Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Miles&More Jetfriends dla twojego dziecka +500 mil na start

Jakby ktoś musiał załatwiać bilet (nagrodę) w niedzielę przez infolinię to podaję numer +902123548899 (infolinia Turkish, mówią po angielsku)

- "rezerwacja biletu nagrody"
obecnie na apce i stronie internetowej wywala mi błąd.
coś mam zmienić w ustawieniach?
- usuń polskie znaki w ustawieniach profilu


Informacja od @billabong
Odcinki statusowe w M&M są naliczane tylko za loty: LOTem, Lufą, Eurowings, Air Dolomiti, Austrian Air, Brussels Air, Croatia Air, Luxair lub Swiss.
Do statusu za odcinki nie wlicza się m.in. TAP

Sprawdzanie daty wazności mil - od @skrzat
W przeglądarce trzeba się zalogować na konto M&M
W tej samej zakładce otworzyć stronę: https://api.miles-and-more.com/v1/accou ... Periods=12
gdzie na końcu adresu wpisuje się ilość następnych kwartałów, które chcemy podejrzeć (w powyższym przypadku 12 kwartałów, czyli 3 lata.
Pokaże się plik JSON, w którym jest m.in. ilość posiadanych mil (remainingAmount), ilość mil, które wydaliśmy (cumulativeSpendAmount), ilość mil które wygasły (cumulativeExpiredAmount) oraz podział na kwartały z liczbą mil, które wygasną po zakończeniu każdego kwartału.
Oczywiście przy statusie ilość wygasająca będzie = 0 z informacją dlaczego nie wygasną, np. status: SEN


Nie masz mil? Nie naliczono Ci odcinka? Wyślij zapytanie z kartą pokładową na ffp[at]lot.pl

Infolinie:
PL +48 22 5777 222
DE +49 69 209 777 777
US +1 800 581 6400


 [ 6860 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302 ... 343  Następna
Autor Wiadomość
#5961 PostWysłany: 18 Sty 2022 14:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Gru 2012
Posty: 816
Loty: 130
Kilometry: 234 904
złoty
Dzisiaj rano dostalem pieknego maila z M&M o anulacji moich marcowych rejsow do SID - najwidoczniej ciecie w siatce takze w liniii Edelweiss. Nim zadzwonie sobie na infolinie, dobrze rozumiem, ze na nowe daty music byc dostepnosc w klasie rezerwacyjnej X?
U mnie jest o tyle "ciekawie", ze mam dwie osobne rezerwacje one way, jedna w wersji Economy Flex Plus (WAW-MUC-ZRH-SID) za 25 000 mil i z mniejsza doplata a druga to Economy Flex (SID-ZRH-WAW) za 20 000 mil i "tradycyjne" podatki. Jak na zlosc nie widze nic na luty/marzec w Economy Flex Plus. Za to z ciekawostek pojawia mi sie dostepnosc na powrocie na trasie SID-LUX-FRA-WAW, gdzie SID-LUX jest wykonywana przez LuxAir :)
_________________
Image
Travellista's Diary
Góra
 Relacje PM off  
 
#5962 PostWysłany: 18 Sty 2022 15:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2018
Posty: 2626
HON fly4free
cool_aka_romeo napisał(a):
Miałem podobną sytuację, ale nie mam Senatora a ET *A Golda i babeczka na lotnisku w Barcelonie powiedziała, że nie ma szans na bezpłatne nadanie rejestrowanego w taryfie Eco light.


Wlasnie jestem po telefonie do LH i sie wyjasnilo. Zasada dobrej woli dotyczy ''lotow dlugodystansowych, na lotach ''Europejskich'' ona nie obowiazuje:

Załącznik:
LHLNG.JPG


https://www.lufthansa.com/de/de/economy-light-tarif

I tutaj info o Europie:

HON Circle Member, Senator-Mitglieder, Frequent Traveller und Star Alliance Gold Member, die im Tarif "Light" reisen, sind nicht für eine Sitzplatzreservierung oder die Mitnahme eines kostenfreien zusätzlichen Gepäckstücks oder einer Golftasche berechtigt (dieser Vorteil ist SWISS Golf Travellern vorbehalten)

https://www.lufthansa.com/de/de/europa- ... nomy-class


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
cool_aka_romeo lubi ten post.
cool_aka_romeo uważa post za pomocny.
 
 
#5963 PostWysłany: 18 Sty 2022 15:41 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5799
HON fly4free
@travellista: formalnie dostępność taryf nie ma znaczenia, 261/04 obowiązuje także w przypadku biletów opłaconych milami, a połączenia skasował przewoźnik; powinni przerzucić cię więc na inne dostępne loty w okolicznych datach lub innym dogodnym terminie; w praktyce oczywiście będą się pewnie wymigać od tego i zasłaniać gadką o tej samej taryfie / klasie rezerwacyjnej itp.
Góra
 Relacje PM off
travellista uważa post za pomocny.
 
 
#5964 PostWysłany: 18 Sty 2022 22:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lip 2021
Posty: 89
Flyguy napisał(a):

Wlasnie jestem po telefonie do LH i sie wyjasnilo. Zasada dobrej woli dotyczy ''lotow dlugodystansowych, na lotach ''Europejskich'' ona nie obowiazuje:

Załącznik:
LHLNG.JPG


https://www.lufthansa.com/de/de/economy-light-tarif

I tutaj info o Europie:

HON Circle Member, Senator-Mitglieder, Frequent Traveller und Star Alliance Gold Member, die im Tarif "Light" reisen, sind nicht für eine Sitzplatzreservierung oder die Mitnahme eines kostenfreien zusätzlichen Gepäckstücks oder einer Golftasche berechtigt (dieser Vorteil ist SWISS Golf Travellern vorbehalten)

https://www.lufthansa.com/de/de/europa- ... nomy-class


Tak jest od dawna w Lufthansie. Oczywiście obowiązuje to zawsze przy odprawie na lotnisku na każdy rejs długodystansowy LH (również lot z przesiadką po drodze w Europie, np. WAW-FRA-BOG). Potwierdzam na 100% bo często z tego korzystam i nigdy nie musiałem się o to wykłócać, po prostu z biletem Eco Light oddaję bagaż do odprawy tak jak zawsze i bez żadnego komentarza bagaż odprawiają (chyba w system wpisują jako odprawiony podręczny, ale to żadna różnica, bagaż ma Priority tag tak jak zwykle).

Informacja jest czytelnie podana na stronie Lufthansy:

Przy rezerwacji biletu w taryfie Ekonomicznej Light opłata za bagaż rejestrowany obowiązuje również pasażerów statusowych Miles & More oraz uczestników Star Alliance Gold. Jako gest dobrej woli, obecnie pasażerowie o statusie HON Circle Member, Senator oraz Star Alliance Gold mogą jednak zabrać jedną sztukę bagażu do 23 kg bezpłatnie. Ta oferta dobrej woli obowiązuje wyłącznie na rejsy Lufthansy przy stanowisku odprawy na lotnisku. Jeżeli sztuka bagażu została wcześniej zarezerwowana, np. online lub w biurze podróży, obowiązuje opłata za bagaż.

https://www.lufthansa.com/pl/pl/taryfa- ... czna-light

Dodam, jeszcze gwoli ścisłości, że upgrade z Eco Light do business nie wpływa na limit bagażu, czyli jeśli kupiliśmy bilet Eco Light, a potem robimy upgrade do Business (także za kasę), to odprawiając się na lot w podwyższonej klasie Business ciągle mamy limit z Eco Light (w takim przypadku: SEN jedna sztuka bagażu bezpłatnie i nic więcej, za drugą sztukę i każdą następną płacimy wg dodanego bagażu taryfy Light, lepiej wtedy to zrobić zawczasu w aplikacji bo na lotnisku przy odprawie jest drożej).
Góra
 Relacje PM off
cool_aka_romeo lubi ten post.
cool_aka_romeo uważa post za pomocny.
 
 
#5965 PostWysłany: 19 Sty 2022 00:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Sie 2018
Posty: 533
Loty: 170
Kilometry: 298 762
srebrny
marek2011 napisał(a):
@travellista: formalnie dostępność taryf nie ma znaczenia, 261/04 obowiązuje także w przypadku biletów opłaconych milami, a połączenia skasował przewoźnik; powinni przerzucić cię więc na inne dostępne loty w okolicznych datach lub innym dogodnym terminie; w praktyce oczywiście będą się pewnie wymigać od tego i zasłaniać gadką o tej samej taryfie / klasie rezerwacyjnej itp.

Od dwóch lat zmieniam loty przełożone choćby o 5 minut na takie jak mi pasują. Nigdy nie robili większych problemów. Jakby się nie udało to HUCA.
Ba, doszedłem do tego, że kupuję najtańsze loty na danej trasie pół roku do przodu + i czekam na jakąkolwiek zmianę i wybieram sobie wtedy to co mi idealnie pasuje.
Na jakieś 20 lotów tylko jednego mi nie zmienili i poleciałem w środku tygodnia na Teneryfę :)
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#5966 PostWysłany: 19 Sty 2022 09:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Gru 2012
Posty: 816
Loty: 130
Kilometry: 234 904
złoty
U mnie dzisiaj tez poszło gładko na niemieckiej infolinii i od razu pani chciała przebukowac mnie na rejsy TAPem. Ale latają na Zielony Przylądek w środku nocy, do tego potrzebny jest test do Portugalii, wiec skasowałem sobie te rezerwacje i zrobiłem nowe na wcześniejsze daty, tym razem na powrocie (SID-LUX) LuxAir, którym dawno nie leciałem. Podatki nawet nieco niższe a do tego zaoszczędzone 5000 mil :D
_________________
Image
Travellista's Diary
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#5967 PostWysłany: 19 Sty 2022 13:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2018
Posty: 2626
HON fly4free
andywaw napisał(a):
Tak jest od dawna w Lufthansie. Oczywiście obowiązuje to zawsze przy odprawie na lotnisku na każdy rejs długodystansowy LH (również lot z przesiadką po drodze w Europie, np. WAW-FRA-BOG). Potwierdzam na 100% bo często z tego korzystam i nigdy nie musiałem się o to wykłócać, po prostu z biletem Eco Light oddaję bagaż do odprawy tak jak zawsze i bez żadnego komentarza bagaż odprawiają (chyba w system wpisują jako odprawiony podręczny, ale to żadna różnica, bagaż ma Priority tag tak jak zwykle).

Informacja jest czytelnie podana na stronie Lufthansy:

Przy rezerwacji biletu w taryfie Ekonomicznej Light opłata za bagaż rejestrowany obowiązuje również pasażerów statusowych Miles & More oraz uczestników Star Alliance Gold. Jako gest dobrej woli, obecnie pasażerowie o statusie HON Circle Member, Senator oraz Star Alliance Gold mogą jednak zabrać jedną sztukę bagażu do 23 kg bezpłatnie. Ta oferta dobrej woli obowiązuje wyłącznie na rejsy Lufthansy przy stanowisku odprawy na lotnisku. Jeżeli sztuka bagażu została wcześniej zarezerwowana, np. online lub w biurze podróży, obowiązuje opłata za bagaż.

https://www.lufthansa.com/pl/pl/taryfa- ... czna-light

Dodam, jeszcze gwoli ścisłości, że upgrade z Eco Light do business nie wpływa na limit bagażu, czyli jeśli kupiliśmy bilet Eco Light, a potem robimy upgrade do Business (także za kasę), to odprawiając się na lot w podwyższonej klasie Business ciągle mamy limit z Eco Light (w takim przypadku: SEN jedna sztuka bagażu bezpłatnie i nic więcej, za drugą sztukę i każdą następną płacimy wg dodanego bagażu taryfy Light, lepiej wtedy to zrobić zawczasu w aplikacji bo na lotnisku przy odprawie jest drożej).



Ciekawe jak to sie ma do lotow operowanych Swiss-em, gdzie bilet zostal kupiony przez LH i zaczyna sie od 220. Na stronie Swiss-a nie ma informacji o zasadzie ''dobrej woli''. Ma ktos doswiadczenia ?. To samo tyczy sie Austriana
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#5968 PostWysłany: 19 Sty 2022 14:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lip 2021
Posty: 89
Chciałbym się mylić, ale ten gest dobrej woli oferuje tylko Lufthansa, na przeloty wykonywane przez Lufthansę.

Przywileje nie muszą być takie same nawet w Lufthansa Group. Austrian na przykład nie daje SEN w klasie ekonomicznej przywileju wyboru miejsca long legs na long haulu, a Lufthansa tak.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#5969 PostWysłany: 20 Sty 2022 15:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2018
Posty: 2626
HON fly4free
Czy ''zaliczke milowa'' do -50k mil jako SEN mozna uzyskac tylko rezerwujac telefonicznie?

Edit:
Dzwonilem do LH, mozna bez problemu wejsc w debet do 50k mil ale rezerwacja tylko telefoniczna. Debet nalezy ''splacic'' do konca waznosci statusu, jesli status jest przedluzony, do tego samego okresu wydluza sie okres splaty.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#5970 PostWysłany: 21 Sty 2022 19:06 

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 936
srebrny
Dość głupie pytanie - ale jako osoba która nie korzystała i pewnie niezbyt będzie korzystać z C w przyszłości - moja wiedza jest bliska zeru. Duża część z nas dostała voucher na upgrade w zeszłym roku, jak można go wykorzystać tak, by poziom satysfakcji był jak największy z tego jednorazowego wydarzenia. Wiem że to tylko szort, ale jak to mówi stare chińskie przysłowie - darowanemu koniu się w katering nie zagląda...

Domyślam się, że pewnie lepiej do hubu niz z (bo w nim mogę wejść na FTLa), ale już na temat produktu "właściwego" nie mam zbytnio wiedzy. Gdzieś tutaj czytałem że LH już tylko proponuje paszę na zimno, ale może inne linie pozwalające na wykorzystanie vouchera są pod tym względem atrakcyjnejsze?

A może na szorcie różnice są na tyle małe, że nie ma co się bawić w durnoloty połączone z city-breakiem?
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#5971 PostWysłany: 21 Sty 2022 21:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lip 2021
Posty: 89
Jeżeli to 1 eVoucher, to najbardziej opłaca się wykorzystać go na upgrade bezpośredniego segmentu long-haul (z Europy do North America, Africa, India, South America, Asia):
LH Premium Economy (G,E) do Business,
LO Premium Economy (R) do Business.
Ewentualnie long-haul LH z Economy (Y,B,M,S) do Premium Economy.

2 eVouchery dają już możliwość upgrade LH, LX z najtańszej Business (P) do First Class i to jest najlepsze wykorzystanie eVoucherów.

eVoucher ma 2 lata ważności +1 rok zaplanowanej rezerwacji, czyli najpóźniej w ostatnim dniu ważności można go wykorzystać na upgrade segmentu z datą na kolejny rok do przodu.


Ostatnio edytowany przez andywaw 21 Sty 2022 21:33, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#5972 PostWysłany: 21 Sty 2022 21:25 
Moderator forum

Rejestracja: 04 Sie 2013
Posty: 1454
@andywaw 1 evoucher nie wystarczy na upgrade longhaul.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
travellista uważa post za pomocny.
 
 
#5973 PostWysłany: 21 Sty 2022 21:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lip 2021
Posty: 89
@Gadekk Nie wprowadzaj w błąd (niektórzy już uważają Twój post za "pomocny" :lol: )
Tak jak napisałem, w tych klasach rezerwacyjnych które na to pozwalają, wystarczy.
Dodam że na 100% LO long-haul PE (R) do Business to 1 eVoucher. Można sprawdzić na infolinii LO.


Ostatnio edytowany przez andywaw 21 Sty 2022 23:20, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
3 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#5974 PostWysłany: 21 Sty 2022 22:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 6557
HON fly4free
Też zacząłem interesować się kwestią evoucherów i widzę, że na FT jest rozbudowany wątek na ten temat:

https://www.flyertalk.com/forum/lufthan ... ged-q.html

Warto zacząć od wiki na samym początku.
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#5975 PostWysłany: 21 Sty 2022 23:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lip 2021
Posty: 89
Dla niezorientowanych w temacie eVoucherów polecam:

https://www.flyertalk.com/forum/33711535-post21.html
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#5976 PostWysłany: 22 Sty 2022 10:17 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1785
platynowy
Czy wiecie dlaczego przy próbie wykorzystania mil na przelot nie pokazuje się lotnisko w Seattle? SEA
Góra
 Relacje PM off  
 
#5977 PostWysłany: 22 Sty 2022 10:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 6557
HON fly4free
To się często zdarza, że jakieś lotnisko nie wyskakuje w wyszukiwarce na głównej stronie (jest tak też np. z CUN). Trzeba w takim wypadku wyszukać inne dowolne połączenie, a wtedy, już po uzyskaniu wyników zmienić kryteria wyszukiwania, ale nie cofając się do strony głównej, tylko wchodząc w "zmień kryteria wyszukiwania" nad wynikami. Tam SEA już jest.
Góra
 Relacje PM off
walerek lubi ten post.
walerek uważa post za pomocny.
 
 
#5978 PostWysłany: 22 Sty 2022 10:51 

Rejestracja: 13 Sty 2014
Posty: 69
niebieski
andywaw napisał(a):
Chciałbym się mylić, ale ten gest dobrej woli oferuje tylko Lufthansa, na przeloty wykonywane przez Lufthansę.

Przywileje nie muszą być takie same nawet w Lufthansa Group. Austrian na przykład nie daje SEN w klasie ekonomicznej przywileju wyboru miejsca long legs na long haulu, a Lufthansa tak.
Gest dobrej woli działa w Lufthansie i Austrian, natomiast LX i SN pokazują inny gest.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
andywaw uważa post za pomocny.
 
 
#5979 PostWysłany: 23 Sty 2022 14:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 6557
HON fly4free
Szukam, ale nie znajduję - czy dla senatorów jest może jakiś odrębny nr telefonu?

OK, już chyba mam - jeśli się nie mylę, będąc zalogowanym jako senator strona MM pokazuje nr, a gdy się wyloguję numer jest inny, więc domyślam się, że ten 1. to właśnie nr dla senatorów. Dziś sprawdzę.


Ostatnio edytowany przez tropikey, 23 Sty 2022 17:28, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
babilas lubi ten post.
babilas uważa post za pomocny.
 
 
#5980 PostWysłany: 23 Sty 2022 17:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Paź 2014
Posty: 455
Loty: 134
Kilometry: 408 725
niebieski
Żona po ślubie zmieniła nazwisko więc pewnie musiałaby by zaktualizować nazwisko na swoim koncie aby w przyszłości nie było problemów (np. z kupnem biletu z konta)?
W jaki sposób to zrobić? Gdzieś przedzwonić lub napisać do Miles & More i jaki dokument wysłać (nowy paszport, skan aktu małżeństwa)?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 6860 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302 ... 343  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group