Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Prośba o wsparcie ws. odstąpienia od umowy z winy Itaki
prosba-o-wsparcie-ws-odstapienia-od-umowy-z-winy-itaki,1498,113444
Strona 2 z 2

Autor:  odri [ 20 Cze 2017 01:24 ]
Temat postu:  Re: prośba o wsparcie ws. odstąpienia od umowy z winy Itaki

kumkwat_kwiat napisał(a):
Zgodnie z przyjęta praktyką i orzecznictwem 2h nie jest uznawane za istotną zmianą, zwłaszcza jeśli nie wchodzi przy tym zmiana dnia. Szanse, że cokolwiek ugrasz są zatem bardzo małe. Jedyne co możesz robić to czekać czy rozkłady jeszcze więcej się nie zmienią i wtedy działać.


Nie jest to wcale taka jednoznaczna sytuacja:

http://www.wiadomosciturystyczne.pl/art ... miany.html

Cytuj:
2 Zmiana programu i czasu, nawet o kilka godzin, to warunki istotne

Ustawa o usługach turystycznych różnicuje skutki dokonywania zmian istotnych warunków umowy. UOKiK staje na stanowisku, że istotne są te warunki umowy, które zostały wymienione w art. 14 ust. 2 u.u.t. . Orzecznictwo zdaje się potwierdzać to stanowisko. Na podstawie analizy klauzul niedozwolonych można wskazać, że do istotnych warunków umowy z pewnością należy zaliczyć zmiany w programie imprezy (por. np. klauzule 2296, 1116, 1052, 1049, 996, 535), zmiany zakwaterowania nawet o równoważnym lub wyższym standardzie (por. np. klauzule 1820, 1049, 272) czy zmiany w czasie trwania wycieczki spowodowane zmianami w rozkładzie lotów (por. np. klauzule 2426, 1528, 1527, 1115, 988). W szczególności ta ostatnia kwestia budzi kontrowersje. Na podstawie analizy rejestru można wskazać, że zmiana terminu wylotu o 12 godz. stanowi istotną zmianę umowy (klauzula 2426). Co jednak w sytuacji, gdy zmiana godziny wylotu oscyluje w przedziale np. 1–4 godz. Spotkałem się z sytuacją, w której UOKiK kwestionował nawet zastrzeżenie kilkugodzinnej zmiany jako istotnej. Należy przyjąć, że każda zmiana postanowienia umowy wymienionego w art. 14 ust. 2 u.u.t. powinna zostać wyraźnie zaakceptowana przez klienta.
A co ze zmianami nieistotnymi? Można zmienić postanowienia nieistotne poprzez wyłącznie powiadomienie
o tym klienta, pod warunkiem że regulamin lub umowa będzie przewidywała ważne przyczyny takiej zmiany. Przy tym należy pamiętać, że konieczne jest określenie w sposób konkretny każdej przyczyny, która uprawnia do jednostronnej zmiany. W praktyce jednak skonstruowanie takiego postanowienia jest dość trudne bez naruszenia art. 3853 pkt 10 k.c.

Autor:  kumkwat_kwiat [ 21 Cze 2017 00:04 ]
Temat postu:  Re: Prośba o wsparcie ws. odstąpienia od umowy z winy Itaki

A kto będzie ryzykował pójście do sądu z niepewnym wyrokiem jeśli prawdopodobieństwo pierwszej rozprawy przed wylotem jest mniejsze niż szóstki w totku?

Autor:  BrunoJ [ 21 Cze 2017 00:33 ]
Temat postu:  Re: Prośba o wsparcie ws. odstąpienia od umowy z winy Itaki

We wszystkich wyjazdach które odbywałem z touroperatorami wykupywalem dodatkowo możliwość rezygnacji z wyjazdu bez podania przyczyny. Koszt jakiś groszowy a gdyby mnie 2h zmiany wkurzyło to bym mógł rzucić papiery bez tłumaczenia sie. Polecam, mie musiałem korzystać ale dla bardziej wrażliwych na drobne zmiany rozkładu lotów może być naprawdę przydatne.

Autor:  kumkwat_kwiat [ 23 Cze 2017 00:16 ]
Temat postu:  Re: Prośba o wsparcie ws. odstąpienia od umowy z winy Itaki

@BrunoJ
W takim wypadku miast walczyć o swoje przysługujące prawa, dodatkowo dajesz zarobić touroperatorowi na wykupionym ubezpieczeniu. Choć oczywiście wiem, że kasa to mała, a walczyć o swoje nie zawsze się chce.

Autor:  BrunoJ [ 23 Cze 2017 13:56 ]
Temat postu:  Re: Prośba o wsparcie ws. odstąpienia od umowy z winy Itaki

Kwestia priorytetów. Jeśli płacę 25k za kilkuosobowy wyjazd, i moge za 200PLN wykupić ubezpieczenie od rezygnacji bez podawania powodu, które gwarantuje mi oddanie pieniedzy w 14 dni, to sorki, ale dokładnie jak napisałeś - nie chce mi się użerać z tour operatorem i udowadniać że mam rację, ponieważ:
1) jeśli nawet wygram, to może to zająć miesiące/lata, a znam lepsze sposoby na mrożenie gotówki niż konto tegoż tour operatora;
2) wcale nie jest takie oczywiste że na pewno wygram
3) moge odwołać wyjazd równiez gdy dziecko dostanie katar, albo wypadnie inna sytuacja losowa Z MOJEJ STRONY.

Ale ja jestem z tych dziwnych, to mają AC wykupione na pojazdy, i pewnie pare innych nadmiarowych rzeczy.
A o potencjalnej możliwości zmiany godzin wylotu byłem zawsze informowany zanim się w ogóle decydowałem, nie chce mi sie grzebac w starych papierach, ale mam wrażenie że był odpowiedni paragraf w umowie, więc nie bardzo widzę tutaj jakąś "winę" tour operatora.
Przy czym to nie była Itaka, z Itaką moja przygoda była krótka, z powodu niegramotnej pani, która nawet nie starała się udawać że wie co ma w ofercie, i oczywiście nie oddzwoniła z ofertami które obiecała przygotować.

Autor:  kumkwat_kwiat [ 23 Cze 2017 20:15 ]
Temat postu:  Re: Prośba o wsparcie ws. odstąpienia od umowy z winy Itaki

Absolutnie rozumiem i podzielam taki wybór. Sam podobnie robię, jednakże za każdym razem mocno się wkurzam, że niejaki "system" zmusza mnie do płacenia za coś co powinno w teorii mi przysługiwać z mocy prawa.

Choć oczywiście ubezpieczenie ma znacznie szerszy zakres. Niestety od takich zmian, żadna umowa z touroperatorem nie chroni. To są rzeczy zapisane w ustawie. Ale znam też sprawę od drugiej strony i żaden touroperator też nie lubi takich zmian i nie robi ich z przyjemności. Ale to już inny temat.

Autor:  BrunoJ [ 23 Cze 2017 20:38 ]
Temat postu:  Re: Prośba o wsparcie ws. odstąpienia od umowy z winy Itaki

Wiadomo. Inną sprawą jest że niektóre kierunki potrafią być bardziej promowane, bo 'fajne godziny przelotów', wydaje się że mamy więcej czasu na miejscu, a potem w ostatniej chwili godziny zostają zmienione tak że mamy efektywnie dzień krócej na miejscu. Nie mniej uważam że na siłę nie ma co pod wiatr sikać. Całe nasze życie obraca się w jakichś systemach i nie bardzo mamy możliwość z tym walczyć. Chociaż zawsze można próbować wyjechać w Bieszczady ;-)

Autor:  Marysiek [ 24 Cze 2017 07:48 ]
Temat postu:  Re: Prośba o wsparcie ws. odstąpienia od umowy z winy Itaki

BrunoJ napisał(a):
Kwestia priorytetów. Jeśli płacę 25k za kilkuosobowy wyjazd, i moge za 200PLN wykupić ubezpieczenie od rezygnacji bez podawania powodu, które gwarantuje mi oddanie pieniedzy w 14 dni, to sorki, ale dokładnie jak napisałeś - nie chce mi się użerać z tour operatorem i udowadniać że mam rację, ponieważ:


Każdy by tak chciał, jak załatwiłeś możliwość odwołania bez podania przyczyny, za takie grosze?
Standardowe ubezpieczenie od rezygnacji to jest ok. 3% wartości wyjazdu za rezygnację z określonych, wymienionych konkretnych kilku przyczyn.
Gdzie znalazłeś takie ubezpieczenie?
To w ogóle ubezpieczenie było czy oferta własna któregoś z polskich biur podróży?

No chyba że to było 200 zł od osoby czyli np. przy czterech osobach i wyjeździe za 25000 ubezpieczenie kosztowało 800 zł to wtedy się zgadza, ale i tak za tą cenę to normalnie nie jest "bez podania przyczyny".

Autor:  BrunoJ [ 24 Cze 2017 10:38 ]
Temat postu:  Re: Prośba o wsparcie ws. odstąpienia od umowy z winy Itaki

Neckermann PL, ale już ładnych kilka lat temu, nie wiem jakie teraz mają warunki. Kupowałem pakiet ubezpieczeń (podstawowe zdrowie, bagaże i rezygnacja) co wychodziło dużo taniej niż kupowanie pojedynczych ubezpieczeń - relatywnie do zwykłego ubezpieczenia dopłaciłem właśnie 200PLN za możliwość rezygnacji bez podania przyczyny. Warto dopytać o takie rzeczy, bo nie wszystko jest w podstawowym cenniku.
Podszedłem do tego praktycznie - przy kwocie 3k pewnie zaryzykowałbym bez takiego ubezpieczenia (chociaż jeśli miałoby kosztowac jakieś śmieszne pieniądze to pewnie bym wziął). Przy zauważalnie wyższej kwocie wg mnie takie ubezpieczenie jest po prostu konieczne, bo kupując w lutym wyjazd na sierpień najzwyczajniej nie wiemy co może wyskoczyć. I to wcale nie chodzi o jakiś wypadek negatywny, ale np. może się zdarzyć, że w międzyczasie znajdziemy lepszą pracę, co jednak wiąże się z zawaleniem planu urlopowego.

To trochę jak z rezerwacjami hotelowymi, jedni kupują bezzwrotnie, byle taniej, a inni wolą dopłacić, ale mieć możliwość odwołania do ostatniej chwili.

Autor:  Stefan Musiał [ 24 Cze 2017 11:06 ]
Temat postu:  Re: Prośba o wsparcie ws. odstąpienia od umowy z winy Itaki

Wydaje mi się , że mijasz się z prawdą lub nie doczytałeś warunków ubezpieczenia.
Jeśli jesteś ubezpieczony to tak, możesz zrezygnować - ale w przypadku zgonu współtowarzysza ,cieżkiej choroby, kradzieży dokumentów,
ale na pewno nie bez podania przyczyny i nie za 200zł.
Nie opłaciłoby się to ubezpieczalniom z prostego powodu - rachunku. Wiesz ile osób by rezygnowało , jeśli np godziny wylotów by im nie odpowiadały?

Autor:  gruby_inversia [ 24 Cze 2017 12:10 ]
Temat postu:  Re: Prośba o wsparcie ws. odstąpienia od umowy z winy Itaki

Mało. Jak ludzie kupują wakacje to raczej chcą na nie poleciec. Dla 90% społeczeństwa te dwie godziny to nie bedzie żaden problem.

Autor:  BrunoJ [ 24 Cze 2017 17:48 ]
Temat postu:  Re: Prośba o wsparcie ws. odstąpienia od umowy z winy Itaki

@Stefan Musiał
Masz rację, wydaje Ci się.
Szczerze to nie znam nikogo (poza tutaj pytającym), który zrezygnowałby z wykupionej kilka miesięcy wcześniej wycieczki bo mu sie godziny przesunęły. Być może patrzysz na to z perspektywy last minute dla dwóch osób, że jak zrezygnujesz to sobie cos innego w zamian weźmiesz (albo odwrotnie - jak znajdziesz coś fajniejszego to sobie zrezygnujesz), ale wykonaj sobie ćwiczenie i przeklikaj sobie oferty jakiegoś biura w najbliższych dniach i poszukaj coś na za miesiąc dla 5 osób, w sensownym standardzie. Jak myślisz, ile osób zrezygnuje z powodu godzin ze starannie wybranego wcześniej miejsca, wiedząc że już niczego podobnego nie złapia? Z takiego ubezpieczenia korzysta się naprawdę gdy już nie ma innego wyjścia. A i nie zdziwie się że ilość osób które je wykupują też nie jest jakas przesadnie duża.

Autor:  olus [ 24 Cze 2017 18:00 ]
Temat postu:  Re: Prośba o wsparcie ws. odstąpienia od umowy z winy Itaki

@BrunoJ Ale wydaje mi się, że @Stefan Musiał ma rację, że nie ma takich ubezpieczeń, w których możesz zrezygnować bez podania przyczyny. Może ileś tam lat temu były ale z jakichś powodów je wycofano.

Autor:  Marysiek [ 24 Cze 2017 20:39 ]
Temat postu:  Re: Prośba o wsparcie ws. odstąpienia od umowy z winy Itaki

Ja przeglądałam już kilka lat temu oferty ubezpieczeń od rezygnacji i nigdy nie widziałam czegoś takiego (najczęściej tylko kilka konkretnie wymienionych przyczyn z listy).
Neckermann ma All Risk które kosztuje 10% wyjazdu i jest dość szerokie ale i tak ważna udokumentowana przyczyna rezygnacji musi być.

Może i z powodu przesuniecia lotu o 2 godziny niewiele osob by rezygnowało, ale z innych przyczyn pewnie jednak sporo, choćby z powodu znalezienia tańszego lasta.

Autor:  dziabag131 [ 24 Cze 2017 21:36 ]
Temat postu:  Re: Prośba o wsparcie ws. odstąpienia od umowy z winy Itaki

Jeśli te 2 dwie godziny to dla Ciebie taki problem to polecam wyjazdy za miasto na działkę.
Oszczędzisz sobie nerwów i rozczarowań.
A jak czytam że po tej zmianie obawiasz się o jakość usługi i że to pewnie będą linie ze wschodu, no sorry ale takich argumentów wyciągniętych z wiadomej części ciała to dawno nie czytałem.

Autor:  BrunoJ [ 24 Cze 2017 22:29 ]
Temat postu:  Re: Prośba o wsparcie ws. odstąpienia od umowy z winy Itaki

Na szybko wyszukałem jakąs ofertę z 2009, do Turcji. Koszt wyjazdu ponad 15 tys. Koszt All Risk - 400PLN. Niech będzie że sa jakieś restrykcje. Na temat znalezienia tańszego lasta napisałem wcześniej.

Autor:  Marysiek [ 25 Cze 2017 09:28 ]
Temat postu:  Re: Prośba o wsparcie ws. odstąpienia od umowy z winy Itaki

Ok, ale to nie jest normalna oferta rynkowa, są i oferty z ubezpieczeniem "gratis", czyli wliczonym w koszt wyjazdu, nie wiem jak z tą Turcją, ale wcale bym się nie zdziwiła gdybyś podstawowe miał "gratis", czyli wliczone w te 15000 za Turcję, a te 400 to cena samego upgradu do All Risk.
Kupując wyjazd nikt raczej nie przewiduje że coś nie wyjdzie, a jednak później różnie bywa, co widać po regularnie pojawiających się w różnych miejcach ogłoszeniach "z ważnych przyczyn muszę zrezygnować, sprzedam wycieczkę poniżej ceny zakupu".
Szczególnie popularne są wysypy takich ofert tuż po jakichś zamieszkach, niepokojach, wulkanach, trzęsieniach ziemi itp. czyli z przyczyn których żadne ubezpieczenie od rezygnacji nie obejmuje, ale takich dla których ludzie masowo chcą rezygnować, pomimo tego że teoretycznie "jest już bezpiecznie", więc biuro wyjazdów nie odwołuje.
Firmy które oferują ubezpieczenie od rezygnacji z wyjazdów zorganizowanych, przeważnie mają analogiczną ofertę ubezpieczenia od rezygnacji z samych biletów, ja tam bym zapłaciła i 15% ceny biletów gdyby faktycznie była możliwość rezygnacji bez żadnego tłumaczenia się (czyli taki upgrade do flexa), bo lubię mieć spokojną głowę.
Niechby nawet zwracali tylko 80% ceny biletów, co z tego jak nie ma takich ubezpieczeń.

Wiadomo że jak szukasz teraz na za miesiąc czyli przełom lipca-sierpnia, to oczywiście nic sensownego nie znajdziesz, bo to szczyt szczytów, ale na każdy inny termin, poza lipcem, sierpniem, długim weekendem i Sylwestrem, często można znaleźć coś fajnego nawet na za tydzień.

A wracając do tematu wątku i zmiany godzin wylotu, Itaka z pełną świadomością umieszcza w umowach klauzulę abuzywną w tym zakresie, słyszałam to od pracowników Itaki lata temu. Dobrze wiedzą że to niezgodne z prawem, ale i tak tych zapisów nie zamierzają zmienić.

Autor:  Stefan Musiał [ 26 Cze 2017 16:50 ]
Temat postu:  Re: Prośba o wsparcie ws. odstąpienia od umowy z winy Itaki

-- 26 Cze 2017 17:44 --

BrunoJ napisał(a):
@Stefan Musiał
Masz rację, wydaje Ci się.
Szczerze to nie znam nikogo (poza tutaj pytającym), który zrezygnowałby z wykupionej kilka miesięcy wcześniej wycieczki bo mu sie godziny przesunęły. Być może patrzysz na to z perspektywy last minute dla dwóch osób, że jak zrezygnujesz to sobie cos innego w zamian weźmiesz (.


Primo ponawiam prośbę o warunki i ewentualny link do polisy obejmującej WSZELKIE RYZYKA,a szczególnie rezygnację z powodu widzimisię.Zdziwiłbyś się ile ,osób rezygnowało by z powodu niekorzystnych godzin szczególnie jeśli ktoś jedzie na tydzień a jest to zapewne większość wyjazdów.Co do moich poszukiwań nie patrzę przez pryzmat 2 ludzików ale 4 osobowej rodziny,co niejako też zmusza mnie do poszukiwań rozwiązań budżetowych (w sensie promocji i ceny) co oczywiście nie oznacza dziadostwa.

-- 26 Cze 2017 17:50 --

BrunoJ napisał(a):
Na szybko wyszukałem jakąs ofertę z 2009, do Turcji. Koszt wyjazdu ponad 15 tys. Koszt All Risk - 400PLN. Niech będzie że sa jakieś restrykcje. Na temat znalezienia tańszego lasta napisałem wcześniej.


Brniesz w stronę którą wymyśliłeś.Wspomniany NC http://www.neckermann.pl/lp/ubezpieczenia/

Poczytaj sobie OWU i nie rozsiewaj propagandy.To, że coś nazywa się ALLRisk nie oznacza że można sobie ot tak zrezygnować.

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/