Autor: | Chile1 [ 25 Wrz 2011 09:28 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
2 tygonie temu kupiłem na ORBITZ do Hong Kongu za 760 usd ( dolary z kantoru , płacone debetową dolarową kartą - wyszło 18 groszy na 1 usd taniej niż kartą rozliczaną w Euro z Banku Zachodniego bo tego dnia kupiłem również hotel za dolary kartą kredytową ), ten sam bilet Lufthansy kosztował około 3100 zł na stronie - nie najtańsze ale najlepsze połączenie , którego nie ma w normalnych i tanich promocjach dodatkowo pasujące mi daty- jeżeli jest jak piszesz to carta citi na LOT jest moim zdaniem do D i żal na nią kasy ( dodatkowo na stronie LUF pokazało mi ,że dadzą mi tylko za cały lot około 6000 mil bo najtańsza klasa rezerwacji.Dużo tu piszą o tym M & M - jak sie jeździ za cudzą lub państwową kasę to może jest deal , jak się jeździ za swoje to strata czasu i głupota w to się bawić - w inne programy analogicznie |
Autor: | mucha [ 25 Wrz 2011 09:49 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
Chile1 napisał(a): dolary z kantoru , płacone debetową dolarową kartą - wyszło 18 groszy na 1 usd taniej niż kartą rozliczaną w Euro z Banku Zachodniego No i prawidłowo, to właśnie najtańsza opcja gdy chcemy kupić coś w innej walucie. Ale jednak trochę biegania jest (kantor, bank). Cytuj: jeżeli jest jak piszesz to carta citi na LOT jest moim zdaniem do D i żal na nią kasy Niekoniecznie, do zakupów w PLN jest ok. A jak się trochę postarać to koszty zerowe (albo odpowiedni obrót i zwolnienie z opłaty rocznej, albo złożona rezygnacja i propozycja karty darmowej na całe życie z działu utrzymania klienta). Cytuj: dodatkowo na stronie LUF pokazało mi ,że dadzą mi tylko za cały lot około 6000 mil bo najtańsza klasa rezerwacji.Dużo tu piszą o tym M & M - jak sie jeździ za cudzą lub państwową kasę to może jest deal , jak się jeździ za swoje to strata czasu i głupota w to się bawić - w inne programy analogicznie Jak ze wszystkim, trzeba policzyć czy coś się opłaca czy nie. Tyle samo mil byś dostał za bilet w promocji za 1800zł bo to ta sama grupa taryf z tabelki M&M. |
Autor: | marek2011 [ 25 Wrz 2011 10:11 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
program lojalnościowy jest dodatkiem , mającym przyciągnąc i utrzymac stalych klientów, a nie celem w samym w sobie. |
Autor: | Chile1 [ 25 Wrz 2011 12:08 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
te forum wychodzi ,że to reklama Milies & M - TO CZEMU LATAM 25 lat po świecie i 1 raz polecę Lufthansą na inny kontynent ( a byłem z 35 razy w Azji i Amerykach i mam członkowskto pewnie z 20 linii - proste na zachód zawsze taniej wychodził BA lub AF lub KLM NA WSCHÓD AEROFŁOT i FINNAIR .Ten niemiec to też jedynie wynika z faktu ,że akurat tym razem muszę być w konkretnych datach i godzinach itp bo krótki urlop i zabukowane bilety w Azji. LOT dopiero góra 1,5 roku ma jakieś rozsądne ceny ( i 20 letnie samoloty ) dlatego kupiłem sobie i paru osobom z 5 biletów , przy czym wszystkie i tak były co najmniej z 50 % droższe niż tanie linie po Europie za to w normalnych godzinach , bagażem, codziennie loty + kanapka z serem ( po 400 zł powrotny Barcelona i Madryt ) co chyba nie jest warte 200 zł w plecy na bilecie plus 100o mil . Mogę jeszcze biegać po sklepach, kupować ptasie mleczko i dostane prawie tyle samo mil - idiotyzm ale gdybym latał na czyjś koszt to pewnie byłaby niezła zabawa |
Autor: | mucha [ 25 Wrz 2011 12:15 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
Chile1 napisał(a): te forum wychodzi ,że to reklama Milies & M Przecież nikt tutaj nie zachwala M&M, jedynie dyskutuje się o samym programie, promocjach itp. Nie ma tematów o programach oneworld czy SkyTeam bo jako Polacy jesteśmy 'skazani' na LO/LH/OS/LX - inne linie nie mają u nas tak mocnych pozycji. Azja owszem, najczęściej wychodzi taniej z innymi liniami ale już USA i Afryka nie, więc nie ma reguły. Do USA rzadko kiedy lepszą ofertę ma przewoźnik niezrzeszony w *A. Tak jak napisał marek2011, program lojalnościowy jest dodatkiem - nie lata się dla mil przecież. Więc nie rozumiem skąd Twoje pretensje. |
Autor: | marek2011 [ 25 Wrz 2011 12:59 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
ja jeszcze dodam, że akurat w M&M z uwagi na politykę punktowania przelotów (chociaż ta się pogroszyła ostatnio pośrednio przez miany w koszyku taryf- to fakt) bardzo dużą ilośc różnych promocji, dodatkowych akcji, alternatywnych sposobów zbierania mil, program jest jeszcze stosunkowo najbardziej atrakcyjny dla przeciętnego pasazera latającego z Europy w swiat i po Europie. W programach np. BA czy AF/KLM tylko latanie na long haulach i to w Y premium albo C daje jakies realne punkty a reszta to najcześciej 25% odleglości (w M&M minimalna stawka to 50% przy najtańsyzch taryfach). |
Autor: | Pele [ 17 Sty 2012 01:11 ] |
Temat postu: | nowe M&M |
Planuje zalozyc konto M&M i zaczac zbierac mile. Planuje RTW z Air New Zealand i przy rezerwacji jest pytanie do jakiego programu naleze. Jest opcja Lufthansa M&M i Lot M&M. Czy jest jakas roznica ktory program wybiore i czy bede mogl wykorzystac mile z Lufthansa jesli wybiore Lot i odwrotnie? Zabukowalem niedawno lot LHR-WAW-LHR, czy te mile beda doliczone jak otworze konto? Ile mil(mniej wiecej) dostane za Rtw ? dzieki |
Autor: | kobra11 [ 17 Sty 2012 01:38 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
Jeśli to RTW, to jest to, które pokazałeś na screenie to raczej nie dostaniesz żadnych mil. Sprawdź jaką klasą jest dany lot i zobacz czy dostaniesz mile. |
Autor: | kosa [ 04 Mar 2012 00:45 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
Mam 5000 mil premiowych i 0 statusowych. Czy dobrze liczę że mam ogólnie 5000 i do niektórych ofert brakuje mi jeszcze raz tyle? Czy może do zakupów lotów liczą się tylko te statusowe? |
Autor: | marek2011 [ 04 Mar 2012 00:50 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
kosa napisał(a): Mam 5000 mil premiowych i 0 statusowych. Czy dobrze liczę że mam ogólnie 5000 i do niektórych ofert brakuje mi jeszcze raz tyle? Czy może do zakupów lotów liczą się tylko te statusowe? Do wymiany na bilety i inne nagrody licza się jedynie mil PREMIOWE. Statusowe są istotnee z punktu widzenia ewentualnego uzyskania lub przedłużenia statusu. Czyli masz teraz 5000 mil jako kapitał na przyszłą nagrodę. |
Autor: | kosa [ 04 Mar 2012 00:57 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
Co to znaczy kapitał na przyszłą nagrodę? Jak będę miał 10 000 premiowych to nie mogę za nie kupić biletu-nagrody? |
Autor: | marek2011 [ 04 Mar 2012 01:07 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
Mozesz nawet i za 5000 (+ podatki) w aktualnych promocjach milowych Lufthansy ale bilety nagrody tylko z wylotem z Niemiec. Za 10 tys. możesz juz trafic dobrą okazje w LOTcie ; normalnie flysmart w Europie 15 tys. plus podatki. Od ciebie zalezy na co wykorzystasz mile. |
Autor: | Pawel_T [ 04 Mar 2012 01:08 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
Maris83 napisał(a): Mila premiowa -> te wymieniasz na nagrody jak np. przelot z Berlina do Malagi Lufthansą w obie strony za 5000mil w promocji + podatki (lub 15tys mil) Mila statusowa -> te mile gromadzisz wyłącznie za loty, nie da się wymienić ich na nic, jak będzie ich wystarczająco dużo (35tys) to masz status FTL itd., ten pierwszy upoważnia już do wejścia do saloników business, odprawy przy stanowisku klasy business, zwiększonego limitu bagażu etc., po każdym roku kalendarzowym ulega skasowaniu Na moim przykładzie to pokażę: ![]() Po prawej statusowe (wyłącznie za lot), a tutaj za recenzję już ich nie ma: ![]() Tak więc te po prawej (statusowe) po roku gasną (kalendarzowym), za uzbieranie ich 35 tysięcy masz status na 2 lata. Premiowe gasną po 2 latach jak nie masz specjalnej karty kredytowej lub żadnego statusu począwszy od Frequent Traveller wzwyż. Mam nadzieję, że rozumiesz teraz? ![]() Gdybys jeszcze lepiej radzil sobie z wklejaniem screenow ![]() |
Autor: | kosa [ 04 Mar 2012 01:11 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
Tak - wielkie dzięki. Kurczę nie zbierałem jakoś super a tu już 5000 mil. Dość łatwo to idzie. |
Autor: | kosa [ 04 Mar 2012 01:27 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
Mi też się nie wyświetla ;] |
Autor: | flus [ 05 Mar 2012 09:50 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
Maris83, w jaki sposób udało Ci się kupić klasę biznes na lot krajowy? Czy to była jakaś dolotówka do klasy biznes w przelocie międzynarodowym? |
Autor: | marek2011 [ 05 Mar 2012 09:55 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
Taryf biznesowych na krajowkach nie ma w sprzedaży: są wystawiane na dolot albo w razie op-up'a (ale wtedy naliczenie mil wg bizz klasy rezerwacyjnej następuje w wyniku blędu systemu, ktory się zdarza;-). |
Autor: | koncentrator [ 27 Mar 2012 23:13 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
Ile trwa naliczanie mil po odbyciu lotu? Czy mogą być jakieś problemy z powodu przenosin na nową platformę? |
Autor: | marek2011 [ 27 Mar 2012 23:16 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
Mogą i są problemy. Trzeba poczekać do końca tygodnia; powinnien zacząc działać formularz online do naliczania mil. |
Autor: | koncentrator [ 27 Mar 2012 23:19 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
Ok, ja tam się nie denerwuję. Tylko pytam, ponieważ minęły już ponad 2 tygodnie od odbycia lotu, więc trzeba zacząć się interesować. |
Strona 2 z 460 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |