Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

[Wizz Air] - pytania, odpowiedzi, informacje itp. itd.
pytania-odpowiedzi-informacje-itp-itd,226,20384
Strona 175 z 269

Autor:  dg72 [ 03 Lip 2020 11:00 ]
Temat postu:  Re: [Wizz Air] - pytania, odpowiedzi, informacje itp. itd.

Zwrot jest TYLKO w pkt 100 czy jak gotówką 120% w pkt

Problem to na teraz fakt, że przestały przychodzić drugie e-maile pozwalające na zwrot na wskazane konto bankowe przy opłaceniu płatności gotówką

Dlatego te 72 godziny jest nieprawdziwe, no chyba że chodzi o anulację wykorzystując wykupionego do rezerwacji flex-a

Autor:  elwirka [ 03 Lip 2020 11:17 ]
Temat postu:  Re: [Wizz Air] - pytania, odpowiedzi, informacje itp. itd.

-- 03 Lip 2020 11:12 --

walerek napisał(a):

Teraz to trwa nawet i 72h.


72 godziny zwykła rezerwacja bez flexa? Bez jakiegokolwiek kontaktu z Wizzem?


(edit)
Mi właśnie środki z jednej anulowanej rezerwacji wróciły po 28 godzinach.
120%, a całość kupowana za punkty Wizz.
Na drugą czekam od 62 godzin.

Autor:  walerek [ 03 Lip 2020 11:19 ]
Temat postu:  Re: [Wizz Air] - pytania, odpowiedzi, informacje itp. itd.

@elwirka

Zobacz #3479. Koleżanka czeka już druga dobę. Nie korzystała wcześniej ze zwrotów.

Autor:  duganirelli [ 03 Lip 2020 11:47 ]
Temat postu:  Re: [Wizz Air] - pytania, odpowiedzi, informacje itp. itd.

Automaty Wizzair'a potrafią zaskoczyć :-) Zapewne nie jestem pierwszym ani ostatnim, któremu linia przedstawiła tak osobliwa propozycję: zamiast kupionego biletu z Warszawy do Marrakeszu i z powrotem dostałem ofertę lotu z Warszawy do Luton i powrotu - uwaga - z Larnaki do Warszawy.
Może byłby to ciekawy pomysł podróżniczy, bo dystans z Luton do Larnaki można by pokonać kajakiem (Tamizą do Morza Północnego, Zatoką Baskijską, przez cieśninę Gibraltarską i dalej już prosto Morzem Śródziemnym na Cypr ;-)) ale w obawie o nabawienie się odcisków od wioseł jednak wybiorę opcję zwrotu 120% kwoty w punktach :-)

Jednak wciąż jestem pod wrażeniem doboru zaproponowanych mi połączeń :-o

Załącznik:
luton.jpg
luton.jpg [ 164.53 KiB | Obejrzany 3256 razy ]

Autor:  eroberto1 [ 03 Lip 2020 12:12 ]
Temat postu:  Re: [Wizz Air] - pytania, odpowiedzi, informacje itp. itd.

W cztery dni się nie wyrobisz, dobra decyzja :lol:

Autor:  15leonsio [ 03 Lip 2020 15:13 ]
Temat postu:  Re: [Wizz Air] - pytania, odpowiedzi, informacje itp. itd.

Dostałem dzisiaj zwrot na konto. 2 miesiące bez 6 dni od otrzymania ujemnej faktury.

Autor:  dg72 [ 03 Lip 2020 15:41 ]
Temat postu:  Re: [Wizz Air] - pytania, odpowiedzi, informacje itp. itd.

Po wpisaniu danych konta bankowego z drugiego emaila od Wizzair?

Problem, że te drugie e-maile przestali wysyłać czyli zwrot pieniędzy na teraz zapewne tylko przez formularz reklamacyjny Wizzair

Autor:  Mikelek [ 06 Lip 2020 09:13 ]
Temat postu:  Re: [Wizz Air] - pytania, odpowiedzi, informacje itp. itd.

Czy Wizzair dalej leci sobie w kulki z klientami?

6 czerwca dostałem fakturę ujemną za odwołany lot, skorzystałem z możliwości zwrotu pieniędzy na kartę kredytową i czekałem cierpliwie 30 dni. Okazało się, że zamiast środków na karcie mam 120% wartości biletu na koncie Wizzair... Czy warto do nich wydzwaniać i domagać się, czy to taka ich standardowa akcja, zwrot dostałbym "w święte nigdy" i lepiej odpuścić i zatrzymać pieniądze na koncie Wizz?

Autor:  Avalon8585 [ 07 Lip 2020 17:25 ]
Temat postu:  Wizzair - zmiana trasy lotów bez notyfikacji mailowej

Mam nadzieję, że nie dubluję żadnego wątku, przeszukałem forum, ale nie znalazłem nic podobnego.

Mam do Was pytanie - czy w ciągu ostatnich 2 lat zdarzyło się Wam, że trasa Waszego lotu Wizzair została zmieniona, a Wy nie otrzymaliście żadnego powiadomienia mailowego i o zmianie dowiedzieliście się przez przypadek wchodząc na swoje konto?

Będą ogromnie wdzięczny za wszelkie sygnały.

Z pozdrowieniami,

Michał

Autor:  maczala1 [ 07 Lip 2020 17:39 ]
Temat postu:  Re: [Wizz Air] - pytania, odpowiedzi, informacje itp. itd.

Zdarzało się to wielokrotnie. Obecnie też jest sporo zmienionych lotów, na które nie przyszły jeszcze żadne zawiadomienia. Dotyczy to głównie lotów w terminach późniejszych, szczególnie na przyszły rok. Zmiany w lotach są szybciej widoczne w aplikacji, dopiero później przychodzą zawiadomienia i można robić jakieś ruchy na stronie internetowej.

Autor:  miriam [ 07 Lip 2020 17:41 ]
Temat postu:  Re: [Wizz Air] - pytania, odpowiedzi, informacje itp. itd.

Ostatnio jest tyle zmian,że bardzo często powiadomienia rozsyłane są nawet tuż przed lotem.Nie podajesz kiedy twój lot ma być .Całkiem możliwe ,że wkrótce dostaniesz powiadamiającego maila.

Autor:  Biko [ 07 Lip 2020 18:12 ]
Temat postu:  Re: [Wizz Air] - pytania, odpowiedzi, informacje itp. itd.

Koronowirusowy standard - mój rekord to mail po godzinie 22-iej o odwołaniu lotu za niecałe 8,5 godziny....... :idea:
Oczywiście ja już dawno odprawiony - i co ciekawe ten lot w jest w mej historii lotów ...jako odbyty / KTW-LWO
29 czerwca :mrgreen:

Autor:  Avalon8585 [ 07 Lip 2020 18:51 ]
Temat postu:  Re: [Wizz Air] - pytania, odpowiedzi, informacje itp. itd.

-- 07 Lip 2020 18:39 --

maczala1 napisał(a):
Zdarzało się to wielokrotnie. Obecnie też jest sporo zmienionych lotów, na które nie przyszły jeszcze żadne zawiadomienia. Dotyczy to głównie lotów w terminach późniejszych, szczególnie na przyszły rok. Zmiany w lotach są szybciej widoczne w aplikacji, dopiero później przychodzą zawiadomienia i można robić jakieś ruchy na stronie internetowej.


UOKIK twierdzi, zgodnie z moimi oczekiwaniami, że tego typu praktyka jest naruszeniem praw konsumentów, jednak w odpowiedzi na moje pismo stwierdzili, że nikt do nich się nie zgłaszał z tym problemem. Obecnie Wizzair jest jedyną linią, która robi takie niespodzianki.
Dlatego pytanie, czy ktoś z Was nie chciałby jednak opisać swojej sytuacji w piśmie do UOKIK?

-- 07 Lip 2020 18:43 --

miriam napisał(a):
Ostatnio jest tyle zmian,że bardzo często powiadomienia rozsyłane są nawet tuż przed lotem.Nie podajesz kiedy twój lot ma być .Całkiem możliwe ,że wkrótce dostaniesz powiadamiającego maila.


Lot jest pod koniec września, ale wiem, że powiadomienie powinno przyjść od razu, niezależnie od tego, ile czasu mam do wylotu. Jeżeli macie takie sytuacje, proszę, zgłaszajcie to od razu do przewoźnika i do UOKIK. Od wczoraj szukam hotelu na dodatkowy dzień, a i tak jestem przeszczęśliwy, że wyłapałem zmianę teraz, a nie dopiero we wrześniu, kiedy może i znalazłbym nocleg w sensownej cenie, albo i nie.
Dlatego prośba ogromna jeszcze raz - EPUAP i pismo do UOKIK...

-- 07 Lip 2020 18:48 --

Mikelek napisał(a):
Czy Wizzair dalej leci sobie w kulki z klientami?

6 czerwca dostałem fakturę ujemną za odwołany lot, skorzystałem z możliwości zwrotu pieniędzy na kartę kredytową i czekałem cierpliwie 30 dni. Okazało się, że zamiast środków na karcie mam 120% wartości biletu na koncie Wizzair... Czy warto do nich wydzwaniać i domagać się, czy to taka ich standardowa akcja, zwrot dostałbym "w święte nigdy" i lepiej odpuścić i zatrzymać pieniądze na koncie Wizz?


Trzeba to zgłosić do Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Ja miałem sytuację odwrotną, gdyż w tamtym okresie, zgodnie z ich regulaminem, środki z konta Wizz były nieprzenoszalne. Ja dostałem zwrot środków za bilet częściowo na kartę, a częściowo właśnie na konto Wizz, bo tak też zapłaciłem za bilet oryginalnie. Chciałem, aby mi zwrócili całość na kartę, bo taką opcję przecież wybrałem, ale nie było mowy "o odstąpieniu od regulaminu konta Wizz".

Obecnie jednak Wizzair stosuje "praktykę covidową", gdzie rzeczywiście można wybrać wypłatę środków na kartę. Zgłoś to proszę do ECK, powołując się na zmianę w polityce konta Wizz, która powinna już obowiązywać, a mimo to, środki nie przyszły na kartę. ECK ma możliwość postępowania jedynie polubownego, ale im więcej sygnałów, to może i UOKIK się dowie.

-- 07 Lip 2020 18:51 --

dg72 napisał(a):
Po wpisaniu danych konta bankowego z drugiego emaila od Wizzair?

Problem, że te drugie e-maile przestali wysyłać czyli zwrot pieniędzy na teraz zapewne tylko przez formularz reklamacyjny Wizzair


No właśnie - przestali wysyłać maile z linkiem do formularza zwrotu pieniędzy na kartę. Z poziomu konta pasażera można (bez notyfikacji mailowej) jedynie dokonać zwrotu 120% lub zmienić trasę. Jedynie w mailu o zmianie trasy/odwołaniu lotu jest link do formularza zwrotu pieniędzy - dlatego brak notyfikacji mailowych trzeba koniecznie zgłaszać do UOKIK.

Autor:  Kashpir [ 07 Lip 2020 21:27 ]
Temat postu:  Re: [Wizz Air] - pytania, odpowiedzi, informacje itp. itd.

- Sytuacja jest wyjątkowa i wiele lotów jest odwoływanych na ostatnią chwilę.
- przewoźnik oczywiście powinien powiadomić o zmianie rozkładu, natomiast nie wiem czy jest jakiś przepis, który nakazuje zrobić to natychmiast
- jeśli chodzi o zwrot środków, to Wizzowi nie można nic zarzucić - oddał ci zgodnie z regulaminem konta Wizz, na który się zgodziłeś
- w mailach od Wizz Air przychodzi taka informacja: "Zamiast środków WIZZ możesz ubiegać się o zwrot 100% ceny zakupu na swoim koncie online za pomocą przelewu bankowego lub na kartę bankową, którą dokonano płatności (w zależności od pierwotnej metody płatności) – w tym przypadku wymienione powyżej dodatkowe 20% nie zostanie przyznane. "

Nie chcę być adwokatem Wizza, ale większość zgłoszonych zarzutów nie wzruszy zbytnio przewoźnika czy UOKiKu.

Dobra rada: w przypadku lotów Wizzair najlepszą (a dla mnie jedyną słuszną) metodą jest rezerwowanie noclegów z możliwością darmowego anulowania. Zresztą w czasach covidu dotyczy to właściwie wszystkich podróży.

Autor:  Avalon8585 [ 07 Lip 2020 21:51 ]
Temat postu:  Re: [Wizz Air] - pytania, odpowiedzi, informacje itp. itd.

- Sytuacja jest wyjątkowa i wiele lotów jest odwoływanych na ostatnią chwilę.

- nie mówię o lotach odwoływanych, tylko o tych, których trasa została zmieniona na kilka miesięcy przed odlotem, a jednocześnie o takiej zmianie pasażer nie jest informowany

- przewoźnik oczywiście powinien powiadomić o zmianie rozkładu, natomiast nie wiem czy jest jakiś przepis, który nakazuje zrobić to natychmiast

- cytuję odpowiedź UOKIK:

"W naszej opinii zwlekanie do ostatniej chwili z informowaniem konsumentów o zmianach związanych z lotem może stanowić praktykę naruszającą zbiorowy interes konsumentów. Przewoźnik powinien na bieżąco informować konsumentów o wszelkich zmianach. Niemniej jednak dotychczas nie wpływały do nas żadne sygnały, które wskazywałyby, że jest to stała praktyka przedsiębiorcy. Na chwilę obecną traktujemy sprawę jako mającą charakter incydentalny."

Dlatego zależy mi na tym, aby każdy, kto spotkał się z taką praktyką Wizzair, zgłosił to do UOKIK. Zarówno na tym forum, jak i na innych pojawiają się głosy, że wiadomości o zmianie trasy nie przychodzą na skrzynki, tak więc ta sytuacja jest jak najbardziej do zgłoszenia.

- jeśli chodzi o zwrot środków, to Wizzowi nie można nic zarzucić - oddał ci zgodnie z regulaminem konta Wizz, na który się zgodziłeś

- tak, ale nie wchodząc w szczegóły sprawy i mojej oraz przewoźnika argumentacji, nie zgadzałem się na regulamin konta Wizzair, gdyż nigdy nie był on mi przedstawiony "do zapoznania się"

- w mailach od Wizz Air przychodzi taka informacja: "Zamiast środków WIZZ możesz ubiegać się o zwrot 100% ceny zakupu na swoim koncie online za pomocą przelewu bankowego lub na kartę bankową, którą dokonano płatności (w zależności od pierwotnej metody płatności) – w tym przypadku wymienione powyżej dodatkowe 20% nie zostanie przyznane. "

- odniosłem się do uwagi innego forumowicza, który mimo zmienionego mechanizmu zwrotu środków w ramach "praktyki covidowej", nie otrzymał zwrotu środków z konta Wizzair na kartę płatniczą. Obecnie na koncie Wizzair po wybraniu opcji zwrotu środków pojawia się opis takiej możliwości. Na forum został już umieszczony zrzut ekranowy z nową treścią (post lewychelmno z dnia 02 lipca)

Nie chcę być adwokatem Wizza, ale większość zgłoszonych zarzutów nie wzruszy zbytnio przewoźnika czy UOKiKu.

Dobra rada: w przypadku lotów Wizzair najlepszą (a dla mnie jedyną słuszną) metodą jest rezerwowanie noclegów z możliwością darmowego anulowania. Zresztą w czasach covidu dotyczy to właściwie wszystkich podróży.

-- ja zawsze rezerwuję z opcją bezpłatnego odwołania, nie zmienia to jednak faktu, że dobrze jest wiedzieć z wyprzedzeniem o zmianach godzin i dnia odlotu, bo czasem w danym obiekcie hotelowym nie ma już wolnych pokoi. Naprawdę COVID nie jest usprawiedliwieniem braku informowania pasażerów o zmianie godziny i dnia odlotu

Autor:  Wintermute [ 09 Lip 2020 09:51 ]
Temat postu:  Re: [Wizz Air] - pytania, odpowiedzi, informacje itp. itd.

Wizz skasował mój lot do Gruzji ale niestety pozostał mi jeszcze wykupiony za punkty transport. Jest jakaś szansa na odzyskanie tych punktów czy już do piachu?

Autor:  smatekk [ 09 Lip 2020 10:22 ]
Temat postu:  Re: [Wizz Air] - pytania, odpowiedzi, informacje itp. itd.

@Wintermute

Powinieneś odzyskać. Ja czekałem i wymieniałem maile z Wizzair i P-Airbus przez 3 miesiące, ale finalnie zwrócili mi pieniądze, także punkty też powinni. Weź jednak pod uwagę, że długo szli w zaparte, że to nie ich wina i zwrot się nie należy.

Autor:  dg72 [ 09 Lip 2020 10:32 ]
Temat postu:  Re: [Wizz Air] - pytania, odpowiedzi, informacje itp. itd.

Wintermute napisał(a):
Wizz skasował mój lot do Gruzji ale niestety pozostał mi jeszcze wykupiony za punkty transport. Jest jakaś szansa na odzyskanie tych punktów czy już do piachu?

Jakimś tam rozwiązaniem jest po kliknięciu w aktywny link zamiana za 1 euro na jakiś inny dostępny transport do innego ich lotu

Autor:  rw30 [ 09 Lip 2020 15:18 ]
Temat postu:  Re: [Wizz Air] - pytania, odpowiedzi, informacje itp. itd.

wizzAir odwołał szwagrowi i siostrzeńcowi lot wakacyjny na 3 dni przed.
Da się zrobić z tym coś sensownego (typu - kupić lot u innej linii i zażądać zwrotu za ten lot od Wizz) czy coś w tym stylu?

naprawdę nikomu nie chodzi o to żeby się na tym obłowić czy dostać 500% odszkodowania, wiadomo że sytuacja na świecie jest dziwna, ale wakacji szkoda, a to jest południe Włoch bodajże i raczej ciężko inaczej się tam dostać.

(jeśli jest na tego typu przypadki osobny wątek to proszę o przekierowanie, ja nie znalazłem więc piszę tutaj)

Autor:  dg72 [ 09 Lip 2020 15:36 ]
Temat postu:  Re: [Wizz Air] - pytania, odpowiedzi, informacje itp. itd.

Jak nie boi się kupić i złożyć pozew do sądu to tak, jest taka możliwość bez 100% pewności

Zbierz od szwagra nr rezerwacji, adres email przypisany do rezerwacji i dzwoń na 22 128-49-05 , a nuż jest możliwość zmiany darmowej na loty z innego lotniska

Strona 175 z 269 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/