Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

[Miles & More] - pytania
pytania,1574,5236
Strona 17 z 460

Autor:  rob_sad [ 05 Cze 2013 14:33 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

BusinessClass napisał(a):
tak, pamiętaj tylko żeby pokazać kartę przy odprawie

Nikt tak już prawie nie robi. Wszedzie dopisuje sie numer karty przy kupnie biletu, a jesli nie to w dowolnym momencie pozniej da sie dopisac numer do rezerwacji (gdziekolwiek, na stronie MM, LH, LOT itp, wszędzie możesz to zrobić jeśli rezerwacja jest w GRS Amadeus, a zwykle jest).

Autor:  rob_sad [ 05 Cze 2013 14:38 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

panrobo napisał(a):
W jakim niby innym programie zostalo to naliczone? Skoro TAM jest w Star Alliance i na boarding passie mam podany moj nr Miles&More, to co za bzdury oni wypisują? Loty odbyly sie samolotami TAM, a nie LAN. Ostatni odcinek: SCL-LIM byl LAN i naturalnie jest to inna sytuacja. Orientuje sie ktos, o co moze chodzic?


A kto wystawił Ci bilet ? Podaj pierwsze 3 cyfry numeru biletu (na ogol przed myslnikiem).
Jeśli bilet kupiłeś od LAN to nie ma znaczenia to, że TAM jest w *A. Za taki code-share zwykle mil nie ma. Pewnie należą Ci się tylko mile za odcinek LANem i rzeczywiście w innym programie niż jakikolwiek ze *A.

Jeśli bilet wystawił Ci TAM lub inna linia ze *A to mile za odcinek z taryfą U się należą.

Autor:  illumanti [ 05 Cze 2013 14:54 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

rob_sad napisał(a):
BusinessClass napisał(a):
tak, pamiętaj tylko żeby pokazać kartę przy odprawie

Nikt tak już prawie nie robi. Wszedzie dopisuje sie numer karty przy kupnie biletu, a jesli nie to w dowolnym momencie pozniej da sie dopisac numer do rezerwacji (gdziekolwiek, na stronie MM, LH, LOT itp, wszędzie możesz to zrobić jeśli rezerwacja jest w GRS Amadeus, a zwykle jest).


Zdziwiłbyś się, bo jednak robi. Oczywiście można w kilka sekund na stronie zarządzania rezerwacją dodać numer karty ale na lotnisku bardzo często widzę osoby, które dodają ręcznie mile przy check-in.

Autor:  panrobo [ 05 Cze 2013 21:56 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

rob_sad napisał(a):
panrobo napisał(a):
W jakim niby innym programie zostalo to naliczone? Skoro TAM jest w Star Alliance i na boarding passie mam podany moj nr Miles&More, to co za bzdury oni wypisują? Loty odbyly sie samolotami TAM, a nie LAN. Ostatni odcinek: SCL-LIM byl LAN i naturalnie jest to inna sytuacja. Orientuje sie ktos, o co moze chodzic?


A kto wystawił Ci bilet ? Podaj pierwsze 3 cyfry numeru biletu (na ogol przed myslnikiem).
Jeśli bilet kupiłeś od LAN to nie ma znaczenia to, że TAM jest w *A. Za taki code-share zwykle mil nie ma. Pewnie należą Ci się tylko mile za odcinek LANem i rzeczywiście w innym programie niż jakikolwiek ze *A.

Jeśli bilet wystawił Ci TAM lub inna linia ze *A to mile za odcinek z taryfą U się należą.


Bilet wystawiony przez TAM ze słynnej promocji. Pierwsze trzy cyfry e-ticket to 957

Autor:  blasto [ 05 Cze 2013 22:23 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

rob_sad napisał(a):

A kto wystawił Ci bilet ? Podaj pierwsze 3 cyfry numeru biletu (na ogol przed myslnikiem).
Jeśli bilet kupiłeś od LAN to nie ma znaczenia to, że TAM jest w *A. Za taki code-share zwykle mil nie ma. Pewnie należą Ci się tylko mile za odcinek LANem i rzeczywiście w innym programie niż jakikolwiek ze *A.


A to ciekawe, co piszesz. Znalazłeś taki zapis w regulaminie M&M? Ja akurat nie miałem problemu z otrzymaniem mil za loty ST na bilecie wystawionym na stocku *A. Natomiast czekam już trochę na mile za lot *A wystawiony na stocku ST, ale inne osoby mile dostały za podobną kombinację, więc prędzej czy później też się ich spodziewam. Akurat to czy lot jest realizowany w ramach umowy codeshare czy interline nie ma żadnego znaczenia. W M&M, z tego co wiem, liczy się tylko i wyłącznie operating carrier, nic innego.

Autor:  marek2011 [ 05 Cze 2013 22:33 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

W przypadku lotów C-S/int. spoza sojuszu sprawa w M&M nie jest taka prosta, zasadą jest, jak napisał robsad, że mile nie przysługują, bez zwzględu na to, że bilet został wystawiony na stocku przewoźnika *A. W niektórych przypadkach można otrzymać mile (zwykle wyłącznie premiowe) jeśli istnieją umowy uwzględniające wzajemnie rejsy przewoźnika pozasojuszowego w danych programach. Ale w przypadku M&M dotyczy to generalnie wyłącznie przypadków, gdy bilet jest wystawiony przez przewożnika zintegrowanego a realizowany przez linię spoza sojuszu. Wątpię żeby dalo sie dostać mile M&M za rejsy LAN. W przypadku TAM, jeśli to TAM wystawił bilet, decyzuje klasa rezerwacyjna (milodajna lub nie).

Autor:  blasto [ 05 Cze 2013 22:43 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

marek2011 napisał(a):
W przypadku lotów C-S/int. spoza sojuszu sprawa w M&M nie jest taka prosta, zasadą jest, jak napisał robsad, że mile nie przysługują, bez zwzględu na to, że bilet został wystawiony na stocku przewoźnika *A. W niektórych przypadkach można otrzymać mile (zwykle wyłącznie premiowe) jeśli istnieją umowy uwzględniające wzajemnie rejsy przewoźnika pozasojuszowego w danych programach. Ale w przypadku M&M dotyczy to generalnie wyłącznie przypadków, gdy bilet jest wystawiony przez przewożnika zintegrowanego a realizowany przez linię spoza sojuszu. Wątpię żeby dalo sie dostać mile M&M za rejsy LAN. W przypadku TAM, jeśli to TAM wystawił bilet, decyzuje klasa rezerwacyjna (milodajna lub nie).


Tylko, że rob-sad napisał, że mile nie przysługują, pomimo iż lot odbył się na metalu *A (TAM), jeśli bilet był kupiony na stocku linii spoza sojuszu. To co Ty piszesz jest oczywiście prawdą, dlatego np. nikt nie dostanie M&M za loty MH z IST-KUL mimo, iż cały bilet WAW-KUL był wystawiony na stocku TK. Mi chodzi o przypadek, w którym np. bilet jest wystawiony na stocku LA, a lot odbywał się na metalu JJ. W takiej sytuacji mile powinny być imo.

Autor:  marek2011 [ 05 Cze 2013 23:48 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

@blasto: problem dotyczy też tego, o czym piszesz:

Co do zasady (są specyficzne wyjątki):
1) stock przewoźnika *A + jego metal : mile MM o ile klasa rezerwacyjna milodajna
2) stock przewoźnika *A + metal innego przewoźnika *A : mile MM o ile (ew. przemapowana; na to trzeba uważać szczególnie) klasa rezerwacyjna operującego milodajna
3) stock przewoźnika *A + metal poza *A (c-s, interlinia): brak mil MM (o ile inne zasady nie dotyczą tej konkretnej trasy / przewoźnika lub nie jest to linia partnerska programu), mile w programie operującego zależą od zasad tego programu, zwykle też ich niestety nie ma
4) stock przewoźnika spoza *A + metal *A (c-s, interlinia): brak mil MM, mile w programie wystawiającego zależą od zasad tego programu.

Ogólnie trzeba uważać na naliczanie w MM dziwnych układów, zwykle wtedy korzystaniej wychodzi się na naliczeniu mil w programie własnym przewoźnika który wystawił bilet.
Programy bardzo często olewają takie uklady bo: 1) my wystawiliśmy wprawdzie bilet ale leciał pozasojuszowy lub 2) leciał wprawdzie nasz, ale to nie był nasz bilet. W konsekwencji często jest tak, że za dany segment nie dostaniemy nigdzie mil niestety.

Autor:  rob_sad [ 06 Cze 2013 09:20 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

panrobo napisał(a):
Bilet wystawiony przez TAM ze słynnej promocji. Pierwsze trzy cyfry e-ticket to 957

To kod TAM, więc mile się należą za odcinek U. Walcz.
Pewnie w programie United byłby sporo mil.
W tym przypadku z własnego doświadczenia polecam mailową reklamację do M&M Germany. W Polsce spotkałem się kilkakrotnie z buractwem (oczywiście spotkałem się też z profesjonalizmem), dużo zależy od osoby na którą trafisz, ale generalnie decyzyjność w Polskim M&M jest mniejsza.

blasto napisał(a):
A to ciekawe, co piszesz. Znalazłeś taki zapis w regulaminie M&M? W M&M, z tego co wiem, liczy się tylko i wyłącznie operating carrier, nic innego.

Bzdura, Marek już to wyjaśnił. Zasada jest odwrotna i są od niej nieliczne wyjątki.

blasto napisał(a):
W takiej sytuacji mile powinny być imo.

Nie powinno być i nigdy nie było. Ale jak było wspomniane są wyjątki.

Marek opisał to perfekcyjnie ;)

illumanti napisał(a):
Zdziwiłbyś się, bo jednak robi. Oczywiście można w kilka sekund na stronie zarządzania rezerwacją dodać numer karty ale na lotnisku bardzo często widzę osoby, które dodają ręcznie mile przy check-in.

Wszystko można, można zapłącić za bułkę 100zł i nie brać reszty. Można stanąć w kolejce do kasy, podczas, gdy do drugiej kasy nie ma kolejki. Tylko po co brać przykład z ludzi niezorientowanych ?

Autor:  blasto [ 06 Cze 2013 10:08 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

rob_sad napisał(a):

blasto napisał(a):
A to ciekawe, co piszesz. Znalazłeś taki zapis w regulaminie M&M? W M&M, z tego co wiem, liczy się tylko i wyłącznie operating carrier, nic innego.

Bzdura, Marek już to wyjaśnił. Zasada jest odwrotna i są od niej nieliczne wyjątki.

blasto napisał(a):
W takiej sytuacji mile powinny być imo.

Nie powinno być i nigdy nie było. Ale jak było wspomniane są wyjątki.

Marek opisał to perfekcyjnie ;)


Moje wątpliwości budzi jedynie punkt 4. Czy te zasady są sformalizowane i opisane? Jakie macie praktyczne doświadczenie i na czym opieracie tę wiedzę? Zacząłem wnikać w temat i zbierać informacje. Na razie mam potwierdzenie od 3 osób, że kombinacja konkretnej linii MM + konkretnej linii ST dają mile.

Autor:  marek2011 [ 06 Cze 2013 10:22 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

@blasto : konkretne kombinacje, na zasadzie wyjątku, mogą pozwalać na naliczenie mil w jednym, drugim lub wybranym programie przy "konflikcie" sojuszy. Interlinia też może dawać takie mozliwości. Jednak reguła jest inna, więc konkretny przypadek trzeba starannie zweryfikować przed decyzją o tym gdzie i co naliczać.

Autor:  blasto [ 06 Cze 2013 10:30 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

marek2011 napisał(a):
@blasto : konkretne kombinacje, na zasadzie wyjątku, mogą pozwalać na naliczenie mil w jednym, drugim lub wybranym programie przy "konflikcie" sojuszy. Interlinia też może dawać takie mozliwości. Jednak reguła jest inna, więc konkretny przypadek trzeba starannie zweryfikować przed decyzją o tym gdzie i co naliczać.


Marek, ja rozumiem to co piszesz, natomiast jestem ciekawy skąd czerpiesz tę wiedzę. Ja mam do dyspozycji:
- T&C M&M
- info na stronie programu 'you earn miles on all scheduled flights operated by (tu wpisać partnera)'. A poniżej booking classes i wyłączenia.

Nie znalazłem na stronie żadnych informacji dot. zasady o której wspominasz. Mogę jedynie zbierać informacje od osób, które były w takiej sytuacji. Z tego co kojarzę, było to możliwe w np. przypadku wszystkich trzy rund błędu RGN i chyba od tego zacznę mój research.

Autor:  rob_sad [ 06 Cze 2013 10:34 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

blasto napisał(a):
Moje wątpliwości budzi jedynie punkt 4. Czy te zasady są sformalizowane i opisane? Jakie macie praktyczne doświadczenie i na czym opieracie tę wiedzę? Zacząłem wnikać w temat i zbierać informacje. Na razie mam potwierdzenie od 3 osób, że kombinacja konkretnej linii MM + konkretnej linii ST dają mile.

Wez się może wczytaj w posty w których ludzie Ci tłumaczą o co chodzi.
KOMBINACJA LINII SPRZEDAJACEJ BILET/OPERUJĄCEJ LOT W KTÓREJ OBIE LINIE NALEŻĄ DO STAR ALLIANCE ZAWSZE DAJE MILE.
Mil nie ma przy kombinacjach w których po jednej stronie jest przewoźnik nie należący do Star Alliance.

Przepis:
"Miles are credited to the member’s account for each actually flown segment of a fully paid scheduled flight by Lufthansa or by a joint operator or Miles & More partner company,"
W przypadku gdy inna linia nie należąca do *A sprzedaje bilet na loty linii ze *A kasa idzie do sprzedawcy i to kwestie linii co dalej z nią robią. Być może tak to jest rozumiane. Ty w takim przypadku w ogóle nie zawierasz żadnej umowy z przeowźnikiem ze *A, więc z jakiej okazji mile. No i:
"Item 2.3.1 also applies to other transportation services (e.g. certain charter flights), provided they qualify for mileage accrual. In such a case, mileage is credited on the basis of separate information which will be provided in the Miles & More communication media."
Daje im pełną dowolność w naliczaniu mil za wszystkie inne przeloty za które mile moga, ale nie muszą być.

To program dobrowolny i nie wszystko musi być w 100% jasne. Nikt Cie nie zmusza do zbierania mil, zawsze możesz się wypisać. Mile nie są częścią umowy dotyczącej usługi zawieranej pomiędzy linią, a Tobą. Tym bardziej, gdy zawierasz umowę z inną linią nie należącą nawet do tego samego sojuszu.
Informacje o tym, czy uzyskasz mile i ile za konkretny lot możesz uzyskac dzwoniac do M&M. Najwyżej później powołasz się na te informacje przy reklamacji.
To czy dostaniesz mile to jeszcze w miarę łatwe do ustalenia. Ale mapowanie taryf to już jazda ;)

Autor:  BusinessClass [ 06 Cze 2013 12:24 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

Kupiłem kiedyś na stronie LOT-u bilet do Mińska. Sektor "tam" był operowany przez linie białoruskie. Pomimo reklamacji mil za ten sektor nie naliczono (za powrotny, maszyną LOU-u owszem). Dobrze, że przynajmniej do Poloneza mnie wpuścili... Moim zdaniem to chamstwo ze strony LOT-u.

Autor:  blasto [ 06 Cze 2013 12:26 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

1. Moje wątpliwości dotyczą tylko punktu 4 z postu Marka, wszystko inne jest jasne i nie musisz się do tego odnosić
2. Zwrot 'actually flown segment of a fully paid scheduled flight by' potwierdza moją wątpliwość, bo tylko za tego typu loty oczekuję mil.
3. Nie bez powodu tricki są zazwyczaj są traktowane jako 'mileagu runs'.

Podsumowując, rozumiem, że takie jest Wasze zdanie, ale przekonany się nie czuję - szczególnie w kontekście dotychczas zebranych informacji z innych żródeł.

Autor:  rob_sad [ 06 Cze 2013 12:36 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

No coż każdy kombinuje - mamy teraz czasy kruczków prawnych i trzeba się dostosować, bo nie ma szansy na to by z nimi wygrać. Rzeczywiście mogłoby to być napisane jaśniej na stronach przewoźników (mam wrażenie, że przez jakiś czas było).
Jeśli kupuje się bilet w British Airways i leci LH to ciężko się upierać przy tym, że zapłaciło się za bilet Lufthansie.
A przy kupnie w LO lub LH trzeba po prostu uważać kto operuje na połączeniach, te informacje są zawsze zawarte w rezerwacji. Akurat w przypadku gdy płaci się LO, a leci linią Białoruską zasady naliczania sa jasne - mil nie ma.

Autor:  marek2011 [ 06 Cze 2013 12:53 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

@blasto; to ja jeszcze w uzupelnieniu tego co było niżej i tego co dodał Robert napisze inaczej: optyka programu jest taka: są przewoźnicy *A, są mile (o ile klasa rezerwacyjna je daje), są inni przewoźnicy w różnych konfiguracjach ze stockiem/operującym *A, mile są tylko wtedy, gdy jasno jest to dla danej konfiguracji zastrzeżone (jak np. dla OS/AF na trasach z/do CDG). Jeśli nic na ten temat nie ma = mil nie będzie.

Więc jeśli szukasz czegoś, to szukaj nie uzasadnienia w regulaminie dlaczego w danym przypadku j.w. mil nie ma, tylko szukaj informacji, że w danym przypadku, mimo udziału przewoźnika trzeciego, mile przysługują.

Autor:  blasto [ 06 Cze 2013 13:07 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

marek2011 napisał(a):
@blasto; to ja jeszcze w uzupelnieniu tego co było niżej i tego co dodał Robert napisze inaczej: optyka programu jest taka: są przewoźnicy *A, są mile (o ile klasa rezerwacyjna je daje), są inni przewoźnicy w różnych konfiguracjach ze stockiem/operującym *A, mile są tylko wtedy, gdy jasno jest to dla danej konfiguracji zastrzeżone (jak np. dla OS/AF na trasach z/do CDG). Jeśli nic na ten temat nie ma = mil nie będzie.

Więc jeśli szukasz czegoś, to szukaj nie uzasadnienia w regulaminie dlaczego w danym przypadku j.w. mil nie ma, tylko szukaj informacji, że w danym przypadku, mimo udziału przewoźnika trzeciego, mile przysługują.


Rozumiem, tylko wciąż nie wiem na jakiej podstawie piszesz, że optyka programu jest właśnie taka. Ogólnodostępne informacje (regulamin) świaczą o czymś innym, a rob_sad przytoczył nawet konkretny zapis. Wyjątki także są podane na stronie, a o takich przypadkach nie ma ani słowa.

Może być oczywiście tak, że masz rację - nie przesądzam sprawy. Myślę, że najłatwiej będzie mi zrobić rozpoznanie wśród konkretnych osób, które z takimi sytuacjami się spotkały i wyciągnąć wnioski.

Autor:  rob_sad [ 06 Cze 2013 13:41 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

To co na logike wydaje się oczywiste. Prawnie wcale nie musi być oczywiste.
Tak jak napisałem lecąc lotem LH, ale kupując go w BA płacisz BA i to czy LH dostanie z tego kase wcale nie jest oczywiste. Dlatego z punktu widzenia LH Ty nie lecisz LH. Zawarles bowiem umowe na usluge transportu z BA. Prawnie jestes zwiazany tylko z BA. W tym kierunku idzie cała machina interpretacji prawnych jakichkolwiek konsekwencji Twojego lotu. Za Twoj lot odpowiada BA, a nie LH. Dla pasażera to niezauważalny detal, bo klika tak samo przy kupne, ale prawnie różnica jest duża.
Przewoźnik nr1 z którym zawiera się umowe odpowiada za jej wykonanie, tj. dostarczenia pasażera we wskazane miejsce.
Przewoźnik nr 2 który wykonuje połączenia, może je wykonywac na zlecenie przewoźnika nr 1 i tyle. Prawnie przewoznik nr 2 odpowiada za wlasne opoznienie, za odwolanie wlasnego lotu (odszkodowanie, ale przebookowanie juz przewoznik nr 1), za overbooking itp z mocy dyrektyw unijnych.
Z milami jest tak jakby była promocja typu: producent produktu A za zakup produktu A daje gratis produkt B(mile). Ale Ty kupujesz produkt A z drugiej ręki przez pośrednika. Promocja więc Cie nie dotyczy i nie potrzeba na to zapisów w regulaminie producenta produktu A. Nie ma podstawy prawnej by producent produktu A był cokolwiek winien osobie z którą nie wiąże go żadna umowa.

Autor:  blasto [ 06 Cze 2013 14:10 ]
Temat postu:  Re: Miles & More: pytania

rob_sad napisał(a):
To co na logike wydaje się oczywiste. Prawnie wcale nie musi być oczywiste.
Tak jak napisałem lecąc lotem LH, ale kupując go w BA płacisz BA i to czy LH dostanie z tego kase wcale nie jest oczywiste. Dlatego z punktu widzenia LH Ty nie lecisz LH. Zawarles bowiem umowe na usluge transportu z BA. Prawnie jestes zwiazany tylko z BA. W tym kierunku idzie cała machina interpretacji prawnych jakichkolwiek konsekwencji Twojego lotu. Za Twoj lot odpowiada BA, a nie LH. Dla pasażera to niezauważalny detal, bo klika tak samo przy kupne, ale prawnie różnica jest duża.
Przewoźnik nr1 z którym zawiera się umowe odpowiada za jej wykonanie, tj. dostarczenia pasażera we wskazane miejsce.
Przewoźnik nr 2 który wykonuje połączenia, może je wykonywac na zlecenie przewoźnika nr 1 i tyle. Prawnie przewoznik nr 2 odpowiada za wlasne opoznienie, za odwolanie wlasnego lotu (odszkodowanie, ale przebookowanie juz przewoznik nr 1), za overbooking itp z mocy dyrektyw unijnych.
Z milami jest tak jakby była promocja typu: producent produktu A za zakup produktu A daje gratis produkt B(mile). Ale Ty kupujesz produkt A z drugiej ręki przez pośrednika. Promocja więc Cie nie dotyczy i nie potrzeba na to zapisów w regulaminie producenta produktu A. Nie ma podstawy prawnej by producent produktu A był cokolwiek winien osobie z którą nie wiąże go żadna umowa.


Zdaję sobie mniej więcej sprawę z obowiązujących przepisów. Akurat to, czy linia dostanie kasę i ile, jest precyzyjnie określone w umowach interline z tego co wiem, więc poza oczywistymi przypadkami, linia kasę dostanie i nie realizuje usługi za free :) No i podstawa też jest, a są nią konkretne zapisy regulaminu. Poniższy jasno określa 'Exclusions' i nie ma tam ani słowa o omawianym przypadku.

2.3.5 Exclusions from mileage credit

No miles are credited for certain booking or service classes, special tariffs, e.g. industry discount tariffs (ID, IP, AD, GE, UD, DG, PEPs, etc.), award services, free flights or services for which the member receives benefits under another bonus programme. Certain other services may also be excluded from mileage accrual following a prior announcement in the Miles & More communication media.

Byłoby fajnie, gdybyście mogli opowiedzieć o konkretnych sytuacjach, które wspierają Wasz punkt widzenia. Ja mam takowe na poparcie mojego i z moich informacji wynika, że w omawianym przypadku mile są przyznawane. Chętnie dam się przekonać, że jest inaczej :)

Strona 17 z 460 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/