Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 96 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
#61 PostWysłany: 05 Lip 2018 02:27 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5133
srebrny
Ok do jakiego czasu ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Miesiąc na Phuket za 4040 PLN. Loty z Warszawy (z dużym bagażem) i noclegi w 4* hotelu Miesiąc na Phuket za 4040 PLN. Loty z Warszawy (z dużym bagażem) i noclegi w 4* hotelu
Bezpośrednie loty first minute do Nowego Jorku i Miami z Berlina od 1541 PLN. Dużo terminów Bezpośrednie loty first minute do Nowego Jorku i Miami z Berlina od 1541 PLN. Dużo terminów
#62 PostWysłany: 05 Lip 2018 09:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sie 2010
Posty: 4825
Loty: 307
Kilometry: 514 401
Ostrzeżenia: 1
HON fly4free
leca kolejne kartki wydruków Płatnika... w miedzyczasie czytam wpisy w tym temacie
mam jakies nieprzyjemne odczucie, ze kilka osob spotkal zawod, ze ten samolot sie nie rozbil
"chrzanic pasazerow ale jakie piekne bylyby naglowki gazet" bedzie mozna zmieszac z blotem firme, kraj etc.
:(
Góra
 Profil Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
 
      
#63 PostWysłany: 05 Lip 2018 09:43 

Rejestracja: 26 Cze 2012
Posty: 1085
Loty: 155
Kilometry: 370 915
srebrny
Myślę, że większość, którą zainteresował temat, spotkał zawód związany ze sposobem w jaki LOT zareagował na tę usterkę. Pomimo różnych zawirowań finansowych i kadrowych w nieodległej przeszłości, linia była uważana za bardzo bezpieczną i stawiającą bezpieczeństwo pasażerów na pierwszym miejscu. Awaryjne sytuacje były związane wyłącznie ze sprzętem (np Dash-8, podwozie) lub nieprzewidzianymi zdarzeniami, z którymi załogi radziły sobie wzorowo (były może jakieś niechlubne wyjątki, jak start z drogi kołowania we WRO, albo pomylone lotnisko w Kaliningradzie). Sytuacja w której LOT nie zachował się super bezpiecznie w odniesieniu do pasażerów, i podjął intencjonalnie taką a nie inną decyzję (być może w granicach prawa i procedur) z pobudek czystko finansowych, burzy dobry wizerunek i nadszarpuje zaufanie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
9 ludzi lubi ten post.
 
      
#64 PostWysłany: 05 Lip 2018 12:27 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 598
niebieski
A skąd masz informację że pobudki były (czysto) finansowe? Obstawiam że od Time2Go.
Z wielkim zafascynowaniem i szacunkiem czytam te wszystkie opinie forumowych ekspertów którzy nie muszą czytać biuletynu i już na podstawie okładki Faktu wiedzą że pilot debil chciał pozabijać ludzi zamiast bez zezwolenia od razu lądować w Majamy samolotem pełnym wachy. Byłem kiedyś w szpitalu w odwiedzinach, chyba jutro zacznę tłumaczyć kardiologom że głupcy kroją nie ten organ co trzeba bo na fejsiku ikonka serca wygląda zupełnie inaczej.

Tym umiarkowanym ekspertom polecam poczytać jak się skończyła próba nałożenia przez FAA kary na BA za lot z jednym uszkodzonym silnikiem kilka(naście?) lat temu.
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#65 PostWysłany: 05 Lip 2018 12:32 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3524
srebrny
tez bym poczekal na raport, zamiast ufac tabloidom.

ale mimo wszystko zaklinanie rzeczywistosci ze iles tam mozna leciec na jednym silniku i prawdopobienstwo ze wysiadzie drugi jest minimalne ma sie nijak to tego ze te silniki maja wade konstrukcyjna i jak padnie jeden, to rownie szybko moze pasc drugi...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#66 PostWysłany: 05 Lip 2018 12:44 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1815
niebieski
@ibartek procedury mówią ile można lecieć na jednym silniku. Pilot ma za zadanie skupić się na sterowaniu maszyny i wypełnieniu instrukcji na taką sytuację, a nie dylematach czy teoriach spiskowych "a co jeśli w handbooku piszą, że można lecieć trzy godziny na jednym silniku, a tak naprawdę to tylko 20 minut?".
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#67 PostWysłany: 05 Lip 2018 13:46 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3524
srebrny
owszem, tyle ze jesli to prawda ze silnik ma wade konstrukcyjna, to zaden handbook w swoich wyliczeniach tego nie uwzglednia, bo zadna instrukcja nie zaklada wady konstrukcyjnej i ze cos sie moze przez to sypac.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#68 PostWysłany: 05 Lip 2018 13:52 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8990
a pilot był świadomy wady konstrukcyjnej silnika?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#69 PostWysłany: 05 Lip 2018 18:42 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3225
srebrny
silvershark napisał(a):
@ibartek procedury mówią ile można lecieć na jednym silniku. Pilot ma za zadanie skupić się na sterowaniu maszyny i wypełnieniu instrukcji na taką sytuację, a nie dylematach czy teoriach spiskowych "a co jeśli w handbooku piszą, że można lecieć trzy godziny na jednym silniku, a tak naprawdę to tylko 20 minut?".



@silvershark - źle interpretujesz podany czas

Certyfikat ETOPS-180 nakazuje tak zaplanować trasę maszyny , aby w każdej chwili znajdować się nie dalej niż 180 min lotu od lotniska gdzie można awaryjnie lądować.
Nie oznacza to jednak, że w razie awarii silnika możemy sobie szukać dogodnego dla nas lotniska w odległości do 3h lotu.

https://pl.wikipedia.org/wiki/ETOPS
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
monroe lubi ten post.
 
      
#70 PostWysłany: 05 Lip 2018 18:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Lip 2015
Posty: 1392
niebieski
A tak wogóle to ktoś wie jak wygląda taka umowa lini lotniczej z producentem?Jak wygląda gwarancja itp.?No bo LOT na takiej awarii jest mocno stratny:odszkodowania,straty wizerunkowe itd..Ale może wszystko pokryje producent,dostawca samolotu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#71 PostWysłany: 05 Lip 2018 19:03 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3225
srebrny
Odpowiada Rolls-Royce, ale na razie linie czekają w kolejce aby dostać zastępcze silniki chociaż do części samolotów, aby jak najmniej dreamlinerów było uziemionych ( Rolls-Royce wysyła je w kolejności zgłoszeń). Każda inspekcja może oznaczać uziemienie maszyny, tak że ciężko jest cokolwiek zaplanować, a liczbę maksymalnych cykli do przeglądu zmniejszono z 2000 do 300. Ze względu na zagrożenie zmniejszono też ETOPS z 330 do 140 min

A co do odszkodowań - zapewne się należą, ale nie jest w interesie ich egzekwowanie, przynajmniej na razie, bo te silniki to taka porażka, że nie wiadomo czy nie doprowadzą do upadłości Rolls-Royce.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#72 PostWysłany: 05 Lip 2018 19:28 

Rejestracja: 26 Cze 2012
Posty: 1085
Loty: 155
Kilometry: 370 915
srebrny
QbaqBA napisał(a):
A skąd masz informację że pobudki były (czysto) finansowe? Obstawiam że od Time2Go.
Z wielkim zafascynowaniem i szacunkiem czytam te wszystkie opinie forumowych ekspertów którzy nie muszą czytać biuletynu i już na podstawie okładki Faktu wiedzą że pilot debil chciał pozabijać ludzi zamiast bez zezwolenia od razu lądować w Majamy samolotem pełnym wachy. Byłem kiedyś w szpitalu w odwiedzinach, chyba jutro zacznę tłumaczyć kardiologom że głupcy kroją nie ten organ co trzeba bo na fejsiku ikonka serca wygląda zupełnie inaczej.

Tym umiarkowanym ekspertom polecam poczytać jak się skończyła próba nałożenia przez FAA kary na BA za lot z jednym uszkodzonym silnikiem kilka(naście?) lat temu.


Przeczytaj proszę jeszcze raz swoją wypowiedź i przemyśl. Nikt tu nie oskarżał pilotów. Pomyśl co mogłoby się zdarzyć, gdyby zawiódł w czasie lotu drugi silnik. Takie historie w lotnictwie się zdarzały i m.in. na ich podstawie powstawały nowe procedury. Uważasz, że po zgłoszeniu sytuacji awaryjnej, załoga nie dostałaby zgody na lądowanie...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
monroe lubi ten post.
 
      
#73 PostWysłany: 05 Lip 2018 20:13 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5133
srebrny
Aj naczytaliscie się szmatławca. Samolot nie może sobie w stanach od tak ładować gdzie mu się chce. Lotniska są bardzo zatłoczone, co z paliwem ? Teoretycznie na awaryjne lądowanie między MIa a JFk jest wiele lotnisk po drodze. Pilot przestrzegał procedur i tyle.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#74 PostWysłany: 05 Lip 2018 20:23 

Rejestracja: 05 Sie 2013
Posty: 27
Czytam AVherald i tam piszą żeby się wstrzymać z ferowaniem wyroków, bo analiza lotu z danych flightradara sugeruje taką kolejność zdarzeń:
1. Start z Cancun
2. Gdzieś nad Karaibami sygnalizacja awarii silnika i decyzja o zawróceniu do Miami
3. Prawdopodobnie jako następny krok kontakt z centrum operacyjnym, po którym nastąpiła zmiana decyzji i zakręt w stronę Nowego Jorku
4 Już po zmianie kursu nastąpiła zmiana wysokości lotu na niższą, co interpretują jako pogorszenie stanu silnika skutkująca decyzją o wyłączeniu silnika
5 Lądowanie w Nowym Jorku, tam stwierdzona jest usterka obu silników.

Jeśli rzeczywiście wyłączenie silnika nastąpiło już po podjęciu decyzji o zmianie kierunku na Nowy Jork, to decyzja żeby nie zmieniać jej ponownie wydaje mi się być racjonalna. Pilot w tym momencie nie miał świadomości o złym stanie drugiego silnika, a konieczność zawrócenia do Miami mogła niwelować zysk z mniejszej odległości, bo samolot nie zawróci w miejscu. FAA się sprawą zajęła bo zajmuje się każdym przypadkiem awaryjnego lądowania, szczególnie jeśli okazało się, że oba silniki miały awarię. Myślę, że to ich najbardziej zainteresowało i jeśli LOT będzie miał problemy to bardziej jeśli FAA przyczepi się do procedur serwisowych niż samych decyzji pilota.

Jeśli chodzi o zarzuty prasy popularnej, to są absurdalne. Fakt napisał, że LOT nie chciał ponosić kosztów zakwaterowania i posiłków pasażerów w Miami, bo większość nie miała wiz do Stanów. W tym twierdzeniu jest sprzeczność, bo kosztów zakwaterowania by nie było - siedzieliby po prostu w strefie niczyjej na lotnisku.
Zarzut, że było niebezpiecznie, bo samolot zrzucał paliwo, jest głupi. Musiał zrzucić, bo przy lądowaniu z taką ilością paliwa mógłby połamać podwozie przy przyziemieniu. Dlatego też nie mógł lądować natychmiast.
A jeśli już rozważać Miami vs JFK, to czemu nikt nie podnosi, że na Karaibach było co najmniej kilka lotnisk bliżej niż Miami?
A jeśli chodzi o naciski z centrum operacyjnego, to pewnie powiedzieli pilotowi, że woleliby żeby lądował w Nowym Jorku z oczywistych względów, ale decyzję mógł podjąć tylko pilot. Jeśli ktoś twierdzi, że pilot dał się zastraszyć z obawy o utratę pracy w warunkach takiego deficytu pilotów na rynku, jaki występuje obecnie, to jest już absurd zupełny.

Gdyby zawiódł drugi silnik to zapewne wylądowaliby lotem ślizgowym na którymś z mniejszych lotnisk na wschodnim wybrzeżu Stanów. Sytuacja była trudna j w świetle awaryjności silników RR biuletyn ma sens żeby dmuchać na zimne. Ciekawe co zrobi FAA, ale spodziewałbym się bardziej zmiany ETOPSa dla 787 lub zaleceń do zmian konstrukcyjnych silnika i/lub procedur niż kary za decyzje pilotów, bo raczej procedur nie złamali.


Ostatnio edytowany przez STUDNIAKOWALA 05 Lip 2018 21:34, edytowano w sumie 4 razy
Góra
 Profil Relacje PM off
8 ludzi lubi ten post.
 
      
#75 PostWysłany: 05 Lip 2018 20:27 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2784
Loty: 154
Kilometry: 151 837
niebieski
SPLDER napisał(a):
A co do odszkodowań - zapewne się należą, ale nie jest w interesie ich egzekwowanie, przynajmniej na razie, bo te silniki to taka porażka, że nie wiadomo czy nie doprowadzą do upadłości Rolls-Royce.


Nie szerz defetyzmu. Rolls miał już gorsze wpadki w swojej przeszłości (Trent 900 i przypadek A380 Qantasa, korupcja itd.) i wyszedł z nich obronną ręką. Mają już zidentyfikowane silniki, które są problematyczne, rozwiązanie problemu i jego wdrożenie także jest już prawie gotowe. Wiadomo, że finansowo ucierpią, ale to ogromna firma i będzie w stanie wziąć to na klatę (stąd m.in. zapowiadana redukcja etatów).
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#76 PostWysłany: 05 Lip 2018 20:54 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1815
niebieski
Boeing na 787-8 poniósł ogromne straty, które kompensuje nowszymi Dreamlinerami. Tak to już jest w tej branży; wielkie przychody, ale i wielkie wtopy z gigantycznymi kosztami. Jedno z drugim się niweluje.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#77 PostWysłany: 06 Lip 2018 10:20 

Rejestracja: 26 Cze 2012
Posty: 1085
Loty: 155
Kilometry: 370 915
srebrny
STUDNIAKOWALA napisał(a):
Gdyby zawiódł drugi silnik to zapewne wylądowaliby lotem ślizgowym na którymś z mniejszych lotnisk na wschodnim wybrzeżu Stanów.


To raczej mało prawdopodobne. Współczynnik doskonałości B787 to ok 1:20, czyli bardzo teoretycznie mogliby szybować ok 240km. Mapa przelotu wskazuje, że na odległość ok 240km do lądu zbliżyli się dopiero na wysokości Charlotte. Inna sprawa to samo lądowanie przy locie ślizgowym.

Załącznik:
LO.JPG
LO.JPG [ 47.36 KiB | Obejrzany 2649 razy ]
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez rattaman, 06 Lip 2018 12:30, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
monroe lubi ten post.
 
      
#78 PostWysłany: 06 Lip 2018 10:30 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3524
srebrny
STUDNIAKOWALA napisał(a):

Gdyby zawiódł drugi silnik to zapewne wylądowaliby lotem ślizgowym na którymś z mniejszych lotnisk na wschodnim wybrzeżu Stanów.


normalka. standardowa procedura, zero ryzyka.

https://www.dailymotion.com/video/x5vkq72
Góra
 Profil Relacje PM off
monroe lubi ten post.
 
      
#79 PostWysłany: 06 Lip 2018 12:16 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1632
niebieski
STUDNIAKOWALA napisał(a):
Gdyby zawiódł drugi silnik to zapewne wylądowaliby lotem ślizgowym na którymś z mniejszych lotnisk na wschodnim wybrzeżu Stanów.


Proponuję zgłoś Milczarskiemu wniosek racjonalizatorski aby 200 km przed każdym lądowaniem wyłączać silniki i lądować w ślizgu. Jaka oszczędność paliwa! Jak wiadomo LOT to samobójcy więc chętnie na to przystaną. :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#80 PostWysłany: 06 Lip 2018 13:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2620
Loty: 194
Kilometry: 512 596
złoty
michcioj napisał(a):
Samolot nie może sobie w stanach od tak ładować gdzie mu się chce.


Przy procedurze awaryjnej może o ile oczywiście lotnisko jest przystosowane do obsługi większych samolotów oraz warunki pogodowe na to pozwalają.

michcioj napisał(a):
Lotniska są bardzo zatłoczone, co z paliwem ?


Co za argument ;) Panie, my tu mamy tłok, niech Pan leci 500 mil dalej, co nas to obchodzi, że zgłaszacie Pan-Pan albo Mayday?! :D
Info z innego forum, zresztą pytał o to @QbaqBA - podobno 15 min. trwało zrzucanie paliwa w tym B788.

michcioj napisał(a):
Pilot przestrzegał procedur i tyle.


Nie sądzę, aby było inaczej (bo w 99,9% przypadków piloci to nie samobójcy) ale bardzo możliwe, że w tym przypadku procedury powinny być zmienione (co zresztą się stało po fakcie, zwłaszcza jeśli chodzi o ETOPS w B788 z silnikami RR Trent 1000 danej generacji). Pytanie podstawowe - czy piloci wiedzieli w marcu, że te silniki są tak mocno problematyczne. Jeśli nie to lądowanie na JFK wydaje się być jednak racjonalne (to że padną dwa silniki w locie było dotychczas PRAWIE niemożliwe, podobno w lotowskich B767 przez cały czas ich użytkowania tylko 2 razy doszło do sytuacji, że trzeba było wyłączyć jeden silnik).

Wkładając jednak kij w mrowisko i odnosząc się do procedur stosowanych przez pilotów LOTu, do dzisiaj przecież nie wiemy jakim cudem załoga nie zauważyła wybitego bezpiecznika w B767 kpt. Wrony. Raportu jak nie było tak nie ma i tylko można dorabiać sobie teorie spiskowe jakoby jego publikacja obaliłaby mit bohaterskiego czynu naszego pilota ;) (sam nie przesądzam, że tak było, opieram się tylko na dyskusji w tym temacie osób zdecydowanie bardziej kompetentnych ode mnie).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 96 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group