Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 1164 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 55, 56, 57, 58, 59  Następna
Autor Wiadomość
#1141 PostWysłany: 28 Maj 2023 21:11 

Rejestracja: 26 Gru 2013
Posty: 236
Loty: 38
Kilometry: 88 050
niebieski
U mnie sytuacja taka na złożoną reklamację , odpisali że środki były ważne do 31.03.2023 , choć to nie jest prawda gdyż całość środków ok. 1100,00 zł miałem ważne bezterminowo po ostatnim przelewie z KK , jednak dnia 30.03.2023 sami dokonali na moim koncie 3 x taką samą operację że spalili 241,00 zł i za chwilę je zwrócili ale już datą ważności 30.03.2023 ,
załączyli przy tym informację / techniczna korekta kredytu / i docelowo 31.03.2023 zdjęli je z mojego konta z adnotacją że środki wygasły . I w ten oto sposób pozbawili mnie 3 x 241,00 zł
Na moją odpowiedź do reklamacji wraz z załącznikami z historii konta gdzie wszystko jest wyszczególnione jaka kwota do kiedy jest ważna odpowiedź taka sama - środki miały ważność do 31.03.2023 . Zero odniesienia i odpowiedzi dlaczego sami 3 x zdjęli i spalili środki i zaraz je zwrócili z terminem ważności 30.03.2023 . Czy ktoś ma doświadczenie czy można to reklamować gdzieś dalej czy to będzie walka z wiatrakami ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1142 PostWysłany: 28 Maj 2023 21:45 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3646
srebrny
to byl zwrot za odwolane loty platne karta czy jakies bonusowe punkty? jak to pierwsze to sprobuj chargeback jak nie jest za pozno
Góra
 Relacje PM off  
 
#1143 PostWysłany: 29 Maj 2023 20:32 

Rejestracja: 26 Gru 2013
Posty: 236
Loty: 38
Kilometry: 88 050
niebieski
to były punkty za obrót na KK wizzair ważne bezterminowo
Góra
 Relacje PM off  
 
#1144 PostWysłany: 27 Wrz 2023 08:55 

Rejestracja: 04 Sie 2016
Posty: 49
FUNDS EXPIRED - gdzie można się odezwać? Data przepadnięcia środków była wczoraj, zapisałem sobie, że dziś. Moja pomyłka. No ale kurcze, to była kasa za bilet, który oni anulowali, nie miałem potrzeby akurat, by wczesniej zrealizować. Ktoś coś podpowie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1145 PostWysłany: 04 Sty 2024 16:58 

Rejestracja: 14 Lut 2012
Posty: 1078
Loty: 238
Kilometry: 354 517
niebieski
Po odwołanym locie w zeszłym roku wybrałem zwrot na konto Wizz 120%, raczej nie uda mi się tego wykorzystać w terminie ich ważności (połowa kwietnia).
2 pytania:
-czy można jakoś wydłużyć (oficjalnie lub nie) termin ważności?
-czy ewentualnie można z nich ostatecznie zrezygnować i uzyskać zwrot na konto (rzecz jasna 100%, nie 120%)?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1146 PostWysłany: 04 Sty 2024 18:18 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7955
srebrny
@codriver To badziej pytanie w temacie rozładowanie konta ;) Jeśli chodzi o zwrot 100% kwoty zapłaconej to możesz wnioskować przez formularz https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz Ewentualnie przed upływem ważności środków możesz dokonać jakiejś rezerwacji z opcją flex .Może już będzie kalendarz zima 2024/25.
Góra
 Relacje PM off
codriver lubi ten post.
codriver uważa post za pomocny.
 
 
#1147 PostWysłany: 04 Sty 2024 23:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Cze 2016
Posty: 496
Chciałem podpytać poprzedników, którzy mieli podobną sytuacje co ja (środki 120% na koncie Wizz które miały być bezterminowe zniknęły w kwietniu 2023, zauważyłem dopiero teraz) czy udało się coś przez reklamację czy konieczne są grubsze działa. Mam 1k PLN więc chciałbym o to powalczyć mimo wszystko.

@lalka150 @dworkam @ibartek @yendras @Elgrey @Angelika,888
Góra
 Relacje PM off  
 
#1148 PostWysłany: 08 Sty 2024 15:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Cze 2016
Posty: 496
Odpowiem sam sobie że na razie spuścili mnie na drzewo ale walczę dalej:

W odpowiedzi na Pana zapytanie uprzejmie informuję, iż otrzymany kredyt w
wysokości 120% posiadał 2 letni termin ważności kończącym się w dniu 09 kwietnia 2023r.

W związku z powyższym w tym dniu nastąpiła anulacja środków.

W tym przypadku środki nie podlegają do zwrotu na konto bankowe jak i przywróceniu
na konto Wizz.

Jeśli nie są Państwo usatysfakcjonowany rozwiązaniem, mogą Państwo przesłać
skargę na platformę Online Dispute Resolution (ODR).
Więcej informacji znajduje się na http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Wypełniając informacje o sprzedawcy na platformie ODR proszę wpisać
adres e-mail odr@wizzair.com. Podany adres e-mail jest używany tylko dla skarg
przesłanych za pośrednictwem wyżej opisanej platformy ODR. Inne skargi i e-maile odebrane
pod tym adresem nie będą rozpatrywane.

Informuję ponadto, że Wizz Air nie przedkłada skargi pasażera do alternatywnego
podmiotu rozstrzygania sporów.
Góra
 Relacje PM off
MagdaBro lubi ten post.
 
 
#1149 PostWysłany: 19 Sty 2024 12:06 

Rejestracja: 19 Sty 2024
Posty: 1
Witam,
Mam dokładnie ten sam problem z anulowaniem pieniędzy na koncie Wizz. Niby anulowali mi je dwa lata temu w lipcu 2022, ale dopiero teraz to zauważyłam na koncie. Na 100% miałam środki bezterminowe, a je nieładnie anulowali (prawie 2,5 tys. zł). Też mnie odesłali do ODR.

Więc chętnie się zbiorę większą grupą ludzi, żeby coś podziałać w tym zakresie.
Góra
 Relacje PM off
yendras lubi ten post.
 
 
#1150 PostWysłany: 11 Lut 2024 14:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Mar 2017
Posty: 196
Loty: 209
Kilometry: 433 232
niebieski
MagdaBro napisał(a):
Witam,
Mam dokładnie ten sam problem z anulowaniem pieniędzy na koncie Wizz. Niby anulowali mi je dwa lata temu w lipcu 2022, ale dopiero teraz to zauważyłam na koncie. Na 100% miałam środki bezterminowe, a je nieładnie anulowali (prawie 2,5 tys. zł). Też mnie odesłali do ODR.

Więc chętnie się zbiorę większą grupą ludzi, żeby coś podziałać w tym zakresie.


Stronę wcześniej, w maju 2023, opisałem z grubsza mój przypadek. Machnąłem wtedy na to ręką bo miałem inne problemy na głowie, ale gdyby ktoś wziął na siebie większość ciężaru organizacyjnego na siebie to chętnie dołączę i pomogę. Teraz, gdy UOKiK prowadzi dwie sprawy przeciwko WIzz, jest być może na to bardzo dobry moment. Najważniejsze, żeby przedstawić to jako cwany mechanizm przywłaszczania sobie pieniędzy klientów poprzez zamianę realnej kwoty wydanej na bilet na abstrakcyjne "środki". Odpuściłbym im jakieś grosze zbierane za rezerwacje na bookingu albo - kiedyś - obrót na karcie Wizzair. Te konkretne, bolesne kwoty dotyczą jednak głównie realnych pieniędzy wydanych za bilety.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1151 PostWysłany: 11 Lut 2024 15:45 

Rejestracja: 16 Lut 2013
Posty: 85
Hej,

Czy środki zwrócone przez Wizzair na konto Wizz ( 120% ) można następnie przelać ( zarządzać od Wizz ) na oryginalną formę płatności ( ale już tylko w wysokości 100%).

Pod poniższym linkiem Wizzair udostępnia formularz, który należy wypełnić jeśli początkowo środki zostały wysłane na konto Wizz a my jednak chcemy gotówkę. Wizzair skasował mi loty i nadal nie otrzymałem wiadomości e-mail . Logując się przez stronę www nie mam możliwości wybrania jakiejkolwiek opcji zwrotu ( mam czekać na maila ) . Jedyny działający zwrot o jaki mogę się ubiegać to poprzez aplikację - ale w tym przypadku wizzair bardzo komplikuje i gmatwa sprawę - dlatego pytam czy ktoś już wcześniej korzystał i dostał zwrot środków z konta Wizz na kartę płatniczą . Wizzair w aplikacji wymaga najpierw wysłania prośby o zwrot na konto Wizz a następnie prosi o kontakt w sprawie przekonwertowania środków na koncie Wizz na oryginalny środek płatności : kwestia czy to dział czy to kolejna ściema. Link : https://wizzair.com/en-gb/wizz-credit-c ... -request#/
Góra
 Relacje PM off  
 
#1152 PostWysłany: 11 Lut 2024 15:51 

Rejestracja: 15 Paź 2015
Posty: 5266
złoty
Tak to trzeba zrobić, tyle że po takiej masie anulacji i zmian bardzo duża liczba rezerwacji ma obecnie blokadę zmian, anulowań i przekształceń pkt Wizz.
Ile im to zajmie, nie wiadomo.
Ale jak się szybko nie obudzą ludzie się zaczną skarżyć i zapłacą sporą karę za takie praktyki.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1153 PostWysłany: 12 Lut 2024 15:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Cze 2016
Posty: 496
MagdaBro napisał(a):
Witam,
Mam dokładnie ten sam problem z anulowaniem pieniędzy na koncie Wizz. Niby anulowali mi je dwa lata temu w lipcu 2022, ale dopiero teraz to zauważyłam na koncie. Na 100% miałam środki bezterminowe, a je nieładnie anulowali (prawie 2,5 tys. zł). Też mnie odesłali do ODR.

Więc chętnie się zbiorę większą grupą ludzi, żeby coś podziałać w tym zakresie.

Ja zgłosiłem do ODR, w kwietniu bedzie odpowiedź, mam nadzieje, że wiecej osob zgłosi i potraktują to poważnie a nie jako jednostkowy przypadek. Więc zachęcam.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1154 PostWysłany: 12 Lut 2024 16:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Mar 2017
Posty: 196
Loty: 209
Kilometry: 433 232
niebieski
Dużo pisania jest na tym ODRze?

A może skrzyknijmy się jakoś na priv żeby zredagować jedno wspólne pismo przewodnie opisujące ten skandaliczny mechanizm przywłaszczania cudzych pieniędzy za niewykonane usługi i do tego w załączeniu poszczególne przypadki każdego z nas. Myślę, że UOKiK ma jednak większą moc sprawczą.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1155 PostWysłany: 28 Mar 2024 18:26 

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 44
Sam mam podobną sytuację, tzn. anulowali mi lot, dali 120% zostawiłem, bo sądziłem, że pewnie wykorzystam. W międzyczasie wykorzystałem ułamek tej kwoty na zwiększenie limitu bagażu. Z końcem stycznia wygasały te środki, a wiedząc, że ich nie wykorzystam wystapiłem o ich zwrot. Trochę zapomniałem o sprawie, no, ale sprawdzam konto środki nie przyszły, a na koncie wizz info o ich przeterminowaniu. Napisałem reklamacje w związku z tym. Dzisiaj przyszła odpowiedź, napisali, że z racji, że wykorzystałem część środków to straciłem prawo do ich zwrotu. W ich regulaminie tego nie znalazłem, ale jeszcze i zapytam ich o podstawę tego. Podejrzewam, że będzie trochę zabawy w tej sprawie, ale kwoty ponad 1000 zł nie zamierzam im tak łatwo odpuszczać.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1156 PostWysłany: 11 Kwi 2024 13:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Cze 2016
Posty: 496
-- 11 Kwi 2024 13:16 --

Wklejam swoją odpowiedź z ODR, nie widzę tu nadziei, kolejny krok to jakies postępowanie po węgiersku...

Cytuj:
Szanowny Panie,


dziękujemy za kontakt z Punktem Kontaktowym ds. ADR/ODR przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Informujemy, że pracownicy Punktu Kontaktowego służą informacją dotyczącą procedury w postępowaniu ADR (Alternative Dispute Resolution) oraz o funkcjonowaniu Platformy ODR (Online Dispute Resolution). Udzielają także informacji o prawach konsumentów w odniesieniu do umów sprzedaży towarów i o świadczenie usług, nie rozwiązują jednak spraw indywidualnych.


W zakresie kompetencji Punktu Kontaktowego ds. ADR/ODR i w odpowiedzi na Pana zapytanie, prosimy przyjąć poniższe wyjaśnienia.


Platforma ODR stanowi bezpłatne narzędzie informatyczne zarządzane przez Komisję Europejską, ułatwiające wszczęcie i prowadzenie postępowania polubownego. Platforma ODR nie przewiduje środków przymusu, dlatego skuteczne korzystanie z tego narzędzia uzależnione jest od dobrej woli stron, co do takiego sposobu rozwiązania sporu. Ponadto informujemy, że pracownicy Punktu Kontaktowego nie biorą bezpośredniego udziału w prowadzeniu spraw za pośrednictwem Platformy.


Platforma ODR umożliwia rozwiązanie sporu w trybach:



rozmów bezpośrednich z przedsiębiorcą;



przekazania sprawy do podmiotu uprawnionego do prowadzenia postępowań w sprawie polubownego rozstrzygania sporów (skarga), który Pan wybrał.


W trybie przekazania sprawy do podmiotu uprawnionego konsument ma 30 dni na uzgodnienie z przedsiębiorcą organu, który rozstrzygnie spór. Postępowanie z pomocą organu rozstrzygającego spory jest dobrowolne i polubowne. Oznacza to, że konieczne jest, by zarówno konsument, jak i przedsiębiorca, wyrazili zgodę na prowadzenie postępowania. Po złożeniu przez konsumenta wniosku, przedsiębiorca otrzymuje e‑mailem stosowne powiadomienie o założeniu sprawy. Następnie, przedsiębiorca może:



wyrazić zgodę na postępowanie i zaproponować konsumentowi listę organów rozpatrujących spory, notyfikowanych Komisji Europejskiej;

skargę odrzucić lub zignorować, co jest równoznaczne z odmową prowadzenia postępowania, a skarga jest zamykana po upływie 30 dni bez merytorycznego rozstrzygnięcia z powodu braku reakcji.


Z naszego doświadczenia wynika, że Wizz Air nie jest chętny do korzystania z Platformy ODR, mimo, że można odnieść wraże nie, iż sugeruje konsumentom złożenie tam wniosku. Zarówno sprawy w trybie rozmów bezpośrednich, jak i w trybie skargi, bywały w przeszłości automatycznie zamykane przez system z powodu braku odpowiedzi przedsiębiorcy. Zamknięcie sprawy na Platformie ODR nie stanowi przeszkód w dochodzeniu roszczeń w inny sposób.


W niniejszej sprawie, po pierwsze będzie mógł Pan spróbować rozwiązać spór, w sposób pozasądowy, składając wniosek bezpośrednio do odpowiedniego podmiotu uprawnionego. W tym przypadku będzie to Budapesti Békéltető Testület (Organ pojednawczy Budapesztu). Szczegółowe informacje na temat podmiotu znajdzie Pan w załączniku do niniejszej wiadomości. Radzimy zwrócić uwagę na fakt, iż postępowanie prowadzone będzie w języku węgierskim.


Jeżeli powyższe sposoby zawiodą, zawsze będzie miał Pan możliwość dochodzenia swoich roszczeń na drodze postępowania sądowego. Konieczne jest wtedy ustalenie prawa właściwego dla zawartej umowy, na gruncie przepisów Rozporządzenia (UE) Rzym I[1] oraz sądu właściwego do wniesienia powództwa na gruncie Rozporządzenia (UE) Bruksela bis[2].


Decydując się na postępowanie sądowe, może Pan rozważyć skorzystanie z europejskiego postępowania w sprawie drobnych roszczeń, które upraszcza i przyspiesza transgraniczne dochodzenie roszczeń cywilnych i handlowych, których wartość nie przekracza 5000 euro. Więcej informacji znajdzie Pan na stronie: https://europa.eu/youreurope/business/d ... dex_pl.htm.


W przypadku wybrania drogi sądowej zalecamy jednak skorzystanie z pomocy profesjonalisty świadczącego usługi prawne (adwokata, radcy prawnego).


W razie dalszych pytań dotyczących Platformy ODR lub postępowania ADR prosimy o wiadomość e-mail na adres: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub kontakt telefoniczny w godzinach pracy Urzędu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1157 PostWysłany: 11 Kwi 2024 13:40 

Rejestracja: 15 Paź 2015
Posty: 5266
złoty
To, że otrzymasz taką odpowiedź wiadomo było od 5-6 lat, gdy kilka osób stąd ją już wtedy otrzymało.

Nie wiem czy walka o anulowanie pkt Wizz nadaje się do walki w sądzie, według mnie nie.
TRZEBA było co pewien czas sprawdzać ich ważność.
Tylko zmarnowałeś czas.
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#1158 PostWysłany: 14 Lip 2024 12:24 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2011
Posty: 2659
Loty: 247
Kilometry: 301 977
Mam następujący problem. Mam 110 punktów w Wizzie. Chce kupic loty za ~ 140 zł. Chciałbym wykorzystać 110 punktów i dopłacić te 30 zł karta.
Jednak nie widze obecnie takiej opcji do wyboru, jakbym nie miał możliwości wykorzystać środków. Przed chwila kupowałem loty za punkty i nie było problemu.
To jakiś błąd? Ma ktoś pomysł jak to rozwiązać?


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1159 PostWysłany: 14 Lip 2024 12:37 

Rejestracja: 15 Paź 2015
Posty: 5266
złoty
Rezerwuj przez apkę
Pod karta powinien być aktywny różowy napis Kupon..
Kredyty Wizz
Po wybraniu i kliknięciu wróć będzie doplata reszty kartą


Ostatnio edytowany przez dg72, 14 Lip 2024 13:14, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#1160 PostWysłany: 14 Lip 2024 12:42 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2011
Posty: 2659
Loty: 247
Kilometry: 301 977
Próbowałem ale niestety w apce coś mi nie chce szukać lotów po grudniu 2024
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 1164 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 55, 56, 57, 58, 59  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group