Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 25 Paź 2018 17:30 

Rejestracja: 08 Wrz 2018
Posty: 6
Cześć, miałem taką sytuację, że biuro podróży skróciło nam pobyt o prawie dobę. Wylot został przesunięty o dzień wcześniej, inny rejs, inny przewoźnik. W necie znajduję głównie informacje o tym jak postępować z opóźnionym lotem... a co w przypadku kiedy biuro skraca pobyt o cały dzień? Do rzeczy.

Zgodnie z dokumentem podróży mieliśmy wracać 24go września o 3:40 z Heraklionu do Warszawy liniami Travel Service i lotem numer TVP 7419. 21go września skontaktował się ze mną rezydent, zostałem poinformowany że będziemy wracać dzień wcześniej, innym połączeniem. Nowy czas to 08:15 dnia 23go września, nowy numer lotu to P78582.

Po powrocie wysmażyłem maila do biura z żądaniem wyjaśnienia skąd wyniknęła zmiana. W tym czasie sprawdziłem na stronie (już nie widać), że lot się odbył. Może źle sprawdziłem... Ale na wszelki wypadek wysłałem też do Travel Service formularz zgłoszeniowy domagając się odszkodowania zgodnie z rozporządzeniem 261/2004.

Od przewoźnika nie dostałem odpowiedzi, nawet potwierdzenia zgłoszenia. Nie wiem czy lot został odwołany, overbooking czy biuro podróży coś zamieszało... Dzisiaj minęło 30 dni od zgłoszeń reklamacyjnych i dostałem odpowiedź od biura, w skrócie: "[...] Wyjaśniamy, że loty czarterowe mają prawo ulec zmianie [...] zmiana godzin lotu powrotnego nie wpłynęła na ilość opłaconych świadczeń (dób hotelowych) [...] proponujemy w ramach rekompensaty skorzystanie z bonu wakacyjnego o wartości 300 PLN/rezerwację [...]"

Poradźcie, co teraz? Chcę rekompensaty, odszkodowania itd bo mnie tym nieźle wkurzyli! Zasadniczo nie może być wątpliwości, że sytuacja ma tzw "charakter zmiany planu podróży".
  • Jak polecacie działać dalej z przewoźnikiem? jakimi kanałami kontaktować się z Travel Service? Jak sprawdzić co się stało z naszym pierwotnym lotem? Skąd wyniknęła zmiana?
  • Co dalej z biurem podróży? Nie napisali mi dlaczego skrócili nasz pobyt. Znalazłem "tabelę frankfurcką" gdzie jest zapis o możliwości domagania się rekompensaty za "Odlot przesunięty w czasie o ponad 4 godziny => 5% udziałowej ceny podróży za jeden dzień za każdą kolejną godzinę.". Tutaj nie ma informacji o tym czy lot był opóźniony tylko o przesunięciu w czasie (sprytne!). Czyli np, jeżeli wycieczka kosztowała (dla wszystkich osób) 10000 zł i trwała 10 dni to 5% z 10000 zł / 10 dni = 50 zł, za pierwsze 4h 50 zł i za każdą kolejną też 50 zł czyli: 50 zł + 15,5 * 50 zł = 825 zł. Coś w tym rodzaju? Oczywiście gotówka nie żaden gówno warty bon. W pierwotnej reklamacji zdałem się na biuro w kwestii rekompensaty za skrócenie wakacji domagając się w gruncie rzeczy jedynie wyjaśnienia. Chyba złożę reklamację do reklamacji, co?
  • Mieliśmy też wykupione ubezpieczenie w Europa Ubezpieczenia pt Travel World ViIP Mini. Czy w zaistniałej sytuacji myślicie, że możemy skorzystać z ubezpieczenia? W OWU jest zapis o 200 euro za opóźniony lot. Nie wiem czy warto się wczytywać dalej?

Pozdrawiam i życzę spokojnych podróży :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 25 Paź 2018 17:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Maj 2018
Posty: 1289
platynowy
Z lotami czarterowymi jest tak ze godzina podana podczas kupna jest godzina orientacyjna - wiec nie wiem do konca jak to wyglada skoro poinformowali wczesniej, ilosc nocy w hotelu sie nie skrocila itp.

Co do odzkodowania z liniami czarterowymi to jest to walka z wiatrakami.

Osobiscie przestalbym uzywac biura podrozy :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 25 Paź 2018 18:53 

Rejestracja: 10 Lip 2018
Posty: 263
niebieski
Za co chcesz odszkodowanie od Travel Service?

Wczesny powrot z wakacji i chcesz odszkodowanie za opozniony lot?
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 25 Paź 2018 19:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Mar 2011
Posty: 1354
Loty: 324
Kilometry: 358 968
srebrny
Do Organizatora wyjazdu piszesz o zwrot za niewykorzystaną dobę hotelową i powinni to uznać.
Pierwszy i ostatni dzień przeznaczony jest na transport pasażera, tutaj nastąpiło ewidentnie skrócenie pobytu o 1 noc hotelową.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 25 Paź 2018 19:13 

Rejestracja: 08 Wrz 2018
Posty: 6
LonDynia napisał(a):
Z lotami czarterowymi jest tak ze godzina podana podczas kupna jest godzina orientacyjna - wiec nie wiem do konca jak to wyglada skoro poinformowali wczesniej, ilosc nocy w hotelu sie nie skrocila itp.

Co do odzkodowania z liniami czarterowymi to jest to walka z wiatrakami.

Osobiscie przestalbym uzywac biura podrozy :)


Jak z czarterami jest to nie wiem bo rzadko latam na wycieczki, ale "godzina orientacyjna"? W rozkładzie lotów? No chyba nie :) Pewnie odwołujesz się do zapisów regulaminu o tym że pierwszy i ostatni dzień trzeba zarezerwować na podróż (transfer). Nadmieniają też żeby sprawdzać godziny dzień przed podróżą. Ale informują też że potwierdzenie rezerwacji to też dokument podróży, a na jakiej podstawie wystawia się dokument podróży? Raczej nie jest to orientacyjna opcja możliwości uzyskania wstępu na potencjalny rejs lotniczy :D...

Rajesh Kuthrappali napisał(a):
Za co chcesz odszkodowanie od Travel Service?

Wczesny powrot z wakacji i chcesz odszkodowanie za opozniony lot?

Od Travel Service przysługuje mi odszkodowanie jeżeli odwołali lot, w tym przypadku 400 euro za osobę. Niestety ani od przewoźnika ani od biura nie mogę uzyskać informacji czy ten lot został odwołany czy coś innego się zadziało. Po lekceważącej odpowiedzi z biura trochę mi ciśnienie skoczyło i nie odpuszczę jeżeli mogę ich "ukarać".

BZG napisał(a):
Do Organizatora wyjazdu piszesz o zwrot za niewykorzystaną dobę hotelową i powinni to uznać.
Pierwszy i ostatni dzień przeznaczony jest na transport pasażera, tutaj nastąpiło ewidentnie skrócenie pobytu o 1 noc hotelową.


Myk jest właśnie taki, że ilość dób hotelowych się zgadza. Po prostu ostatni dzień mieliśmy "na walizkach", doba hotelowa skończyła by się o 10 rano a transfer na lotnisko był po północy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 25 Paź 2018 20:12 

Rejestracja: 03 Lip 2012
Posty: 1282
niebieski
Jaka w zasadzie jest Twoja szkoda, za którą chcesz odszkodowanie? Przepadek śniadania w dniu wylotu ;) czy to, że nie miałeś szansy dłużej o kilkanaście godzin poodpoczywać / pozwiedzać?

ITAKA np. w Ogólnych Warunkach Uczestnictwa w Imprezach Turystycznych przewiduje, że:

Pierwszy i ostatni dzień imprezy samolotowej przewidziany jest na transport, a nie na rzeczywisty wypoczynek. Doba hotelowa, a co za tym idzie świadczenie hotelowe (np. wyżywienie), w hotelach i apartamentach, kończy się o godz. 10.00. W przypadku lotów powrotnych do kraju następujących po zakończeniu doby hotelowej należy opuścić pokoje do godz. 10.00 w dniu wykwaterowania.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#7 PostWysłany: 25 Paź 2018 20:24 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 273
Lukasz123 napisał(a):
Od Travel Service przysługuje mi odszkodowanie jeżeli odwołali lot, w tym przypadku 400 euro za osobę. Niestety ani od przewoźnika ani od biura nie mogę uzyskać informacji czy ten lot został odwołany czy coś innego się zadziało. Po lekceważącej odpowiedzi z biura trochę mi ciśnienie skoczyło i nie odpuszczę jeżeli mogę ich "ukarać".
Od Travel Service nic ci nie przysługuje czytaj umowe co podpisales z tur operatorem.

24 wrzesnia lot 3z7419 wyladowal o 05:51 w Warszawie.


Ostatnio edytowany przez Abcn, 25 Paź 2018 23:38, edytowano w sumie 1 raz
W
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 25 Paź 2018 22:36 

Rejestracja: 08 Wrz 2018
Posty: 6
Grzegorz40 napisał(a):
Jaka w zasadzie jest Twoja szkoda, za którą chcesz odszkodowanie? Przepadek śniadania w dniu wylotu ;) czy to, że nie miałeś szansy dłużej o kilkanaście godzin poodpoczywać / pozwiedzać?

To drugie.

Grzegorz40 napisał(a):
ITAKA np. w Ogólnych Warunkach Uczestnictwa w Imprezach Turystycznych przewiduje, że:

Pierwszy i ostatni dzień imprezy samolotowej przewidziany jest na transport, a nie na rzeczywisty wypoczynek. Doba hotelowa, a co za tym idzie świadczenie hotelowe (np. wyżywienie), w hotelach i apartamentach, kończy się o godz. 10.00. W przypadku lotów powrotnych do kraju następujących po zakończeniu doby hotelowej należy opuścić pokoje do godz. 10.00 w dniu wykwaterowania.

Mimo takich zapisów to nikogo nie usprawiedliwia i nie uważam, że to jest w porządku urywać ludziom cały dzień urlopu (w naszym przypadku jeden z siedmiu). Mogę zrozumieć opóźnienie samolotu, problem z transferem, kilkugodzinne przesunięcia, ale nie przesunięcie powrotu o cały dzień, bo to kpina. UOKiK chyba podziela takie zdanie bo za przesunięcia ponad 4h proponują rekompensatę.

imdbmi napisał(a):
Od Travel Service nic ci nie przysługuje czytaj umowe co podpisales z tur operatorem.

24 wrzesnia lot 3z7419 wyladowal o 05:51 w warszawie.

Nie wiem na jakie zapisy w umowie się powołujesz, możesz elaborować? Czy nie byłem na manifeście pasażerów skoro dostałem potwierdzenie rezerwacje = dokument podróży?
Gdzie sprawdzić czy lot się odbył?
Tak na prawdę chcę wiedzieć dlaczego przełożono mi wylot o prawie dobę. Takie zapytanie wysłałem do biura podróży i nie dostałem odpowiedzi.
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 25 Paź 2018 22:46 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7282
srebrny
Zwróć się o pomoc do lokalnego rzecznika konsumentów.
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 25 Paź 2018 22:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lip 2017
Posty: 1644
Loty: 70
Kilometry: 138 694
niebieski
masz jakąś ofertę z detalami tej wycieczki?
_________________
ODZYSK CZĘ!

Tęcza jest Ważnym elementem religii judeo-chrześcijańskich, kolorami czakr, symbolem dzieciństwa i różnorodności w jedności, kolorami siedmiu kontynentów, a nie tylko flagą ruchu LGBT (btw 6. kolorów zamiast 7.). Zależy mi tylko na tym, aby pamiętać o różnorodności znaczenia tęczy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 26 Paź 2018 11:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Maj 2018
Posty: 1289
platynowy
Tu podobny artykul gdzie turystka wygrala sprawe w sadzie przy zmianie godziny lotu ale.. tylko dlatego ze nie zostala poinformowana - w twoim przypadku wypelnili wymog.
https://www.rp.pl/Ubezpieczenia-i-odszk ... ylotu.html

Ja bym wzial te 300zl i jak nie chcesz skorzystac to sprzedal na allegro i wiecej z tego biura nie korzystal.

Teoretycznie biuro sprzedalo ci 5 nocy w hotelu i dwa loty, dotrzymalo slowa.

Wrzuc warunki umowy to moze sie cos znajdzie (zarówno od ubezpieczalni, jak wykupiles najdrozsza opcje to tam czesto sa jakies gratisy od skroconej imprezy, jak kupiles wersje najtansza to raczej tylko na wypadek smierci.. )
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#12 PostWysłany: 26 Paź 2018 22:10 

Rejestracja: 08 Wrz 2018
Posty: 6
-- 26 Paź 2018 22:08 --

boots napisał(a):
Zwróć się o pomoc do lokalnego rzecznika konsumentów.

Dam biurze czas na odpowiedź w sensownym czasie a jak mnie nie zadowoli to zgłoszę sprawę do Polskiej Izby Turystyki i do Rzecznika Praw Konsumenta. Zobaczymy co oni o tym sądzą.

LonDynia napisał(a):
Tu podobny artykul gdzie turystka wygrala sprawe w sadzie przy zmianie godziny lotu ale.. tylko dlatego ze nie zostala poinformowana - w twoim przypadku wypelnili wymog.
https://www.rp.pl/Ubezpieczenia-i-odszk ... ylotu.html

Ja bym wzial te 300zl i jak nie chcesz skorzystac to sprzedal na allegro i wiecej z tego biura nie korzystal.

Teoretycznie biuro sprzedalo ci 5 nocy w hotelu i dwa loty, dotrzymalo slowa.

Wrzuc warunki umowy to moze sie cos znajdzie (zarówno od ubezpieczalni, jak wykupiles najdrozsza opcje to tam czesto sa jakies gratisy od skroconej imprezy, jak kupiles wersje najtansza to raczej tylko na wypadek smierci.. )

Ja już w ogóle z biur nie chcę korzystać, to był drugi raz i tylko dlatego że była klapa z zaplanowanym wyjazdem i żeby ratować urlop wzięliśmy last minute... Masz rację co do stanu faktycznego, dwa loty i 5 nocy, teoretycznie dostałem to za co zapłaciłem...

-- 26 Paź 2018 22:10 --

Dostałem odpowiedź z Travel Service (dosłownie, tak się ktoś podpisał :D ) [...] informuję, że Travel Service nie ma wpływu na przesunięcia lotów na wcześniejszy lub późniejszy termin, a także zmianę przewoźnika. Zmiany te wynikają z decyzji podjętych przez organizatorów wycieczki.[...]
I dalej nie wiem czy lot odwołany czy biuro skróciło mój pobyt "bo tak".
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 26 Paź 2018 22:12 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7282
srebrny
@Lukasz123
Cytuj:
Dam biurze czas na odpowiedź w sensownym czasie a jak mnie nie zadowoli

A podobno odpowiedź już dostałeś.

Cytuj:
Dzisiaj minęło 30 dni od zgłoszeń reklamacyjnych i dostałem odpowiedź od biura,
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 26 Paź 2018 23:43 

Rejestracja: 08 Wrz 2018
Posty: 6
boots napisał(a):
@Lukasz123
Cytuj:
Dam biurze czas na odpowiedź w sensownym czasie a jak mnie nie zadowoli

A podobno odpowiedź już dostałeś.

Cytuj:
Dzisiaj minęło 30 dni od zgłoszeń reklamacyjnych i dostałem odpowiedź od biura,

Bo im odpisałem i czekam na drugi cios :) dziękuję za czytanie moich wypocin.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 14 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Chupacabra, CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group