Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

[Miles & More] - pytania
pytania,1574,5236
Strona 22 z 460

Autor:  matmas [ 08 Lip 2013 01:01 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

to prawda. obsluga programu miles & more nie stoi w lot na najwyzszym poziomie. ostatnio napisalem do nich maila z informacja, ze na ich stronie widnieje informacja ze jako ftl nie ma sie dostepu do lounge w warszawie i poprosilem albo o uzasadnienie tego badz tez korekte na stronie. w odpowiedzi ktos* odpisal mi, ze od 1.10.2012 tylko i wylacznie pasazerowie klasy ekonomicznej z kartami pokladowymi lh, lo, lx, os, sn maja wstep do saloniku...** ponadto w bardzo arogancki sposob, zostalo mi przedstawione, ze informacja o tym zostala zamieszona na stronie programu najpierw 21.06.2012, a nastepnie 2.10.2012. tylko ze to nie bylo moim pytanie. najwazniejsze, ze zrobiono ze mnie idiote, pierwszy raz lecacego liniami tradycyjnymi.

jeszcze dwie uwagi:
* bardzo nie podoba mi sie niepersonalnosc pracownikow lotu. jeszcze nie otrzymalem od nich maila, ktory bylby osobiscie podpisany. zawsze tylko "zespol obslugi programu miles & more - pll lot" i tyle. a to juz nazwisk poszczegolni pracownicy tego zespolu nie maja?
** nie prawda, rowniez bilet w klasie ekonomicznej np. sas lub tap uprawnia posiadaczy srebrnej karty do wstepu do lounge polonez w waw. potwierdzone przez austrian airlines. niestety lot szuka wszedzie oszczednosci, dlatego tez pewnie ta informacja na ich stronie internetowej o braku dostepu.

priorytetowy bagaz nie obowiazuje posiadaczy statusu ftl. jednakze czesto, np. w skandynawii, przy odprawie zdaza sie ze bagaz zostanie oznaczony jako priorytetowy. coc nie jest to oficjalny przywilej, ja odprawiam sie w economy wszedzie przy stanowisku business class,

jesli zostala ci odmowiona odprawa przy stanowisku business class lot-u w warszawie a miales karte pokladowa jednego z partnerow miles & more, mozesz napisac do nich maila ze skarga i zazadac 3.000-5.000 mil odszkodowania (priority check-in to twoj przywilej). ja tej metody nie wyprobowywalem, ale wiem ze lufthansa bez problemu przyznaje mile za taka sytuacje. a podobno obecnie lot dba o swoj wizerunek, ciekawe jak zareaguja... oczywiscie musisz im zeskanowac automatycznie wydrukowana karte pokladowa.

Autor:  illumanti [ 08 Lip 2013 09:17 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

Myślałem, że bagaż z Priority to jest normalne dla FTL, przynajmniej w Lufthansie tak miałem.

Odprawiać w automacie się mogę sam, to nie jest problem, tyle, że kolejka spora, ekran działa topornie, więc wolę podejść do okienka.
Niestety, LOT ma uczestników M&M daleko w tyle

Autor:  tomo [ 08 Lip 2013 22:47 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

Jeszcze raz powtórzę za oznaczanie bagażu jako Priority NIE jest przywilejem FTL anie w LOT ani w Lufthansie.
Też mam FTLa i owszem kilka razy zdarzyło mi się mieć tak otagowany bagaż, ale jest to jedynie wyraz dobrej woli pracownika check-in lub po prostu wynika to z niewiedzy owego pracownika ;)
Raz nawet zdarzyło mi się zostać osobiście przywitanym na pokładzie przez szefową personelu pokładowego, ale to też jedynie wyraz dobrej woli i zwykłej ludzkiej uprzejmości, albo coś im się w papierach pomieszało, swoją drogą nieźle się wtedy zdziwiłem... ;)

Autor:  illumanti [ 08 Lip 2013 23:35 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

Ale przywitanie to chyba dla goldów co najmniej, o ile dobrze pamiętam, FTL za łatwo zdobyć jest teraz...

Generalnie, nie zbieram specjalnie lotów na status, i gdzieś to mam, po prostu latałem, kartę dostałem. Ale kilka razy, ze względu na wiek (albo i może dzięki temu, że młodo wyglądam ;-)) udało mi się usłyszeć w saloniku tekst typu: "Cwaniakuje sobie gówniarz kartą". Oczywiście po cichu i nie skierowany do mnie, ale jednak.

Dla mnie największa zaleta to bagaż i odprawa przy checkin desk dla Business class. Reszta ujdzie w tłumie.

Autor:  Siemion [ 09 Lip 2013 17:13 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

tomo napisał(a):
Raz nawet zdarzyło mi się zostać osobiście przywitanym na pokładzie przez szefową personelu pokładowego, ale to też jedynie wyraz dobrej woli i zwykłej ludzkiej uprzejmości, albo coś im się w papierach pomieszało, swoją drogą nieźle się wtedy zdziwiłem... ;)


W ciągu ostatnich 2 miesięcy dwukrotnie po locie *A (OS, LH) dostawałem ankietę zadowolenia.
Jedno z pytań - "Czy obsługa w samolocie rozpoznała mój status FTL ?"

Może więc planują takie miłe przywitanie także dla FTL ... choć szczerze pisząc to wątpię !

Autor:  matmas [ 11 Lip 2013 23:09 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

mam kilku kolegow pracujacych w lufthansie i austrian jako personel pokladowy/naziemny. polecenie z gory jest takie: jesli brak pasazerow z kartami gold, senator, a nie ma wielu ftl i tym samym latwo zapamietac nazwiska, wypada sie zwracac nawet w ekonomicznej po nazwisku przy zapytaniu o napoj. oczywiscie nie moze to wplywac na czas obslugi, wiec jesli ma sie trudne do wymowienia nazwisko, a nie siedzi z przodu, to mozna o tym zapomniec, bo nikt nie bedzie przy rzedzie np. 17 patrzyl na liste pasazerow ;) hehe powitanie przez kapitana samolotu i szefowa pokladow tylko dla senatorow.

w kazdym razie mnie sie juz kilka razy zdazylo byc zapytany o napoj z nazwiska.

w lufthansie czesto dostaje sie als ftl ankiete do wypelnienia, zwlaszcza jak nie ma innych osob z kartami, gdyz jesli przyprowadzana jest ankieta, najczesciej rozdzielaja:c1/2 gold + 1/2 ftl + 2 pasazerowie bez statusu.

dzisiaj lecialem vie-muc-krk. mila niespodzianka na odcinku muc-krk. juz po zajeciu miejsca 5c w ekonomicznej, podeszla do mnie szefowa pokladu i mowi: "panie xxx, ma pan dzisiaj urodziny? (odpowiedzialem: tak) w takim razie zycze w imieniu zalogi samolotu i calej linii lufthansa wszystkiego dobrego i pragne zaprosic pana dzisiaj do business class." jak juz zajalem miejsce, pani podeszla jeszcze raz i wreczyla mi szampana jako prezent urodzinowy. hehe nie wino musujace, tylko prawdziwego szampana z champagne-ardenne. ;) nie ukrywam, ze bardzo mily gest.

dodam jeszcze krotko jak na co dzien jest z upgradami; ogolnie obowiazuje: 1) przepelnienie economy class 2) bycie dobrze ubranym 3) status. sam status jeszcze o niczym nie znaczy co potwierdzaja moi znajomi ;) jak mowil kolega, predzej dostanie upgrade pan w garniturze niz ftl czy gold w krotkich spodenkach i/lub zwyklej koszulce hehe. mnie sie na krotkiej trasie raz upgrade przytrafil, hehe taki nie-urodzinowy mam na mysli. ale o tym dowiedzialem sie przy gatcie. economy byla pelna wiec wzieli mnie do businessu ;)

pozdrawiam

Autor:  stonka [ 11 Lip 2013 23:41 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

matmas napisał(a):
jak mowil kolega, predzej dostanie upgrade pan w garniturze niz ftl czy gold w krotkich spodenkach i/lub zwyklej koszulce hehe.



w jaki sposob weryfikuja ten stroj? przy checkinie wpisuja jakies komentarze do kompa "Kowalski jest w krotkich gaciach wiec nie dawajcie mu na gate upgrade zeby wiochy nie robil" ?
czy moze bezposrednio przy checkinie daja tego upgrade`a za stroj o ktorym piszesz?:)

Autor:  matmas [ 12 Lip 2013 00:21 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

hehe upgrade "za stroj", jak mawia moj kolega, jest najczesciej przy gatcie bezposrednio ;) po prostu sobie "lowia" ludzi. czasami zdarzy sie przy check-in, ale to wtedy jak odprawiasz sie stosunkowo pozno (i oczywiscie nie online), kiedy wiedza ze economy jest mocno zapelniona. poza tym szanse na upgrade rosna jak nie masz samoistnie wybranego miejsca w samolocie, bo inaczej wychodza z zalozenia, ze przeciez chcesz konkretnie tutaj siedziec. takie maja przynajmniej zwyczaje w austrian i grupie lufthansy; zasady oczywiscie nieoficjalnie (bo przeciez "nie ocenia sie" ludzi po ubiorze haha), ale powszechnie stosowane. oczywiscie wszystko jest kwestia przypadku i szczescia.

Autor:  illumanti [ 12 Lip 2013 06:30 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

Przypisany posiłek i zarezerwowane miejsce wyklucza cię z upgrade ;-)

Autor:  stonka [ 12 Lip 2013 10:42 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

matmas napisał(a):
hehe upgrade "za stroj", jak mawia moj kolega, jest najczesciej przy gatcie bezposrednio ;) po prostu sobie "lowia" ludzi. czasami zdarzy sie przy check-in, ale to wtedy jak odprawiasz sie stosunkowo pozno (i oczywiscie nie online), kiedy wiedza ze economy jest mocno zapelniona. poza tym szanse na upgrade rosna jak nie masz samoistnie wybranego miejsca w samolocie, bo inaczej wychodza z zalozenia, ze przeciez chcesz konkretnie tutaj siedziec. takie maja przynajmniej zwyczaje w austrian i grupie lufthansy; zasady oczywiscie nieoficjalnie (bo przeciez "nie ocenia sie" ludzi po ubiorze haha), ale powszechnie stosowane. oczywiscie wszystko jest kwestia przypadku i szczescia.


Cos mi tu nie pasuje: we FRA/MUC/DUS gate obslugujesz samemu wczytujac bilet (ciekawe ze nikt nie sprawdza po 10x dokumentow jak w PL a mimo to jest bezpiecznie). Owszem, czasem zdazy sie ze komus wyskoczy czerwony krzyzyk i wtedy babka prosi go na bok bo oznacza to zmiane miejsca ale wyglada to raczej na losowanie przez system niz wybor przez obsluge. Ewentualnie przed samym boardingiem wolaja do swojego stoiska(zdarzylo mi sie raz) ale to po nazwisku wiec nijak nie moge tego ze strojem powiazac.

Autor:  matmas [ 12 Lip 2013 12:44 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

oczywiscie ze samemu wczytujesz bilet. jest to zwiazane z tym, ze w obrebie unii jest zakaz legitymowania paszportem, a chociazby w austrii nie ma obowiazku dowodowego i takowy ma moze 5% populacji. przy check-in pokazanie dokumentu sluzy wylacznie przypisaniu twojego bagazu do nazwiska. tutaj w pelni wystarcza karta miles & more (nie wazne jaki status), choc na niej nie ma zdjecia ani daty urodzeni, gdyz tak jak mowilem, nie jest to strikte kontrola dokumentow. z miles & more odprawialem sie (incl. bagaz) w vie, fra, muc, zrh, lis, mxp, cph, krk i nikt nie robil problemow, bo to obowiazujacy "dokument". oczywiscie w waw wolano o dowod zarowno przy check-in i boardingu ;) hehe juz nawet w krakowie, ale operated by austrian (inny personel naziemny niz lot-u dla grupy lufthansy), nikt sie nie czepial ;)

tak samo procedura boardingu wyglada rowniez we wiedniu i w zürichu. jak zauwazasz, zawsze przy gatcie stoi min. jeden pracownik personelu pokladowego. jak ktos mialby uzyskac upgrade, ktory zostal wczesniej ustalony, w sensie miedzy check-in a boarding, system po zeskanowaniu twojej karty pokladowej drukuje najpierw mala karteczke o zmianie miejsca i klasy, a nastepnie drukuje nowa karte pokladowa. informacja wyswietla sie rowniez na monitorze obslugujacego lot pracownika, by ten cie przytrzymal ;) ale o tym wspomniales sam. system jednak nie losuje, to zmiany manualnie wprowadzone przez pracownikow. przy malym zapelnieniu wyrownanie wagi samolotu (raz lecialem z wiednia do moskwy a319 w 4 (!) osoby i siedzielismy 2 i 2 z tylu (po obu stronach), by wagowo sie zgadzalo. jesli podrozuja rodziny z dziecmi, a brak miejsc kolo siebie w chwili check-inu. lub gdy sen uparl sie na konkretne miejsce.

ta metoda upgradowania ma sie nijak z zasada "na stroj", to prawda. czesciej jest jednak spotykana ta druga, ze albo "lapanka" przed gatem lub bezposrednio przy check-in :) skomplikowane to wszystko, i moze malo kupy sie trzymajace, ale to w koncu nigdzie nie spisane zasady, ktore zyja swoim prawem :p

czy tak samo jest w lot-cie, nie mam pojecia.

p.s. hehe az zapytalem kolege przed chwila na fb, powiedzial ze na jednym z ostanim lotow z vie do fra (zapelnienie w a321 120%), nie tylko szukal wraz z kolezanka ludzi do przeniesienia ich do business class, ale i oferowal wybiorczo lot pozniejszy (bo wszyscy sie nie zmiescili, grupa lufthansy zawsze sprzedaje wiecej miejsc jak jest w samolocie). jak mowi, nie jest to zly interes, bo inkasuje sie 120-250 €, zaleznie od trasy i godziny, a czasami wystarczy poleciec za 1,5 h do fra ;)

Autor:  kibek [ 15 Lip 2013 15:10 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

Witam Zawsze podróżuję z żoną i w chwili obecnej małym nakładem środków mogę stać się posiadaczem FTLu ( żona w tej chwili nie może latać). Czy w przyszłości podróżując razem odniosę jakiekolwiek wspólne korzyści ? Czy żona będzie mogła ze mną opdrawiać się poza kolejką, wchodzić do saloników ?

Autor:  Mareckipl [ 15 Lip 2013 15:24 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

Teoretycznie nie, w praktyce wspólna odprawa przechodzi, ale do saloników już raczej was razem nie wpuszczą.

Autor:  matmas [ 15 Lip 2013 15:25 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

poza kolejka, a wiec odprawa przy stanowisku business: oficjalnie nie, ale w praktyce tak.

lounges: nie, tylko za doplata kolo 30 €

Autor:  kibek [ 15 Lip 2013 15:27 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

matmas napisał(a):
poza kolejka, a wiec odprawa przy stanowisku business: oficjalnie nie, ale w praktyce tak.

lounges: nie, tylko za doplata kolo 30 €


Dziękuję bardzo za szybkie odpowiedzi. Innych uchwytnych korzyści nie doświadczymy ?

Autor:  ExGliwice [ 15 Lip 2013 15:43 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

nie wiem czy jestem sam z tym, moze cos takiego sie komus ostatnio tez przytrafilo?

1/ na ostatnich 8 lotow, wszystkie mile za loty, mimo tego ze byly widzialne przez strone m&m i karta m&m przypisana do biletu, nie zostaly zaliczone automatycznie do konta m&m.. Wszystkie musialem zglaszac reklamacje (czesc automatycznie zaraz sie dopisala po reklamacji zaraz po zgloszeniu)...

2/ najciekawszy jest status lotu, w ktorym upgradowalem sie do klasy Business.. za mile..

yy/xx/2013 Nagroda - podwyższenie klasy podróż -xx,000
yy/xx/2013 FRANKFURT MAIN-zzz
Klasa rezerwacyjna wyłączona z nali
LHxxx/LHyyy
, H

tez zlozylem reklamacje.. juz niestety mailowo bo formularz wywalal jakies bledy..

I stad pytanie.. czy jesli lot byl kupiony w klasie H, to jest wylaczony z naliczania mile (pisze ze Mileage flown x 100%) ? czy ten upgrade do C rozwalil system m&m?

Autor:  illumanti [ 15 Lip 2013 18:37 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

Co do lotów to też się tak u mnie dzieje. Np. 12tego miałem RZE-WAW-TXL i dzisiaj powrotny, żaden z segmentów nie został jeszcze naliczony i pewnie jak zwykle będę musiał zeskanować im boardingi.


Nie jestem pewnien, ale z tego co kojarzę to nie dostajesz mil za loty kupione za mile.

Autor:  ExGliwice [ 15 Lip 2013 21:34 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

illumanti napisał(a):
Nie jestem pewien, ale z tego co kojarzę to nie dostajesz mil za loty kupione za mile.


to wiadomo ze nie.. ale chodzi o upgrade.. chce dostac mile za lot kupiony w klasie economy (a nie za ten co sie upgradowałem do C)

Autor:  matmas [ 15 Lip 2013 21:35 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

dziwne, ze wam tego od razu nie dolicza ;) ja tylko raz musialem im przesylac boarding pass, jak lecialem tap-em z lisbony do porto alegre. tak to zawsze pasowalo. moze jednak system lotowski nie do konca jest skonfigurowany z miles&more, w koncu to nie grupa lufthansy, ale z drugiej strony pelny czlonek programu...

raz mi sie jeszcze zdazylo, ze mi lot nie doliczyl 500 mil za zakup biletu na ich stronie.

za bilety nagrody nie sa naliczane mile, to przeciez logiczne ;)

jesli brales upgrade do business class z economy, to powinienes dostac mile za klase ekonomiczna, wowczas powyzszy wpis, ze business class jako upgrade-nagroda nie uprawnia do otrzymania mil, jest w pelni uzasadniony.

z doswiadczenia moge powiedziec, ze za loty grupa lufthansy mile dostaje sie nastepnego dnia roboczego, a na te lotowskie jakies piec-siedem dni. takze nawet to pokazuje, ze system lotu nie jest automatycznie zsynchronizowany z miles&more, dzialajacym na rozwiazaniach lufthansa group.

Autor:  ExGliwice [ 15 Lip 2013 21:46 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

matmas napisał(a):

jesli brales upgrade do business class z economy, to powinienes dostac mile za klase ekonomiczna,.


tez tego oczekiwalem, nie dostalem

Strona 22 z 460 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/