Wikipost
Przewóz roweru samolotem (///mod: aktualne na dzień 27.01 wikipost by @superfemka dzieki!)

Coraz więcej nas chce latać z rowerami. Wiemy z doświadczenia jak mozolne i czasochłonne jest poszukiwanie informacji na ten temat. Tym bardziej że czasem na stronie jedno a w praktyce drugie. Jako kobiety podróżujące z rowerami, często musimy upewniać się jaki przewoźnik, na jakich warunkach i w jakiej cenie przewiezie nasz ukochany rower i czy bardzo uszczupli to naszą kieszeń. Poniżej ściągawka dla Was, wybranych linii lotniczych zawierającą zasady przewozu rowerów samolotem oraz ceny.

Dla nas zawsze najważniejsze, aby móc rower zabrać w cenie bagażu rejestrowanego. Wtedy pakujemy się tylko w podręczny a reszta gratów ląduje w pudle razem z rowerem. Niewiele linii pozwala na takie manewry ale warto wiedzieć że jest możliwe

Ryanair

Rower kupujemy oddzielnie jako bagaż sportowy za dodatkową opłatą.
Maksymalna waga do 30 kg.
Brak informacji odnośnie sposobu przewozu roweru. Najlepiej jednak wsadzić sprzęt do pudła, odkręcić pedały i spuścić powietrze z kół.
Opłaty : 285 zł zakup przez stronę internetową , 332 zł – na lotnisku.
Podana cena obowiązuje za lot w jedną stronę! Linie podwyższyły ceny przewozu roweru jakiś czas temu i obowiązujące obecnie stawki są bardzo wysokie.

Easyjet

Rower kupujemy oddzielnie jako bagaż sportowy za dodatkową opłatą.
Maksymalna waga sprzętu do 32 kg.
Opłaty : 200zł kupując przez stronę internetową, na lotnisku 250 zł.
Pakowanie roweru : przewoźnik zaleca pudło lub torbę. Ponadto kierownica musi być wyrównana do ramy, pedały zdjęte. Nie można przewozić innych dodatkowych rzeczy w pudle/torbie z rowerem (np. ubrań).

Lufthansa

U tego przewoźnika sytuacja jest trochę skomplikowana.
W zależności od wybranej taryfy, rower zabierzemy w ramach bagażu rejestrowanego lub będziemy musieli zakupić go extra.
Lufthansa ma on bowiem 3 rodzaje taryf.
Ekonomiczna LIGHT – zwykle są to europejskie trasy, cena biletu nie zawiera bagażu, trzeba go osobno dokupić za 65 zł, jednak nie można go wymienić na sprzęt sportowy w tej taryfie, trzeba wykupić dodatkowo bagaż na sprzęt sportowy który kosztuje 50 euro w jedną stronę. Waga roweru nie więcej niż 23 kg. Nie obowiązują inne limity.

Ekonomiczna Classic, Flex, – wybierając te taryfy, które zawierają w cenie biletu bagaż, mamy możliowość zamiany walizki na sprzęt sportowy – np. na rower. Waga rowerowu nie może przekraczać 23kg. Nie obowiązują inne limity.

Emirates

Te linie dają dość duży zapas wagowy i dopuszczają przewóz roweru zamiast przysłowiowej walizki.
Tak więc podróżując Emirates, zabierzemy rower jako bagaż rejestrowy.
Dopuszczalna waga od 20-50 kg w zależności od taryfy, zwykle kuopujemy Saver lub Flex gdzie dostajemy 30 kg. Limit wwymiarów 300 cm suma trzech boków pudła. To standardowe pudło rowerowe.

British Airways

Możemy zabrać ze sobą rower bezpłatnie pod warunkiem że jest ona spakowany w torbę rowerową.
Proponujemy zapakować w pudło i następnie w rowerową torbę firmy ZATOR lub ruską torbę w kratę którą można kupić na allegro. Pudło kartonowe daje gwarancję że nic się z rowerem nie wydarzy, Dobrze je chroni. oczywiście można zakupić twardą, sztywną i drogą profesjonalna torbę na rower ale co potem z nią zrobić?
Maksymalna waga : do 23kg.
Wymiary do 190cm suma boków, należy zdjąć pedały, ustawić kierownicę bokiem oraz spuścić powietrze z opon. Musi być zapakowany, tak aby było wiadomo, że jest to rower – należy nalepić kartę w języku angielskim na pudło albo w inny jednoznaczny sposób zaznaczyć zawartość.

Air France

Rower musimy dokupić jako osobny bagaż.
Maksymalna waga : do 23 kg wliczając opakowanie.
Opłaty : 55€ (loty wewnątrz Europy – głównie Europa centralna i północna; między Europą, a Izraelem; między Europą, a Północną Afryką – Algeria, Maroko, Tunezja)
lub 55 USD przy lotach odlatujących z kraju poza Europą.
Przygotowanie roweru : usunąć pedały, usunąć przednie koło i przymocować je do ramy, przestawić kierownicę równolegle z ramą, umieścić rower w ochronnym pojemniku.
W większości punktów odpraw Air France można zakupić ochronny pojemnik o wymiarach 175 x 21,5 x 86cm.

Turkish Airlines

Kupujemy rower jako odzielny bagaż.
Opłaty : Na trasie Europa – Turcja (Ercan) – 30 euro w jedną stronę.

KLM

Rower nie może być nadany jako bagaż rejestrowy.
Kiedyś była promocja w KLM, zabierali wszystkie rowery gratis, warto zapisać się do newslettera.
Można zabrać ze sobą rower odpowiednim opakowaniu lub pudle rowerowym.
Opłaty : W celu sprawdzenia jaka kwota zostanie pobrana za przewóz roweru, należy skorzystać ze specjalnego kalkulatora na stronie przewoźnika.
Pakowanie roweru : Kierownica powinna być ustawiona wzdłuż ramy, pedały i inne wystające elementy muszą zostać zdemontowane, a ciśnienie w oponach zmniejszone.
Specjalne pudła rowerowe KLM dostępne są na lotnisku Amsterdam Schiphol w cenie 20 EUR za sztukę (176,5×23,0x101,5 cm). Pudło rowerowe KLM waży 4,5 kg.

Wizzair

Rower nie może być nadany jako bagaż rejestrowy.
Pakowanie roweru : w pokrowiec podróżny (koła i pedały muszą być zdjęte, a kierownica ustawiona równolegle do ramy bądź opakowana w karton; z opon musi być spuszczone powietrze.
Opłaty : 130 zł przez www, cena w jedną stronę.
Waga do 32 kg.

Qatar Airways

Rower może być nadany jako bagaż rejestrowy.
Qatar Airways akceptuje sprzęt sportowy jako bagaż nadany wliczający się w bezpłatny limit bagażowy.

Klasa ekonomiczna Do 30kg
Klasa biznes Do 40kg
Klasa pierwsza Do 50kg

Pakowanie roweru : odpowiednio i solidnie zapakowany w specjalne kartonowe opakowanie. Powietrze powinno zostać spuszczone z opon, pedały odkręcone tak samo jak kierownica oraz przymocowane do reszty roweru, aby zajmowały jak najmniej miejsca. Wymiary całkowite 3 boków 300cm!

Norwegian

Rower nie może być nadany jako bagaż rejestrowy.
Waga maksymalna : do 25kg
Opłaty :
Wszystkie loty (z wyjątkiem długodystansowych) : 42 – 48 EUR (online) lub 54 – 66 EUR (na lotnisku)
Międzynarodowe loty na długich dystansach : 60 EUR (online) lub 66 EUR (na lotnisku)
Ceny obowiązują za 1 sztukę bagażu, w jedną stronę.
Maksymalna waga : do 32 kg.
Maksymalne wymiary sprzętu wynoszą 250 x 79 x 112 cm (dł. x wys. x szer.). Suma 3 boków nie może przekraczać 300 cm.
Pakowanie roweru : Przewoźnik zaleca korzystanie ze sztywnych kufrów przeznaczonych specjalnie do transportowania rowerów. Jeśli rower będzie niespakowany w sztywny kufer należy obrócić kierownicę wzdłuż ramy, zdemontować pedały, spuścić powietrze z kół oraz zdemontować lub zakryć inne dodatkowe elementy. W przypadku wylotów z lotniska Los Angeles (LAX) i z Bangkoku (BKK) wprowadzono obowiązek pakowania rowerów wyłącznie w sztywne kufry lub skrzynie.

SAS

Rower może być nadany jako bagaż rejestrowy.
SAS LightGo Nie można zabrać bagażu rejestowego.
SAS GO 1X23kg
SAS Plus 2x23kg
SAS Business do/z US/Azja 2x32kg

Pakowanie roweru : Ustawić kierownicę równolegle z ramą, usunąć pedały oraz zredukować ciśnienie w oponach, lub całkowicie je spuść. Zaleca się zakrycie łańcucha.

LOT

Rower może być nadany jako bagaż rejestrowy, pod warunkiem że nie waży więcej niż 23 kg i złożysz go do rozmiaru 158 cm co jest możliwe tylko przy składaku.
W innym przypadku musisz wykupić dodatkowo sprzęt sportowy.

Rejsy krajowe(PLN/EUR/USD/CAD)
50/12/15/15
Rejsy międzynarodowe (PLN/EUR/USD/CAD)
200/50/60/60
Rejsy międzykontynentalne (PLN/EUR/USD/CAD)
400/100/140/140

Singapore Airlines

Rower może być nadany jako bagaż rejestrowy

Economy Class Do 30kg
Premium Econmy Class Do 35kg
Business Class Do 40kg
Suites and First Class Do 50kg

Aeroflot

Rower może być nadany jako bagaż rejestrowy. Spakuj rower do rozmiarów max 250 cm. Do pudła można wsadzić inne rzeczy.

Business Class 2×32 kg
Comfort Class 2×23 kg
Economy Class – Premium 2×23 kg
Economy Class 1×23 kg

Air Baltic

Rower nie może być nadany jako bagaż rejestrowy.
Maksymalna waga : do 20kg. Jeśli waży więcej, pasażer musi dopłacić 50 EUR. Dodatkowa opłata ze względu na zbyt ciężki bagaż jest obowiązująca dla każdego cięższego bagażu – nie przelicza się go na kilogramy.
Opłaty :
dla posiadaczy biletów Basic i Premium wynosi w jedną stronę :
34.99 EUR jeśli lot był zarezerwowany przez stronę airbaltic.com;
40 EUR jeśli przez inne strony.
39.99 EUR dokupowane online.
60 EUR na lotnisku.

Pakowanie roweru : Należy usunąć pedały, obrócić kierownicę oraz spuścić powietrze z opon.

United Airlines

Rower może być nadany jako bagaż rejestrowy.
United Economy Do 23kg
United Business® United First® United PolarisSM first class United Polaris business class Do 32kg

Pakowanie roweru : Kierownica złożona, pedały usunięte lub zabezpieczone pianką lub innym podobnym materiałem. Rower powinien być transportowany w szczelnym pudle.

Pamiętajcie o jednym, jeśli loty sa łączone z innymi liniami, to warto dowiedzieć się o zasady w nich panujące. Zwykle bezpieczną opcją jest rozpoczynające się loty przez przewoźnika który wam pasuje, zasady kolejnego zwykle wtedy nie jest brane pod uwagę. Wtedy obowiązują zasady linii które zaczynają podróż.

My dla pewności staramy się wybierać przewoźnika który realizuje całą podróż w 100% i taką opcję Wam polecamy. Powodzenia!

Ryanair

Rower kupujemy oddzielnie jako bagaż sportowy za dodatkową opłatą.
Maksymalna waga do 30 kg.
Brak informacji odnośnie sposobu przewozu roweru. Najlepiej jednak wsadzić sprzęt do pudła, odkręcić pedały i spuścić powietrze z kół.
Opłaty : 285 zł zakup przez stronę internetową , 332 zł – na lotnisku.
Podana cena obowiązuje za lot w jedną stronę! Linie podwyższyły ceny przewozu roweru jakiś czas temu i obowiązujące obecnie stawki są bardzo wysokie.

Easyjet

Rower kupujemy oddzielnie jako bagaż sportowy za dodatkową opłatą.
Maksymalna waga sprzętu do 32 kg.
Opłaty : 200zł kupując przez stronę internetową, na lotnisku 250 zł.
Pakowanie roweru : przewoźnik zaleca pudło lub torbę. Ponadto kierownica musi być wyrównana do ramy, pedały zdjęte. Nie można przewozić innych dodatkowych rzeczy w pudle/torbie z rowerem (np. ubrań).

Lufthansa

U tego przewoźnika sytuacja jest trochę skomplikowana.
W zależności od wybranej taryfy, rower zabierzemy w ramach bagażu rejestrowanego lub będziemy musieli zakupić go extra.
Lufthansa ma on bowiem 3 rodzaje taryf.
Ekonomiczna LIGHT – zwykle są to europejskie trasy, cena biletu nie zawiera bagażu, trzeba go osobno dokupić za 65 zł, jednak nie można go wymienić na sprzęt sportowy w tej taryfie, trzeba wykupić dodatkowo bagaż na sprzęt sportowy który kosztuje 50 euro w jedną stronę. Waga roweru nie więcej niż 23 kg. Nie obowiązują inne limity.

Ekonomiczna Classic, Flex, – wybierając te taryfy, które zawierają w cenie biletu bagaż, mamy możliowość zamiany walizki na sprzęt sportowy – np. na rower. Waga rowerowu nie może przekraczać 23kg. Nie obowiązują inne limity.

Emirates

Te linie dają dość duży zapas wagowy i dopuszczają przewóz roweru zamiast przysłowiowej walizki.
Tak więc podróżując Emirates, zabierzemy rower jako bagaż rejestrowy.
Dopuszczalna waga od 20-50 kg w zależności od taryfy, zwykle kuopujemy Saver lub Flex gdzie dostajemy 30 kg. Limit wwymiarów 300 cm suma trzech boków pudła. To standardowe pudło rowerowe.

British Airways

Możemy zabrać ze sobą rower bezpłatnie pod warunkiem że jest ona spakowany w torbę rowerową.
Proponujemy zapakować w pudło i następnie w rowerową torbę firmy ZATOR lub ruską torbę w kratę którą można kupić na allegro. Pudło kartonowe daje gwarancję że nic się z rowerem nie wydarzy, Dobrze je chroni. oczywiście można zakupić twardą, sztywną i drogą profesjonalna torbę na rower ale co potem z nią zrobić?
Maksymalna waga : do 23kg.
Wymiary do 190cm suma boków, należy zdjąć pedały, ustawić kierownicę bokiem oraz spuścić powietrze z opon. Musi być zapakowany, tak aby było wiadomo, że jest to rower – należy nalepić kartę w języku angielskim na pudło albo w inny jednoznaczny sposób zaznaczyć zawartość.

Air France

Rower musimy dokupić jako osobny bagaż.
Maksymalna waga : do 23 kg wliczając opakowanie.
Opłaty : 55€ (loty wewnątrz Europy – głównie Europa centralna i północna; między Europą, a Izraelem; między Europą, a Północną Afryką – Algeria, Maroko, Tunezja)
lub 55 USD przy lotach odlatujących z kraju poza Europą.
Przygotowanie roweru : usunąć pedały, usunąć przednie koło i przymocować je do ramy, przestawić kierownicę równolegle z ramą, umieścić rower w ochronnym pojemniku.
W większości punktów odpraw Air France można zakupić ochronny pojemnik o wymiarach 175 x 21,5 x 86cm.

Turkish Airlines

Kupujemy rower jako odzielny bagaż.
Opłaty : Na trasie Europa – Turcja (Ercan) – 30 euro w jedną stronę.

KLM

Rower nie może być nadany jako bagaż rejestrowy.
Kiedyś była promocja w KLM, zabierali wszystkie rowery gratis, warto zapisać się do newslettera.
Można zabrać ze sobą rower odpowiednim opakowaniu lub pudle rowerowym.
Opłaty : W celu sprawdzenia jaka kwota zostanie pobrana za przewóz roweru, należy skorzystać ze specjalnego kalkulatora na stronie przewoźnika.
Pakowanie roweru : Kierownica powinna być ustawiona wzdłuż ramy, pedały i inne wystające elementy muszą zostać zdemontowane, a ciśnienie w oponach zmniejszone.
Specjalne pudła rowerowe KLM dostępne są na lotnisku Amsterdam Schiphol w cenie 20 EUR za sztukę (176,5×23,0x101,5 cm). Pudło rowerowe KLM waży 4,5 kg.

Wizzair

Rower nie może być nadany jako bagaż rejestrowy.
Pakowanie roweru : w pokrowiec podróżny (koła i pedały muszą być zdjęte, a kierownica ustawiona równolegle do ramy bądź opakowana w karton; z opon musi być spuszczone powietrze.
Opłaty : 130 zł przez www, cena w jedną stronę.
Waga do 32 kg.

Qatar Airways

Rower może być nadany jako bagaż rejestrowy.
Qatar Airways akceptuje sprzęt sportowy jako bagaż nadany wliczający się w bezpłatny limit bagażowy.

Klasa ekonomiczna Do 30kg
Klasa biznes Do 40kg
Klasa pierwsza Do 50kg

Pakowanie roweru : odpowiednio i solidnie zapakowany w specjalne kartonowe opakowanie. Powietrze powinno zostać spuszczone z opon, pedały odkręcone tak samo jak kierownica oraz przymocowane do reszty roweru, aby zajmowały jak najmniej miejsca. Wymiary całkowite 3 boków 300cm!

Norwegian

Rower nie może być nadany jako bagaż rejestrowy.
Waga maksymalna : do 25kg
Opłaty :
Wszystkie loty (z wyjątkiem długodystansowych) : 42 – 48 EUR (online) lub 54 – 66 EUR (na lotnisku)
Międzynarodowe loty na długich dystansach : 60 EUR (online) lub 66 EUR (na lotnisku)
Ceny obowiązują za 1 sztukę bagażu, w jedną stronę.
Maksymalna waga : do 32 kg.
Maksymalne wymiary sprzętu wynoszą 250 x 79 x 112 cm (dł. x wys. x szer.). Suma 3 boków nie może przekraczać 300 cm.
Pakowanie roweru : Przewoźnik zaleca korzystanie ze sztywnych kufrów przeznaczonych specjalnie do transportowania rowerów. Jeśli rower będzie niespakowany w sztywny kufer należy obrócić kierownicę wzdłuż ramy, zdemontować pedały, spuścić powietrze z kół oraz zdemontować lub zakryć inne dodatkowe elementy. W przypadku wylotów z lotniska Los Angeles (LAX) i z Bangkoku (BKK) wprowadzono obowiązek pakowania rowerów wyłącznie w sztywne kufry lub skrzynie.

SAS

Rower może być nadany jako bagaż rejestrowy.
SAS LightGo Nie można zabrać bagażu rejestowego.
SAS GO 1X23kg
SAS Plus 2x23kg
SAS Business do/z US/Azja 2x32kg

Pakowanie roweru : Ustawić kierownicę równolegle z ramą, usunąć pedały oraz zredukować ciśnienie w oponach, lub całkowicie je spuść. Zaleca się zakrycie łańcucha.

LOT

Rower może być nadany jako bagaż rejestrowy, pod warunkiem że nie waży więcej niż 23 kg i złożysz go do rozmiaru 158 cm co jest możliwe tylko przy składaku.
W innym przypadku musisz wykupić dodatkowo sprzęt sportowy.

Rejsy krajowe(PLN/EUR/USD/CAD)
50/12/15/15
Rejsy międzynarodowe (PLN/EUR/USD/CAD)
200/50/60/60
Rejsy międzykontynentalne (PLN/EUR/USD/CAD)
400/100/140/140

Singapore Airlines

Rower może być nadany jako bagaż rejestrowy

Economy Class Do 30kg
Premium Econmy Class Do 35kg
Business Class Do 40kg
Suites and First Class Do 50kg

Aeroflot

Rower może być nadany jako bagaż rejestrowy. Spakuj rower do rozmiarów max 250 cm. Do pudła można wsadzić inne rzeczy.

Business Class 2×32 kg
Comfort Class 2×23 kg
Economy Class – Premium 2×23 kg
Economy Class 1×23 kg

Air Baltic

Rower nie może być nadany jako bagaż rejestrowy.
Maksymalna waga : do 20kg. Jeśli waży więcej, pasażer musi dopłacić 50 EUR. Dodatkowa opłata ze względu na zbyt ciężki bagaż jest obowiązująca dla każdego cięższego bagażu – nie przelicza się go na kilogramy.
Opłaty :
dla posiadaczy biletów Basic i Premium wynosi w jedną stronę :
34.99 EUR jeśli lot był zarezerwowany przez stronę airbaltic.com;
40 EUR jeśli przez inne strony.
39.99 EUR dokupowane online.
60 EUR na lotnisku.

Pakowanie roweru : Należy usunąć pedały, obrócić kierownicę oraz spuścić powietrze z opon.

United Airlines

Rower może być nadany jako bagaż rejestrowy.
United Economy Do 23kg
United Business® United First® United PolarisSM first class United Polaris business class Do 32kg

Pakowanie roweru : Kierownica złożona, pedały usunięte lub zabezpieczone pianką lub innym podobnym materiałem. Rower powinien być transportowany w szczelnym pudle.

Pamiętajcie o jednym, jeśli loty sa łączone z innymi liniami, to warto dowiedzieć się o zasady w nich panujące. Zwykle bezpieczną opcją jest rozpoczynające się loty przez przewoźnika który wam pasuje, zasady kolejnego zwykle wtedy nie jest brane pod uwagę. Wtedy obowiązują zasady linii które zaczynają podróż.

My dla pewności staramy się wybierać przewoźnika który realizuje całą podróż w 100% i taką opcję Wam polecamy. Powodzenia!


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 78 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 05 Paź 2012 18:09 

Rejestracja: 02 Lip 2012
Posty: 781
Punkty statusowe: 65
złoty
maksiu napisał(a):
jaka jest obecnie cena przewozu roweru w Ryanair i Wizzair? czy sa jakies sposoby ominiecia tej oplaty, np rozmontowanie roweru na czesci?

w ryanairze jest 200zl(50euro/funtów) za rower(do 30kg)
rower to rower. chyba, ze go zapakujesz do normalnego rejestrowanego
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#22 PostWysłany: 05 Paź 2012 19:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2011
Posty: 1620
Loty: 109
Kilometry: 141 606
Punkty statusowe: 40
srebrny
jak rozmontujesz ramę na części... to życzę powodzenia :) zmierz ten wymiar i potem zobacz dozwolone wymiary rejestrowanego

ja, mój do przewozu rozmontowałam jak się dało i ledwo udało mi się wcisnąć do wcześniej wspomnianego kartonu na rowery, więc tu chyba nie ma co kombinować :)

w Wizz kosztuje 135 zł i uważam, że jest to rozsądna cena
_________________
Image Image Image
69% ludzi znajdzie coś dwuznacznego w każdym zdaniu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#23 PostWysłany: 26 Gru 2012 17:38 

Rejestracja: 07 Mar 2012
Posty: 16
Punkty statusowe: 0
Witam.

Mam pewne doświadczenie w przewożeniu rowerów tanimi liniami, właściwie Ryanair'em.

Otóż, wygląda to w ten sposób, że rower z lotniska wylotu pakujemy w karton, który
otrzymamy niemal w każdym sklepie z rowerami. W Ryananie mamy do dyspozycji aż
30 kg i ja rozwiązałem to w ten sposób, że większość rzeczy dopakowałem do kartonu,
który później mocno okleiłem taśmą. Dzięki temu udało mi się zaoszczędzić parę zł na
dodatkowy bagaż nadawany. W tym momencie podróżowałem TYLKO z bagażem podręcznym
i kartonem z rowerem.
Z bagażem następnie udajemy się do odprawy, gdzie jest on ważony (lub nie ;) ), dostajemy
naklejkę i udajemy się do luku bagażu ponad wymiarowego.

Miałem natomiast pewien problem z lotem powrotnym, gdyż zazwyczaj nie mamy już do dyspozycji
kartonu. Rozwiązałem to w ten sposób, że wcześniej do kartonu spakowałem folię do owijania
palet. Folię tę niestety woziłem ze sobą przez cały czas podróży rowerowej, co inni mogą uznać za drobny
mankament, jednak moja podróż trwała 16 dni i dało się to znieść. Wolałem jednak mieć ją ze sobą niż
później szukać podobnej w nieznanej okolicy lub organizować karton i później jego transport na lotnisko.
Następnie rozkręcam rower i do niego mocuję koło ( tylne może zostać w ramie ), namiot i inne
podobne rzeczy. Wszystko szczelnie owijam folią i Voila ! Gotowe.
Na tym etapie może okazać się, że będziemy mieć nieco więcej bagażu i nie damy rady
wszystkiego wpakować w rower. Warto przemyśleć to przed odlotem i ew. kupić dodatkowy bagaż
na ten odcinek lotu.

Jak na razie system ten sprawdza się dobrze. Wiem, że niektórzy wysyłają sobie kartony
na Poste Restante do miejsca odlotu, ale wiąże się to z dodatkowymi, raczej wysokimi kosztami.

Pozdrawiam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#24 PostWysłany: 29 Gru 2012 01:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2012
Posty: 109
Punkty statusowe: 4
Witam,

to ja dorzucę kilka swoich uwag do przelotu z rowerem, bo też pewne doświadczenie mam.
Kartonów nie praktykuję z prostej przyczyny. Po prostu do lotnisk dojeżdżam rowerem, więc trudny byłby transport takiego kartonu.
Używam zamykanego, dość mocnego pokrowca na rower, który wożę ze sobą - jest to oczywiście pewna niedogodność. Przed odlotem wykręcam oba koła, pedały nakręcam do środka, kierownica wzdłuż, rogi na dół, sztyca też, powietrze spuszczam z dętek. W przypadku hamulców hydraulicznych bardzo ważnym jest włożenie blokad między okładziny po zdemontowaniu kół. Do zabezpieczenia najważniejszych elementów (manetki, klamki, napęd) używam folii bąbelkowej do dostania za grosze w każdym markecie budowlanym. Do pokrowca dodatkowo wkładam (w miarę limitu wagowego, bagaże i narzędzia).
Jeśli z wyprawy wracam z tego samego lotniska, co przyleciałem, to pokrowiec (być może dość naiwnie) zostawiam u "dobrych ludzi" mieszkających w pobliżu lotniska na cały czas wyprawy. Ostatnio nawet zostawiliśmy dwa pokrowce w bagażniku u miejscowego lotniskowego taksówkarza, który w umówiony dzień powrotu, o umówionej godzinie oddał nam je z uśmiechem na ustach:)
Z tych mniej sympatycznych doświadczeń, które zdarzają się raczej na małych lotniskach w mało rowerowych krajach wymienię usterki powstałe podczas wypakowywania rowerów z samolotu. Pęknięty hak do przerzutki, szprycha, wspornik lampy, skrzywiony "blat" niestety się zdarzyły, ale na szczęście nie unieruchamiały na długi czas na lotnisku. Polecam w związku z tym zabranie ze sobą lekkich i łatwych do transportu szprych i haka do przerzutki. No i oczywiście nie muszę tu wspominać, żeby przed wyjazdem dokładnie sprawdzić, że te części będą pasować do naszych kół, ramy.

Pozdrawiam
_________________
Pomagam w wyszukaniu i zakupie tanich biletów WIZZAIR. Jestem na poniższej liście :
http://www.fly4free.pl/forum/kontakty-w ... u,181,4813
Góra
 Profil Relacje PM off
Higflyer lubi ten post.
 
      
#25 PostWysłany: 29 Gru 2012 21:48 

Rejestracja: 07 Mar 2012
Posty: 16
Punkty statusowe: 0
Bardzo ważne jest, żeby wykrecic przerzutke razem z hakiem, w przeciwnym razie może ulec zlamaniu. Slyszalem o sposobie na zostawianie toreb/kartonów u dobrych ludzi na lotnisku, jednak nie probowalem jeszcze tego sposobu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#26 PostWysłany: 04 Lut 2013 10:34 

Rejestracja: 01 Lut 2013
Posty: 15
Punkty statusowe: 0
polecam wysyłanie rowerów kurierami na miejsce, gdzie mamy dolecieć. robią tak czasem zawodnicy, oczywiście skręcenie kierownicy, odkręcenie haka, wkręcenie pedałów od środka i za kilkadziesiąt zł można czasem trafić wysyłkę. pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off
Higflyer lubi ten post.
 
      
#27 PostWysłany: 04 Lut 2013 11:00 

Rejestracja: 01 Lut 2013
Posty: 15
Punkty statusowe: 0
oczywiście, dowiem się i poinformuję na pw konkretnie.

A w Polsce radzę zaufać firmą pośredniczącym - w Poznaniu jest tego dużo, wysyłanie paczek za 15,16 czy dużych za 20zł, przykładowo: http://www.kurierbroker.pl/

Polecam wysyłanie takich towarów właśnie za pośrednictwem sklepu, wystarczy znajomość w sklepie. Można znaleźć sposób na poznanie pracowników,( jeśli nie siedzimy w środowisku rowerowym) i wysyłanie roweru będzie tanie. Ważne, żeby wszystko samemu zrobić i skorzystać tylko z samej usługi wysyłki a na końcu odwdzięczyć się. Działa..
Góra
 Profil Relacje PM off
Higflyer lubi ten post.
 
      
#28 PostWysłany: 04 Lut 2013 11:28 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2012
Posty: 2780
Loty: 179
Kilometry: 304 664
30 kilo Polska/Anglia można wysłać za stówkę. Dwa rowery bez problemu.

http://www.paczkidopolski.co.uk/
_________________
Image

Zanim zadasz pytanie na forum poszukaj. Potem poszukaj jeszcze raz. Potem idź zrób sobie herbaty i poszukaj trzeci raz, tylko dokładniej.
Jest 90% szans że ktoś już pytał o to samo co Ty, tylko nie potrafisz/nie chce Ci się znaleźć odpowiedzi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#29 PostWysłany: 08 Lut 2013 04:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2012
Posty: 109
Punkty statusowe: 4
Ja też z chęcią bym się dowiedział, które firmy tak tanio transportują rowery za granicę. I raczej nie tylko do Wielkiej Brytanii. Jeśli macie jakieś doświadczenia, to piszcie
_________________
Pomagam w wyszukaniu i zakupie tanich biletów WIZZAIR. Jestem na poniższej liście :
http://www.fly4free.pl/forum/kontakty-w ... u,181,4813
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#30 PostWysłany: 27 Lut 2013 22:19 

Rejestracja: 05 Kwi 2012
Posty: 26
Punkty statusowe: 0
Witam

Będę wykupywał sprzęt sportowy ( a dokładniej rower ) w Wizzie. Wybieram się na wyprawę, więc będę mieć również sakwy na tym rowerze. Moje pytanie brzmi - czy mogę te sakwy upchać do kartonu z rowerem? Nie chciałbym kupować bagażu rejestrowanego, więc sporo bym zaoszczędził.

We wcześniejszym poście widziałem, że w Ryanairze jest to możliwe, nie wiem z kolei jak z Wizzem. I czy limit to 32 kg, tak samo jak bagaż rejestrowany?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#31 PostWysłany: 29 Kwi 2013 22:27 

Rejestracja: 15 Gru 2012
Posty: 9
Punkty statusowe: 0
Pytanie: co zrobić z rowerem składanym w tanich liniach? Czy nadawać jako sprzęt sportowy, czy kombinować z bagażem rejsowym? Waga 11 kg samego roweru, wymiary po złożeniu: 33 x 80 x 66 cm. Co radzicie?
_________________
tap, tap
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#32 PostWysłany: 29 Kwi 2013 22:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 3963
Punkty statusowe: 141
platynowy
micaj napisał(a):
Pytanie: co zrobić z rowerem składanym w tanich liniach? Czy nadawać jako sprzęt sportowy, czy kombinować z bagażem rejsowym? Waga 11 kg samego roweru, wymiary po złożeniu: 33 x 80 x 66 cm. Co radzicie?

w wizzie to ponoć rejestrowany może być ogromny więc bez sportowego sie obejdzie. miej na uwadze, że ludzie czasem ostro w głowę zachodzą co to oni robili z tym rowerem że wygląda tak a nie inaczej po podróży...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#33 PostWysłany: 29 Kwi 2013 23:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2011
Posty: 1620
Loty: 109
Kilometry: 141 606
Punkty statusowe: 40
srebrny
micaj napisał(a):
Pytanie: co zrobić z rowerem składanym w tanich liniach? Czy nadawać jako sprzęt sportowy, czy kombinować z bagażem rejsowym? Waga 11 kg samego roweru, wymiary po złożeniu: 33 x 80 x 66 cm. Co radzicie?


Ja bym nadawała jako zwykły rejestrowany. Wtedy masz jeszcze parę kilo na dołożenie paru rzeczy, a z wymiarów to nie możesz przekroczyć bodajże 1,5m przy rejestrowanym, żeby sie nie czepiali, więc i tak masz luz. Sportowy był ostatnio w wizz droższy niż rejestrowany, nie wiem jak jest teraz.
W wizz masz 32 kg, w FR 15 lub 20kg, zależnie za ile zapłacisz.
_________________
Image Image Image
69% ludzi znajdzie coś dwuznacznego w każdym zdaniu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#34 PostWysłany: 04 Maj 2013 12:05 

Rejestracja: 10 Wrz 2012
Posty: 22
Punkty statusowe: 0
micaj napisał(a):
Pytanie: co zrobić z rowerem składanym w tanich liniach? Czy nadawać jako sprzęt sportowy, czy kombinować z bagażem rejsowym? Waga 11 kg samego roweru, wymiary po złożeniu: 33 x 80 x 66 cm. Co radzicie?


Też się nad tym zastanawiałam. Chcieliśmy do walizki włożyć biegówkę dziecka. Wymiarowo i wagowo wszystko ok, ale... no właśnie tu się pojawia pytanie co będzie po prześwietleniu... W regulaminie niby nie ma mowy o tym, że rower nie może być w bagażu, ale z drugiej strony wyraźnie jest powiedziane, że rower nadawany ma być jako sprzęt sportowy. Czy ktoś miał podobne doświadczenia? Sądzicie, że mogą się przyczepić?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#35 PostWysłany: 10 Maj 2013 10:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2011
Posty: 1620
Loty: 109
Kilometry: 141 606
Punkty statusowe: 40
srebrny
Ja powiem jedną rzecz.
Pamiętajcie, że linie lotnicze i lotnisko to dwie osobne firmy :)

Ja przewoziłam już samolotem parę dziwnych rzeczy i powiem tak:
Wizz, czy FR nie zaglądają do środka kartonu/paczki, oni tylko ważą, oklejają i wysyłają, żeby bagaż nadać jako nadwymiarowy. Ostatnio przewoziłam torbę, której jeden wymiar był 84cm i nie przyjęli mi go na taśmę tylko po zważeniu też wysłali na bagaż nadwymiarowy do nadania w osobnym miejscu, dokładnie tak jak z rowerem.
Na prześwietleniu Pan z obsługi lotniska każe wyjąć/pokazać wszystkie rzeczy, które wyglądają według niego na podejrzane i tyle.
_________________
Image Image Image
69% ludzi znajdzie coś dwuznacznego w każdym zdaniu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#36 PostWysłany: 07 Maj 2014 07:08 

Rejestracja: 07 Maj 2014
Posty: 1
Punkty statusowe: 0
Cześć! Jako że jestem nowa na forum i nie mogę znaleźć zakładki z tematem rowerowym (być może nie dowidzę) wrzucam pytanie do ekwipunku. Czy ktokolwiek z Was przewoził rowery z linią lotniczą Vueling i czy miał z tym jakieś problemy? Poza tym jeżeli limit bagażu na rower jest dosyć spory, czy można powrzucać do kartonu z rowerem jakieś dodatkowe rzeczy typu: narzędzia lub odzież? Czy też bagaż jest prześwietlany i każą wszystko rozpruwać :/

Pozdrawiam serdecznie i byłabym bardzo wdzięczna za wskazówki.
Zetka


Ostatnio edytowany przez sylwia_pl, 28 Maj 2014 12:11, edytowano w sumie 1 raz
Polaczono z odpowiednim tematem
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#37 PostWysłany: 07 Maj 2014 07:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 3963
Punkty statusowe: 141
platynowy
na 99% można i nikt się nie będzie czepiał jeśli nie zostaną przekroczone wymiary i waga.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#38 PostWysłany: 28 Maj 2014 11:45 

Rejestracja: 07 Maj 2014
Posty: 10
Punkty statusowe: 0
raczej problemu nie bedzie. kazdy bagaz jest przeswietlony ale póki coś nie wygląda na jakiś rodzaj broni lub ładunku wybuchowego to spokojna głowa. możesz tam wrzucic ubrania na rower i inne graty byle nie przesadzic - nie wiem czy jest cena za ogolny pakunek czy jeszcze go ważą :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#39 PostWysłany: 17 Kwi 2015 14:59 

Rejestracja: 17 Kwi 2015
Posty: 1
Punkty statusowe: 0
Czy ktoś przewoził rower liniami Swiss Air i może się podzielić wrażeniami/zasadami ?

Pytam ponieważ dostałem informacje z Customer Service Swiss'a, że roweru nie trzeba w żaden sposób rozbierać ani przygotowywać do lotu poza spuszczeniem powietrza z opon.

Cytuj:
You will not need to in any way modify your bike for the transport. The only thing that might be required is to deflate the tyres.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#40 PostWysłany: 18 Kwi 2015 00:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Kwi 2013
Posty: 31
Punkty statusowe: 6
Podobnie postępuje też (czasem?) Norwegian. Być może mają uchwyty jak w pociągach?

Szy.
_________________
Image
Turystyka rowerowa i narciarska
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 78 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
Skocz do:  
phpBB® Forum Software © phpBB Group