Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Pracuje dla OTA, macie jakies pytania?
pracuje-dla-ota-macie-jakies-pytania,18,64631
Strona 1 z 2

Autor:  fakalaka [ 05 Lut 2015 15:30 ]
Temat postu:  Pracuje dla OTA, macie jakies pytania?

Hej, pracuje dla znanego europejskiego Online Travel Agent w dziale IT. Czesto na forum pojawiaja sie screeny z naszych stron. Czy chcecie sie czegos dowiedziec jak dziala ten biznes od srodka? W miare mozliwosci moge odpowiedziec na kilka pytan.

Autor:  Tomek Zien [ 05 Lut 2015 15:35 ]
Temat postu:  Re: Pracuje dla OTA, macie jakies pytania?

Dożywotni zakaz wstępu do TS dla kolegi powyżej proponuję :lol: ;)

Autor:  namteH [ 05 Lut 2015 15:35 ]
Temat postu:  Re: Pracuje dla OTA, macie jakies pytania?

- co to za OTA?
- skąd czerpiecie zyski? jest to tylko z niewiedzy kupujących (np przekonanie że latanie bez ubezpieczenia jest niebezpieczne) czy np linie coś Wam ze sprzedaży odpalają? a może jeszcze inaczej?
- z czego wynikają różnice w cenie pojawiające się w zależności od kraju oferowanej usługi?

Autor:  paweł p [ 05 Lut 2015 15:42 ]
Temat postu:  Re: Pracuje dla OTA, macie jakies pytania?

- kto ponosi koszt błędów- OTA czy linia
- czy ceny dla biur od linii lotniczych są zróżnicowane? w jakim stopniu?

Autor:  fakalaka [ 05 Lut 2015 15:52 ]
Temat postu:  Re: Pracuje dla OTA, macie jakies pytania?

namteH napisał(a):
- co to za OTA?

heh, sory, zle przeczytalem. nie powiem :P
namteH napisał(a):
- skąd czerpiecie zyski? jest to tylko z niewiedzy kupujących (np przekonanie że latanie bez ubezpieczenia jest niebezpieczne) czy np linie coś Wam ze sprzedaży odpalają? a może jeszcze inaczej?


Glownym przychodem jest margines na sprzedazy biletow. Ale firma stara sie zarabiac na wszystkim. Wszysko co jest oferowane, jest po to zeby przyniesc zysk.
Linie lotnicze z zasady nie lubia nas, wola sprzedac bezposrednio na swojej stronie. Dzieki temu unikaja i nas i GDS i caly zysk zostawiaja dla siebie. Ale oczywiscie wiedza tez ze mamy duze zaplecze uzytkownikow, to czasami wola sprzedac nam bilet taniej niz sami by sprzedali.

namteH napisał(a):
- z czego wynikają różnice w cenie pojawiające się w zależności od kraju oferowanej usługi?

Nie ma jednoznacznej zasady, czasami mamy specjalny deal z linia lotnicza, linia mowi ze mozemy sprzedawac bilety za XXX ale tylko w tym kraju. Czasami sami sprzedajemy bilety taniej w danym kraju (czasami nawet tracimy na tym), aby tylko miec wieksza ilosc sprzedanych biletow danej linii. Wtedy idac do linii lotniczej i negocjujac z nimi, mozemy osciagnac lepsze ceny na innych kierunkach.

-- 05 Lut 2015 14:54 --

Tomek Zien napisał(a):
Dożywotni zakaz wstępu do TS dla kolegi powyżej proponuję :lol: ;)

Ja nie ustawiam cen, sam poluje na dobre okazje i dopinguje innym :)

Autor:  kiew [ 05 Lut 2015 15:59 ]
Temat postu:  Re: Pracuje dla OTA, macie jakies pytania?

1. Zabezpieczacie się jakoś przed podejrzanie niską ceną lotu?
2. Znasz się tylko na systemie czy na sprawach bardziej lotniczych też? Bo chciałbym pytać o kwestię tego kto ponosi kosztu w różnych rodzajach FD i od czego to zależy?
3. Zniżki na usługi swojego OTA masz?
4. Masz dostęp do prawdziwych baz na których pracuje wasze OTA czy jednak za głęboko zaglądać nie możecie?
5. W jaki sposób mniej więcej odbywa się komunikacja pomiędzy OTA, a GDS? Coś się dzieje więcej po waszej strony czy tylko wysyłacie zapytanie, dostajecie w odpowiedzi ceny/kierunki i ewentualnie doliczacie do tego jakieś swoje zniżki?
6. Obsługujecie LCC? Jakieś nieoficjalne API macie czy parsujecie na żywca strony np. takiego FRa?

Autor:  fakalaka [ 05 Lut 2015 16:00 ]
Temat postu:  Re: Pracuje dla OTA, macie jakies pytania?

paweł p napisał(a):
- kto ponosi koszt błędów- OTA czy linia
- czy ceny dla biur od linii lotniczych są zróżnicowane? w jakim stopniu?


Jakich bledow? Cenowych? Jesli OTA zdazyl zabookowac ten bilet, to strata linii. Jesli nie, to nie ma zadnych kosztow. OTA zwraca pieniadze i tyle.
Nie potrafie odpowiedziec dokladnie na 2 pytanie. Niektore bilety maja specjalne ceny dla wybranych OTAs. W jakim stopniu? Nie mam pojecia, zalezy kto negocjowal, z jaka linia, na jakich warunkach.

Autor:  Juve [ 05 Lut 2015 16:07 ]
Temat postu:  Re: Pracuje dla OTA, macie jakies pytania?

fakalaka napisał(a):
namteH napisał(a):
- co to za OTA?

Online Travel Agent


To się dogadali.

Autor:  fakalaka [ 05 Lut 2015 16:12 ]
Temat postu:  Re: Pracuje dla OTA, macie jakies pytania?

kiew napisał(a):
1. Zabezpieczacie się jakoś przed podejrzanie niską ceną lotu?
2. Znasz się tylko na systemie czy na sprawach bardziej lotniczych też? Bo chciałbym pytać o kwestię tego kto ponosi kosztu w różnych rodzajach FD i od czego to zależy?
3. Zniżki na usługi swojego OTA masz?
4. Masz dostęp do prawdziwych baz na których pracuje wasze OTA czy jednak za głęboko zaglądać nie możecie?
5. W jaki sposób mniej więcej odbywa się komunikacja pomiędzy OTA, a GDS? Coś się dzieje więcej po waszej strony czy tylko wysyłacie zapytanie, dostajecie w odpowiedzi ceny/kierunki i ewentualnie doliczacie do tego jakieś swoje zniżki?
6. Obsługujecie LCC? Jakieś nieoficjalne API macie czy parsujecie na żywca strony np. takiego FRa?


1. Nie. Filtrujemy niektore trasy, linie lotnicze, dodajemy, odejmujemy i sprzedajemy. Jesli jest super tanio, good for you
2. EDIT: Nie wiem. Jestem prawie pewny że linia, my płacimy to co GDS nam powie.
3. nie duze, bilet musze zaplacic sam, wszystkie koszta dodatkowe moge sobie odjac. czasami linie wypuszczaja specjalne oferty dla OTAs, np. Air Europa ma AMS-HAV return za EUR99 plus podatki (EUR450 euro)
4. Ja nie, kilka osob ma bezposredni dostep.
5. Dokladnie tak jak opisales :). Zanim zaczalem pracowac to myslalem ze jest to bardziej skomplikowane.
6. Kozystamy z providera ktory zajmuje sie w 100% parsowaniem na zywca ryanair i nam wystawia API

Autor:  kiew [ 05 Lut 2015 16:46 ]
Temat postu:  Re: Pracuje dla OTA, macie jakies pytania?

To jeszcze kilka pytań.
1. Pytanie zadane wcześniej przez @namteH'a dotyczyło tego, które to OTA jest Twoim pracodawcą, ale zakładam że nie chcesz odpowiadać. (choć moim zdaniem nie jest trudno do tego dojść...)
2. Cały proces ticketowania odbywa się u was w 100% automatycznie czy może się wydarzyć coś co powoduje, że jest to ticketowane ręcznie przez pracownika?
3. Czy są jakieś dziwne parametry, które mogłyby wpływać na powodzenie płatności i/lub uzyskanie niskich cen? Nie jest specjalną tajemnicą, że często sprawdzane jest kraj z którego idzie połączenie, ale analizując czasem JS'a w niektórych OTA widziałem tam naprawdę dziwne rzeczy. Zapamiętywane było np. czy nr karty został wklejony czy wpisany ręcznie i skoro ktoś to zapamiętywał to pewnie jakoś wykorzystywał. Częste są też parametry doklejane do url'a mówiące o konkretnych promocjach lub o przekierowania. Czy w tej kwestii zauważyłeś kiedyś coś ciekawego, zapamiętujecie nietypowe rzeczy, korzystacie z tego w jakiś wymyślny sposób?
4. Trochę już poruszone w poprzednim temacie. Wasze OTA z pewnością występuje w kilku multiwyszukiwarkach. Może to powodować u was zniżki? Z nimi też macie popodpisywane jakieś umowy dotyczące rabatów?
5. Robicie cross-checking przy płatności ze swoją bazą? Tzn. jak ktoś skorzystał 2 razy z jakiejś promocji to blokujecie mu możliwość skorzystania z niej kolejny 159 razy?

Autor:  Komornik [ 05 Lut 2015 16:48 ]
Temat postu:  Re: Pracuje dla OTA, macie jakies pytania?

Jakies potwierdzenie Twojej pracy?
Bo zaraz bedzie masa takich watkow bez zadnego potwierdzenia.

Autor:  Mareckipl [ 05 Lut 2015 16:55 ]
Temat postu:  Re: Pracuje dla OTA, macie jakies pytania?

1. Jakiej wielkości macie średnio marże na sprzedaży biletów tradycyjnych linii?
2. Czy w wypadku błędów cenowych macie określoną procedurę postępowania która decyduje co bierzecie na siebie a co anulujecie, czy taka decyzja jest podejmowana dla każdej sprawy?
3. Jak wyglądają kwestie anulowania/zmian biletów, możecie to robić swobodnie nawet gdy taryfa na to klientowi nie pozwala, czy są jakieś ograniczenia?
4. Pracujesz bezpośrednio dla OTA, czy jako pracownik firmy będącej ich kontraktorem?

Autor:  fakalaka [ 05 Lut 2015 17:15 ]
Temat postu:  Re: Pracuje dla OTA, macie jakies pytania?

kiew napisał(a):
To jeszcze kilka pytań.
1. Pytanie zadane wcześniej przez @namteH'a dotyczyło tego, które to OTA jest Twoim pracodawcą, ale zakładam że nie chcesz odpowiadać. (choć moim zdaniem nie jest trudno do tego dojść...)
2. Cały proces ticketowania odbywa się u was w 100% automatycznie czy może się wydarzyć coś co powoduje, że jest to ticketowane ręcznie przez pracownika?
3. Czy są jakieś dziwne parametry, które mogłyby wpływać na powodzenie płatności i/lub uzyskanie niskich cen? Nie jest specjalną tajemnicą, że często sprawdzane jest kraj z którego idzie połączenie, ale analizując czasem JS'a w niektórych OTA widziałem tam naprawdę dziwne rzeczy. Zapamiętywane było np. czy nr karty został wklejony czy wpisany ręcznie i skoro ktoś to zapamiętywał to pewnie jakoś wykorzystywał. Częste są też parametry doklejane do url'a mówiące o konkretnych promocjach lub o przekierowania. Czy w tej kwestii zauważyłeś kiedyś coś ciekawego, zapamiętujecie nietypowe rzeczy, korzystacie z tego w jakiś wymyślny sposób?
4. Trochę już poruszone w poprzednim temacie. Wasze OTA z pewnością występuje w kilku multiwyszukiwarkach. Może to powodować u was zniżki? Z nimi też macie popodpisywane jakieś umowy dotyczące rabatów?
5. Robicie cross-checking przy płatności ze swoją bazą? Tzn. jak ktoś skorzystał 2 razy z jakiejś promocji to blokujecie mu możliwość skorzystania z niej kolejny 159 razy?


1. zle przeczytalem. nie chce mowic, ale nie bede specjalnie unikal. jak napisales, nie trudno do tego dojsc.
2. automatycznie. z tym ze jesli wzielismy za bilet 200 euro, a w tym czasie cena podskoczyla do 250 to proces jest przerwany i trzeba recznie dokonczyc. to jest jedyny wyjatek ze my z premedytacja przerywamy ticketowanie. oczywiscie zdarzaja sie bledy w oprogramowaniu, wtedy trzeba tez recznie dokonczyc proces.
3. promocje w url, lub tez kody promocyjne to jedyne narzedzia do manipulacji ceny ktore pozostawiamy uzytkownikowi. nie "zapamietujemy" tez uzytkownikow (znowu szukasz tego lotu to powiekszymy Ci cene - nie). nie robimy nic w JS,bo 1: latwo zmienic, 2: mamy lepsze narzedzia do grania cena. oczywiscie korzystamy z google analitycs i odpowiednikow, ale raczej po to zeby przewidywac trendy, negocjowac z liniami i byc bardziej konkurencyjnym w stosunku do innych. nigdzie nie ustawiamy ceny na podstawie informacji jakie wiemy o indywidualnym uzytkowniku. jesli ty widzisz jakas cene, to znaczy ze kazda inna osoba ktora zrobi dokladnie te same kroki co ty bedzie widziala ta sama cene.
4. wspolpracujemy z wieloma meta-partnerami. na pewno mamy mozliwosc ustalania cen na podstawie systemu w ktorym lot zostal wyszukany (czy przychodzisz z kayak, czy ze skyscanner), ale nie wiem czy mamy jakies specjalne umowy na temat cen. nie sadze, to nasza, a nie ich sprawa.
5. nie. jak wspomnialem wczesniej, promocje (i ogolnie pricing) nigdy nie sa zwiazane z indywidualnym uzytkownikiem. jesli zabookujesz uzywajac tego samego maila, to bedzie nam prosciej ciebie znalesc w bazie, ale nie wplynie to w jakikolwiek sposob na ostateczna cene biletu.

Autor:  mashacra [ 05 Lut 2015 17:21 ]
Temat postu:  Re: Pracuje dla OTA, macie jakies pytania?

Komornik napisał(a):
Jakies potwierdzenie Twojej pracy?
Bo zaraz bedzie masa takich watkow bez zadnego potwierdzenia.


Żadnej masy nie będzie, temat jest pod obserwacją :mrgreen:

Czytam z ciekawością i uwagą :)

Autor:  fakalaka [ 05 Lut 2015 17:35 ]
Temat postu:  Re: Pracuje dla OTA, macie jakies pytania?

Komornik napisał(a):
Jakies potwierdzenie Twojej pracy?
Bo zaraz bedzie masa takich watkow bez zadnego potwierdzenia.


Chcesz kopie mojego kontraktu, czy uscisk reki z prezesem?

Mareckipl napisał(a):
1. Jakiej wielkości macie średnio marże na sprzedaży biletów tradycyjnych linii?
2. Czy w wypadku błędów cenowych macie określoną procedurę postępowania która decyduje co bierzecie na siebie a co anulujecie, czy taka decyzja jest podejmowana dla każdej sprawy?
3. Jak wyglądają kwestie anulowania/zmian biletów, możecie to robić swobodnie nawet gdy taryfa na to klientowi nie pozwala, czy są jakieś ograniczenia?
4. Pracujesz bezpośrednio dla OTA, czy jako pracownik firmy będącej ich kontraktorem?


1. jak pisalem wczesniej, w sprzedazy biletow jest zbyt wiele niewiadomych i zmiennych. nie potrafie odpowiedziec na pytanie srednia marza.
2. moj dzial sie tym nie zajmuje, nie potrafie odpowiedziec na to pytanie.
3. taryfa nas ogranicza. gdy testujemy nasze oprogramowanie musimy tez zwracac uwage na to, czy mozemy pozniej anulowac wybrany lot.
4. bezposrednio

Autor:  kiew [ 05 Lut 2015 17:42 ]
Temat postu:  Re: Pracuje dla OTA, macie jakies pytania?

To ja idę dalej.

1. Twoja OTA w kilku krajach, występuje pod różnymi markami. I tutaj pytanie czy jesteście jedną grupą kapitałową i po prostu ma ona kilka OTA w swoim portfelu i dlatego strony się linkują nazwajem np. w stopce. Czy tak naprawdę pod spodem, pod każdą z tych stron siedzi jeden mechanizm, a różnią się tylko UI i nazwą?

2. Podczas rekrutacji wymagana była jakaś wiedza dotycząca specyfiki branży? Czy wręcz przeciwnie, im mniej wiedziałeś tym lepiej, nie wyłapiesz luk?

Autor:  sp8hmz [ 05 Lut 2015 17:50 ]
Temat postu:  Re: Pracuje dla OTA, macie jakies pytania?

Ciekawy temat.

1. Ile biletów średnio sprzedajecie dziennie?
2. Macie swoją serwerownię czy wykupujecie miejsce w zewnętrznej firmie?
3. Czy ktoś osobiście ponosi odpowiedzialność za podejrzanie niskie ceny? Właśnie, te ceny wynikają zazwyczaj z błędu ludzkiego czy z winy systemu?

Autor:  fakalaka [ 05 Lut 2015 19:03 ]
Temat postu:  Re: Pracuje dla OTA, macie jakies pytania?

kiew napisał(a):
To ja idę dalej.

1. Twoja OTA w kilku krajach, występuje pod różnymi markami. I tutaj pytanie czy jesteście jedną grupą kapitałową i po prostu ma ona kilka OTA w swoim portfelu i dlatego strony się linkują nazwajem np. w stopce. Czy tak naprawdę pod spodem, pod każdą z tych stron siedzi jeden mechanizm, a różnią się tylko UI i nazwą?

2. Podczas rekrutacji wymagana była jakaś wiedza dotycząca specyfiki branży? Czy wręcz przeciwnie, im mniej wiedziałeś tym lepiej, nie wyłapiesz luk?


1. Firma powstała jako merger innych firm, celem jest jedna platforma dla wszystkich marek. Wszystkie europejskie marki mają jeden mechanizm i różnia się tylko UI i nazwą.
2. Nie wiedziałem nic. Nie było to wymagane podczas rekrutacji, nie było nawet pytań związanych. Oczywiście była rozmowa dlaczego aplikuję, ale nie sądzę żeby miało to jakikolwiek wpływ na decyzję.

-- 05 Lut 2015 18:36 --

sp8hmz napisał(a):
1. Ile biletów średnio sprzedajecie dziennie?
2. Macie swoją serwerownię czy wykupujecie miejsce w zewnętrznej firmie?
3. Czy ktoś osobiście ponosi odpowiedzialność za podejrzanie niskie ceny? Właśnie, te ceny wynikają zazwyczaj z błędu ludzkiego czy z winy systemu?


1. W tym roku pobiliśmy rekord, ponad 6800 bookings. Przypuszczamy że będzie jeszcze więcej.
2. Oba.
3. Nie wiem. Wiekszość (wszystkie z jakimi do tej pory się spotkałem, a nie mam dostępu do TS :) ) przychodzą prosto z GDS. To nie jest nasz problem. Nawet jeśli to nie sądzę żeby ktoś musiał z własnej kieszeni zapłacić za to. Błędy się zdarzają. Ważne jest to żeby wyciągnąć z tego wnioski i nie zrobić głupstwa znowu.

Autor:  michzak [ 05 Lut 2015 20:12 ]
Temat postu:  Re: Pracuje dla OTA, macie jakies pytania?

Dlaczego w takim razie aplikowales? :p wiedziałeś co to za firma i chciałeś tam szukać różnych sposobów, czy to był przypadek?

Autor:  myca007 [ 05 Lut 2015 20:36 ]
Temat postu:  Re: Pracuje dla OTA, macie jakies pytania?

Czy zajmujecie się też hotelami? Jaki jest czas replikacji danych pomiędzy bazą sieci hotelowej, a Wami? Piję do kwestii wyszukiwania BRG.

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/