Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 596 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 30  Następna
Autor Wiadomość
#481 PostWysłany: 26 Mar 2020 23:02 

Rejestracja: 27 Paź 2015
Posty: 270
Loty: 6
Kilometry: 5 948
niebieski
No trochę przegapiłem moment jak spadły na te 7_8$ bo nie mam czasu ich obserwować 24h , a alerty mnie nie powiadomiły o takich "bogatych" spadkach ( a może i sam nie świadomie je skasowałem) więc kupowałem po niecałe 11$ , a teraz powinny się trzymać w tych widełkach 15_20$.
Góra
 Relacje PM off
zwierzak lubi ten post.
 
 
#482 PostWysłany: 26 Mar 2020 23:59 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1351
platynowy
W tak burzliwych czasach jak obecnie o wszystkim decydują emocje. Miłośnicy wykresów i umieszczanych na nich kresek zdecydowanie górują nad wyznawcami analizy fundamentalnej.
Absolutnie nie chcę wpływać na Twoje decyzje inwestycyjne. Odwołam się tylko do kilku kwestii fundamentalnych, które moim zdaniem wcześniej czy później mogą przynieść kolejne dołki:

- klientela NCL to głównie Amerykanie, Kanadyjczycy i Australijczycy, pasażerowie z Europy stanowią na ich statkach mniejszość (zwykle zdecydowaną) - nawet na rejsach w Europie. Biorąc pod uwagę to co aktualnie dzieje się w USA zarówno jeśli chodzi o wirusa jak i rynek pracy (np. dziś podano, że w ciągu tygodnia liczba bezrobotnych zwiększyła się o ponad 3 mln - rekord wszechczasów), nie sądzę żeby duża część dotychczasowych klientów NCL przez długi czas myślała o rejsach. Warto przy tym wziąć pod uwagę, że epidemia w USA się prawdopodobnie dopiero rozpędza.

- rynki, gdzie pływają statki NCL to przede wszystkim Ameryka Północna i Środkowa - to zdecydowany trzon ich biznesu, nie do odrobienia na innych rynkach. Jak na razie wszystko wskazuje na to, że rynki te będą nieczynne jeszcze przez kilka miesięcy (raczej nikt nie wierzy, że restart nastąpi w kwietniu). Operator statków wycieczkowych to nie OTA - koszty utrzymania biznesu, nawet gdy nie pływa są bardzo wysokie i sporej części z nich nie da się po prostu "ściąć". Może jakimś tymczasowym ratunkiem będzie przekształcenie części statków w pływające szpitale - ale jeśli w ogóle do tego dojdzie to prędzej skorzysta z tego Carnival niż NCL.

- nawet jeśli ktoś w ciągu najbliższego roku kupi rejs w NCL, z dużym prawdopodobieństwem będzie płacił voucherami. Firma z tego będzie miała tylko tyle gotówki ile wyda on na statku co oznacza radykalne pogorszenie sytuacji płynnościowej w stosunku do dotychczasowej sytuacji. Na dłuższą metę miliardowe kredyty, o których informowali ostatnio niewiele pomogą.

- przez ostatnie 2 lata NCL był firmą wyceniającą swoje rejsy zdecydowanie powyżej średniej rynkowej - średnie ceny w Carnival i RCL były na znacznie niższych poziomach. Dane są łatwo dostępne, dla giełdowych firm z branży powszechne jest publikowanie informacji o przychodach z pasażerodnia na statku w podziale na różne kategorie (kiedyś wrzucałem nawet taką tabelkę na tym wątku jak to wygląda i jakie to są rzędy kwot). Moim zdaniem w obecnych warunkach są to poziomy nierealne do uzyskania w krótkim okresie czasu. Raczej wszyscy powinni się przygotować na ostrą konkurencję i NCL na pewno nie jest w tym wszystkim wyjątkiem.

- coraz więcej informacji o szczegółach programu wsparcia Trumpa dla firm wskazuje na to, że operatorzy wycieczkowców nie bardzo mają co liczyć na jakąkolwiek pomoc publiczną - w odróżnieniu od linii lotniczych. Być może jeszcze się w tym temacie coś zmieni i nadzieja na to przyciąga spekulantów na ich akcjach ale trzeba realnie brać taki wariant pod uwagę.

- nie bagatelizowałbym kwestii pozwów zbiorowych przeciwko firmie i jej menadżerom, których jest już kilkanaście (pisałem o tym wcześniej). Temat coraz bardziej śmierdzi.

- przy tym wszystkim drobnostką jest kilka statków w budowie - je też trzeba finansować

- podsumowując powyższe, trzeba się przygotować na znacznie gorsze przychody i wyniki NCL w nadchodzących kwartałach oraz spore napięcia płynnościowe. Pytanie jak firma to przeżyje.

- i na koniec: NCL w odróżnieniu od RCL i CCL nie wypłacał dywidend. Fundamentalnie to nie pomaga w odbudowie notowań - szczególnie wśród inwestorów amerykańskich, gdzie dywidendy są czymś powszechnym. Wyceny najpopularniejszymi metodami (cena do zysku, wskaźnik dywidendy itp.) na tym papierze nie będą uzasadniały powrotu do wysokich notowań (oczywiście pytanie co oznacza wysokich).

Moim zdaniem, obecne ruchy to bardzo silna korekta po równie silnym spadku - napędzana dodatkowo przez ogólne odreagowanie na całym rynku. Notowaniom w ciągu najbliższych miesięcy nie wróżę powrotów nawet w pobliże tych sprzed 2-3 miesięcy - o ile firma w ogóle przetrwa tę całą zawieruchę.
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
 
#483 PostWysłany: 27 Mar 2020 07:57 

Rejestracja: 01 Maj 2018
Posty: 158
tak wygląda obecna sytuacja :
Witam serdecznie,

dziękuję za odpowiedź. W celu zmiany terminu rejsu proszę wskazać rejsy, które Państwa interesują wówczas sprawdzę dostępność i ceny kabin.
Jeśli chodzi o przesunięcie terminu dopłaty do rejsu to napisałam już do armatora zapytanie czy jest taka możliwość, jak odpisze dam Państwu znać.


wybraliśmy rejs pod koniec sierpnia , bo na przyszły rok system nie dopuszcza , czekamy na odpowiedź .
Góra
 Relacje PM off  
 
#484 PostWysłany: 27 Mar 2020 10:29 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1351
platynowy
Dwa statki Costy (Favolosa i Magica) - zakotwiczyły w okolicach Miami, bez zgody na wejście do portu. Z tego co donosi prasa, na obu są osoby z objawami zarażenia koronawirusem. Są one transportowane na ląd tenderami. Na obu wycieczkowcach nie ma pasażerów. Więcej szczegółów: https://www.foxnews.com/travel/2-costa- ... ew-members

Tak w ogóle, to na wysokości Miami Beach jest już zakotwiczonych kilka statków różnych operatorów. Nie wchodzą do portu, pomimo że są w nim wolne nabrzeża. Albo z powodu braku zgody albo kosztów.

Załącznik:
miami.jpg


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off
mykerin lubi ten post.
 
 
#485 PostWysłany: 27 Mar 2020 10:36 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 2328
platynowy
Ja słyszałem ze się wymieniają. Muszą wypływać w morze zeby wszystkie maszyny działały sprawnie. Odsalanie itp.

Zobaczymy czy sie wymienią.
Góra
 Relacje PM off  
 
#486 PostWysłany: 27 Mar 2020 10:59 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1351
platynowy
Instalacje odsalające na statku wymagają, żeby statek płynął powyżej określonej prędkości. Jeśli stoi to czy na kotwicy czy w porcie nie ma znaczenia.
Nie pomyślałem, że przyczyna może być jeszcze jedna: miejsca przy nabrzeżu są zarezerwowane dla statków z pasażerami, których trzeba jakoś wysadzić. W drodze jest jeszcze kilka takich statków.
Góra
 Relacje PM off
zwierzak uważa post za pomocny.
 
 
#487 PostWysłany: 27 Mar 2020 13:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2011
Posty: 125
Loty: 59
Kilometry: 141 103
niebieski
kewatkO napisał(a):
No trochę przegapiłem moment jak spadły na te 7_8$ bo nie mam czasu ich obserwować 24h , a alerty mnie nie powiadomiły o takich "bogatych" spadkach ( a może i sam nie świadomie je skasowałem) więc kupowałem po niecałe 11$ , a teraz powinny się trzymać w tych widełkach 15_20$.


Jakiej platformy używasz do kupna/sprzedaży akcji? Nie mogę nigdzie tego znaleźć.

PS. Sorry za off-a.
_________________
Ty też marzysz o podróżowaniu dookoła świata? Zobacz jak to zrobić i jeszcze na tym zarobić! -> ZycieNaStatku.pl
Góra
 Relacje PM off  
 
#488 PostWysłany: 27 Mar 2020 15:48 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1351
platynowy
Powoli kończą się długie rejsy rozpoczęte jeszcze przed zawieszeniem operacji przez największych operatorów 2 tygodnie temu. Kolejnym statkiem z pasażerami i załogą podejrzanymi o koronawirusa jest Zaandam operatora Holland America - w sumie chodzi o 77 osób (30 pasażerów i 47 osób z załogi). Statek płynie w kierunku Fort Lauderdale.

Jeśli chodzi o Norwegian Jewel (brak pasażerów z objawami), o którym pisałem wcześniej to rejs zakończył się na Hawajach w Honolulu. Dzień wcześniej Hawaje nie pozwoliły wysadzić tam pasażerów z Maasdama, który dotarł wczoraj do San Diego. W przypadku statku NCL sytuacja była o tyle poważniejsza, że płynął od pewnego czasu z uszkodzonym napędem (niesprawna jedna śruba) i widocznie uznano, że w takim stanie nie może płynąć dalej. Pasażerowie byli wysadzani w małych grupach i transportowani od trapu statku prosto pod schodki do samolotu, przy których odbywała się kontrola bezpieczeństwa. Z tego co pasażerowie piszą w sieci, ani terminala portowego ani na lotnisku w Honolulu nie widzieli. Z tego co można przeczytać na blogu p.Wojtka Dąbrowskiego, właśnie dotarł on do domu i zakończył 13-ą (!) podróż dookoła świata. Jak na trzynastkę przystało, była pechowa.

@zwierzak - akcje z NYSE możesz kupić w większości polskich domów maklerskich, które w ofercie mają obsługę rynków zagranicznych. Na pewno robi to DM MBANK oraz DM BOŚ ale jest jeszcze co najmniej kilka innych możliwości.

Jeszcze link dot. Zaandama: https://time.com/5810579/cruise-ship-co ... s-florida/
Góra
 Relacje PM off
zwierzak uważa post za pomocny.
 
 
#489 PostWysłany: 28 Mar 2020 15:28 

Rejestracja: 27 Paź 2015
Posty: 270
Loty: 6
Kilometry: 5 948
niebieski
zwierzak napisał(a):
kewatkO napisał(a):
No trochę przegapiłem moment jak spadły na te 7_8$ bo nie mam czasu ich obserwować 24h , a alerty mnie nie powiadomiły o takich "bogatych" spadkach ( a może i sam nie świadomie je skasowałem) więc kupowałem po niecałe 11$ , a teraz powinny się trzymać w tych widełkach 15_20$.


Jakiej platformy używasz do kupna/sprzedaży akcji? Nie mogę nigdzie tego znaleźć.

PS. Sorry za off-a.


Testuję teraz od początku roku Revoluta I jak na razie jestem zadowolony chociaż mam kilka uwag.
Góra
 Relacje PM off
zwierzak uważa post za pomocny.
 
 
#490 PostWysłany: 29 Mar 2020 18:25 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1351
platynowy
Jutro Carnival ma ogłosić decyzję odnośnie planów na kolejne tygodnie i miesiące dla swoich rejsowych brandów. Wszystko wskazuje na to, że będzie to kolejne zawieszenie operacji. Znając życie, podobne decyzje przekażą później NCL i Royal Caribbean oraz pomniejsi operatorzy.

Tymczasem bardzo smutne wieści płyną ze statku Zaandam operatora Holland America należącego do Carnivala. Statek wypłynął ok. 3 tygodnie temu z Buenos Aires w rejs wokół przylądka Horn. Miał go zakończyć w Chile, gdzie jednak nie uzyskał zgody na wysadzenie pasażerów. Zapadła wtedy decyzja o kontynuowaniu rejsu do Fort Lauderdale na Florydzie przez Kanał Panamski (wg pierwotnego planu miała to być kolejna trasa tego statku). Po drodze, pasażerowie nie dostali zgody na zejście ze statku w żadnym z portów w Chile, Peru ani Ekwadorze. W międzyczasie na pokładzie pojawiło się sporo przypadków grypopodobnych - zarówno wśród załogi jak i pasażerów. Ostatnie liczby mówią w sumie o ponad 100 osobach, w tym 4-ech zgonach. W kilku przypadkach potwierdzono już, że przyczyną jest nieszczęsny wirus. Po tym jak Panama nie wyraziła zgody na wejście wycieczkowca do Kanału Panamskiego, zapadła decyzja o wysłaniu na pomoc siostrzanego statku Rotterdam z Kalifornii. Oba statki zakotwiczyły na morzu niedaleko wejścia do Kanału Panamskiego, gdzie odbywa się operacja przetransportowania kilkuset pasażerów nie wykazujących objawów choroby z Zaandama na Rotterdam, który miałby odpłynąć do Kalifornii. Jak się to skończy, trudno powiedzieć bo sytuacja jest bardzo dynamiczna.

Więcej szczegółów:
https://finance.yahoo.com/news/passenge ... 37843.html
https://www.fox29.com/news/4-passengers ... m-covid-19
Góra
 Relacje PM off  
 
#491 PostWysłany: 29 Mar 2020 18:36 

Rejestracja: 14 Mar 2020
Posty: 27
https://wyborcza.pl/7,75399,25828478,lu ... h-nie.html
_________________
.
Góra
 Relacje PM off  
 
#492 PostWysłany: 29 Mar 2020 18:48 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1351
platynowy
Wydaje mi się, że na nie licząc statków, które są w trakcie rejsów dookoła świata, gdzie paradoksalnie ryzyko zachorowań jest najmniejsze (brak wymiany osób oraz kontaktu ze światem zewnętrznym od dłuższego czasu), na morzach zostało jeszcze dosłownie kilka jednostek. I praktycznie wszystkie powinny je zakończyć w najbliższych dniach. Przy założeniu, że uda się zrealizować pierwotne plany - w nadchodzącym tygodniu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#493 PostWysłany: 29 Mar 2020 18:57 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 2328
platynowy
To sie w głowie nie mieści :(
Góra
 Relacje PM off  
 
#494 PostWysłany: 31 Mar 2020 17:56 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1351
platynowy
-- 29 Mar 2020 18:57 --

CNN doliczył się 19-u statków wycieczkowych na morzu. Część płynie tylko z załogą. Część jest w trakcie realizacji bardzo długich segmentów rejsów dookoła świata.
Szczegóły można znaleźć tutaj: https://edition.cnn.com/travel/article/ ... index.html

-- 30 Mar 2020 12:55 --

Są już pierwsze decyzje odnośnie przedłużenia zawieszenia operacji:

MSC - do 29.05.2020
P&O (brand Carnivala) - do 15.05.2020
Cunard (brand Carnivala) - do 15.05.2020

-- 31 Mar 2020 16:56 --

Do listy zawieszeń w świecie operatorów wycieczkowców dopisali się następni:

NCL (wszystkie brandy) - do 10.05.2020 (plus Alaska, która jest zawieszona dłużej)
Holland America (brand Carnivala) - do 14.05.2020
Carnival - do 11.05.2020
Viking - do 30.06.2020

Dodatkowo RCL rozszerzyło możliwość anulowania rejsu bez potrącania opłat za anulację (w zamian za FCC) dla wszystkich wyjazdów zaplanowanych do 1.09.2020. Jedyny wymóg to zgłoszenie chęci anulacji najpóźniej 48 godzin przed planowanym wypłynięciem statku. Podobna opcja jest cały czas dostępna w NCL.

Z innej beczki: Carnival ogłosił emisję akcji. Środki pozyskane z emisji poprawią płynność firmy w okresie zawieszenia operacji.
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#495 PostWysłany: 01 Kwi 2020 01:43 

Rejestracja: 14 Mar 2020
Posty: 27
W weekend moja cierpliwość się wyczerpała, zatem postanowiłem złożyć w banku wniosek o chargeback. (Dla przypomnienia: kupiłem u francuskiego pośrednika rejs transatlantycki na Costa Magica, który został odwołany). Postanowiłem, że odczekam jeszcze w poniedziałek, ale później uruchamiam chargeback. W poniedziałek, oczywiście, nic się nie wydarzyło, więc w nocy sporządziłem wniosek do banku o zwrot prawie 600 euro.

Ale już we wtorek wieczorem nagle dostaję od pośrednika wiadomość z druczkiem w załączniku, że przysługuje mi voucher! Hurraaaa!!! Tyle tylko, że warunki są takie, że niech sobie nie liczą, że odwołam chargeback. Bardzo mi szkoda bidulków we Francji, którzy mogą stracić pracę, ale siebie szkoda bardziej. Zwłaszcza że odezwali się dopiero wówczas, kiedy już zastosowałem "broń ostateczną".

Druczek przysłali... do wypełnienia. Tak naprawdę to nie voucher, lecz mój wniosek o wydanie vouchera!
A w tym wniosku ja automatycznie wyrażam zgodę na sprzedaż duszy diabłu różne mało fajne rzeczy:

  • Voucher ważny jest przez 18 miesięcy, oczywiście, tylko na rejsy Costy. I tylko rejsy zakupione u tego samego pośrednika. (Nikt, oczywiście, nie gwarantuje, że za rok pośrednik wciąż będzie istniał. Ba, że Costa będzie istniała.)
  • Voucher obejmuje jedynie 100% wpłaconej kwoty i ani grosza więcej.
  • W przypadku wybrania droższego rejsu musi być dokonana dopłata. (Nikt, oczywiście, nie gwarantuje, że za rok rejsy będą w tej samej cenie.)
  • Jakakolwiek zmiana ponownej rezerwacji będzie skutkowała "komisją" w wysokości 100% jej wartości.
  • Vouchera nie można nikomu odstąpić.
  • Przy zastosowaniu vouchera nie będzie stosowanych żadnych innych zniżek (wnioskuję, że te wspaniałe oferty typu zniżka -44%, -51% itp., którymi bombarduje mnie w mailach pośrednik, nie będą mnie obowiązywały? Dla mnie będzie "cena katalogowa"?)
  • Żeby skorzystać z vouchera, muszę nawiązać z pośrednikiem kontakt wyłącznie telefoniczny. (To nic, że każdą rozmowę nagrywam - pośrednik zapewne myśli, że co nienapisane, to nieudowadniane. Sam ten wymóg zawarcia umowy telefonicznej zdradza intencje pośrednika...)

Tak naprawdę, to niech oni tam wszyscy się wypchają. To są ochłapy uwarunkowane wymogami, które skutecznie utrudniają rozporządzeniem swoimi pieniędzmi. Wobec takiej "oferty" nic innego, niż chargeback, nie pozostaje.

Później napiszę, jak sprawa się rozwinie i co mi się uda uzyskać.
_________________
.
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#496 PostWysłany: 01 Kwi 2020 14:21 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1351
platynowy
Trzeba przyznać, że Carnival błyskawicznie zebrał 6 mld USD dodatkowego finansowania. Częściowo (1,25 mld) z tytułu emisji nowych akcji dla akcjonariuszy a częściowo (pozostała kwota) - w formie długu.
Na pewno zmniejsza to prawdopodobieństwo bankructwa w związku z obecną sytuacją.

Podali również, że średni miesięczny koszt utrzymania statku wycieczkowego w gotowości to ok. 3 mln USD. W tym przypadku możliwy jest bardzo szybki powrót statku do służby.
Alternatywą jest ograniczenie załogi oraz możliwości operacyjnych statku - wówczas miesięczny koszt utrzymania spada do średnio 1 mln USD/statek. Ta wersja będzie wymagała jednak wielu tygodni zanim statek będzie mógł wrócić do normalnego funkcjonowania.

Carnival obecnie analizuje ile statków będzie utrzymywanych "pod parą" w pierwszym wariancie, a ile zostanie odstawionych na przysłowiową bocznicę - w drugim wariancie. Kolejne informacje zapewne pojawią się wkrótce. Tak czy inaczej, chyba nikt już nie wierzy w szybki powrót do normalności i odwieszenie operacji.
Góra
 Relacje PM off  
 
#497 PostWysłany: 01 Kwi 2020 15:19 

Rejestracja: 14 Mar 2020
Posty: 27
Jak tu w cokolwiek wierzyć, jeżeli sami Amerykanie zakładają / prognozują, że "w wersji optymistycznej" w samych tylko USA na skutek koronawirusa umrze od 100 do 200 tysięcy osób??????? https://zdrowie.wprost.pl/koronawirus/1 ... rusem.html

Odnoszę wrażenie, że wszystkie obecne trudności i ograniczenia - to kwiatki w porównaniu z tym, co nas jeszcze czeka. I że długo jeszcze nigdzie nie polecimy i nie popłyniemy. Cóż, jeszcze 2 pokolenia temu najstraszniejszą rzeczą to było przeżyć wojnę. Dziś mało kto boi się tradycyjnej wojny - ale będziemy mieli coś, co nikomu dotychczas nawet się nie śniło (no chyba że w latach 1346-53)...
_________________
.
Góra
 Relacje PM off  
 
#498 PostWysłany: 01 Kwi 2020 22:14 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1351
platynowy
Carnival podał, że za obligacje które wyemitowali (w części dot. długu, o którym pisałem wcześniej) zaoferowali nabywcom 12,5%.
Do niedawna była to stopa zarezerwowana dla śmieciowych obligacji, których emitentom nie dawano większych szans na przetrwanie - i faktycznie większość upadała.
Pokazuje to jak drastycznie zmieniły się warunki na rynku i ile Carnivala będzie kosztowała obsługa tego długu. Ale chętni się znaleźli.
Giełda zareagowała paniką i totalnym załamaniem notowań - akcje Carnivala spadają teraz o ponad 33%.
Góra
 Relacje PM off  
 
#499 PostWysłany: 02 Kwi 2020 06:29 

Rejestracja: 01 Maj 2018
Posty: 158
taka odpowiedź finalnie :
Dziękuję za wiadomość. Przekazaliśmy Państwa prośbę do linii żeglugowej MSC.

Armator poinformował nas, że zmiana jest jak najbardziej możliwa. Linia MSC przekształciła Państwa rezerwację na voucher o równowartości ceny rejsu. Voucher będzie można wykorzystać na jakikolwiek inny rejs w przyszłości, w tej samej lub wyższej cenie, z wypłynięciem do 31.12.2021. Po wybraniu nowego rejsu wystarczy powołać się na numer obecnej rezerwacji i wtedy wpłacona przez Państwa kwota zostanie przeksięgowana na nową rezerwację. Ponadto armator zaoferował Państwu kredyt pokładowy na wydatki na statku w wysokości 200 Euro/kabinę do wykorzystania podczas nowego rejsu.

W tej sytuacji nie ma teraz potrzeby dopłacania do pełnej ceny obecnego rejsu. Termin dopłaty zostanie wyznaczony po wyborze nowego rejsu.
Góra
 Relacje PM off
juggler5 lubi ten post.
 
 
#500 PostWysłany: 03 Kwi 2020 17:21 

Rejestracja: 14 Kwi 2016
Posty: 8
Jutro powinnam płynąć MSC Seaview po Morzu Śródziemnym :? Mimo kilku maili do Niebieskiej Mili nikt nie raczył mi odpowiedzieć... Czy ktoś miał może z nimi kontakt w sprawie zwrotu gotówki?(nie chcę vouchera, wolę nawet dłużej poczekać na gotówkę). Wcześniej odpowiadali po kilku minutach :( Nie wiem co robić, zero kontaktu...
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 596 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 30  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group