Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1757 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 88  Następna
Autor Wiadomość
#461 PostWysłany: 24 Mar 2020 17:39 

Rejestracja: 01 Maj 2018
Posty: 218
taką odpowiedź dostałem dziś z biura w PL :

Szanowni Państwo,

Skontaktowaliśmy się z linią żeglugową MSC w Państwa sprawie.

Otrzymaliśmy odpowiedź od armatora, że na dzień dzisiejszy Państwa rejs jest potwierdzony i odbędzie się zgodnie z planem. Do rozpoczęcia rejsu pozostały jeszcze dwa miesiące i do tego czasu trudno przewidzieć, jak będzie wyglądała sytuacja w rejonie rejsu.

W związku z powyższym na chwilę obecną nie ma zastosowania artykuł 47 Ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych i dlatego obowiązują standardowe koszty anulacji zgodnie z umową.

Linia MSC poinformowała nas, iż istnieje możliwość jednorazowej zmiany terminu Państwa rejsu na nową datę na ten sam rejon w ciągu 1 roku od dnia rozpoczęcia pierwotnego rejsu. Zmiana terminu rejsu jest bezpłatna. Po dokonaniu zmiany rejsu wpłacone przez Państwa środki zostaną przeksięgowane na nową rezerwację. Przy rezygnacji z nowego rejsu obowiązywać będą standardowe koszty anulacji liczone od pierwotnej rezerwacji.

Linia MSC monitoruje obecną sytuację. Armator zajmuje się w tej chwili najpilniejszymi rejsami, które mają odbyć w ciągu miesiąca, dlatego późniejsze rejsy, jak majowe czy czerwcowe, muszą jeszcze poczekać na decyzję armatora. Obecnie zostały anulowane rejsy w marcu i kwietniu br.

Jest to wyjątkowa sytuacja i linia MSC stara się jak może, mając na uwadze, że kilka tysięcy klientów ma potwierdzone rezerwacje na każdym rejsie na każdym statku.

W związku z powyższym armator prosi o cierpliwość i wyrozumiałość w tych trudnych dla wszystkich czasach.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Przygoda w Afryce: Nairobi, Mombasa, Zanzibar i Dar es Salaam w jednej podróży z Warszawy za 3029 PLN Przygoda w Afryce: Nairobi, Mombasa, Zanzibar i Dar es Salaam w jednej podróży z Warszawy za 3029 PLN
Urlop w Playa del Carmen za 3720 PLN. Loty z Warszawy (z bagażem) i 7 nocy ze śniadaniami w 4* hotelu Urlop w Playa del Carmen za 3720 PLN. Loty z Warszawy (z bagażem) i 7 nocy ze śniadaniami w 4* hotelu
#462 PostWysłany: 24 Mar 2020 18:24 

Rejestracja: 19 Sty 2020
Posty: 9
Witam,

mój rejs liniami MSC po Karaibach miał się odbyć w połowie kwietnia. Został odwołany. MSC proponuje vouchery do wykorzystania na kolejny rejs.

W OGÓLNYCH WARUNKACH UCZESTNICTWA W IMPREZACH TURYSTYCZNYCH są takie zapisy:
4. PODRÓŻNY może odstąpić od umowy o udział w imprezie turystycznej przed rozpoczęciem imprezy turystycznej bez ponoszenia opłaty za odstąpienie w przypadku wystąpienia nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności występujących w miejscu docelowym lub jego najbliższym sąsiedztwie, które mają znaczący wpływ na realizację imprezy turystycznej lub przewóz podróżnych do miejsca docelowego.
5. W takiej sytuacji PODRÓŻNY może żądać wyłącznie zwrotu wpłat dokonanych z tytułu imprezy turystycznej, bez odszkodowania lub zadośćuczynienia w tym zakresie.
1. ORGANIZATOR może rozwiązać umowę o udział w imprezie turystycznej i dokonać pełnego zwrotu podróżnemu wpłat dokonanych z tytułu imprezy turystycznej, bez dodatkowego odszkodowania lub zadośćuczynienia, jeżeli:
ORGANIZATOR nie może zrealizować umowy o udział w imprezie turystycznej z powodu nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności i powiadomił podróżnego o rozwiązaniu umowy o udział w imprezie turystycznej niezwłocznie przed rozpoczęciem imprezy turystycznej. 2. ORGANIZATOR dokonuje zwrotu poniesionych opłat i wpłat, o których mowa w pkt V.1 OWU, w terminie 14 dni od dnia rozwiązania umowy o udział w imprezie turystycznej.

Czy wobec tego można skutecznie żądać zwrotu kosztów?
Mnie vouchery oferowane na kolejny rejs przez MSC nie interesują.
Biuro turystyczne, które sprzedało wycieczkę nabrało wody w usta.

Podobny problem mam z kilkoma lotami, których nie zrealizuję a które nie zostały póki co odwołane.

Pozdrawiam wszystkich:)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#463 PostWysłany: 24 Mar 2020 18:46 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1762
srebrny
@robert_kowalx - żądać można, pytanie na ile skutecznie.

W podobnej sytuacji jak Ty jest co najmniej kilka osób z tego wątku, w tym ja. No, może jestem w odrobinę lepszej sytuacji od Ciebie bo mój rejs anulował operator. Ale jak na razie zwroty idą im ciężko. W to, że będzie lekko nie wierzę. Prawników na razie nie chcę uruchamiać bo mi chodzi o zwrot od operatora a nie zrównanie z ziemią ich lokalnego agenta. Mam w każdym razie nadzieję, że nie będę musiał korzystać z gwarancji TFG.

Jeśli chodzi o Twój rejs to obstawiam, że też będzie anulowany. Przeczytaj dokładnie, co przewidują warunki na okoliczność anulowania rejsu przez operatora i obserwuj co się dzieje. Niezależnie od tego możesz działać tak jak napisałeś, ale to już kwestia strategii. Pozostaje też pytanie czy Twój rejs jest objęty gwarancjami TFG - jeśli kupiony był w Polsce to zapewne tak. Pytanie tylko, czy TFG to wszystko wytrzyma bo czeka nas chyba masa plajt operatorów turystycznych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#464 PostWysłany: 24 Mar 2020 20:22 

Rejestracja: 19 Sty 2020
Posty: 9
Dzięki Greg.

Rejs został odwołany przez MSC. Oferują voucher + 200 $.
Składkę na TFG opłaciłem.
Będę z uwagą śledził wątek.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#465 PostWysłany: 24 Mar 2020 20:49 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1762
srebrny
Ta wiadomość prawdopodobnie wielu podniesie ciśnienie - z góry przepraszam.

W ramach pakietu przepisów dot. walki ze skutkami koronawirusa, aby wesprzeć branżę turystyczną rząd planuje zwolnić organizatorów wyjazdu z obowiązku zwrotu zapłaconych kwot za niedoszłe wyjazdy. W zamian mieliby oni zaoferować klientom vouchery. Wszyscy mają świadomość, że nie obędzie się i tak bez bankructw w branży turystycznej - w tym celu specustawa dopuści możliwość zaciągania przez TFG kredytu w BGK w celu obsłużenia wypłat dla poszkodowanych klientów. O ile dobrze rozumiem ideę tych przepisów to wygląda na to, że dla klienta będzie lepiej, żeby organizator wyjazdu upadł - bo dostanie wtedy zwrot z TFG. Jeśli organizator przetrwa, klient będzie mógł liczyć tylko na voucher. Trochę bez sensu ale przepisy nie zawsze mają jakiś kontakt z realem i sensem.

To jest projekt, na ile te rozwiązania wejdą w życie trudno powiedzieć. Powyższe bazuje na dzisiejszym Pulsie Biznesu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#466 PostWysłany: 24 Mar 2020 23:33 

Rejestracja: 03 Kwi 2010
Posty: 152
Pomieszałeś kilka planowanych zmian, które mają pojawić się w specustawie a które dotyczyć będą turystyki.
- wydłużenie obecnie 14 dni zgodnie z ustawą o ITiPUT na zwrot o dodatkowe 180 dni czyli po anulacji imprezy turystycznej organizator będzie mieć 194 dni na zwrot wpłaconych pieniędzy przez klienta
- vouchery nie zastąpią zwrotu pieniędzy jeżeli klient będzie się takowej ostatecznie domagać, pojęcie "voucher" ma być prawnie uregulowane. Chodzi tu przede wszystkim o kwestie fiskalizacyjne, skarbowe (termin opłacenia podatków od takiego vouchera, kwestie składki na TFG itp itd).
Poczekaj aż pojawi się projekt końcowy owej ustawy . Na dzień dzisiejszy człowiek odpowiadający za turystykę w Ministerstwie Rozwoju, Dep Turystyki, Gut-Mostowy spisuje na kartce codziennie postulaty branży. Jak będzie wyglądać ostateczny kształt ustawy nie wiadomo na dzień 24 marca, godz 22:30.
_________________
Pozdrawiam Piotrek
Góra
 Profil Relacje PM off
greg2014 lubi ten post.
 
      
#467 PostWysłany: 24 Mar 2020 23:49 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1762
srebrny
@piopen - obyś miał rację. Pożyjemy, zobaczymy.

Chciałbym tylko nieśmiało powiedzieć, że ja niczego nie mieszałem. Podałem źródło. Bazowałem na nim i tylko na nim. Pierwsze zdanie artykułu brzmi "Wydłużenie umowy o pół roku i voucher zamiast zwrotu gotówki - tak rząd chce pomóc branży". Ani z tego zdania ani z kolejnych nie wynika, że klienci będą mieli wybór. Oczywiście pozostaje kwestia rzetelności dziennikarzy i tego, czy pomysły rządu są już "uczesane" i przyjęły konkretny kształt.

Jeśli chodzi o mnie, to chciałbym żeby to o czym piszą w PB nie było prawdą.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#468 PostWysłany: 25 Mar 2020 00:00 

Rejestracja: 03 Kwi 2010
Posty: 152
Voucher przy imprezach turystycznych ma być rozwiązaniem długoterminowym (mówi się o 1 roku lub nawet 2 latach ważności w zależności od TO). Voucher w obecnie proponowanej formule da możliwość, zgodnie z obowiązującym prawem podatkowym, na przerzucenie płatności na oferty np z sezonu Zima2020/2021 lub nawet Lato2021 , których jeszcze nie ma w systemach rezerwacyjnych, rezerwowane po planowanych 180 dniach od anulowania pierwotnej imprezy turystycznej. Dzisiaj TO ma 14 dni na zwrot od anulacji. To, że teraz większość organizatorów przeciąga zwrot wynika tylko i wyłącznie z powolnego tempa procedowania ustawy. Branża czeka już praktycznie 4 tygodnie na konkrety. Dla kontrastu powiem Ci, że np niemieccy organizatorzy chcą aby to Angela zapłaciła za anulowane imprezy turystyczne z powodu Sars_CoV_2.
_________________
Pozdrawiam Piotrek
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#469 PostWysłany: 25 Mar 2020 00:07 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1762
srebrny
Sytuacja jest nadzwyczajna więc i środki mocno nietypowe.
Problem w tym, że przynajmniej ja w takim rozwiązaniu nie bardzo widzę pomoc państwa. No chyba, że rozumiemy ją jako ustanowienie takich przepisów. Bo pieniędzy państwo na to nie wyłoży żadnych.
W praktyce realizacja pomysłu z voucherami oznaczałaby, że pomocy touroperatorom udzielą ich niedoszli klienci, którym anulowano wyjazdy - i nieważne czy był to przelot samolotem, pobyt w hotelu, rejs na statku czy lot balonem. Tak naprawdę to oni będą kredytowali operatorów - i musieli (a może nie z tego co piszesz - oby) wykupić u nich w przyszłości inną imprezę, którą być może w obecnych okolicznościach przyrody nie są zainteresowani.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#470 PostWysłany: 25 Mar 2020 00:23 

Rejestracja: 03 Kwi 2010
Posty: 152
- Wydłużenie zwrotów o 180 dni będzie taką formą kredytowania przez klientów umocowaną prawnie. (o ile potwierdzi się ten zapis w ustawie)
- Voucher ma być tylko środkiem płatniczym za kolejne rezerwacje u danego TO, dodatkowo większość tych mniejszych kusi na podobnej zasadzie jak WIZZ czyli 120% wartości jeżeli zdecydujesz się na voucher ważny przez jakiś tam czas. Polecam zapoznanie się z procedurą Vat-marża dla biur podróży oraz terminami kiedy powstaje obowiązek podatkowy w przypadku zaliczek wpłacanych przez klientów oraz obecnymi zasadami funkcjonowania "bonów".
- Wpłaty klientów na wypadek niewypłacalności organizatora turystyki są gwarantowane w pierwszej kolejności z gwarancji ubezpieczeniowej/gwarancji bankowej/rachunku powierniczego danego organizatora, następnie jeżeli kwota z zabezpieczeń jest za mała do gry wchodzi Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Pomysł uruchomienia kredytów z BGK jest na właśnie tą ewentualność bo nie jest tajemnicą że tych milionów zebranych od 2016 roku za wiele to nie ma. ( w pierwszym roku połowę tego co zebrali to przejedli na organizację).
- Jeżeli masz jakąś rezerwację imprezy turystycznej to doradzam zachować spokój i obserwować oficjalne komunikaty :)
_________________
Pozdrawiam Piotrek
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#471 PostWysłany: 25 Mar 2020 22:43 

Rejestracja: 11 Sty 2011
Posty: 130
Loty: 117
Kilometry: 239 494
RCL przedłużyło zawieszenie działalności do 12-go maja. Ciekawe, czy coś wróci za 2 miesiące..
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#472 PostWysłany: 26 Mar 2020 12:50 

Rejestracja: 03 Kwi 2010
Posty: 152
greg2014 napisał(a):
Sytuacja jest nadzwyczajna więc i środki mocno nietypowe.
Problem w tym, że przynajmniej ja w takim rozwiązaniu nie bardzo widzę pomoc państwa. No chyba, że rozumiemy ją jako ustanowienie takich przepisów. Bo pieniędzy państwo na to nie wyłoży żadnych.
W praktyce realizacja pomysłu z voucherami oznaczałaby, że pomocy touroperatorom udzielą ich niedoszli klienci, którym anulowano wyjazdy - i nieważne czy był to przelot samolotem, pobyt w hotelu, rejs na statku czy lot balonem. Tak naprawdę to oni będą kredytowali operatorów - i musieli (a może nie z tego co piszesz - oby) wykupić u nich w przyszłości inną imprezę, którą być może w obecnych okolicznościach przyrody nie są zainteresowani.

Wg uchwalonego przez Rząd projektu ustawy:
Art. 15k. 1. Odstąpienie od umowy w trybie określonym w art. 47 ust. 4 ustawy z
dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach
turystycznych lub rozwiązanie przez organizatora turystyki umowy o udział w imprezie
turystycznej w trybie określonym w art. 47 ust. 5 pkt 2 tej ustawy, które to odstąpienie od
umowy lub rozwiązanie umowy pozostaje w bezpośrednim związku z wybuchem
epidemii wirusa SARS-CoV-2, jest skuteczne z mocy prawa po upływie 180 dni od dnia
powiadomienia przez podróżnego o odstąpieniu lub powiadomienia o rozwiązaniu przez
organizatora turystyki.

2. Odstąpienie od umowy bądź jej rozwiązanie, o którym mowa w ust. 1, nie jest
skuteczne w przypadku wyrażenia przez podróżnego zgody na otrzymanie w zamian od
organizatora turystyki vouchera
do realizacji na poczet przyszłych imprez turystycznych
w ciągu roku od dnia, w którym miała się odbyć impreza turystyczna.
3. Wartość vouchera, o którym mowa w ust. 2, nie może być niższa niż kwota
wpłacona na poczet realizacji dotychczasowej umowy o imprezę turystyczną.
4. Środki odpowiadające wpłatom na poczet realizacji umów o imprezy turystyczne,
w stosunku do których zastosowanie znajdzie ust. 2, podlegają ochronie na wypadek
niewypłacalności organizatora turystyki.

Moderatorów proszę o wydzielenie wpisów z tego tematu i przeniesienie do właściwego np rezygnacji z powodu koronawirusa.

Edit:
Wczytałem się w twoje zdanie: ich niedoszli klienci, którym anulowano wyjazdy - i nieważne czy był to przelot samolotem, pobyt w hotelu, rejs na statku czy lot balonem. Zgodnie z ustawą o ITiPUT sam przelot, sam lot balonem czy rezerwacja noclegu jako pojedynczej usługi NIE JEST imprezą turystyczną ani powiązaną usługą turystyczną i nie podlega pod zacytowane przepisy. Zastosowanie mają warunki danej rezerwacji i polityka ewentualnych zwrotów danego podmiotu.
_________________
Pozdrawiam Piotrek


Ostatnio edytowany przez piopen, 26 Mar 2020 13:05, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
greg2014 lubi ten post.
 
      
#473 PostWysłany: 26 Mar 2020 13:03 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1762
srebrny
Można zakładać, że całe to prawo zadziała wstecz i obejmie również imprezy, które odwołane zostały przed jego uchwaleniem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#474 PostWysłany: 26 Mar 2020 13:12 

Rejestracja: 03 Kwi 2010
Posty: 152
Art. 31h. W przypadku gdy organizator turystyki, o którym mowa w ustawie z dnia
24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych,
nie dokonał zwrotu poniesionych przez podróżnego opłat lub wpłat, o których mowa w
art. 47 ust. 4 lub w art. 47 ust. 5 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach
turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, a termin na ich dokonanie nie
upłynął przed dniem, o którym mowa w art. 92 pkt 2 lit. e niniejszej ustawy, przepisy art.
15k stosuje się odpowiednio.

oraz

2.28. Zmiany w zakresie umów o imprezę turystyczną:
W związku z ogłoszeniem światowej pandemii koronawirusa termin rozwiązania bądź odstąpienia od
umowy o imprezę turystyczną, o którym mowa w art. 47 ust. 4 oraz art. 47 ust. 5 pkt 2, jest skuteczny
z mocy prawa po upływie 180 dni. Dotyczy to umów rozwiązanych w bezpośrednim związku
z wybuchem epidemii wirusa SARS-CoV-2. Takie rozwiązanie powstrzyma w najbliższych dniach
i tygodniach lawinowe ogłaszanie niewypłacalności przez organizatorów turystyki, a tym samym
pozwoli to uniknąć setek tysięcy poszkodowanych klientów. Wiele umów zostanie przeniesionych na
przyszłe terminy, a w konsekwencji ma szanse ochronić większość organizatorów turystyki, przesunąć
ewentualne niewypłacalności i rozłożyć je w czasie. Rozwiązanie to da możliwości na zorganizowanie
odpowiednich kredytów pomostowych czy skorzystanie ze specjalnej pomocy państwa w celu
zapewnienia płynności branży turystycznej. Alternatywnie klient może skorzystać z propozycji
organizatora turystyki do otrzymania vouchera na realizację imprezy turystycznej w przyszłości,
w ciągu roku od dnia, w którym miała się odbyć. Niezbędną przesłanką w tym zakresie będzie zgoda
podróżnego w zakresie otrzymania odpowiedniego vouchera. Przyjęcie przez klienta vouchera nie
powoduje rozwiązania umowy z organizatorem turystyki, dlatego środki wpłacone przez klientów będą
podlegały ochronie przed niewypłacalnością. Voucher ma umożliwić istotną zmianę warunków umowy
między stronami poprzez wskazanie np. nowego miejsca destynacji, czasu odbycia podróży itp.
Dodatkowo, wpłacone środki nie będą traktowane jako nowe wpłaty klientów, stąd nie znajdzie
zastosowania regulacja dotycząca przedpłat na poczet modyfikacji gwarancji ubezpieczeniowych,
19 bankowych czy ubezpieczeń na rzecz klientów przez organizatorów turystyki. Vouchery dla klientów
będą więc w pełni chronione i umożliwią sprawne przekładanie imprez turystycznych na
korzystniejszych warunkach.

Cytuję w całości żeby nie było nieporozumień. Link do aktu: http://bip.kprm.gov.pl/download/75/7670 ... -29-20.pdf
_________________
Pozdrawiam Piotrek
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#475 PostWysłany: 26 Mar 2020 15:43 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1762
srebrny
-- 26 Mar 2020 13:40 --

Na dwóch wątkach CC pojawiła się informacja, że Costa niedoszłym pasażerom, którzy kupili rejsy w USA oferuje nieco inne warunki niż była mowa dotąd: 150% FCC oraz dodatkowy OBC w przypadku zakupu nowego rejsu do końca czerwca. Poniżej zrzut (nie potrafię go znaleźć na stronie Costy, podają za kimś):

Załącznik:
costa.jpg
costa.jpg [ 149.84 KiB | Obejrzany 1455 razy ]


-- 26 Mar 2020 13:43 --

PS. Załoga na statku HAL, którym nadal żeglują moi znajomi twierdzi, że po zakończeniu rejsu większość z nich wraca do domu. Spekuluje się o przerwie aż do końca roku ale trudno powiedzieć na ile jest to nieoficjalna jeszcze informacja a na ile plotka krążąca wśród pracowników. Równie dobrze może dotyczyć wybranych wycieczkowców.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#476 PostWysłany: 26 Mar 2020 22:05 

Rejestracja: 27 Paź 2015
Posty: 502
Loty: 16
Kilometry: 20 948
niebieski
A tym czasem akcje nadal pikują w dół (co mnie osobiście cieszy).
NCL już po 15$
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#477 PostWysłany: 26 Mar 2020 22:16 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1762
srebrny
@kewatkO - jesteś trochę nie na bieżąco:-)
Dziś faktycznie spadają i to nawet sporo (chociaż początek sesji miały niezły) ale w ciągu kilku dni (18-26.03) kurs wzrósł o ponad 200% - z minimum w okolicach 7 do lokalnego maksimum w okolicach 20 USD.
Totalne szaleństwo. Na Carnivalu i RCL wygląda to podobnie. Trzeba mieć mocne nerwy, żeby w takich warunkach funkcjonować na rynku.

Poniżej wykresik notowań NCLH z ostatnich dni:

Załącznik:
nclh.jpg
nclh.jpg [ 100.23 KiB | Obejrzany 1418 razy ]


Ostatnio edytowany przez greg2014, 26 Mar 2020 22:18, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#478 PostWysłany: 26 Mar 2020 22:17 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3370
złoty
200% zysku w 2 dni. Tak bawia się tylko grube ryby.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#479 PostWysłany: 26 Mar 2020 22:45 

Rejestracja: 27 Paź 2015
Posty: 502
Loty: 16
Kilometry: 20 948
niebieski
Akurat jestem bardzo na bieżąco bo sam zarobiłem,może nie 200% ale zawsze kilkaset $ wpadło .
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#480 PostWysłany: 26 Mar 2020 22:51 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1762
srebrny
A to przepraszam i gratuluję:-)))
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1757 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 88  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group