Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 15 Paź 2018 11:57 

Rejestracja: 01 Sty 2012
Posty: 15
Loty: 31
Kilometry: 89 973
Moja historia jest długa, ale może ktoś z was będzie w stanie mi coś poradzić.

Kupiłam przez internet bilet lotniczy dla dwóch osób u pośrednika
mytrip.com na przeloty w linii KLM na trasie BERLIN - Managua
(Nikaragua). Wszystko wystawione na jednej rezerwacji. Loty z
przesiadką. Koszt za dwie osoby 1075 EUR.

Kilka dni po zakupie dostałam informację że harmonogram moich lotów
się zmienił, w ten sposób że przesiadka okazała się niemożliwa:

Pierwotny harmonogram: przylot do Panamy o godzinie 16 potem lot z
panamy do amsterdamu o godzinie 18:45
Nowy harmonogram: przylot do Panamy o godzinie 20 lot z panamy do
amsterdamu o godzinie 18:45 - więc nie ma opcji na złapanie samolotu.

Zadzwoniłam na infolinię (3 września) aby spytać jakie mam możliości i
otrzymałam słowna informację, że mam 3 opcje:

1) zadzwonić do przewoźnika - linie KLM i poprosić ich o zmianę bezpośrednio
2) zapłacić 50 EUR za osobę za "pomoc" agencji w zmianie godziny lotów
3) poprosić o pełen zwrot kosztów za bilet bo zmiana została
spowodowana przez linię lotniczą.

W czasie rozmowy telefonicznej dostałam informację, że opcje 1 i 3 są
bezkosztowe. Opcja 3 miała być opcją "dostanie pani pełen zwrot za
bilet" (a nie opcją "może" dostanie pani zwrot za bilet) - spytałam wprost, czy zdarza się, że przewoźnik się nie zgadza i odpowiedz była że w takiej sytuacji zwrot będzie.

Na początek spróbowałam opcji 1) jednak przewoźnik odmówił mi
udzielenia pomocy i zmian w harmonogramie ze względu na to że bilet
kupiłam przez pośrednika i tylko pośrednik jest zobowiązany do zmian
biletu w moim imieniu.

Zdecydowałam skorzystać się z opcji nr. 3 (opcja nr 2 wydawała mi się
po prostu wyłudzeniem) i poprosiłam o pełen zwrot za bilet. W tym
przypadku rozmowa została przeze mnie nagrana. Znów nie było żadnej
informacji o tym, że "pełen zwrot" może być problematyczny (lub że
przewoźnik może się na niego nie zgodzić) dostałam tylko informację że
pieniądze powinny do mnie wpłynać w ciagu 30 dni. I że pracownik biura
wysyła maila o anulacji biletów.

Bazując na informacji otrzymanej telefonicznie od pośrednika że
pieniądze za bilet zostaną zwrócone (> 1tys EUR) kupiłam bilety na to
samo połączenie i te same daty (ale już w innym miejscu i o zmienionych harmonogramie).

Po miesiącu oczekiwania i braku jakiejkolwiek informacji (w
międzyczasie dzwoniłam raz ale infolinia była zajęta oraz
kontaktowałam się z KLM bezpośrednio który powiedział, że oni prośby o
zwrot nie dostali) zadzwoniłam ponownie,1 października - jakie było
moje zdziwienie gdy okazało się, że moja prośba o zwrot nie została
wysłana w ogóle. Tym razem pracownik wysłał prośbę o zwrot, jednak
znów bez żadnej informacji od firmy. W końcu udało mi się na infolinii
KLM uzyskać informację, że jeśli prośba o zwrot była, to została ona
wysłana do KLM Rosja. Kolejny telefon do pośrednika z pytaniem co się
dzieje (9 października), pośrednik wysyła wiadomość do KLM. Odzwaniają
do mnie tego samego dnia, że przewoźnik nie zgadza się na zwrot,
jedyne co mi może zaoferować to zmiana terminu lotu. Co mnie nie
satyfakcjonuje, bo ja mam już bilet na ten lot, tylko kupiony u kogoś
innego. Bilet kupiłam bazując na informacji od pośrednika, że dostanę
pełen zwrot za zmienione bilety.

Pośrednik nie chce przejąć odpowiedzialności za nieprawdziwe
informacje których udzielił mi ich pracownik. Jedyne co mi oferują to
anulowanie biletu i uwaga "zwrot podatków za 100 EUR minus 50 EUR za
ich opłatę administracyjną".

Co mogę zrobić, żeby jednak ten zwrot uzyskać?
Zostałam wprowadzona w błąd przez pracownika firmy mytrip, który w
żaden sposób nie poinformował mnie, że przewoźnik może odmówić pełnego
zwrotu za bilety.
Góra
 Profil Relacje PM off
Raphael uważa post za pomocny.
 
      
Loty do Nowej Zelandii (+ zwiedzanie Rzymu) z Krakowa od 2920 PLN! Loty do Nowej Zelandii (+ zwiedzanie Rzymu) z Krakowa od 2920 PLN!
Wczasy w Albanii: 4* hotel z all inclusive za 1999 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Albanii: 4* hotel z all inclusive za 1999 PLN. Wyloty z 2 miast
#2 PostWysłany: 15 Paź 2018 12:07 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2274
Loty: 214
Kilometry: 407 999
złoty
@zazuzi: jeśli masz dowody że mytrip zgadza się na zwrot a płaciłaś kartą to zgłoś się do Banku i zawnioskuj o chargeback.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 15 Paź 2018 14:10 

Rejestracja: 10 Lip 2018
Posty: 295
pisz do klm na facebooku lub twitter ale nie do polskiego tylko holenderskiego
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 15 Paź 2018 14:14 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22425
KLM powie ze: Ich to wali, bo to nie od nich kupił bilet.

Trzeba się kontaktować z Mytrip
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 15 Paź 2018 21:55 

Rejestracja: 01 Sty 2012
Posty: 15
Loty: 31
Kilometry: 89 973
Tak, złożyłam prośbę w banku o charge back, mam nagraną rozmowę z mytrip (ale tą drugą w której proszę o full refund). To może być tylko dowodem na to że przez miesiąc nikt się do mnie nie odezwał i nie skierowali żadnej prośby do KLM. No i nie ma w tej rozmowie słowa o tym, że KLM może ten zwrot zakwestionować. Pisałam do KLm na różnych frontach. Przy tej sytuacji ręce opadają.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 16 Paź 2018 02:06 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3237
srebrny
Sytuacja jest nieciekawa.
Mytrip.com powinno być na liście ostrzeżeń - bo jako jedne z nielicznych domaga się opłaty za obsługę zmian godzin lotu dokonaną przez przewoźnika.

Kupując bilet zgodziłaś się na takie zasady - można było dopłacić przy zakupie biletu, aby mieć bezpłatną obsługę zmian.

Są linie które zmienią bilet kupiony u pośrednika na własnej infolinii, ale raczej to mniejszość.

Linia zmieniła godziny lotu na niemożliwe i prawidłową procedurą byłby kontakt z mytrip.com i prośba o zmianę lotów na inne, lub oświadczenie o braku akceptacji zmian rozkładu i żądanie zwrotu należności.
Gdyby bilet był kupiony u normalnego pośrednika, albo gdybyś posiadała pakiet obsługi w mytrip.com to odbyłoby się to bez dodatkowych kosztów. W tym przypadku niestety każda opcja jest płatna.

Obawiam się , że chargeback może być trudny, bo musisz udowodnić, że sprzedawca nie wywiązał się z umowy i odrzucił / nie odpowiedział na reklamacje.
Jeśli lot został odwołany i żądając zwrotu należności powołałaś się na to, to sytuacja jest prosta. Jeśli była to jedynie zmiana rozkładu może to być trudniejsze.

Zacząłbym od złożenia reklamacji zarówno u pośrednika jak i w KLM, że w dniu .... w związku ze zmianą rozkładu i zaproponowaniem niemożliwego połączenia nie zaakceptowałaś proponowanych zmian i zażądałaś pełnego zwrotu należności za bilety, oraz że do dnia dzisiejszego nie otrzymałaś tego zwrotu. W związku z powyższym żądasz wyjaśnień zaistniałej sytuacji, oraz prosisz o niezwłoczny zwrot należności.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#7 PostWysłany: 29 Paź 2018 15:49 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2274
Loty: 214
Kilometry: 407 999
złoty
@zazuzi: jest jakiś finał?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 29 Paź 2018 16:23 

Rejestracja: 01 Sty 2012
Posty: 15
Loty: 31
Kilometry: 89 973
Hej,
próbuję na wszystkich frontach (mytrip, KLM, bank (są na etapie analizy przypadku), europejskie centrum rozstrzygania sporów, ale na razie bez rezultatu - dam znać jaki będzie finał.

Po opisaniu moje sytuacji KLM poradziło mi żeby mytrip zwróciło się do nich z prośbą o refund w opcji commercial gesture - jednak dziś wielokrotnie próbuję się dodzwonić do mytrip - bez rezultatu - na maile nie odpisują. Nie wiem co mam robić.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 18 Lis 2018 23:35 

Rejestracja: 01 Sty 2012
Posty: 15
Loty: 31
Kilometry: 89 973
Nie wiem, które z moich działań okazały się skuteczne, ale ostatecznie mytrip anulował mi bilet w opcji 'full refund' dokładnie w dniu w którym wylot miał mieć miejsce. Pieniądze w ciągu chyba 2-3 dni były na koncie. Uffff....
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#10 PostWysłany: 11 Gru 2018 19:28 

Rejestracja: 11 Gru 2018
Posty: 11
Mam podobny problem, nie mogę się skontaktować z nimi (nie odbierają numeru telefonu a mejla oczywiście nie ma),mój watek tutaj: mytrip-zmiana-godzin-wylotu-i-brak-kontaktu,1498,136220 , nie mam pojęcia jak powiadomić ich że nie zgadzam się na zmiane lotów a potrzebuję przeciez jakieś potwierdzenie :/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group