Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 726 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 37  Następna
Autor Wiadomość
#461 PostWysłany: 19 Lis 2016 16:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lis 2012
Posty: 1013
niebieski
Hej, czy ktoś wie jakie są dokładne ramy czasowe procedury chargeback tzn. ile to może trwać aby się nie przedawniło?

11 miesięcy temu miałem kradzież z karty, zgłosiłem to w terminie 30 dni od zdarzenia, potem wypełniłem formularz itp. itd. wszystko trwało koło miesiąca, pieniądze wstępnie zwrócone, po 2 miesiącach od zdarzenia przyszedł e-mail że operator płatności odrzucił wniosek o chargeback, a zwrot kasy anulowano i po jakichś 10 miesiącach od sprawy zebrałem wszystkie dokumenty że ja to ja i nie robiłem tej transakcji a dostałem odpowiedź od banku że niestety minął termin...

Tak żeby wiedzieć na przyszłość, jakie są ramy czasowe? Oczywiście moja wina że to zaniedbałem, kwota nie była super wysoka i miałem inne rzeczy na głowie no ale warto DOKŁADNIE wiedzieć ile ma się czasu. Co sądzicie?

(Nie chodzi o kartę Raiffeisena ale w tym przypadku)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast
Afryka mniej znana: loty z dużym bagażem do Togo, Kamerunu i Liberii z Warszawy od 1494 PLN Afryka mniej znana: loty z dużym bagażem do Togo, Kamerunu i Liberii z Warszawy od 1494 PLN
#462 PostWysłany: 19 Lis 2016 17:02 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3524
srebrny
pewnie zalezy od banku, standardowo 120 dni

tutaj pewnie chodzi o termin odwolania od decyzji banku, na co pewnie bylo 30 dni
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#463 PostWysłany: 19 Lis 2016 17:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lis 2012
Posty: 1013
niebieski
Tu znalazłem jakieś kompendium, tak jak piszesz standardowo jest 120 dni, (a obok a Time Limit Acquirer 45 dni cokolwiek to oznacza)
hmm więc niestety mi raczej przepadło, no trudno, może komuś to pomoże.

https://chargeback.com/mastercard-chargeback-time-limits/
https://chargebacks911.com/chargeback-time-limit/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#464 PostWysłany: 08 Gru 2016 21:27 

Rejestracja: 08 Lut 2012
Posty: 840
niebieski
4 tygodnie temu na dwóch kartach z Raifa (głównej i dodatkowej) miałem zablokowane przez system dwie próby płatności na 56,39 zł i 97,71 przez WAYFAIR.COM US - TRANSAKCJA PRZEZ TELEFON LUB POCZTĄ - efekt obie karty zablokowane, musiałem zastrzec bo konsultant powiedział że mogą odblokować ale reklamacja ewentualnego pobrania z karty może nie zostać uwzględniona - więc zastrzegłem i wyrobiłem nowe

p.s. konsultant stwierdził że chyba wyciek z mastercarda - jedną z kart nigdy nie płaciłem w sieci
_________________
Image

https://www.youtube.com/watch?v=cNfBn4Fn1Hw
Góra
 Profil Relacje PM off
correos lubi ten post.
correos uważa post za pomocny.
 
      
#465 PostWysłany: 08 Gru 2016 22:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 1049
Loty: 271
Kilometry: 540 311
niebieski
@‌okocim23‌ Miałam to samo, zablokowana transakcja z WAYFAIR, nawet kwota ta sama 97,71 PLN. Faktycznie może to jakiś wyciek danych na większą skalę. W każdym razie też nie ryzykowałam i kartę zastrzegłam.

PS. może niech jakiś mod przeniesie dzisiejszą dyskusję do odpowiedniego tematu, bo tutaj to trochę OT
_________________
Relacje na forum: Izrael | Tajlandia | Korea Południowa | Grecja | Portugalia | Teneryfa i Gran Canaria | Palau
Zapraszam na bloga: olus blog


Ostatnio edytowany przez krasnal, 08 Gru 2016 22:45, edytowano w sumie 1 raz
Przeniosłem
Góra
 Profil Relacje PM off
witekkowal lubi ten post.
 
      
#466 PostWysłany: 08 Gru 2016 22:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Lut 2014
Posty: 3057
Loty: 321
Kilometry: 481 404
platynowy
u mnie to samo z WAYFAIR na 50,83, 9 listopada - odrzucone.
_________________
W "relacjach": Filipiny (2018), Armenia(2017), Argentyna(2016), Kazachstan (2016) i Maroko(2015).

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#467 PostWysłany: 18 Sty 2017 21:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Wrz 2015
Posty: 1448
Loty: 108
Kilometry: 150 766
srebrny
Miałam nadzieję, że nigdy nie będę musiała się udzielać w tym wątku, ale niestety muszę :(

Wczoraj przechwycono numer mojej karty walutowej w euro z Kantora Alior Banku. Przechwycenie nastąpiło albo bezpośrednio na stronie Hotels.com albo na linii pośrednik ---> hotel. Nawet nie wiem, na 100% w którym z dwóch hoteli jakie rezerwowałam (w Estonii, czy na Litwie) mogło dojść do tego przechwycenia numerów. Zakładając, że to było w hotelu, a nie u pośrednika, czego nie mogę ocenić w żaden sposób :? Logika wskazuje raczej na hotel z Litwy, bo ten sam hotel z Estonii, na nieco inne terminy rezerwowałam kilka dni wcześniej z inną kartą i nic się tam niepokojącego nie dzieje (a przynajmniej jeszcze się nie dzieje).

Własny komputer wykluczam, gdyż wczoraj kupowałam też bilety lotnicze na stronie LOT z wykorzystaniem innej (złotówkowej) karty i tu żadnych podejrzanych transakcji nie mam. Oczywiście na wszelki wypadek skanuję antywirusowo cały komputer.

Dziś po południu dostałam smsa z Alioru z prośbą o potwierdzenie transakcji na kwotę blisko 1500 euro. Podczas rozmowy z konsultantką dowiedziałam się też, że dziś nieco wcześniej miała miejsce jeszcze jedna transakcja moją kartą na kwotę nieco ponad 200 euro. Ta większa transakcja nie przeszła mojej autoryzacji, a po informacji o drugiej transakcji zablokowałam kartę. Na stronie hotels.com sprawdziłam jeszcze dokładne kwoty ostatnich transakcji i po chwili poinformowałam Aliora, że tej transakcji na 200 euro również nie robiłam ja. Musiałam się upewnić, którą kartą potwierdzałam rezerwację na podobną kwotę, jaka robiłam kilka dni temu. Ostatecznie ta transakcja została skierowana do działu bezpieczeństwa, by ją cofnąć i nie przekazywać jej poza bank. Myślę, że na tym się sprawa skończy i nawet obejdzie się bez składania reklamacji do banku.
Na wszelki wypadek zadzwoniłam jeszcze do banku z prośbą o dokładne namiary tej transakcji - okazało się, że została ona dokonana w sklepie internetowym z elektroniką w Tallinie w Estonii. Podobnie jak @‌Tomek Zien‌ wysłałam też informację do sklepu, że transakcja jest fałszywa i by nie wysyłali towaru zamówionego z jej użyciem. A ta druga, na szczęście wątpliwa dla banku, transakcja była z Rygi na Łotwie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#468 PostWysłany: 19 Sty 2017 00:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3391
srebrny
@Cicha_Woda
Podaj jeszcze namiary na hotele, ta informacja może być przydatna dla innych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#469 PostWysłany: 19 Sty 2017 00:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Wrz 2015
Posty: 1448
Loty: 108
Kilometry: 150 766
srebrny
Podejrzane hostele o przechwycenie numeru karty to:
- LEU Guest House w Wilnie,
- Old Town Munkenhof Guesthouse - Hostel w Tallinie.

Macie jakieś sposoby i pomysły jak się bronić przed ponownym przechwyceniem numeru karty? Chyba na wszystkich stronach pośredników hotelowy, na stronach linii lotniczych itp. te numery są konieczne do potwierdzenia transakcji :(
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#470 PostWysłany: 19 Sty 2017 00:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
zadzwonić do banku i powiedzieć ze będziesz robił rezerwacje i tylko rezerwacje zatem wszystkie "inne" transakcje zwłaszcza u Bałtów to próba oszustwa i żeby potwierdzali telefonicznie
ja bym tak zrobił
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Cicha_Woda lubi ten post.
Cicha_Woda uważa post za pomocny.
 
      
#471 PostWysłany: 19 Sty 2017 01:26 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7861
HON fly4free
Jeśli chodzi o karty kantorowe Aliora to warto po dokonaniu gdzieś płatności zmienić limity transakcji na 0 i ponownie je uruchamiać w razie potrzeby.
Do tego warto też, zwłaszcza jeżeli się intensywnie korzysta z karty, wymieniać ją regularnie co 2-3 miesiące na nową (jest to bezpłatne).
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
Cicha_Woda uważa post za pomocny.
 
      
#472 PostWysłany: 19 Sty 2017 01:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
Nie wiem jak w Aliorze, ale jednym ze sposobów chronienia karty przy transakcjach internetowych jest np. Secure3D - konieczność potwierdzenia transakcji logowaniem do konta i potwierdzenie kodem jednorazowym. Nie chroni to przed kradzieżą danych, ale dość skutecznie uniemożliwia wykonanie transakcji bez naszej wiedzy. Używam karty dość intensywnie, nie rzadko kilka razy dziennie 'na mieście', ale również do różnych zakupów internetowych, plus wszystkie podróże, w różne miejsca. Statystycznie raz na 3 lata karta zostaje "przechwycona" i muszę ją wymienić. Więc te 2-3 miesiące to trochę na wyrost jakby...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Cicha_Woda lubi ten post.
Cicha_Woda uważa post za pomocny.
 
      
#473 PostWysłany: 19 Sty 2017 01:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Sie 2013
Posty: 765
niebieski
Dobrym pomysłem jest też ustawienie transakcji korespondencyjnych na zero. Gdyż nie jest to, ta sama forma płatności co transakcje internetowe.
Kiedy płacimy czy potwierdzamy coś kupując od raz wtedy jest to traktowane jako transakcja internetowa. Kiedy natomiast hotel ściąga pieniądze, jakiś czas po zrobieniu rezerwacji, wtedy jest to już traktowane przez system jako transakcja korespondencyjna.
Tak miałem ostatnio rezerwując DT w Łodzi. Jak zwykle użyłem tej samej karty a hotel nie ściągnął pieniędzy od razu. Dopiero później próbowali po tygodniu. I dostałem sms z banku o nieudanej próbie właśnie transakcji korespondencyjnej. Kiedy zadzwoniłem po szczegóły okazało się, że DT chciał ściągnąć należność a ja miałem ustawiony limit na zero.
_________________
SZCZĘŚĆ BOŻE !
Góra
 Profil Relacje PM off
Cicha_Woda lubi ten post.
Cicha_Woda uważa post za pomocny.
 
      
#474 PostWysłany: 19 Sty 2017 03:53 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7861
HON fly4free
@‌BrunoJ‌: jeśli się wiele razy wypłaca kasę zagranicą z bankomatów i dużo płaci za zakupy stacjonarne w sklepach, kawiarniach, knajpach, hotelach itp. w USA, Azji, Brazyliach i innych to niemal masz 100% pewność, że ktoś przechwycił dane i wcześniej czy później ich użyje: często przechwytywane karty są używane dopiero po paru czy parunastu tygodniach od przechwycenia (miałem min 3 takie sytuacje). Regularna wymiana kart po każdym dłuższym wyjeździe lub dwóch (ja akurat często wyjeżdżam, średnio 1 dłuższy wyjazd na 1-2 miesiące) minimalizuje to zagrożenie.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#475 PostWysłany: 23 Wrz 2017 13:52 

Rejestracja: 30 Cze 2012
Posty: 454
niebieski
witam,

niestety zostałem okradziony. Z mojej karty kredytowej zniknęło prawie 1000 zł. Kilka mniejszych transakcji, wszystkie zagraniczne. Limit miałem ustawiony na 1000 i podejrzewam, że tylko dzięki temu nie zjadło mi więcej środków.

Karta kredytowa BZ WBK Mastercard, 3-d secure. Środki zniknęły 16-09, dopiero dzisiaj się logowałem bo dawno jej nie używałem. Oczywiście zgłosiłem reklamację przez infolinię banku, oraz zablokowałem kartę. Konsultantka od razu zastrzegła, że ze względu na wysoką kwotę, ona nie jest w stanie zagwarantować że reklamacja będzie uznana.

Transakcje są jakieś z USA, jakaś jest z Chengdu w Chinach. Wszystkie tego samego dnia, płatności internetowe.

Proszę o podpowiedź, czy coś jeszcze mogę w tej sprawie zrobić ? Doradzała żeby iść na policje - ma to w ogóle sens ?

Będę wdzięczny za poradę, bo jestem kompletnie zielony w tych sprawach i dotyka mnie ona po raz pierwszy w życiu.

Dziękuję i pozdrawiam.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#476 PostWysłany: 23 Wrz 2017 14:04 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8551
złoty
Czekaj na rozpatrzenie reklamacji. Jestem prawie pewien, że decyzja będzie pozytywna.
A w następnej karcie zakryj kod CVV
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#477 PostWysłany: 23 Wrz 2017 15:03 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@paisas Nie rezerwowałeś ostatnio jakiegoś hotelu? booking-com-opinie-problemy-i-doswiadczenia,20,1154&start=2340
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#478 PostWysłany: 24 Wrz 2017 18:17 

Rejestracja: 03 Lip 2015
Posty: 69
paisas napisał(a):
Konsultantka od razu zastrzegła, że ze względu na wysoką kwotę, ona nie jest w stanie zagwarantować że reklamacja będzie uznana.

:lol: :lol: :lol: Niekompetencja konsultantów czasami poraża :roll:
Gdyby bank odrzuciłby reklamację to rób od razu chargeback. Możliwe, że bank sam uruchomi procedurę chargeback po złożonej przez ciebie normalnej reklamacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#479 PostWysłany: 24 Wrz 2017 19:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Sie 2016
Posty: 650
Loty: 146
Kilometry: 358 646
niebieski
Sprawdź na wyciągu gdzie zostały wydane pieniądze i spróbuj się skontaktować z tymi firmami tłumacząc problem. Mogą zadziałać szybciej niż bank. Niedawno z mojej karty zniknęło 200euro na rezerwację w Agodzie. Skontaktowałem się z nimi i na drugi dzień kasa wróciła. Po około tygodniu bank zwrócił opłatę za przewalutowanie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#480 PostWysłany: 24 Wrz 2017 22:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2016
Posty: 684
BrunoJ napisał(a):
Nie wiem jak w Aliorze, ale jednym ze sposobów chronienia karty przy transakcjach internetowych jest np. Secure3D - konieczność potwierdzenia transakcji logowaniem do konta i potwierdzenie kodem jednorazowym.

Z tego co kojarzę to karty Aliora nie mają zabezpieczeń 3D secure. Zależy to też raczej od banku niż od nas: albo bank ma albo nie - w związku z tym my tez mamy albo nie. Niektórzy sprzedawcy nie żądaja autoryzacji 3D secure nawet jeśli karta ma taką funkcjonalność.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 726 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 37  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Nowy8616536, Tomo14 oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group