Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 22 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 04 Maj 2016 17:58 

Rejestracja: 28 Lip 2010
Posty: 203
Loty: 35
Kilometry: 107 187
niebieski
Witam mam wykupiony lot za pośrednictwem Rumbo na:
VIE-DOH-CPT-WDH. Wylot z Wiednia miał być lotem QR184 o godz. 18:50. Dzisiaj jednak dostałem informację, że lot ten został anulowany i zmieniono mi lot na OR190 wylot z wiednia o 11:10 przez co musialbym prawie 10 h czekać w Doha. Mam też problem z dostaniem się do Wiednia na tą godzinę. Dzwoniłem na infolinię Qatar i bez problemu chcieli mi zmienić rezerwację na wylot z Warszawy (jestem z Krakowa, do Warszawy dojazd to nie problem), jednak w ostatnim momencie facet zauważył, że rezerwacja była robiona przez Rumbo i mnie odesłał do nich. W Rumbo odebrała pani niezbyt mile do mnie nastawiona i kazała mi czekać co mi oni mogą zaproponować. Wydaje mi się, że QR nie robiłby problemów o ile miałby zgodę z Rumbo, nie wiem jednak jak ich do tego zmusić. Jakie mam prawa w takiej sytuacji?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 04 Maj 2016 18:21 

Rejestracja: 30 Lip 2012
Posty: 380
niebieski
Znajomy miał lot do Nepalu, także kupiony przez pośrednika. Był to rejs z Madrytu do Kathmandu przez Doha. Zmienili rozkład tak, że czekałby 4 godziny dłużej w Doha. Wystarczył telefon na infolinię i miła pani zamieniła Madryt na Barcelonę. Wspominała też coś o limicie w zmianie lotniska, coś około 100 mil od pierwotnego, jeśli dobrze pamiętam. Linie lotnicze mają możliwość zmian nawet jeśli bilet wystawia pośrednik. Spróbuj więc z innym konsultantem... Ewentualnie napisz do Rumbo konkretne żądanie, a oni przekażą je do linii lotniczej, ale to potrwa dłużej. Sam przez Rumbo załatwiłem taką sprawę z Germanwings.
Góra
 Relacje PM off
luc4s uważa post za pomocny.
 
 
#3 PostWysłany: 04 Maj 2016 20:05 

Rejestracja: 28 Lip 2010
Posty: 203
Loty: 35
Kilometry: 107 187
niebieski
Napisałem do Rumbo, zobaczymy co oni na to. Mają 72h na odpowiedź. Jak nie to jeszcze raz będę atakował Qatar.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 04 Maj 2016 20:42 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 6164
HON fly4free
Linia zawsze ma możliwość dokonania zmiany w bilecie wystawionym na jej numerze, nawet jeśli pierwotnie rezerwacja była zrobiona przez pośrednika, natomiast ma też pełne prawo odesłać paxa do pośrednika na zasadzie "załatwiaj z tym u kogo bookowałeś". Warto więc najpierw rozmawiać z pośrednikiem, a w razie fiaska - z przewoźnikiem. Jeśli rozmowa z konsultantem linii nie przynosi efektów, warto podziękować i zadzwonić za parę h albo następnego dnia - jest szansa że trafi się na kogoś kto daną sprawę pozytywnie dla nas załatwi.
Góra
 Relacje PM off
luc4s uważa post za pomocny.
 
 
#5 PostWysłany: 05 Maj 2016 09:18 

Rejestracja: 28 Lip 2010
Posty: 203
Loty: 35
Kilometry: 107 187
niebieski
Dzwoniłem jeszcze raz, jakiś bardziej ogarnięty koleś od razu sprawdził, ze to było kupowane przez Brawofly (Rumbo) i od razu kazał mi spadać, ale też powiedział, że zmiana miasta będzie dodatkowo płatna. :(
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 05 Maj 2016 11:38 

Rejestracja: 28 Lip 2010
Posty: 203
Loty: 35
Kilometry: 107 187
niebieski
Nie zgodziłem się na lot 10 h wcześniej, to Rumbo (Bravofly) mi anulowało cały lot i zostałem w d... :( I już nie mogę tego odkręcić... Omijać szerokim łukiem. Kilkaset zł w plecy.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 05 Maj 2016 12:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2846
Loty: 449
Kilometry: 1 059 116
niebieski
A jest jakis powod, dla ktorego rezerwowales przez posrednika zamiast bezposrednio z przewoznikiem?
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 05 Maj 2016 12:44 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3560
złoty
Ta promocja do WDH była tylko u pośredników, na stronie linii niedostępna.

Dziwne że QR nie chciało wprowadzić zmian. Ale też dziwi mnie podejście Rumbo (Bravo). Załatwiałem z nimi sporo podobnych zmian i zawsze się udawało zrobić jakieś zmiany, oczywiście trwało to dłużej niż gdyby to robić bezpośrednio ale to ich obowiązek skontaktować się z linią i poprosić o zgodę na zmianę. Jakim cudem anulowali Ci całą rezerwację i jeśli tak, to dlaczego kilkaset złotych w plecy? Powinni w tym przypadku oddać 100% ceny za bilet.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Relacje PM off
luc4s uważa post za pomocny.
 
 
#9 PostWysłany: 05 Maj 2016 13:11 

Rejestracja: 28 Lip 2010
Posty: 203
Loty: 35
Kilometry: 107 187
niebieski
Aga powodem było jakieś 600 zł oszczędności na locie (a kupiłem dla 5 os).

Mucha, 600 zł w plecy bo i tak muszę kupić te bilety, bo juz mam rezerwacje samochodu, noclegów ect. a teraz najtaniej znajduję za 3444 zł z WAW.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 05 Maj 2016 13:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 4923
platynowy
Nie jest możliwe żeby ot tak skasowali rezerwację, zapewne jakaś pomyłka czy nieporozumienie... spokojny kontakt z QR i na pewno wszystko się wyjaśni.
Góra
 Relacje PM off
luc4s uważa post za pomocny.
 
 
#11 PostWysłany: 05 Maj 2016 13:20 

Rejestracja: 28 Lip 2010
Posty: 203
Loty: 35
Kilometry: 107 187
niebieski
W systemie jeszcze jest, ale QR nie chce ze mną gadać, a na polskiej infolinii Bravofly pani mówi, ze kliknąłem przecież, że nie zgadzam się na lot 10 h wcześniej, więc w systemie jest zwrot kasy, ale ona jeszcze zobaczy co może się dać zrobić... Generalnie chyba ona tam ma ograniczone możliwości. Jak się do wieczora nie wyjaśni, to spróbuję jeszcze zadzwonić do Bravofly ale w DE.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 05 Maj 2016 18:17 

Rejestracja: 28 Lip 2010
Posty: 203
Loty: 35
Kilometry: 107 187
niebieski
Zmienili mój lot na wylot z WAW i lot przez JNB zamiast CPT, natomiast znajomym już nie zmienili i będziemy musieli lecieć osobno. Powrót jednak ciągle do Wiednia.

Mam jeszcze problem, bo w systemie Qataru wisi również lot CPT WDH, który fizycznie nawet jeżeli bym chciał, nie jestem w stanie odbyć. Na stronie Bravofly go nie ma. Dzwoniłem do QR, znów się wypięli, odsyłając do Bravofly. Do nich dzisiaj już nie dzwonię, bo polska infolinia to porażka. Zero kompetencji, wprowadzają w błąd.

Czy jakbym się nie stawił na tym locie z CPT do WDH to mogą mi anulować lot powrotny? W systemie wyglada to tak:


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 05 Maj 2016 18:33 

Rejestracja: 19 Kwi 2014
Posty: 469
niebieski
Jak najbardziej mogą anulować. Próbuj do skutku przez infolinię lub pośrednika. Wytłumacz na spokojnie jaka jest sytuacja, w końcu ktoś Ci pomoże.
Góra
 Relacje PM off
luc4s uważa post za pomocny.
 
 
#14 PostWysłany: 06 Maj 2016 11:17 

Rejestracja: 28 Lip 2010
Posty: 203
Loty: 35
Kilometry: 107 187
niebieski
Dzisiaj kolejne podejście do tematu, BravoFly widzi wszystko u siebie w porządku "może coś się nie odświeżyło w systemie" i "jeżeli ma pan potwierdzenie to nie ma się czym przejmować", natomiast QR znów kazał mi spadać na drzewo (niech sobie BravoFly zmienia). Chyba faktycznie trzeba poczekać, czy się samo nie zmieni do kilku dni.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 06 Maj 2016 11:33 

Rejestracja: 06 Lip 2014
Posty: 693
Loty: 251
Kilometry: 641 741
niebieski
wielokrotnie przy zmianach któregoś z odcinków lotu łączonego na stronie przaźnika był straszny bałagan - tzn. nakładające się na siebie lotu (stary i nowy) itp. i nigdy nie miałem z tego tytułu problemu; raz kiedy musiałem całkowicie anulować bilet (było to ze trzy tygodnie przed odlotem) na stronie American Airlines lot był widoczny nawet w dniu lotu, a kasę którą mi przysługiwała i tak zwrócili;
Góra
 Relacje PM off
luc4s uważa post za pomocny.
 
 
#16 PostWysłany: 06 Maj 2016 11:38 

Rejestracja: 28 Lip 2010
Posty: 203
Loty: 35
Kilometry: 107 187
niebieski
Ale w sensie, że sami to wyjaśnili, czy dzwoniłeś i zostało to wyjaśnione?

Przy okazji info, jak to jest z weryfikacją karty płatniczej z której była płatność. Jeżeli bilet był kupowany u pośrednika, to oni tego nie weryfikują, bo umowa nie jest z nimi tylko pośrednikiem. Można zadzwonić i zapytać, czy w systemie jest zaznaczona kontrola karty przy checkinie. Pytałem właśnie bo wszystkie bilety kupowałem ja, natomiast teraz my lecimy z Wawy, a znajomi z Wiednia i bałem się, że będzie problem.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#17 PostWysłany: 06 Maj 2016 17:45 

Rejestracja: 28 Lip 2010
Posty: 203
Loty: 35
Kilometry: 107 187
niebieski
Informacyjnie, problem udało się rozwiązać po kontakcie z portugalskim Rumbo, polska infolinia to dno i wodorosty. Ogólne wrażenia o Bravofly bardzo słabe. Niestety my lecimy osobno, znajomi osobno, choć na polskiej infolinii obiecali traktować rezerwacje razem.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#18 PostWysłany: 06 Maj 2016 17:55 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Kwi 2014
Posty: 3917
Cieszę się, że udało Ci się w końcu to załatwić, ale ja ne generalizowałabym. Jak do tej pory, ja mam bardzo dobre doświadczenia z Bravofly, kilka oddziałów europejskich i polskim. Najlepsza współpraca jak dotąd była z włoskim. Sami oddzwaniają i pomagają.
_________________
Ιαπόνκα76
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#19 PostWysłany: 06 Maj 2016 19:36 

Rejestracja: 28 Lip 2010
Posty: 203
Loty: 35
Kilometry: 107 187
niebieski
No ja nie generalizuje, piszę o swoich doświadczeniach. Na przyszłość daruję sobie pośredników. Tutaj skusiła mnie dość znaczna różnica w cenie.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#20 PostWysłany: 15 Maj 2016 16:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2013
Posty: 597
Loty: 63
Kilometry: 150 673
niebieski
Czy ciąża może być powodem do zmiany terminu przelotu/ biletów kupionych w promocji Qatar?
Warunków sprzedaży jeszcze nie czytałem, ale chciałem się dowiedzieć czy może przewoźnik w takich sytuacjach idzie na rękę podróżującym, czyli zgadza się na wcześniejszy wylot/ inny termin. Ktoś już to przerobił? Bilety kupione bezpośrednio na stronie Qatar.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 22 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group