Autor: | bartek. [ 08 Paź 2012 13:13 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
I bardzo dobrze. Człowiek później czyta recenzje bo chce skorzystać z hotelu, a tam wszystko wyssane z palca. |
Autor: | bartek. [ 09 Paź 2012 14:47 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
Ile standardowo czekaliście na kartę FTL od momentu osiągnięcia pułapu? Prawdodpodobnie osiągnę pułap 21 grudnia, a mam 8 stycznia przesiadkę we FRA przed lotem do SIN (a 20 dni później kolejną we FRA na powrocie) i nie ukrywam bardzo mi zależy, aby mieć dostęp do saloników wtedy. Nie powinno być problemów? A może wpuszczają do salonikół po sprawdzeniu statusu na stronie jeżeli ficzynie nie będę miał plastiku w rękach? |
Autor: | mucha [ 09 Paź 2012 14:50 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
bartek. napisał(a): A może wpuszczają do salonikół po sprawdzeniu statusu na stronie jeżeli ficzynie nie będę miał plastiku w rękach? We FRA wystarczy mieć na karcie pokładowej napis FTL i wpuszczą. Jak już osiągniesz status to podmień sobie w rezerwacji nr na ten nowy i to wystarczy. W SIN i tak nie wejdziesz do saloniku wg nowych zasad. |
Autor: | bartek. [ 09 Paź 2012 15:00 ] |
Temat postu: | Miles & More: pytania |
W SIN i tak nie mialbym na to czasu. Z FRA doskonale bo tam mam 2x po 6h czekania! W takim razie jeszcze 3 loty i bedzie co trzeba ![]() Szkoda tylko tych nowych zasad ehhh |
Autor: | michalpolo [ 10 Paź 2012 18:45 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
być może banalne pytanie ale nie mogę znaleźć odpowiedzi u wujka google. Czy można przelać mile z karty użytkownika X do użytkownika Y? |
Autor: | Tadex71 [ 10 Paź 2012 18:51 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
Nie. Tą odpowiedź znajdziesz pewnie z 20 razy tu na forum, m.in. w tym wątku ![]() |
Autor: | tomasz.tomczuk [ 19 Paź 2012 18:28 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
zycie. lepiej ostrzez nieswiadomych niz potem wysluchiwac jaki to m&m nie jest |
Autor: | Pele [ 16 Lis 2012 00:00 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
jestem kompletnie zielony w zbieraniu mil i bylbym wdzieczny za jakies sugestie. w ciagu najblizszych 6 miesiecy mam zabukowane 6 lotow z Air New Zealand i 7 z Alitalia, wiekszosc long haul. Chce zrobic jak najlepszy uzytek z mil w zwiazku z czym kilka pytan: czy moge transferowac mile z ANZ do M&M? nie bede pewnie latal ANZ predko czy moge zbierac mile w programie delta zamiast mile miglia? jakies inne pomysly? mieszkam w uk |
Autor: | rob_sad [ 16 Lis 2012 00:13 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
Pele napisał(a): jestem kompletnie zielony w zbieraniu mil i bylbym wdzieczny za jakies sugestie. w ciagu najblizszych 6 miesiecy mam zabukowane 6 lotow z Air New Zealand i 7 z Alitalia, wiekszosc long haul. Chce zrobic jak najlepszy uzytek z mil w zwiazku z czym kilka pytan: czy moge transferowac mile z ANZ do M&M? nie bede pewnie latal ANZ predko Nie można transferować mil. Jeśli chcesz mile w programie airNZ to zbierasz w programie airNZ, jeśli w programie M&M to w programie M&M. M&M to tylko jeden z programów. Zwykle program należący do linii należącej do sojuszu pozwala na zbieranie mil na lotach wszystkich innych linii z tego samego sojuszu. Analogicznie mile z danego programu można wykorzystywać na loty jakiejkolwiek linii tego samego sojuszu. Programy różnią się między sobą i sam musisz uznać co bardziej Ci się opłaca. M&M ma te plusy, że jest to program naszych lokalnych linii, czyli LH dla regionów i LO dla WAW. Minusem M&M są gigantyczne dopłaty do biletów nagród. Jeśli ludzie dużo latają na dalekich trasach zwykle zbierają mile w programie United. Za wiele linii dostają tam sporo punktów, a dodatkowo dopłaty do biletów nagród są w programie United niewielkie. Minusem programu United są małe mile za krótkie loty lokalne. Nie znam detali programu airNZ. Pele napisał(a): czy moge zbierac mile w programie delta zamiast mile miglia? tak, bo to ten sam sojusz Pele napisał(a): jakies inne pomysly? mieszkam w uk Czyli główny atut M&M odpada. Przeanalizuj sobie inne programy (ściśle pod kątem taryf lotów które będziesz odbywał). Najlepiej poczytaj fora typu flyertalk. |
Autor: | Pele [ 16 Lis 2012 00:30 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
dzieki za szybka odpowiedz. Rzeczywiscie musze poczytac flyertalk ale na pierwszy rzut oka program United bedzie najlepszy dla mnie i Delty zamiast Mile Miglia. Juz zarejestrowalem sie w ANZ i Mile, co zrobic zeby te mile byly uznane w United/Delta? zarejestrowac sie w ich programach i zglosic loty? |
Autor: | rob_sad [ 16 Lis 2012 10:21 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
Zapisać możesz się równolegle do każdego programu ![]() By mile za lot zostały dopisane do konkretnego programu dopisz (lub zamień jeśli masz dopisany inny) swój numer karty lojalnościowej danego programu do rezerwacji. Zmiany dokonasz najprościej w systemie rezerwacyjnym linii u której kupowałeś bilety, chyba na stronie LOTu da się ciągle modyfikować w ten sposób każdą rezerwację. Ostatecznie możesz pokazać kartę konkretnego programu przy odprawie z prośbą o dopisanie jej do całej rezerwacji. Po odbyciu lotu nie da się już zmienić "kierunku" w którym zostaną przesłane mile (chyba, że nie dopisałeś żadnego programu, wtedy da się wstecz, ale trzeba uważać jaki program jakie ma warunki wstecznego naliczania mil). |
Autor: | machy [ 16 Lis 2012 13:26 ] |
Temat postu: | Citi Bank premiuje polecanie |
1500 mil za polecenie komus karty Citi Banku. https://www.online.citibank.pl/formular ... D=10003911 |
Autor: | smirek [ 27 Lis 2012 14:17 ] |
Temat postu: | Na których liniach Star Alliance sa najnizsze podatki/opłaty |
Czy ktoś wykorzystywał mile M&M na zakup biletów za mile na liniach należących do Star Alliance, ale nie bedacych partnerami M&M (np. Turkish, Ethiopian, EgyptAir itp)? Czy poziom opłat podatków jest u nich równie wysoki jak w lotach-nagrodach Lufthansy? |
Autor: | rob_sad [ 27 Lis 2012 15:51 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
Sprawdź sobie. Opłaty są takie jak dla taryfy pełnopłatnej przy zwykłym bilecie. Wklep cała trasę w expedii lub jakiejkolwiek wyszukiwarce w opcju multicity i jeśli będzie to nietypowa trasa z różnymi przewodźnikami najprawdopodobniej dostaniesz taryfę pełnopłatną. Suma opłat zależy nie tylko od przewoźnika, ale także od trasy, a nawet od kierunku lotu na tej trasie. Różnica w opłatach przy locie z A do B, może być w stosunku do lotu B do A z tym samym przewoźnikiem nawet DZIESIĘCIOKROTNA. Cieżko więc o jakiekolwiek jasne zasady, tym bardziej, że wszystko czasem dynamicznie się zmienia. Tanie są loty lokalne w US i podobno z US na południe. LOT ma tanie opłaty (chyba ciągle niższe YQ dla biletów nagród, ale już niewiele). Poza tym generalnie wiekszych różnic pomiędzy przewoźnikami nie ma: airNZ miał opinie niższych opłat, ale to też zależy od trasy (czasem 10usd, czasem 200usd), Swiss bywa droższy niż LH, 2 lata temu dzięki zamianie 2 segmentów z LH na SAS opłaty wyszły mi niższe o 100zł. Jakiś czas temu widziałem, ze TAM ma niskie opłaty. Bardzo często linie na danej trasie, jeśli jest tam konkurencja, szczególnie na dalekich lotach mają sumy opłat podobne (czyli po za LO wysokie, nawet gdy dana linia na innych trasach ma niskie). Większe różnice są na krótkich odcinkach i tam można czasem zaoszczędzić. I tak o trasie decyduje częściej dostępność, niż suma opłat ![]() Za mile kupowałem bilet z odcinkami: LO, LH, LX, SK, NH, NZ, SQ i ET . Większych różnic w cenach nie zauważyłem. |
Autor: | bartek. [ 30 Lis 2012 14:31 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
Czy 25% mil FTLowych jest naliczane zarówno dla statusowych i premiowych czy tylko do jednych z nich? Oraz czy są wliczone w podstawe milową czy też doliczane później jako niezależne punkty promocyjne? |
Autor: | kemot [ 30 Lis 2012 14:56 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
Dodawane jest do jednych i drugich, naliczane są jednocześnie z milami premiowymi i statusowymi, ale są oddzielnie wyszczególnione. |
Autor: | kelso00 [ 03 Gru 2012 22:05 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
Na stronce miles and more podaja, ze upgrade do wyzszej klasy "kosztuje" 10K mil za <one way flight > Oczywiscie rozumiem, ze to 20K za RT. Co w sytuacji lotu z przesiadka, np 4 segmenty - dwa tam i dwa porwot. 20 czy 40K mil? |
Autor: | mikepapa [ 03 Gru 2012 23:15 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
@kelso00 kelso00 napisał(a): Na stronce miles and more podaja, ze upgrade do wyzszej klasy "kosztuje" 10K mil za <one way flight > Oczywiscie rozumiem, ze to 20K za RT. Co w sytuacji lotu z przesiadka, np 4 segmenty - dwa tam i dwa porwot. 20 czy 40K mil? 10 tys. za segment, więc 40 tys. Cytuj: Miles shown are valid for one flight segment (one flight coupon), mileage amounts for multiple flight segments must be added 10 tys. mil to jednak cena za loty w obszarze jednego regionu, co raczej nie jest zbyt opłacalne. Zwłaszcza w Europie, gdzie klasa biznes to tylko nazwa i praktycznie żadnych większych "bajerów". @Mateusz Mateusz napisał(a): Czy mile po roku przepadają/są ważne do końca roku? Jak z ich ważnością? Mile statusowe są rozliczane zgodnie z rokiem kalendarzowym i ulegają skasowaniu 1 stycznia. Co roku zaczynasz budować status od nowa. Jak już zdobędziesz status to masz dwa lata na jego przedłużenie bądź podwyższenie. W jednym w tych rocznych okresów musisz wylatać odpowiednią ilość mil. W okresie obowiązywania statusu mile nie przechodzą z jednego roku na kolejny. W przypadku mil premiowych jest inaczej. Wygasanie mil jest uzależnione od statusu w programie M&M. Standardowo mile te wygasają po 36 miesiącach, ale nie dotyczy to członków programu o statusach FTL, SEN i HON. Ich mile nie są zagrożone wygasaniem tak długo jak długo zachowują oni status w programie. Dla osób bez statusu istnieją inne sposoby utrzymania stanu konta mil premiowych - np. płatności kartą kredytową Miles & More (Citibank, mBank, Multibank). |
Autor: | krasnal [ 04 Gru 2012 15:38 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
Czy ktoś się orientuje - jeśli wypożyczam samochód muszę być głównym kierowcą żeby dostać mile, czy mogę też być dodatkowym? Nie pamiętam już, kiedy kolejne mile spływały na moje konto. Czy jest możliwość podejrzenia, ile mil ew. stracę z 1. stycznia? |
Autor: | bartek. [ 05 Gru 2012 17:26 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: pytania |
Do SEN trzeba mieć 100k mil, a można zdobyć status na podstawie ilości segmentów? Nigdzie nie mogę znaleźć informacji o tym. |
Strona 9 z 460 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |