Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 109 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 19 Cze 2016 22:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Wrz 2015
Posty: 1186
złoty
proszę o poradę i pomoc.
Wykupiłem w Rainbow lot czarterowy dla córki z Lamezia Terme do Katowic 19.06.2016 r.
Córka po dotarciu na lotnisko 2 godziny przed planowanym wylotem dowiedziała się, że lot został przełożony i wylot nastapił juz kilka godzin wcześniej.
Zero informacji z Rainbow- mailowej, ani telefonicznej o zmianie godziny wylotu.
Po telefonie na infolinię Rainbow i przedstawieniu sytuacji, panienka z biura oddzwoniła po kwadransie z informacją, że powinienem sam dowiadywać się czy godzina wylotu nie zmieniła się.
Pasażerowie którzy mieli wykupioną wycieczkę w Raibow zostali przez rezydenta poinformowani, że wylot jest kilka godzin wcześniej.
Klient wykupujący tylko przelot klientem gorszej kategorii?
Moim zdaniem, to biuro powinno poinformować o przesunięciu godziny wylotu na wcześniejszą.

Czy ktoś przerabial już podobny temat i jakie są szanse na zwrot kasy?

Przestroga dla wszystkich, którzy wykupią w przyszłości lot czarterowy w Raibow - dzwonić i sprawdzać czy nie ma zmiany godziny wylotu, skoro biuro nie ma w zwyczaju wysłać nawet smsa o zmianie!!!
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Wycieczka nad Adriatyk za 751 PLN. Loty z Wrocławia + 4* hotel w Rimini Wycieczka nad Adriatyk za 751 PLN. Loty z Wrocławia + 4* hotel w Rimini
Tydzień na Langkawi za 2841 PLN. Loty z Berlina i noclegi w 4* hotelu Tydzień na Langkawi za 2841 PLN. Loty z Berlina i noclegi w 4* hotelu
#2 PostWysłany: 19 Cze 2016 22:30 

Rejestracja: 09 Paź 2013
Posty: 2441
Loty: 191
Kilometry: 627 645
niebieski
znajac zycie w regulaminie masz pkt np.

"kazdy ma obowiazek sprawdzenie godzin odlotu na 24h przed planowana podroza"
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 19 Cze 2016 22:35 

Jak Rainbow nie udokumentuje powiadomienia na podane w rezerwacji możliwości kontaktu (e-mail, telefon) to sprawę PRZEGRA tj. zostanie zmuszony do wypłaty odszkodowania, ale trzeba będzie walczyć
Jest temat na tym forum
Góra
 PM off  
      
#4 PostWysłany: 19 Cze 2016 22:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Wrz 2015
Posty: 1186
złoty
tak, wiem... informacji o opóźnieniu godziny wylotu jest sporo na forum..
tutaj sytuacja jest odmienna- wylot nastapił wcześniej niż był planowany.
Rainbow nawet nie próbuje grać na melodię: wysłaliśmy maila, bądź dzwoniliśmy- otwarcie przerzucają piłkę - to po Twojej stronie jest mus dowiadywać się czy nam się nie pozmieniało...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 19 Cze 2016 22:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Mar 2011
Posty: 1401
Loty: 372
Kilometry: 440 003
srebrny
Walcz o swoje, biuro musi Ciebie poinformować o zmianie. Obowiązkiem TO/agenta jest informowanie o zmianie godziny.

Paragrafy z OWU:
4. Zmiany świadczeń.
Gdyby po zawarciu umowy nastąpiły nieprzewidziane
przez Biuro odstępstwa lub
zmiany w stosunku do informacji zawartych
w katalogu lub umowie-zgłoszeniu, Uczestnik
zostanie powiadomiony o tym przed rozpoczęciem
podróży

A to co pisał KIAN:
Kian napisał(a):
znajac zycie w regulaminie masz pkt np.
"kazdy ma obowiazek sprawdzenie godzin odlotu na 24h przed planowana podroza"

to zawarte jest przy dokumentach podróży biura ITAKA.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 19 Cze 2016 22:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Kwi 2014
Posty: 975
niebieski
Nie ma tak lekko, żeby zrzucić winę na klienta. W przypadku wszystkich przewoźników obowiązują takie same zasady, bez względu na to, czy lot jest wyczarterowany czy rejsowy. Tylko w przypadku czarteru takie obowiązek spoczywa na organizatorze. Za rozporządzeniem 241/2004 Parlamentu Europejskiego punkt 5 preambuły:
(5) Ponieważ różnica pomiędzy regularnymi i nieregularnymi usługami transportu lotniczego zmniejsza się, ochrona ta powinna obejmować nie tylko pasażerów lotów regularnych, ale również pasażerów lotów nieregularnych, w tym także loty stanowiące część zorganizowanych wycieczek
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 32004R0261
Nie daj się - próbują Cię zbyć. Powinni byli poinformować o zmianie godziny lotu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#7 PostWysłany: 19 Cze 2016 22:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Mar 2011
Posty: 1401
Loty: 372
Kilometry: 440 003
srebrny
@tarman nie dzwoń do nich, tylko pisz maile, byś miał wszystko na papierze.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#8 PostWysłany: 19 Cze 2016 23:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Wrz 2015
Posty: 1186
złoty
dziękuję @BZG - cenna uwaga, nie pomyslałem o tym...
a swoją drogą, przy telefonicznym kontakcie można nagrywać rozmowę po poinformowaniu osoby z Rainbow o tym...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 19 Cze 2016 23:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Mar 2011
Posty: 1401
Loty: 372
Kilometry: 440 003
srebrny
Możesz też na ich FB opisać sytuację.
https://www.facebook.com/RainbowToursSA/?fref=ts
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 19 Cze 2016 23:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Kwi 2015
Posty: 361
@tarman

Wielkie dziękuję za założenie tego tematu bo właśnie przymierzam się do zakupu czarteru z Rainbow a przez Twoją sytuację wiem czego można się spodziewać. Nie odpuszczaj im!
Góra
 Profil Relacje PM off
grreg20 lubi ten post.
 
      
#11 PostWysłany: 19 Cze 2016 23:58 

Rejestracja: 15 Lut 2016
Posty: 367
Loty: 117
Kilometry: 143 680
niebieski
Trochę mnie przestraszyłeś, bo tez biorę pod uwagę pojedynczy czarter Rainbow. Orientuje się ktoś, czy przy takiej nieplanowanej zmianie godziny można zmienić lot na inny? I czy to się zdarza przy wylotach z Polski?
_________________
2018: Anglia, Litwa, Austria, Węgry, Kosowo, Albania, Czarnogóra, Włochy, Rosja, Holandia, Hiszpania. 2019: Chorwacja, Niemcy, Czarnogóra, Czechy, Chiny. 2020: Hiszpania i...:/ 2021: Litwa. 2022: Albania, Słowacja, Czechy, Niemcy. 2023: Gruzja, Litwa, Albania, Cypr...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 20 Cze 2016 08:55 

Rejestracja: 04 Sty 2012
Posty: 241
niebieski
@Qba85

Ryzyko zmiany godziny wylotu jest zawsze, ja mogę Ci od siebie doradzić, że przy czarterach z Rainbow można sprawdzić aktualne godziny wylotu na stronie www.r.pl/rozklady - wprowadzasz swój numer rezerwacji (druga zakładka).
Góra
 Profil Relacje PM off
MUC2014 lubi ten post.
 
      
#13 PostWysłany: 20 Cze 2016 08:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Sty 2012
Posty: 4146
Loty: 1
Kilometry: 282
platynowy
@Rainbow Tours Drodzy; jakiś komentarz ?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#14 PostWysłany: 20 Cze 2016 09:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 2878
Loty: 408
Kilometry: 765 204
srebrny
Marecki napisał(a):
@Qba85

Ryzyko zmiany godziny wylotu jest zawsze, ja mogę Ci od siebie doradzić, że przy czarterach z Rainbow można sprawdzić aktualne godziny wylotu na stronie http://www.r.pl/rozklady - wprowadzasz swój numer rezerwacji (druga zakładka).


Jasne, sprawdzić można. Co z tego, że będą nieprawdziwe....

Wykupiłam z Rainbow Tours lot na Kubę. Sam przelot. 10 miesięcy wcześniej. Godziny wylotu/przylotu zamieniane były kilkukrotnie i to nie były zmiany kosmetyczne. Przed wyjazdem do dzikiego kraju, gdzie internet to dobro luksusowe poprosiłam mailowo pracownika, czy byłby w stanie powiadomić mnie telefonicznie, gdyby godzina powrotu się zmieniła. Odrzekł uprzejmie, a jakże, że nie ma takiej możliwości. Oni nie wysyłają powiadomień, ani nie dzwonią. Odesłał mnie do rozkładów na stronie. W tej sytuacji poprosiłam znajomą, by 6 godzin przed planowanym wylotem sprawdziła moją rezerwację i powiadomiła mnie esemesowo, bo nie chciałam utknąć po drugiej stronie Atlantyku, tylko dlatego, że nie mam dostępu do internetu. W dniu wyjazdu dostałam esemesa, że nic się nie zmieniło, wylot o 22ej. Byłam na lotnisku 2,5 godziny przed wylotem. Okazało się, że samolot wylatuje godzinę wcześniej. Do odprawy kolejka jak buła, a przed security sceny dantejskie. Zdążyłam, ale gdybym przybyła pół godziny później, to podejrzewam, że nie byłoby tak różowo. Zapytałam ludzi z wycieczek objazdowych, którzy wracali tym lotem, czy i kiedy dowiedzieli się o zmianie. Nie dowiedzieli się, po prostu kazano im stawić się na transfer z hotelu godzinę wcześniej. Przyleciałam do Polski, sprawdziłam rozkłady na r.pl i co? I dalej widniała tam godzina 22-ga.

Nie piszę tego, żeby się żalić. Ale skoro takich przypadków jest więcej, to biorąc pod uwagę szeroki zasięg tego forum, polecam Rainbow Tours zastanowić się nad podejściem do klienta. Czy wysłanie maila/esemesa to tak wiele?!
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
12 ludzi lubi ten post.
4 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#15 PostWysłany: 20 Cze 2016 10:00 

Z lotu czarterowgo korzystałem z 10 razy. Tak jak napisała@ elwirka. Ryzyko jest. Oni zajmują się tymi, którzy wykupili całą wycieczkę w biurze. A te kilka osób , które kupiły sam lot musi się martwić o siebie. :D Zmiany godzin są notoryczne. Chyba nawet jest gorzej niż w normalnych liniach. W Bodrum kwitnąłem z 6 godzin, bo było opóźnienie. A na stronie nic nt temat, bo sprawdzam zawsze.
Do Alanyi z WAW wyleciał 2 godziny WCZEŚNIEJ bez uprzedzenia.
Dobrze, że siedziałem sobie już w saloniku i zdążyłem.
Ogólnie.
Jest ryzyko. Jest zabawa. :twisted:
Góra
 PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#16 PostWysłany: 20 Cze 2016 10:01 

Rejestracja: 20 Sty 2016
Posty: 219
Zbanowany
@tarman - dzięki za opisanie sytuacji jak zostałeś potraktowany przez Rainbow Tours. Przekażę informację rodzinie, aby nie planowali wakacji z Rainbow Tours - na 10 osobach zarobi ktoś inny.

Osobiście znam przypadek, gdy jedno z innych biur podróży podobnie potraktowało jednego z moich znajomych. Sytuacja podobna, lot miał być o godz. 23:00, przyśpieszyli lot o 20 godzin. Nie została wysłana żadna informacja SMS, email oraz nie było informacji telefonicznej. Regulamin wskazywał, że trzeba samemu sprawdzić godziny loty. W każdym bądź razie biuro podróży nie miało nic sobie do zarzucenia, znajomy został kompletnie zlekceważony - sprawa poszła do sądu.

Wyrok sądu był dość oczywisty - to organizator wyjazdu musi dołożyć max. starania, aby poinformować klientach o zmianach, a klient nie ma obowiązku w własnym zakresie na bieżąco weryfikować zmian godzin wylotu.

Ostatecznie znajomy otrzymał rekompensatę finansową w wysokości ponad 8 tys. zł. Na tą kwotę wpływało wiele czynników, w tym koszty poniesionych noclegów, zakupionych innych biletów lotniczych i inne, w tym utracone korzyści (np. znajomy udowodnił, że z powodu zaniedbań organizatora utracił korzyści z wykonywanej pracy zawodowej).

Podsumowując, do czasu gdy to możliwe, próbuj kontaktować się z Rainbow, celem ustalenia rozwiązania polubownego. Jak to nie pomoże, śmiało możesz dochodzić swoich racji na drodze sądowej - bez kłopotu wygrasz tę sprawę. Jedynie co musisz, to uzbroić się w cierpliwość, gdyż druga strona może robić wszystko aby sprawę max. przedłużać, licząc na to, że Ty w pewnym momencie się zniechęcisz.

P.S. @tarman - gdybyś decydował się ostatecznie na dochodzenie swoich praw na drodze sądowej, to śmiało pisz do mnie przez PW. Zostaw jakiś namiar na siebie - tel., email, FB, Skype czy cokolwiek innego. Przekażę to mojemu znajomemu - w wolnym czasie na pewno z Tobą się skontaktuje i wszystko Tobie wyjaśni jak wyglądały dokładnie jego działania celem wywalczenia rekompensaty od biura podróży.
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
zouza uważa post za pomocny.
 
      
#17 PostWysłany: 20 Cze 2016 10:30 

Rejestracja: 04 Sty 2012
Posty: 241
niebieski
@elwirka

Zgadzam się z Tobą, że słabo mają to rozwiązane - powiadomienie sms byłoby najwygodniejszym rozwiązaniem. Sam korzystając z ich usług nie raz czekałem na lotnisku (to i tak lepsza sytuacja niż wcześniejszy wylot).

4 dni temu wracałem z ich czarterem (sam przelot) i godzina wylotu była przesunięta, sprawdziłem w dniu wylotu i informacja ta była zmieniona (w porównaniu z godziną podaną na potwierdzeniu rezerwacji). Dodam, że godzina wylotu z Warszawy również uległa przesunięciu, a na stronie jest bez zmian (sprawdzałem przed chwilą).

Sprawa aktualizacji informacji na stronie wygląda źle, ale to zawsze jakieś źródło informacji dlatego o nim wspomniałem. Nie uważam go za niezawodne.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 20 Cze 2016 12:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Wrz 2015
Posty: 1186
złoty
dziękuję za wsparcie.
Nie zamierzam odpuścić sprawy i dziś będę angażował siły w walkę z Rainbow.
Jak widzę sporo osób zetknelo się z problemem zmian godzin przelotów - dokładnie, wystarczył by sms o zmianie.
W necie jest sporo opisanych sytacji późniejszego wylotu i wcześniejszego powrotu z wycieczek organizowych - biura w umowie zaznaczają, że pierszy i ostatni dzień wycieczki zaplanowany jest na dolot na miejsce i powrót do kraju, co jak okazuje się jest sytuacja nagminną... Nagle z 7 dni na miejscu robi się 5 lub 6...

@Marecki - sugerowanie się rozkładem na stronie absolutnie nie rozwiązuje sprawy.
W tym przypadku info na stronie Rainbow: wylot godz. 7.55 a rzeczywista godz wylotu 6.04 (za flightradar24.com)

@grreg20 - dziekuję za info, jeśli do tego dojdzie, będę się kontaktował z Tobą

napiszę, jak zakończy się ta batalia z Rainbow
Góra
 Profil Relacje PM off
grreg20 lubi ten post.
 
      
#19 PostWysłany: 21 Cze 2016 21:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Wrz 2015
Posty: 1186
złoty
hej wszystkim.
mam wątpliwości do kogo wysłać reklamację dotyczącą odszkodowania.
Umowa -rezerwacja jest z Rainbow, natomiast po dzisiejszym telefonie do ULC wskazano mi, by reklamację pisac do Enter Air jako przewoźnika wskazanego na tejże umowie-rezerwacji.
Sytuację komplikuje fakt, że ten lot realizowany był przez Travel Service.
Wg człowieka z ULC należy traktować tą sytację jako odwołanie lotu.

Co radzicie? Enter Air czy jednak Rainbow Tours?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 21 Cze 2016 21:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Mar 2011
Posty: 1401
Loty: 372
Kilometry: 440 003
srebrny
Pierw Rainbow Tours, wyślij listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru na adres do reklamacji podany w warunkach uczestnictwa
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 109 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group