Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 20 Cze 2017 01:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Lip 2012
Posty: 127
Punkty statusowe: 13
niebieski
kumkwat_kwiat napisał(a):
Zgodnie z przyjęta praktyką i orzecznictwem 2h nie jest uznawane za istotną zmianą, zwłaszcza jeśli nie wchodzi przy tym zmiana dnia. Szanse, że cokolwiek ugrasz są zatem bardzo małe. Jedyne co możesz robić to czekać czy rozkłady jeszcze więcej się nie zmienią i wtedy działać.


Nie jest to wcale taka jednoznaczna sytuacja:

http://www.wiadomosciturystyczne.pl/art ... miany.html

Cytuj:
2 Zmiana programu i czasu, nawet o kilka godzin, to warunki istotne

Ustawa o usługach turystycznych różnicuje skutki dokonywania zmian istotnych warunków umowy. UOKiK staje na stanowisku, że istotne są te warunki umowy, które zostały wymienione w art. 14 ust. 2 u.u.t. . Orzecznictwo zdaje się potwierdzać to stanowisko. Na podstawie analizy klauzul niedozwolonych można wskazać, że do istotnych warunków umowy z pewnością należy zaliczyć zmiany w programie imprezy (por. np. klauzule 2296, 1116, 1052, 1049, 996, 535), zmiany zakwaterowania nawet o równoważnym lub wyższym standardzie (por. np. klauzule 1820, 1049, 272) czy zmiany w czasie trwania wycieczki spowodowane zmianami w rozkładzie lotów (por. np. klauzule 2426, 1528, 1527, 1115, 988). W szczególności ta ostatnia kwestia budzi kontrowersje. Na podstawie analizy rejestru można wskazać, że zmiana terminu wylotu o 12 godz. stanowi istotną zmianę umowy (klauzula 2426). Co jednak w sytuacji, gdy zmiana godziny wylotu oscyluje w przedziale np. 1–4 godz. Spotkałem się z sytuacją, w której UOKiK kwestionował nawet zastrzeżenie kilkugodzinnej zmiany jako istotnej. Należy przyjąć, że każda zmiana postanowienia umowy wymienionego w art. 14 ust. 2 u.u.t. powinna zostać wyraźnie zaakceptowana przez klienta.
A co ze zmianami nieistotnymi? Można zmienić postanowienia nieistotne poprzez wyłącznie powiadomienie
o tym klienta, pod warunkiem że regulamin lub umowa będzie przewidywała ważne przyczyny takiej zmiany. Przy tym należy pamiętać, że konieczne jest określenie w sposób konkretny każdej przyczyny, która uprawnia do jednostronnej zmiany. W praktyce jednak skonstruowanie takiego postanowienia jest dość trudne bez naruszenia art. 3853 pkt 10 k.c.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#22 PostWysłany: 21 Cze 2017 00:04 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 706
Punkty statusowe: 62
złoty
A kto będzie ryzykował pójście do sądu z niepewnym wyrokiem jeśli prawdopodobieństwo pierwszej rozprawy przed wylotem jest mniejsze niż szóstki w totku?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#23 PostWysłany: 21 Cze 2017 00:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 1623
Punkty statusowe: 99
złoty
We wszystkich wyjazdach które odbywałem z touroperatorami wykupywalem dodatkowo możliwość rezygnacji z wyjazdu bez podania przyczyny. Koszt jakiś groszowy a gdyby mnie 2h zmiany wkurzyło to bym mógł rzucić papiery bez tłumaczenia sie. Polecam, mie musiałem korzystać ale dla bardziej wrażliwych na drobne zmiany rozkładu lotów może być naprawdę przydatne.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#24 PostWysłany: 23 Cze 2017 00:16 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 706
Punkty statusowe: 62
złoty
@BrunoJ
W takim wypadku miast walczyć o swoje przysługujące prawa, dodatkowo dajesz zarobić touroperatorowi na wykupionym ubezpieczeniu. Choć oczywiście wiem, że kasa to mała, a walczyć o swoje nie zawsze się chce.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#25 PostWysłany: 23 Cze 2017 13:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 1623
Punkty statusowe: 99
złoty
Kwestia priorytetów. Jeśli płacę 25k za kilkuosobowy wyjazd, i moge za 200PLN wykupić ubezpieczenie od rezygnacji bez podawania powodu, które gwarantuje mi oddanie pieniedzy w 14 dni, to sorki, ale dokładnie jak napisałeś - nie chce mi się użerać z tour operatorem i udowadniać że mam rację, ponieważ:
1) jeśli nawet wygram, to może to zająć miesiące/lata, a znam lepsze sposoby na mrożenie gotówki niż konto tegoż tour operatora;
2) wcale nie jest takie oczywiste że na pewno wygram
3) moge odwołać wyjazd równiez gdy dziecko dostanie katar, albo wypadnie inna sytuacja losowa Z MOJEJ STRONY.

Ale ja jestem z tych dziwnych, to mają AC wykupione na pojazdy, i pewnie pare innych nadmiarowych rzeczy.
A o potencjalnej możliwości zmiany godzin wylotu byłem zawsze informowany zanim się w ogóle decydowałem, nie chce mi sie grzebac w starych papierach, ale mam wrażenie że był odpowiedni paragraf w umowie, więc nie bardzo widzę tutaj jakąś "winę" tour operatora.
Przy czym to nie była Itaka, z Itaką moja przygoda była krótka, z powodu niegramotnej pani, która nawet nie starała się udawać że wie co ma w ofercie, i oczywiście nie oddzwoniła z ofertami które obiecała przygotować.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
kumkwat_kwiat lubi ten post.
 
      
#26 PostWysłany: 23 Cze 2017 20:15 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 706
Punkty statusowe: 62
złoty
Absolutnie rozumiem i podzielam taki wybór. Sam podobnie robię, jednakże za każdym razem mocno się wkurzam, że niejaki "system" zmusza mnie do płacenia za coś co powinno w teorii mi przysługiwać z mocy prawa.

Choć oczywiście ubezpieczenie ma znacznie szerszy zakres. Niestety od takich zmian, żadna umowa z touroperatorem nie chroni. To są rzeczy zapisane w ustawie. Ale znam też sprawę od drugiej strony i żaden touroperator też nie lubi takich zmian i nie robi ich z przyjemności. Ale to już inny temat.
Góra
 Profil Relacje PM off
BrunoJ lubi ten post.
 
      
#27 PostWysłany: 23 Cze 2017 20:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 1623
Punkty statusowe: 99
złoty
Wiadomo. Inną sprawą jest że niektóre kierunki potrafią być bardziej promowane, bo 'fajne godziny przelotów', wydaje się że mamy więcej czasu na miejscu, a potem w ostatniej chwili godziny zostają zmienione tak że mamy efektywnie dzień krócej na miejscu. Nie mniej uważam że na siłę nie ma co pod wiatr sikać. Całe nasze życie obraca się w jakichś systemach i nie bardzo mamy możliwość z tym walczyć. Chociaż zawsze można próbować wyjechać w Bieszczady ;-)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#28 PostWysłany: 24 Cze 2017 07:48 

Rejestracja: 03 Mar 2014
Posty: 430
Punkty statusowe: 27
niebieski
BrunoJ napisał(a):
Kwestia priorytetów. Jeśli płacę 25k za kilkuosobowy wyjazd, i moge za 200PLN wykupić ubezpieczenie od rezygnacji bez podawania powodu, które gwarantuje mi oddanie pieniedzy w 14 dni, to sorki, ale dokładnie jak napisałeś - nie chce mi się użerać z tour operatorem i udowadniać że mam rację, ponieważ:


Każdy by tak chciał, jak załatwiłeś możliwość odwołania bez podania przyczyny, za takie grosze?
Standardowe ubezpieczenie od rezygnacji to jest ok. 3% wartości wyjazdu za rezygnację z określonych, wymienionych konkretnych kilku przyczyn.
Gdzie znalazłeś takie ubezpieczenie?
To w ogóle ubezpieczenie było czy oferta własna któregoś z polskich biur podróży?

No chyba że to było 200 zł od osoby czyli np. przy czterech osobach i wyjeździe za 25000 ubezpieczenie kosztowało 800 zł to wtedy się zgadza, ale i tak za tą cenę to normalnie nie jest "bez podania przyczyny".
Góra
 Profil Relacje PM off
Stefan Musiał lubi ten post.
 
      
#29 PostWysłany: 24 Cze 2017 10:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 1623
Punkty statusowe: 99
złoty
Neckermann PL, ale już ładnych kilka lat temu, nie wiem jakie teraz mają warunki. Kupowałem pakiet ubezpieczeń (podstawowe zdrowie, bagaże i rezygnacja) co wychodziło dużo taniej niż kupowanie pojedynczych ubezpieczeń - relatywnie do zwykłego ubezpieczenia dopłaciłem właśnie 200PLN za możliwość rezygnacji bez podania przyczyny. Warto dopytać o takie rzeczy, bo nie wszystko jest w podstawowym cenniku.
Podszedłem do tego praktycznie - przy kwocie 3k pewnie zaryzykowałbym bez takiego ubezpieczenia (chociaż jeśli miałoby kosztowac jakieś śmieszne pieniądze to pewnie bym wziął). Przy zauważalnie wyższej kwocie wg mnie takie ubezpieczenie jest po prostu konieczne, bo kupując w lutym wyjazd na sierpień najzwyczajniej nie wiemy co może wyskoczyć. I to wcale nie chodzi o jakiś wypadek negatywny, ale np. może się zdarzyć, że w międzyczasie znajdziemy lepszą pracę, co jednak wiąże się z zawaleniem planu urlopowego.

To trochę jak z rezerwacjami hotelowymi, jedni kupują bezzwrotnie, byle taniej, a inni wolą dopłacić, ale mieć możliwość odwołania do ostatniej chwili.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#30 PostWysłany: 24 Cze 2017 11:06 

Rejestracja: 03 Kwi 2017
Posty: 32
Punkty statusowe: 3
Wydaje mi się , że mijasz się z prawdą lub nie doczytałeś warunków ubezpieczenia.
Jeśli jesteś ubezpieczony to tak, możesz zrezygnować - ale w przypadku zgonu współtowarzysza ,cieżkiej choroby, kradzieży dokumentów,
ale na pewno nie bez podania przyczyny i nie za 200zł.
Nie opłaciłoby się to ubezpieczalniom z prostego powodu - rachunku. Wiesz ile osób by rezygnowało , jeśli np godziny wylotów by im nie odpowiadały?


Ostatnio edytowany przez Abcn 24 Cze 2017 20:39, edytowano w sumie 3 razy
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#31 PostWysłany: 24 Cze 2017 12:10 

Rejestracja: 02 Lip 2015
Posty: 1157
Loty: 40
Kilometry: 62 626
Punkty statusowe: 106
złoty
Mało. Jak ludzie kupują wakacje to raczej chcą na nie poleciec. Dla 90% społeczeństwa te dwie godziny to nie bedzie żaden problem.
_________________
Jeśli masz jakies pytania o :Poznań czy Sopot pomogę!
Góra
 Profil Relacje PM off
BrunoJ lubi ten post.
 
      
#32 PostWysłany: 24 Cze 2017 17:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 1623
Punkty statusowe: 99
złoty
@Stefan Musiał
Masz rację, wydaje Ci się.
Szczerze to nie znam nikogo (poza tutaj pytającym), który zrezygnowałby z wykupionej kilka miesięcy wcześniej wycieczki bo mu sie godziny przesunęły. Być może patrzysz na to z perspektywy last minute dla dwóch osób, że jak zrezygnujesz to sobie cos innego w zamian weźmiesz (albo odwrotnie - jak znajdziesz coś fajniejszego to sobie zrezygnujesz), ale wykonaj sobie ćwiczenie i przeklikaj sobie oferty jakiegoś biura w najbliższych dniach i poszukaj coś na za miesiąc dla 5 osób, w sensownym standardzie. Jak myślisz, ile osób zrezygnuje z powodu godzin ze starannie wybranego wcześniej miejsca, wiedząc że już niczego podobnego nie złapia? Z takiego ubezpieczenia korzysta się naprawdę gdy już nie ma innego wyjścia. A i nie zdziwie się że ilość osób które je wykupują też nie jest jakas przesadnie duża.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#33 PostWysłany: 24 Cze 2017 18:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 882
Loty: 148
Kilometry: 261 165
Punkty statusowe: 63
złoty
@BrunoJ Ale wydaje mi się, że @Stefan Musiał ma rację, że nie ma takich ubezpieczeń, w których możesz zrezygnować bez podania przyczyny. Może ileś tam lat temu były ale z jakichś powodów je wycofano.
_________________
Image
Moje relacje: Izrael | Tajlandia | Korea Południowa | Grecja | Portugalia | Teneryfa i Gran Canaria | Palau
Najnowsza: Styczniowa Chania i Ateny
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#34 PostWysłany: 24 Cze 2017 20:39 

Rejestracja: 03 Mar 2014
Posty: 430
Punkty statusowe: 27
niebieski
Ja przeglądałam już kilka lat temu oferty ubezpieczeń od rezygnacji i nigdy nie widziałam czegoś takiego (najczęściej tylko kilka konkretnie wymienionych przyczyn z listy).
Neckermann ma All Risk które kosztuje 10% wyjazdu i jest dość szerokie ale i tak ważna udokumentowana przyczyna rezygnacji musi być.

Może i z powodu przesuniecia lotu o 2 godziny niewiele osob by rezygnowało, ale z innych przyczyn pewnie jednak sporo, choćby z powodu znalezienia tańszego lasta.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#35 PostWysłany: 24 Cze 2017 21:36 

Rejestracja: 28 Lis 2011
Posty: 103
Punkty statusowe: 7
Jeśli te 2 dwie godziny to dla Ciebie taki problem to polecam wyjazdy za miasto na działkę.
Oszczędzisz sobie nerwów i rozczarowań.
A jak czytam że po tej zmianie obawiasz się o jakość usługi i że to pewnie będą linie ze wschodu, no sorry ale takich argumentów wyciągniętych z wiadomej części ciała to dawno nie czytałem.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#36 PostWysłany: 24 Cze 2017 22:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 1623
Punkty statusowe: 99
złoty
Na szybko wyszukałem jakąs ofertę z 2009, do Turcji. Koszt wyjazdu ponad 15 tys. Koszt All Risk - 400PLN. Niech będzie że sa jakieś restrykcje. Na temat znalezienia tańszego lasta napisałem wcześniej.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#37 PostWysłany: 25 Cze 2017 09:28 

Rejestracja: 03 Mar 2014
Posty: 430
Punkty statusowe: 27
niebieski
Ok, ale to nie jest normalna oferta rynkowa, są i oferty z ubezpieczeniem "gratis", czyli wliczonym w koszt wyjazdu, nie wiem jak z tą Turcją, ale wcale bym się nie zdziwiła gdybyś podstawowe miał "gratis", czyli wliczone w te 15000 za Turcję, a te 400 to cena samego upgradu do All Risk.
Kupując wyjazd nikt raczej nie przewiduje że coś nie wyjdzie, a jednak później różnie bywa, co widać po regularnie pojawiających się w różnych miejcach ogłoszeniach "z ważnych przyczyn muszę zrezygnować, sprzedam wycieczkę poniżej ceny zakupu".
Szczególnie popularne są wysypy takich ofert tuż po jakichś zamieszkach, niepokojach, wulkanach, trzęsieniach ziemi itp. czyli z przyczyn których żadne ubezpieczenie od rezygnacji nie obejmuje, ale takich dla których ludzie masowo chcą rezygnować, pomimo tego że teoretycznie "jest już bezpiecznie", więc biuro wyjazdów nie odwołuje.
Firmy które oferują ubezpieczenie od rezygnacji z wyjazdów zorganizowanych, przeważnie mają analogiczną ofertę ubezpieczenia od rezygnacji z samych biletów, ja tam bym zapłaciła i 15% ceny biletów gdyby faktycznie była możliwość rezygnacji bez żadnego tłumaczenia się (czyli taki upgrade do flexa), bo lubię mieć spokojną głowę.
Niechby nawet zwracali tylko 80% ceny biletów, co z tego jak nie ma takich ubezpieczeń.

Wiadomo że jak szukasz teraz na za miesiąc czyli przełom lipca-sierpnia, to oczywiście nic sensownego nie znajdziesz, bo to szczyt szczytów, ale na każdy inny termin, poza lipcem, sierpniem, długim weekendem i Sylwestrem, często można znaleźć coś fajnego nawet na za tydzień.

A wracając do tematu wątku i zmiany godzin wylotu, Itaka z pełną świadomością umieszcza w umowach klauzulę abuzywną w tym zakresie, słyszałam to od pracowników Itaki lata temu. Dobrze wiedzą że to niezgodne z prawem, ale i tak tych zapisów nie zamierzają zmienić.
Góra
 Profil Relacje PM off
Stefan Musiał lubi ten post.
 
      
#38 PostWysłany: 26 Cze 2017 16:50 

Rejestracja: 03 Kwi 2017
Posty: 32
Punkty statusowe: 3
-- 26 Cze 2017 17:44 --

BrunoJ napisał(a):
@Stefan Musiał
Masz rację, wydaje Ci się.
Szczerze to nie znam nikogo (poza tutaj pytającym), który zrezygnowałby z wykupionej kilka miesięcy wcześniej wycieczki bo mu sie godziny przesunęły. Być może patrzysz na to z perspektywy last minute dla dwóch osób, że jak zrezygnujesz to sobie cos innego w zamian weźmiesz (.


Primo ponawiam prośbę o warunki i ewentualny link do polisy obejmującej WSZELKIE RYZYKA,a szczególnie rezygnację z powodu widzimisię.Zdziwiłbyś się ile ,osób rezygnowało by z powodu niekorzystnych godzin szczególnie jeśli ktoś jedzie na tydzień a jest to zapewne większość wyjazdów.Co do moich poszukiwań nie patrzę przez pryzmat 2 ludzików ale 4 osobowej rodziny,co niejako też zmusza mnie do poszukiwań rozwiązań budżetowych (w sensie promocji i ceny) co oczywiście nie oznacza dziadostwa.

-- 26 Cze 2017 17:50 --

BrunoJ napisał(a):
Na szybko wyszukałem jakąs ofertę z 2009, do Turcji. Koszt wyjazdu ponad 15 tys. Koszt All Risk - 400PLN. Niech będzie że sa jakieś restrykcje. Na temat znalezienia tańszego lasta napisałem wcześniej.


Brniesz w stronę którą wymyśliłeś.Wspomniany NC http://www.neckermann.pl/lp/ubezpieczenia/

Poczytaj sobie OWU i nie rozsiewaj propagandy.To, że coś nazywa się ALLRisk nie oznacza że można sobie ot tak zrezygnować.


Ostatnio edytowany przez Abcn, 26 Cze 2017 18:35, edytowano w sumie 1 raz
Literówka


Ostatnio podbity przez Stefan Musiał, 26 Cze 2017 16:50
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group