Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Lista pośredników wraz z ich prowizją stworzona przez @ansbach1. B oznacza brutto N netto, pierwsza kwota etap polubowny druga etap sądowy, chyba, że jest taka sama.
AirCashBack - 25 B
AirCompensa - 20 B
AirHelp -35 B - 50B
AirMoney - 25B -50B
delayfix - 25B - 40B
givt - 25B -49B
odzyskajzalot - 25B -35B
lotopozniony - 25B
zwrotzalot - 25N

ostatnia aktualizacja: 19/11/2019


 [ 125 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Autor Wiadomość
#101 PostWysłany: 15 Cze 2020 13:37 

Rejestracja: 15 Cze 2020
Posty: 1
@ansbach1 również proszę o kontakt
Góra
 Relacje PM off  
 
#102 PostWysłany: 15 Cze 2020 23:17 

Rejestracja: 01 Maj 2015
Posty: 10
@ansbach1 również proszę o kontakt
Góra
 Relacje PM off  
 
#103 PostWysłany: 06 Lip 2020 14:05 

Rejestracja: 23 Lip 2015
Posty: 12
Mam taką sytuację, że lot był w listopadzie 2019 opóźniony o dobę (włoska Panorama Airlines). Formularz wysłaliśmy. Potem kazali sobie inny formularz jeszcze wysłać. Też wysłaliśmy i tak od tamtego czasu pojawił się koronawirus i mówią że nie mają pieniędzy, na ostatnie maile już nawet nie odpisywali. Z tego co wiem takie sprawy po roku się przedawniają. Co powinienem zrobić? Czy tacy pośrednicy mogą pomóc, czy rzeczywiście poza wysłaniem formularza niewiele zrobią?

Czy po po prostu całe te prawo to pic na wodę? To było jeszcze przed pandemią, a oni nas cały czas tak zbywali, że wkrótce będą wypłaty odszkodowań.
Góra
 Relacje PM off  
 
#104 PostWysłany: 06 Lip 2020 15:12 

Rejestracja: 01 Maj 2015
Posty: 10
Też walczę z Blue Panorama. Lot SAL -WAW z 6.07.2020r. Dokąd wysyłałeś formularze.
Góra
 Relacje PM off  
 
#105 PostWysłany: 06 Lip 2020 15:23 

Rejestracja: 23 Lip 2015
Posty: 12
Do jakiegoś polskiego biura ANC Avitation Sp. z.o.o. ul. Generała Wiktora Thome 1a Nowy Dwór Mazowiecki.
a oni dalej do Włoch niby. Rozmawialiśmy z Polakami z jakiegoś customercare.poland@blue-panorama.com

Jak nie wejdę na drogę sądową to 4 miesiące mi się przedawni chyba. Oni na to liczą pewnie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#106 PostWysłany: 06 Lip 2020 15:56 

Rejestracja: 01 Maj 2015
Posty: 10
Uznali nam reklamację (AMC Aviation) i wysłaliśmy formularze w grudniu. Od tamtego czasu cisza, nawet po wezwaniu o zapłatę.
Góra
 Relacje PM off  
 
#107 PostWysłany: 06 Lip 2020 18:13 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1692
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Blue Panorama Airlines S.p.a. to przewoźnik włoski, który nie ma na terenie Polski, ani oddziału, ani majątku, co sprawia, że nie jest możliwa egzekucja komornicza przez polskiego komornika, chyba że zapłacą po otrzymaniu wyroku. Warunkiem wniesienia pozwu jest wyczerpanie postępowania reklamacyjnego. Prawdą jest, że reklamacji rozpatruje Dział w Polsce, ale adresatem wezwania powinna pozostać spółka włoska, a nie AMC. Jak wytłumaczyć sądowi, dlaczego reklamacja została skierowana do AMC skoro obsługującym przewoźnikiem jest Blue Panorama Airlines S.p.a.? Bo tak napisali na stronie? Jest szansa, że sąd nie uwzględni takiej argumentacji i zwróci pozew. Z tych względów proces uzyskiwania wypłaty odszkodowania wymaga czasu, a jeśli czasu brakuje to pozostaje wniosek do Rzecznika i przerwanie biegu przedawnienia.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#108 PostWysłany: 06 Lip 2020 19:54 

Rejestracja: 01 Maj 2015
Posty: 10
ansbach1 napisał(a):
. Warunkiem wniesienia pozwu jest wyczerpanie postępowania reklamacyjnego.

Chyba niekoniecznie. Wystarczy wezwanie do zapłaty, jednakże skierowane do odpowiedniej osoby. http://orzeczenia.warszawa.so.gov.pl/co ... -04-16_002
Góra
 Relacje PM off  
 
#109 PostWysłany: 06 Lip 2020 20:50 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1692
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Przyjemnie jest czytać orzeczenia, o które wniosłem wniosek o udostępnienie na portalu :)

Skierowanie wezwania oznacza wyczerpanie postępowania reklamacyjnego, bo niezależnie czy odpowie czy nie wypłaci podjęta została próba. Tylko trzeba wezwać właściwy podmiot.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#110 PostWysłany: 06 Lip 2020 21:26 

Rejestracja: 01 Maj 2015
Posty: 10
Dokładnie tak. Wykorzystałem twój link do wyszukiwarki. Jeszcze raz dzięki.
Góra
 Relacje PM off  
 
#111 PostWysłany: 07 Lip 2020 15:50 

Rejestracja: 23 Lip 2015
Posty: 12
No to co możemy zrobić? Napisać wezwanie do zapłaty po Angielsku i wysłać do Włoch??? Papierowe? Oni niby chcieli wszystko papierowe, żeby wysyłać, ale po tym zostaje tylko potwierdzenie nadania, a mailowo zostają maile. Przy od Panoramy dostaliśmy bodajże informację gdzie mamy kierować reklamację. Zapewne kontaktując się z nimi każą nam się skontaktować z tą spółką ANC Avitation.

Przy okazji to Bleu Panorma to chyba najbardziej porąbana linia z jaką miałem do czynienia. W jednym z lotów, po pokładzie chodziła taka stara stewardesa Francheska i zabierała ludziom kolę w butelkach, podejrzewając alkohol. Serio. Bo w samolocie picie własnego alkoholu stwarzało zagrożenie dla bezpieczeństwa lotu i pasażerów. Bezpieczny był tylko alkohol kupowany od Francheski :D. Wiem, że masę linii stosuje taką politykę alkoholową, ale nie widziałem, żeby stewardesa zabierała ludziom cokolwiek, a tym bardziej na taką skalę. Można się było poczuć jak na koloniach :D
Góra
 Relacje PM off  
 
#112 PostWysłany: 07 Lip 2020 16:03 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 5713
platynowy
Skoro jest zakaz, to daczego dziwi Cię obowiązek jego przestrzegania? Jeśli zachowujecie się jak mali koloniści, to właśnie tak jesteście traktowani.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#113 PostWysłany: 08 Lip 2020 00:18 

Rejestracja: 23 Lip 2015
Posty: 12
Ja akurat nie doświadczyłem tego na sobie, ale widziałem u innych obok. Absurdalne mi się to wydało, bo taki zakaz jest w wielu liniach, ale nikt nikomu coli nie zabiera. Ogólnie zabieranie komuś czegokolwiek jest według mnie na granicy prawa.

Ale to jest off topic.
Góra
 Relacje PM off  
 
#114 PostWysłany: 08 Lip 2020 13:19 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1692
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Oriel napisał(a):
No to co możemy zrobić? Napisać wezwanie do zapłaty po Angielsku i wysłać do Włoch??? Papierowe? Oni niby chcieli wszystko papierowe, żeby wysyłać, ale po tym zostaje tylko potwierdzenie nadania, a mailowo zostają maile. Przy od Panoramy dostaliśmy bodajże informację gdzie mamy kierować reklamację. Zapewne kontaktując się z nimi każą nam się skontaktować z tą spółką ANC Avitation.

Przy okazji to Bleu Panorma to chyba najbardziej porąbana linia z jaką miałem do czynienia. W jednym z lotów, po pokładzie chodziła taka stara stewardesa Francheska i zabierała ludziom kolę w butelkach, podejrzewając alkohol. Serio. Bo w samolocie picie własnego alkoholu stwarzało zagrożenie dla bezpieczeństwa lotu i pasażerów. Bezpieczny był tylko alkohol kupowany od Francheski :D. Wiem, że masę linii stosuje taką politykę alkoholową, ale nie widziałem, żeby stewardesa zabierała ludziom cokolwiek, a tym bardziej na taką skalę. Można się było poczuć jak na koloniach :D


Warunkiem dopuszczalności drogi sądowej jest wyczerpanie postępowania reklamacyjnego wobec przewoźnika. Wszystko jest dobrze jak jest dobrze, ale odpowiedzialne zachowanie polega na tym, żeby przygotować się na wszelkie możliwości podniesione przez drugą stronę. Zgadza się adres podany na stronie jest polski, ale nikt nie zarzuci Ci jeśli wyślesz reklamację na adres włoski a dodatkowo na adres polski. W drugą stronę sytuacja diametralnie się różni. Zawsze trzeba postępować zgodnie z prawem, a dopiero później robić coś ekstra. Będąc po drugiej stronie podnosiłbym, że postępowanie reklamacyjne nie zostało wyczerpane.

Jeśli na lotnisku w Kolumbii ktoś poprosi Ciebie o przewiezienie skrzypiec dla kuzyna w Amsterdamie to policji nie wytłumaczysz się, że chciałem spełnić dobry uczynek.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#115 PostWysłany: 10 Lip 2020 10:45 

Rejestracja: 10 Wrz 2019
Posty: 11
Skoro temat dotyczy opinii o pośrednikach to dam moją o AIRHELP.
Zasadniczo okazali się skuteczni, ale powolni i jak wynika z zestawienia powyżej dość drodzy.
Opóźniony lot z wizza w lipcu 2019. Wizz odmówił nie tylko wypłaty, ale i wyjaśnienia przyczyn opóźnienia ograniczając się do stwierdzenia "nastąpiło z powodu decyzji kontroli lotów" i odmawiając dalszych wyjaśnień twierdząć, że nie udziela takich informacji klientom.
Zlecenie sprawy airhelp w październiku 2019 drogą majlową, długa cisza i na początku czerwca informacja, że wizz uznał roszczenie w części, to jest w wysokości 350 euro od osoby, potrącając 50 euro opłaty manipulacyjnej.
W lipcu 2020 prośba o wskazanie numeru konta dla pzelewu odszkodowania wypłaconego przez wizz, pomniejszonego o 35 % prowizji pośrednika. PO dwóch dniach od przekazania numeru konta pieniądze były już u mnie.
Co kwoty pomniejszenia odszkodowania przez wizz o 50 euro od osoby informacja, że w tym zakresie pośrednik czeka z podjęciem dalszych działań na rozstrzygnięcie sporów sądowych wytoczonych w podobnych sprawach innych klientów, to jest o wypłatę tego zdaniem airhelp niesłusznego potrącenia opłaty manipulacyjnej.

Ciekawostką jest, że z rozliczenia podróży na moim koncie wizz wynika, że wizz zwrotu dla airhelp dokonał już 21 marca 2020, więc pośrednikowi rozliczenie się ze mą ze środków, które już odzyskał zajęło ponad 3 miesiące.

Czy 35% prowizji to dużo czy mało, każdy oceni sobie sam, ale za wiedzę, umiejętności i czas się płaci - sam bym nie odzyskał nic, bo wizz mnie jako zwykłego klienta zbywał, odmawiał uzasadnienia odmowy wypłaty i wręcz wprowadzał w błąd informując, że nie mają przedsiębiorstwa, czy też przedstawicielstwa w Polsce i pozwać mogę tylko centralę firmy z siedzibą w Budapeszcie. Dodatkowo sam nie umiałbym znaleźć informacji o faktycznych przyczynach opóźnienia i ewentualne samodzielne wytoczenie pozwu wiązałoby się dla mnie z ryzykiem przegranej (czyli poniesienia kosztów), gdyby w toku procesu okazało się, że faktycznie zaszły okoliczności ekskulpujące przewoźnika.

Zasadniczo po swoich doświadczeniach polecam korzystanie z usług pośredników nawet jak prowizja wydaje się wygórowana, a czas oczekiwania na wynik przesadnie długi, bo zawsze lepiej uzyskać 65 % odszkodowania po roku niż nic, a przede wszystkim chodzi o aspekt "wychowawczy" wobec linii lotniczych, które zwykłych indywidualnych klientów traktują z buta. Mam nadzieję, że szereg wygrywanych przez pośredników spraw może w dłuższej perspektywie sprawić, że linie zaczną uczciwie wypłacać chociaż odszkodowania w sprawach oczywistych, czy też proponować chociaż j środki na ich koncie do wykorzystania w przyszłości.
Góra
 Relacje PM off  
 
#116 PostWysłany: 10 Lip 2020 10:51 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 5713
platynowy
Cytuj:
Czy 35% prowizji to dużo czy mało, każdy oceni sobie sam, ale za wiedzę, umiejętności i czas się płaci

To bardzo dużo. Inne firmy zrobiłyby to znacznie taniej.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#117 PostWysłany: 10 Lip 2020 12:36 

Rejestracja: 10 Wrz 2019
Posty: 11
boots napisał(a):
Cytuj:
Czy 35% prowizji to dużo czy mało, każdy oceni sobie sam, ale za wiedzę, umiejętności i czas się płaci

To bardzo dużo. Inne firmy zrobiłyby to znacznie taniej.


Po liczbie postów widzę, żeś bardziej doświadczony i zapewne masz rację.

Ale pierwszy raz miałem taką sytuację, że linia lotnicza odmawiała informacji co do przyczyn opóźnienia tylko arbitralnie stwierdzała że odszkodowanie się nie należy i koniec rozmowy (kilka razy odwołane loty miałem z LOT - ale tu sprawa była jasna i przejrzysta, albo płacili bez specjalnej dyskusji, albo sam widziałem jaka była pogoda i że nie dało się wylądować, względnie jasno stawiali sprawę, że był nielegalny strajk personelu i dlatego nie płacą - stanowisko dyskusyjne, ale z firmą z siedzibą w Polsce łatwiej się nawet samemu sądzić) i wtedy jak zlecałem dochodzenie roszczeń od wizz, to nie zauważyłem na forum tego zestawienia wysokości prowizji - a teraz po prostu opisałem swoje doświadczenia, żeby innym podobnie początkującym w bojach jakoś pomóc w wyborze.

No i pisałem w generalnej kontrze do pojawiającego się poglądu, że wszelcy pośrednicy (nie tylko airhelp, ale generalnie wszyscy) to sępy i można to załatwić samemu - bo przy podejściu do klienta jakie w mojej sprawie zaprezentował wizzair i przy wyrwaniu przez ustawodawcę polskiego zębów ULC, bez pośrednika pewnie bym nic nie ugrał.

Ciekawe, choć niemożliwe do zrobienia byłoby zresztą ustalenie ilu spośród pasażerów "mojego" lotu Lizbona - Katowice w dniu 10 lipca 2019 wystąpiło o odszkodowania, ilu wywalczyło je osobiście, ilu przez pośredników, a ilu odpuściło. Dla mnie w tej sprawie było w sumie ważniejsze, że wizz zabulił niż ile ja dostałem, bo uważam, że nie można odpuszczać takiego traktowania klientów, a tylko przez dochodzenie roszczeń można wpłynąć na takie zbójeckie praktyki przewoźników.


Ostatnio edytowany przez Tomasz101, 10 Lip 2020 12:39, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#118 PostWysłany: 10 Lip 2020 12:37 

Rejestracja: 23 Lip 2015
Posty: 12
No ale one mają te 19%, 21% jak nie dochodzi do procesu, a jak trzeba się postarać to zwiększają tak?

To co powinienem napisać na jakiś adres do Ble Panorama we włoszech po angielsku??? Z trasnlaora po włosku? Skąd wziąć adres? Ja próbowałem się z włoskim funduszem gwarancyjnym komunikować po angielsku, to mi nikt nie odpisał, po włosku z translatora tylko 1 raz odpisali. Dla porównania pisałem też do estońskiego odpowiednika BFG i tam po angielsku odpowiedź była zwykle następnego dnia. Włosi to naród, który ma sporo rzeczy głęboko w d... i jak dojdzie do odpowiedniego działu, to to zleją. Dowód też mam jedynie taki, że potwierdzenie nadania czegoś, a z drugiej strony będzie nikt nic nie widział i nie słyszał.

@Gaus a Ty co zamierzasz?

Wolę część uzyskać niż nic. Tylko pytanie komu zlecić.
Góra
 Relacje PM off  
 
#119 PostWysłany: 10 Lip 2020 12:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Sty 2012
Posty: 3687
Loty: 6
Kilometry: 8 297
platynowy
@miloszp hejo, Ty tez jestes skuteczny :D czemu Cie nie ma w wiki jako usługodawca ?
:lol: <3
_________________
Jesli planujesz podroz dookola swiata to poczytaj tu o moich.. >>> Relacje
Image
Góra
 Relacje PM off
miloszp lubi ten post.
 
 
#120 PostWysłany: 10 Lip 2020 15:15 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1692
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Tomasz101 napisał(a):
Skoro temat dotyczy opinii o pośrednikach to dam moją o AIRHELP.
Zasadniczo okazali się skuteczni, ale powolni i jak wynika z zestawienia powyżej dość drodzy.
Opóźniony lot z wizza w lipcu 2019. Wizz odmówił nie tylko wypłaty, ale i wyjaśnienia przyczyn opóźnienia ograniczając się do stwierdzenia "nastąpiło z powodu decyzji kontroli lotów" i odmawiając dalszych wyjaśnień twierdząć, że nie udziela takich informacji klientom.
Zlecenie sprawy airhelp w październiku 2019 drogą majlową, długa cisza i na początku czerwca informacja, że wizz uznał roszczenie w części, to jest w wysokości 350 euro od osoby, potrącając 50 euro opłaty manipulacyjnej.
W lipcu 2020 prośba o wskazanie numeru konta dla pzelewu odszkodowania wypłaconego przez wizz, pomniejszonego o 35 % prowizji pośrednika. PO dwóch dniach od przekazania numeru konta pieniądze były już u mnie.
Co kwoty pomniejszenia odszkodowania przez wizz o 50 euro od osoby informacja, że w tym zakresie pośrednik czeka z podjęciem dalszych działań na rozstrzygnięcie sporów sądowych wytoczonych w podobnych sprawach innych klientów, to jest o wypłatę tego zdaniem airhelp niesłusznego potrącenia opłaty manipulacyjnej.

Ciekawostką jest, że z rozliczenia podróży na moim koncie wizz wynika, że wizz zwrotu dla airhelp dokonał już 21 marca 2020, więc pośrednikowi rozliczenie się ze mą ze środków, które już odzyskał zajęło ponad 3 miesiące.

Czy 35% prowizji to dużo czy mało, każdy oceni sobie sam, ale za wiedzę, umiejętności i czas się płaci - sam bym nie odzyskał nic, bo wizz mnie jako zwykłego klienta zbywał, odmawiał uzasadnienia odmowy wypłaty i wręcz wprowadzał w błąd informując, że nie mają przedsiębiorstwa, czy też przedstawicielstwa w Polsce i pozwać mogę tylko centralę firmy z siedzibą w Budapeszcie. Dodatkowo sam nie umiałbym znaleźć informacji o faktycznych przyczynach opóźnienia i ewentualne samodzielne wytoczenie pozwu wiązałoby się dla mnie z ryzykiem przegranej (czyli poniesienia kosztów), gdyby w toku procesu okazało się, że faktycznie zaszły okoliczności ekskulpujące przewoźnika.

Zasadniczo po swoich doświadczeniach polecam korzystanie z usług pośredników nawet jak prowizja wydaje się wygórowana, a czas oczekiwania na wynik przesadnie długi, bo zawsze lepiej uzyskać 65 % odszkodowania po roku niż nic, a przede wszystkim chodzi o aspekt "wychowawczy" wobec linii lotniczych, które zwykłych indywidualnych klientów traktują z buta. Mam nadzieję, że szereg wygrywanych przez pośredników spraw może w dłuższej perspektywie sprawić, że linie zaczną uczciwie wypłacać chociaż odszkodowania w sprawach oczywistych, czy też proponować chociaż j środki na ich koncie do wykorzystania w przyszłości.


Skuteczność w uzyskaniu odszkodowania zależy od doświadczenia rozumianego jako know-how, skłonności do ryzyka oraz wiedzy prawniczej. Dopiero ich odpowiednia mieszanka pozwala skutecznie dochodzić odszkodowania. Przewoźników możemy podzielić na dwie grupy. Do pierwszej należą Ci, którzy wypłacają odszkodowanie, do drugiej Ci, którzy odszkodowania w pełnej wysokości nie wypłacą nigdy. Ci pierwsi wypłacą oczywiste przypadki do których należy usterka techniczna samolotu, natomiast sprawy związane z systemem rotacji, zaistnieniem nadzwyczajnej okoliczności na poprzedzających lotach będą rozstrzygane raczej negatywnie. W takiej sytuacji pośrednik musi odpowiedzieć sobie na pytanie czy bierze sprawy łatwe, które nie były uprzednio zgłaszane do przewoźnika czy bierze także sprawy po odmownej decyzji. Przypadki zmiany decyzji przewoźnika po interwencji firmy są marginalne zależą głównie od tego ile wyroków przewoźnik otrzymał do tej pory od danego podmiotu. Tutaj pojawiają się najgłośniejsze głosy krytyki dotyczące braku wartości dodanej. Nie należy oceniać ludzi swoją miarą. Dla jednej osoby złożenie reklamacji jest proste i banalne dla innych już takie nie jest, a w wielu przypadkach nie mają na to czasu. Jeśli zgłosi się chór orkiestry, który miał opóźniony lot ze względu na usterkę to złoty strzał, ale takie przypadki są rzadkością.

Odmowna decyzja brzmi tak samo dla klienta, firmy czy prawnika. Przewoźnicy nie tłumaczą swoich decyzji, bo nie muszą. Doświadczenie pozwala ocenić wiarygodność decyzji, know-how rozumiane jako doświadczenie z innych postępowań pozwala przewidzieć zachowanie przewoźnika, a także siłę argumentacji stosowanej przez jego pełnomocników. Znajomość orzecznictwa pozwala natomiast zminimalizować ryzyko przegranej. Od ponad roku wydobywam orzeczenia dotyczące odszkodowań od sądów rejonowych i okręgowych. Nie jest to łatwe i przyjemne, gdyż w większości przypadków sądy wskazują, że informacja ma charakter informacji przetworzonej. Dzisiaj mogę pochwalić się bazą prawie tysiąca wyroków w większości niedostępnych publiczne to pozwala mi ocenić czy w danym sądzie sprawa jest wygrana czy przegrana. Od razu trzeba powiedzieć, że w Warszawie można wygrać sprawę, a w Gliwicach przegrać tak po prostu jest. Pozostaje ryzyko czy w danej sprawie warto wydać 200 zł na opłatę sądową i ryzykować kwota 917 zł kosztów zastępstwa czy jednak nie jest to opłacalne. Jeśli podejmuje się to ryzyko to niezbędne jest złożenie pozwu oraz prowadzenie całej sprawy, gdzie trzeba prowadzić wymianę pism. Czas takiego postępowania to od 2 miesięcy do 24 miesięcy. Niekiedy jednak ryzyko jest zbyt duże.

Nie jest tajemnicą, że Rozporządzenie 261/2004 byłoby fikcją, gdyby nie pośrednicy, a wypłaty odszkodowań stanowiłyby niewielki procent obecnych. W związku z powyższym przewoźnicy robią wszystko,aby zniechęcić pasażerów do korzystania z usług pośredników. Zazwyczaj przynosi to odwrotny skutek niż zamierzony, ale jest to decyzja biznesowa. Kalkulacja prowadzi do wniosku, że lepiej odmawiać niż płacić, bo liczba niezadowolonych, którzy zdecydują się coś zrobić samodzielnie jest niewielka. W tej sytuacji skłonność do ryzyka sprawia, że powiedzenie kto nie ryzykuje nie pije szampana oddaje rzeczywistość taką jaką jest.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
TomaszAtoniemasz lubi ten post.
DMW uważa post za pomocny.
 
 
 [ 125 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group