać / czekać? Jak to widzicie?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#764 PostWysłany: 21 Cze 2022 08:53 

Rejestracja: 24 Gru 2014
Posty: 342
Loty: 47
Kilometry: 87 694
to jest stawka bez all inclusive czyli napoi bo do tego musisz doliczyć kolejne 150 eur to raz, poza tym , moim zdaniem nie ma co czekać mniej niż 399 po śródziemnym dawno nie widziałem a dość często przeglądam.
Góra
 Relacje PM off
MeHow lubi ten post.
 
 
#765 PostWysłany: 21 Cze 2022 10:40 

Rejestracja: 03 Mar 2017
Posty: 15
Cześć,

chciałbym pierwszy raz wybrać się na rejs wycieczkowcem, jakie strony są najlepsze do wyszukiwania rejsów? Czy seascanner wydaje się być dobrą opcją? Poza tym czego unikać i ile mniej więcej trzeba średnio doliczyć kosztów dodatkowych poza samym najtańszym standardowym pakietem?

Pozdrawiam
Góra
 Relacje PM off  
 
#766 PostWysłany: 21 Cze 2022 11:23 

Rejestracja: 11 Lut 2018
Posty: 16
-- 21 Cze 2022 10:47 --

MeHow napisał(a):
Cześć, zapoznałem się z tematem i zachęcił do podjęcia próby podbicia Morza Śródziemnego w ten właśnie sposób. Wstępny rekonesans zaprowadził na tygodniowy rejs z Genui pod koniec września z MSC za 399 e + 25 ubezpieczenie + 7*10 za obsługę.

Wg niemieckiego pośrednika e-hoi to 449 e.

Brzmi nadal bardZo atrakcyjnie, szczególnie z dolotem do i z Bergamo.

Brać / czekać? Jak to widzicie?

Przelicz dokładnie i sprawdź czy w cenie 399 euro są wliczone opłaty portowe, zakładam że tak, więc mamy:
399 euro rejs - podstawowa cena
224 euro all -32 euro / osoba dorosła / dzień
70 euro napiwki - 10 euro / osoba /dzień
25 euro ubezpieczenie covid 19 - osoba
10 euro ubezpieczenie nw, kl, składki na fundusz turystyczny itd, itp - osoba
728 euro całość - osoba (licząc euro po kursie 4,7 zł mamy 3421,16 zł)
Bywało taniej ale czy taniej jeszcze będzie?
MSC to bardzo dobra linia. Nie znam szczegółów tego rejsu ale jeśli wypada w sezonie wakacyjnym to nie jest źle...
Zwróć też uwagę na ilość dni "na morzu" . W ciągu tygodniowego rejsu powinien wypadać jeden taki dzień ale widzę, że coraz częściej (od czasu pandemii) pojawiają się rejsy z dwoma takimi dniami, a cena rejsu bez zmian (a powinna być nieco niższa)

-- 21 Cze 2022 11:23 --

nickl0 napisał(a):
Cześć,

chciałbym pierwszy raz wybrać się na rejs wycieczkowcem, jakie strony są najlepsze do wyszukiwania rejsów? Czy seascanner wydaje się być dobrą opcją? Poza tym czego unikać i ile mniej więcej trzeba średnio doliczyć kosztów dodatkowych poza samym najtańszym standardowym pakietem?

Pozdrawiam

Witaj. Jeśli ma być to pierwszy rejs i nie masz pewności co do tego czy sobie poradzisz to bierz rejs z polskim pilotem. Jeśli jesteś samodzielnym podróżnym to sobie poradzisz sam.
Szukaj w polskich biurach typu alerejsy.pl tanierejsowanie.pl podróżeirejsy.pl . Proś o wyliczenie danego rejsu w kilku biurach bo ceny mogą się znacznie różnić. Na stronach typu seascanner.com wcale nie musi być taniej, co się okazuje przy ostatecznym rozrachunku.
Szukaj ofert typu all in at sea (Norwegian), dine and drink (MSC), my allinclusive (Costa) itp. dzięki którym zaoszczędzisz na pakietach all.
Zawsze dolicz ok. 10 euro/dzień/osoba napiwki, ubezpieczenie covid, ubezpieczenie nnw, kl, i sprawdzaj czy opłaty portowe są wliczone w cenę podstawową rejsu. Pamiętaj o depozycie po wejściu na pokład to z niego pobierane są napiwki i inne wydatki na pokładzie (pamiątki, kasyno, restauracje tematyczne).
Poza tym sezon wakacyjny i święta jest zdecydowanie droższy. Jak już będziesz na pokładzie uważaj i sprawdzaj, pytaj co obejmuje wykupiony przez ciebie pakiet all np. soki świeżo wyciskane, niektóre rodzaje kaw, lody itp mogą być dodatkowo płatne w zależności od armatora.
Testy Covid niektóre linie wymagają testu anty lub PCR na własny koszt klienta, to też kosztuje

Osobiście polecam MSC. Mają fajne statki, nawet te stare są bardzo zadbane, bardzo dobre jedzenie i fajną obsługę.
Sprawdzaj też Norwegiana bo ma fajne promki...
Costa nieco tańsza ale jakościowo tyłka nie urywa, starsze statki średnio zadbane, obsługa ok

Licz i porównuj. Możesz mieć super ofertę jednego armatora i droższą innego ale po obliczeniu wszystkich ww opłat ta droższa może się okazać lepsza...

Powodzenia
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
MeHow uważa post za pomocny.
 
 
#767 PostWysłany: 21 Cze 2022 20:03 

Rejestracja: 12 Kwi 2010
Posty: 289
niebieski
Ekspert rejsowy @greg2014 twierdzi, że da się spokojnie przeżyć bez all in, szczególnie jeśli się nie planuje napojów alkoholowych, mając na uwadze, że woda i inne zwykłe napoje są dostępne cały czas w bufecie czy nawet na basenie. Pytanie ewentualne o ceny napojów na statku (zakładam wysokie, ale wciąż to nie będzie 64 euro na dobę za dwie osoby...)

No i też pytanie czy all in jest bezwzględnie konieczne mając na uwadze, że 4-5 dni spędza się poza statkiem (w miastach itd)?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#768 PostWysłany: 21 Cze 2022 20:41 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1530
srebrny
@nickl0 - seascanner jest świetny do wyszukiwania rejsów ale niekoniecznie do rezerwacji, chyba że po porównaniu cen wyjdzie Ci, że są najlepsi; możesz też sprawdzić ich niemiecką wersję kreuzfahrtberater.de - czasem są tam nieco niższe ceny albo jakiś bonus do kabiny, którego nie ma na seascanner

Jeśli mam coś radzić na początek to:

- przeczytaj ten wątek - znajdziesz tam odpowiedzi na najczęstsze pytania, które trapią początkujących
- możesz to uzupełnić przeglądem relacji z forum - znajdziesz tam informacje o statkowym życiu oraz niektórych portach; może pokryją się z Twoimi pytaniami/wątpliwościami
- uważnie czytaj oferty, tam gdzie czegoś nie rozumiesz pytaj
- pierwszą rezerwację możesz zawsze zrobić przez polskiego pośrednika, który ewentualnie "poprowadzi Cię za rączkę" - i nie zawsze musi to oznaczać, że będzie drożej

@MeHow - na temat "all inclusive" na statkach, czy je brać czy nie itd. można pewnie pisać bez końca. Ja na nieco ponad 20 rejsów mniej więcej na połowie miałem AI a na drugiej podróżowałem bez AI. Pierwsze jest fajne ale drugie wcale nie musi być beznadziejne. Przy decyzji radziłbym zwrócić uwagę na:

- na co się nastawiamy - zwiedzanie i lekką turystykę czy poważniejsze imprezowanie; w tym drugim wariancie AI może być pomocny :-)
- co i ile zazwyczaj pijemy - bo jeśli symboliczne piwo na wieczór to AI nie ma sensu i nigdy jak to mówią po chłopsku piloci biur turystycznych "się nie zwróci"
- gdzie planujemy jeść kolacje - w bufecie czy restauracji (o tym dlaczego - dalej); żeby było jasne ja zdecydowanie polecam restauracje
- u większości operatorów na statek można wnosić napoje bezalkoholowe, niechlubnym wyjątkiem jest NCL, który nie pozwala wnieść żadnego płynu i raczej tego przestrzega
- u niektórych operatorów (np. wspomniany NCL czy Holland America) woda do kolacji w restauracji jest za darmo ale już u Costy trzeba za nią zapłacić jeśli się nie ma wykupionego AI
- w bufecie samoobsługowym u wszystkich operatorów zawsze są jakieś napoje; w najgorszym wypadku sama woda
- oprócz AI zwykle operatorzy oferują mnóstwo pakietów, które mogą być lepiej dopasowane do naszych potrzeb (np. ileś butelek wody/piw/kaw itd. w jednym pakiecie)
- jeśli nie mamy AI to wino kupujmy na butelki a nie kieliszki, przy okazji warto zainteresować się praktycznie codziennymi promocjami i programem lojalnościowym danego operatora (nie wiem jak teraz ale Costa przed pandemią oferowała 25% zniżki na pełne butelki wina dla członków Costa Club, do którego można się zapisać w 3 minuty; w połączeniu z jakąś promocją można było znaleźć całkiem fajne wino za 15-20 EUR za butelkę)
- cena w cenniku to jedno ale warto pamiętać, że bez wykupionego pakietu AI do wszystkich napojów niezależnie od ceny z cennika doliczane są napiwki (zwykle 15-20%)
- AI można zawsze dokupić też na statku (zwykle tylko pierwszego dnia) - chociaż może być trochę droższe niż przy zakupie w momencie rezerwacji rejsu
- jeśli chodzi o mnie to na NCL zwykle biorę pakiet bo w ramach stałej już promocji Free at Sea jest relatywnie niedrogi w porównaniu do swojej wartości (tym bardziej, że ceny w barach na statkach NCL są moim zdaniem wyższe niż statkowa średnia); u Costy najlepsza odpowiedź brzmi "to zależy" i nie miałem tutaj żadnej reguły

Poza tym jak ktoś chce lub lubi to zawsze może przed wyjazdem obejrzeć cenniki statkowych barów w internecie - jest ich mnóstwo; warto jedynie patrzeć na daty z kiedy pochodzą, aby były jak najbardziej aktualne.

Mam nadzieję, że nie wywołam tym postem jakiejś dyskusji nt. wyższości AI nad nie-AI bo to chyba gorsze od dyskusji nt. wyższości Wielkanocy nad Bożym Narodzeniem :-)

PS. Przypomniałem sobie, że na NCL można wnosić butelki wina 0,75 (i chyba również szampana) i po zapłacie bodajże 15 USD/butelkę opłaty "korkowej" dostajemy na nią oficjalną naklejkę, możemy z nią iść do restauracji/baru a jeśli nie dopijemy i mamy taką ochotę zostawić ją tam; kelner zakorkuje, da pokwitowanie a następnego dnia po okazaniu kwitu przyniesie ponownie nawet jeśli będziemy w zupełnie innej restauracji (mają centralny magazyn butelek klientów). Z kolei na HAL jedną albo dwie butelki wina można było wnieść na pokład pierwszego dnia bez żadnych dodatkowych opłat - tylko do konsumpcji w kabinie. Jak widać co linia to nieco inna polityka - warto też wcześniej się z nią zapoznać.
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#769 PostWysłany: 21 Cze 2022 23:49 

Rejestracja: 11 Lut 2018
Posty: 16
MeHow napisał(a):
Ekspert rejsowy @greg2014 twierdzi, że da się spokojnie przeżyć bez all in, szczególnie jeśli się nie planuje napojów alkoholowych, mając na uwadze, że woda i inne zwykłe napoje są dostępne cały czas w bufecie czy nawet na basenie. Pytanie ewentualne o ceny napojów na statku (zakładam wysokie, ale wciąż to nie będzie 64 euro na dobę za dwie osoby...)

No i też pytanie czy all in jest bezwzględnie konieczne mając na uwadze, że 4-5 dni spędza się poza statkiem (w miastach itd)?


Pełna zgoda z @greg2014 można przeżyć bez all tylko po co ? :) Jeśli lubisz popołudniowe piwko, winko do obiadu i drineczka w dyskotece to bez all trochę krucho :) a jeśli myślisz, że " to nie będzie 64 euro na dobę za dwie osoby" to możesz się lekko zdziwić... drink najtaniej w karcie to 6 euro + 15%-20% jego ceny czyli liczmy ok 7- 7,5 euro co oznacza ok 4 napojów alko na osobę
a w szklance 40 ml alkoholu i kupa lodu :roll: a jak wiemy drina goni kolejny więc na czterech się nie kończy :lol:
i nie spędzisz 4-5 dni poza statkiem tylko kilka godzin/dzień, a po powrocie na pokład kolacyjka, dyskoteka, relaks na pokładzie i patrz wyżej... haha
oczywiście nie chcę namawiać ani zniechęcać cię do formuły all. nie chcę też dyskutować nad wyższością czy niższością takiej formuły ale myślę, że jeśli nie jesteś zadeklarowanym przeciwnikiem alkoholu, lubisz trochę poszaleć i/lub zrelaksować się z napojem wyskokowym w dłoni to all jest dobrym pomysłem.
Pamiętaj też, że często dzięki all masz dostęp nie tylko do alko ale też kawy w kawiarniach/barach (ta w bufecie jest z bemaru i jest niespecjalna), herbat różnej maści, czekolady, wody (także butelkowanej), napojów bezalkoholowych oraz lodów i szejków owocowych, waniliowych itp no i nie musisz latać po statku w poszukiwaniu wodopoju
Powyższe na przykładzie MSC

I znów muszę przyznać rację @greg2014 w temacie promocji NCL może cena trochę wyższa na pierwszy rzut oka ale jeśli się przyjrzeć bliżej to się opłaca, szczególnie przy dłuższych rejsach
Poza tym korzystaj ze wszystkich możliwości jakie daje taka forma wypoczynku jaką jest rejs i ciesz się tym póki czas, potem może być już tylko drożej... :?
Góra
 Relacje PM off
MeHow lubi ten post.
MeHow uważa post za pomocny.
 
 
#770 PostWysłany: 22 Cze 2022 01:09 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 3284
srebrny
To znów dyskusja o tym czego człowiek szuka na wakacjach. Krąży wiele stereotypów, że statki to dla dziadków, którzy przepłacają za wycieczki itd. Podobnie jest z pakietami alkoholowymi. Nie ma co ukrywać, że są wysokie. Lubisz wypić i cię stać to warto kupić. Pijasz mało, a chcesz sporo zaoszczędzić wystarczy podstawowy pakiet bez napojów. Przecież często te opłaty zbliżają się do ceny najtańszej kabiny na rejsie. Na statku MSC widziałem mnóstwo osób, które chodzi z własnymi bidonami, termosami i napełnia te pojemniki, bo nie ma wykupionych pakietów i nawet obsługa pomimo formalnego zakazu przymyka na ten proceder oko. Jeden uzna, że warto zamiast tego kupić kabinę z balkonem, drugi że warto zamiast tego kupić wycieczki bo boi się sam wyjść ze statku. Nie ma zatem jednej głównej zasady a modułowość kabin pakietów, wycieczek, Internetu, zdjęć i innych atrakcji jest bardzo bogata i pozwala dostosować wariant do naszych potrzeb. Jeden jedzie do 5 * hotelu all, drugi do 3 * i często obaj są zadowoleni. . W zależności zatem od zasobności portfela, potrzeb, decydujemy co chcemy wykupić.
Padło tu kiedyś na forum stwierdzenie, iż lepszy jest rejs w najtańszej kajucie na statku, bez dodatkowych benefitów aniżeli rezygnacja z rejsu i 10 wyjazd do tego samego hotelu i ja w całości się z tą zasadą zgadzam. Stać Cię ledwo na najtańszy rejs fajnym statkiem w najtańszej kabinie to nie zastanawiaj się i płyń, a nie rezygnuj bo nie kupisz pakietu all, czy pakietu Internetu, czy 10 zdjęć za 100 euro. Statek oferuje w podstawowej cenie bardzo dużo atrakcji, pełne wyżywienie, baseny, codziennie inne miejsce do zwiedzania, zazwyczaj na dużo wyższym poziomie niż niezłe 4* hotele.
Góra
 Relacje PM off
radziu89 lubi ten post.
 
 
#771 PostWysłany: 22 Cze 2022 09:05 

Rejestracja: 03 Mar 2017
Posty: 15
@play80 @greg1291 dziękuje za pomoc

Chciałbym jeszcze dopytać jak wygląda kwestia wyżywienia w standardowym pakiecie, czy standardowe pakiety obejmują restauracje czy tylko bufet? Mam rozumieć, że pakiety all inclusive to głównie napoje alkoholowe?
Góra
 Relacje PM off  
 
#772 PostWysłany: 22 Cze 2022 09:29 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1530
srebrny
Całkiem spora dyskusja się wywiązała na all-inlusivove i nie tylko tematy :-)

Skoro można to jeszcze dorzucę kilka kolejnych groszy:

1. Niektórzy operatorzy (np. TUI) mają AI w standardzie obejmującym 100% pasażerów więc jeśli dla kogoś to jest ważne, warto na to zwrócić uwagę. Z kolei na AIDA w czasie posiłków wszyscy pasażerowie mogą bez limitu (no może nie aż tak...) oddawać się konsumpcji piwa i wina więc pakiet AI de facto pokrywa przede wszystkim zapotrzebowanie poza posiłkami i w barach. Mówiąc inaczej, warto przyjrzeć się "polityce napojowej" danego operatora.

2. Żeby nie było zbyt prosto, pakiet AI pakietowi AI nierówny - nawet na tym samym statku. Większość operatorów oferuje po kilka pakietów AI o różnej zawartości i cenie. Np. standardowy pakiet NCL nie obejmuje wody w butelkach, wyciskanych soków czy co ciekawe kawy na większości statków a rozszerzony już tak. U Costy standardowy pakiet nie obejmuje np. piwa butelkowanego a rozszerzony tak itd. Aby nad tym panować, zwykle w kartach przy każdej pozycji jest jakieś oznaczenie informujące, czy dana pozycja jest objęta pakietem AI i ewentualnie którym.

3. Różna jest praktyka w sytuacji, kiedy pasażer chce kupić coś co nie wchodzi w skład wykupionego przez niego pakietu AI. W Costa jest traktowany tak jakby nie miał pakietu i dostaje rachunek na daną pozycję wg cennika. A w NCL, którego pakiet obejmuje zasadniczo wszystkie pozycje w cenniku do 15 USD, można zamówić jakieś wyszukane whisky za 25 USD za szklankę - ale kelner przyniesie wówczas rachunek tylko na kwotę powyżej 15 USD plus 20% napiwku.

4. Nawet mając AI możne okazać się, że musimy płacić za drinki w niektórych sytuacjach - na szczęście zazwyczaj się to niewielkie kwoty. Dotyczy to zazwyczaj sytuacji, kiedy statek stoi w porcie lub pozostaje jeszcze na wodach terytorialnych jakiegoś państwa i musi naliczać lokalne podatki - a operator nie pokrywa ich sam tylko oczekuje zapłaty przez klientów. W praktyce najczęściej dotyczy to operatorów amerykańskich (np. wspomniany NCL) w portach USA. Kwoty są groszowe ale dla niektórych mogą być zaskoczeniem na rachunku.

5. Nowa obserwacja z ostatniego rejsu sprzed ok. 2 tygodni - w portach greckich i na greckich wodach terytorialnych NCL nie sprzedaje w barach w ogóle napojów alkoholowych; obsługiwani są wyłącznie pasażerowie z wykupionymi pakietami. NCL powołuje się na jakiś nowy grecki przepis. Nie wiem jak funkcjonuje to u innych operatorów.

6. Wracając do wspomnianego NCL i promocji "Free at Sea" - w jej ramach w zależności od wersji promocji można korzystać nie tylko z pakietu napojów ale również innych benefitów (np. wejścia do restauracji specjalistycznych, upust na wycieczki, pakiet internetu itd.) ale warto pamiętać, że na wybór opcji "Free at Sea" trzeba się zdecydować w momencie rezerwacji rejsu. Za "Free at Sea" płaci się ekstra (przy rezerwacji w kanałach europejskich od 99 EUR/osobę dla rejsów 3-5 dni do 349 EUR/osobę dla rejsów pow. 18 dni) ale jeśli się na nią nie zdecydujemy przy potwierdzaniu rezerwacji to na samym statku już jej nie kupimy - dostępne będą tylko pakiety napojów w amerykańskiej wersji cenowej czyli 99 USD plus 20% napiwków za osobodzień. A to już nie są tanie rzeczy... :-)

7. Żeby uzupełnić to, o czym pisałem w poprzednim poście poniżej wrzucam moim zdaniem najbardziej popularne pakiety Costy (poza AI) - ceny aktualne dla rejsu w listopadzie 2022. Dla kogoś mniej pijącego lub zorientowanego wyłącznie na określone rodzaje napojów moim zdaniem prawie zawsze będą lepszym rozwiązaniem niż pełny AI.

Załącznik:
costa_pakiety2022.jpg


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#773 PostWysłany: 22 Cze 2022 09:58 

Rejestracja: 12 Kwi 2010
Posty: 289
niebieski
play80 napisał(a):
MeHow napisał(a):
Ekspert rejsowy @greg2014 twierdzi, że da się spokojnie przeżyć bez all in, szczególnie jeśli się nie planuje napojów alkoholowych, mając na uwadze, że woda i inne zwykłe napoje są dostępne cały czas w bufecie czy nawet na basenie. Pytanie ewentualne o ceny napojów na statku (zakładam wysokie, ale wciąż to nie będzie 64 euro na dobę za dwie osoby...)

No i też pytanie czy all in jest bezwzględnie konieczne mając na uwadze, że 4-5 dni spędza się poza statkiem (w miastach itd)?


Pełna zgoda z @greg2014 można przeżyć bez all tylko po co ? :) Jeśli lubisz popołudniowe piwko, winko do obiadu i drineczka w dyskotece to bez all trochę krucho :) a jeśli myślisz, że " to nie będzie 64 euro na dobę za dwie osoby" to możesz się lekko zdziwić... drink najtaniej w karcie to 6 euro + 15%-20% jego ceny czyli liczmy ok 7- 7,5 euro co oznacza ok 4 napojów alko na osobę
a w szklance 40 ml alkoholu i kupa lodu :roll: a jak wiemy drina goni kolejny więc na czterech się nie kończy :lol:
i nie spędzisz 4-5 dni poza statkiem tylko kilka godzin/dzień, a po powrocie na pokład kolacyjka, dyskoteka, relaks na pokładzie i patrz wyżej... haha
oczywiście nie chcę namawiać ani zniechęcać cię do formuły all. nie chcę też dyskutować nad wyższością czy niższością takiej formuły ale myślę, że jeśli nie jesteś zadeklarowanym przeciwnikiem alkoholu, lubisz trochę poszaleć i/lub zrelaksować się z napojem wyskokowym w dłoni to all jest dobrym pomysłem.
Pamiętaj też, że często dzięki all masz dostęp nie tylko do alko ale też kawy w kawiarniach/barach (ta w bufecie jest z bemaru i jest niespecjalna), herbat różnej maści, czekolady, wody (także butelkowanej), napojów bezalkoholowych oraz lodów i szejków owocowych, waniliowych itp no i nie musisz latać po statku w poszukiwaniu wodopoju
Powyższe na przykładzie MSC

I znów muszę przyznać rację @greg2014 w temacie promocji NCL może cena trochę wyższa na pierwszy rzut oka ale jeśli się przyjrzeć bliżej to się opłaca, szczególnie przy dłuższych rejsach
Poza tym korzystaj ze wszystkich możliwości jakie daje taka forma wypoczynku jaką jest rejs i ciesz się tym póki czas, potem może być już tylko drożej... :?



Racja, bardzo dziękuję za przedstawienie tego punktu widzenia. Na pewno jest przyjemniej. Natomiast cena za all in (szczególnie w stosunku do kabiny) poraża, stąd też moje pytania. Dzięki!
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#774 PostWysłany: 22 Cze 2022 10:14 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1530
srebrny
nickl0 napisał(a):
@play80 @greg1291 dziękuje za pomoc

Chciałbym jeszcze dopytać jak wygląda kwestia wyżywienia w standardowym pakiecie, czy standardowe pakiety obejmują restauracje czy tylko bufet? Mam rozumieć, że pakiety all inclusive to głównie napoje alkoholowe?


@nickl0 - zasadniczo na każdym statku standardowo w cenie rejsu możesz korzystać z tzw. restauracji głównych (MDR) oraz bufetu samoobsługowego. Restauracji głównych na statku może być kilka, zwykle różnią się one designem ale nie menu. Większość linii po wejściu na statek (np. na statkowej karcie) informuje Cię, która restauracja główna jest dedykowana dla Ciebie, zwykle też przydziela Ci stolik oraz godzinę posiłku ale coraz częściej (szczególnie przy niepełnym obłożeniu statku a póki co mało kto sprzedaje 100% kabin) dostępny jest też open sitting (przychodzisz kiedy chcesz). Powyższe dotyczy tylko kolacji. Śniadania i lunche w restauracjach są mniej popularne niż bufet ale zwykle co najmniej jedna restauracja jest czynna w tym czasie. W czasie śniadań i lunchu obowiązuje praktycznie zawsze open sitting.

Dodatkowo płatne są restauracje specjalistyczne, których na większych statkach potrafi być sporo - chyba, że masz jakiś pakiet, który je obejmuje.
Czasami w restauracji głównej jakieś danie może być dodatkowo płatne (np. homar) - ale jest to wyraźnie zaznaczone w menu.

Nie wiem, czy powyższe zasady obowiązują na statkach AIDA, w której posiłki koncentrują się na dużych bufetach tematycznych a restauracje z obsługą kelnerską były dawniej płatną opcją. W czasie pandemii obie te opcje były dostępne bez opłat a jak jest teraz nie wiem.


Ostatnio edytowany przez greg2014, 22 Cze 2022 10:15, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
nickl0 lubi ten post.
 
 
#775 PostWysłany: 22 Cze 2022 10:19 

Rejestracja: 11 Lut 2018
Posty: 16
-- 22 Cze 2022 10:15 --

nickl0 napisał(a):
@play80 @greg1291 dziękuje za pomoc

Chciałbym jeszcze dopytać jak wygląda kwestia wyżywienia w standardowym pakiecie, czy standardowe pakiety obejmują restauracje czy tylko bufet? Mam rozumieć, że pakiety all inclusive to głównie napoje alkoholowe?


Wyżywienie masz w cenie rejsu. Śniadania, obiady, kolacje oraz przekąski, desery, kanapki i inne przysmaki pomiędzy posiłkami. Nawet nocne przekąski... Korzystasz z bufetu i/lub restauracji głównej. Płatne są restauracje tematyczne np. włoska czy sushi lub restauracje ze stekami. Jeśli chodzi o wyżywienie to bez obaw jakość i ilość dostępnych potraw może przyprawić o zawrót głowy i z całą pewnością nie ma sensu dopłacać do restauracji tematycznych. Statki wycieczkowe słyną z dobrej kuchni i niejeden hotel może im pozazdrościć. Więc nawet płynąc najtańszą kabiną wyżywienie masz jak w 5* hotelu :D

"Mam rozumieć, że pakiety all inclusive to głównie napoje alkoholowe?[/quote]" haha nie, nie tylko zresztą już @greg2014 ci odpowiedział.
Jeśli masz już na oku jakiś konkretny rejs to podaj trasę i armatora pewnie ktoś z nas ci pomoże. Pamiętaj, że każda linia ma swoje cenniki, skład pakietów i propozycje dodatkowych usług. I każdy z nas ma swoje doświadczenia z różnymi liniami więc będzie łatwiej ci pomóc. Podaj też swoje oczekiwania i potrzeby bo nie ma sensu dyskutować o pakietach all ogólnie, przecież mamy pomóc Tobie przede wszystkim , a nawet nie wiemy czy pijesz alko :lol:

I pamiętaj co mówi @greg1291 spełniaj marzenia. i ma rację " iż lepszy jest rejs w najtańszej kajucie na statku, bez dodatkowych benefitów aniżeli rezygnacja z rejsu i 10 wyjazd do tego samego hotelu i ja w całości się z tą zasadą zgadzam. Stać Cię ledwo na najtańszy rejs fajnym statkiem w najtańszej kabinie to nie zastanawiaj się i płyń"

Od siebie mogę jeszcze dodać, że nawet najtańsze kabiny wewnętrzne nie muszą być najgorsze. Niczym się nie różnią wyposażeniem i jakością czy obsługą od tych z oknem czy balkonem poza brakiem dostępu do światła dziennego ( konieczny może okazać się budzik).
I powiem w "tajemnicy" jest duża szansa, że i tak wylądujesz w kabinie z oknem/balkonem ;)
Marzenia się same nie spełniają a rejsy się same nie rezerwują więc do dzieła

-- 22 Cze 2022 10:19 --

Aaa no i przecież w kabinie spędzisz najmniej czasu więc się nie ma co nią przejmować :lol:
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#776 PostWysłany: 22 Cze 2022 10:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Maj 2017
Posty: 150
Loty: 35
Kilometry: 57 300
Ja mam inne pytanie. Skoro wybieram się rodzinnie w 4 osoby i biorę kabinę 4 osobową to czy wybierając pakiety napojów mogę to robić indywidualnie dla każdej osoby czy też jestem traktowany wtedy całościowo.
Góra
 Relacje PM off  
 
#777 PostWysłany: 22 Cze 2022 10:44 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1530
srebrny
@lot - kupując pakiety AI musisz wziąć je dla wszystkich w kabinie (jeśli są wśród Was dzieci - to dla nich są tańsze/za darmo w zależności od wieku - do sprawdzenia u konkretnego operatora). Jeśli natomiast kupujesz pakiety poza AI (np. coś z tego co wysłałem wcześniej na przykładzie Costy) kupujesz dla każdego jaki pakiet chcesz.
Góra
 Relacje PM off  
 
#778 PostWysłany: 22 Cze 2022 14:43 

Rejestracja: 03 Mar 2017
Posty: 15
Dziękuje ponownie za pomoc.

Interesuje mnie rejs na morzu śródziemnym w terminie wrzesień - październik 2022, 5-6 dni. Z tego co widzę np. na tanierejsy, ale równiez na innych serwisach(mimo to napiszę i poproszę o wycenę kilka serwisów) najtańszą opcją wydaje się MSC na MSC Poesia(ale to zakładam oczywiście może ulec zmianie). Byłby to mój pierwszy rejs z dziewczyną, kabina może być wewnętrzna, alkoholu dużo nie pijemy, interesuje nas zwiedzanie miast na własną rękę, poza tym standardowo jakiś basenik, dobre zróżnicowane jedzenie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#779 PostWysłany: 22 Cze 2022 16:10 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1530
srebrny
@nickl0 - jakby co pytaj dalej :-)

Nie, żebym miał odradzać ale rozejrzyj się wśród nowych statków MSC - naprawdę mają się czym pochwalić.
Poesia (rocznik 2008) nie jest na pewno stara ale patrząc na odnowioną flotę MSC to już jedna ze starszych jednostek.
Po Morzu Śródziemnym pływają Meraviglia (2017), Seaside (2017), Seaview (2018), Grandiosa (2019) czy Bellissima (2019). Biorąc pod uwagę pandemie wszystkie te statki są praktycznie nowe oraz dużo większe od MSC Poesia - a tym samym z większą liczbą atrakcji.

Możesz też porównać poszczególne jednostki przeglądając filmiki na YT - są dostępne praktycznie z każdego statku; zarówno oficjalne (operatora) jak i kręcone przez dziesiątki pasażerów. Zawsze to jakaś dodatkowa pomoc w decyzji.
Góra
 Relacje PM off  
 
#780 PostWysłany: 22 Cze 2022 18:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2013
Posty: 1294
Loty: 259
Kilometry: 351 242
srebrny
nickl0 napisał(a):
@play80 @greg1291 dziękuje za pomoc

Chciałbym jeszcze dopytać jak wygląda kwestia wyżywienia w standardowym pakiecie, czy standardowe pakiety obejmują restauracje czy tylko bufet? Mam rozumieć, że pakiety all inclusive to głównie napoje alkoholowe?
Jak najbardziej obejmuje też przydzieloną restaurację ale bez napojów. M ie natomiast w MSC restauracja nie powaliła i ostatniwgo dnia wolałem już pójść na szwedzki stół, żeby nie tracić czasu.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 888 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 45  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group