Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 309 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Następna
Autor Wiadomość
#201 PostWysłany: 25 Maj 2021 10:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2408
Loty: 171
Kilometry: 458 588
złoty
michcioj napisał(a):
o prosze a co z bratnim Aeroflotem ? loty do Moskwy tez odwolane ?? :)

Sorki, jest też Aeroflot dzisiaj do Moskwy.
Góra
 Relacje PM off
michcioj lubi ten post.
michcioj uważa post za pomocny.
 
 
#202 PostWysłany: 25 Maj 2021 11:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 832
Loty: 190
Kilometry: 259 870
niebieski
Pacyfa napisał(a):
Szczerze mówiąc, myślę, że Belavia nie ma żadnego modelu biznesowego(...)


Odnośnie tego przypomniał mi się ten model biznesowy - "Powiedz mi, po co jest ten Miś ?" (2:17)

_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
michcioj lubi ten post.
 
 
#203 PostWysłany: 25 Maj 2021 11:56 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 4773
srebrny
oskiboski napisał(a):
Szkoda,że Ukraina nie zrobi szach mat

skąd wiesz ze nie zrobi ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#204 PostWysłany: 25 Maj 2021 12:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Lis 2012
Posty: 1360
Loty: 33
Kilometry: 39 451
srebrny
Na ten moment żadnych zmian nie widać, pewnie jeszcze papierologii Bruksela nie przemieliła.


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off  
 
#205 PostWysłany: 25 Maj 2021 12:25 

Rejestracja: 09 Kwi 2013
Posty: 138
Loty: 63
Kilometry: 71 702
oskiboski napisał(a):
Tia.. Białorusini polecą przez IST/MOW gdzie tam chcą. Dwie europejskie linie skasują kilka lotów i ze 2 tysiące dolców stracą na tranzytowej przestrzeni powietrznej. Szkoda,że Ukraina nie zrobi szach mat


Ano właśnie robi szach mat od jutra:
https://112.international/ukraine-top-n ... 61644.html
Góra
 Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#206 PostWysłany: 25 Maj 2021 12:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 4094
złoty
No jak dotąd nie jest wyrażnie napisane o zamknięciu przestrzeni powietrznej Ukrainy dla BY
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#207 PostWysłany: 25 Maj 2021 13:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 2537
Loty: 322
Kilometry: 622 643
złoty
Belavia z Mińska do Warszawy też wystartowała. Czyli jak na razie nic się nie dzieje.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#208 PostWysłany: 25 Maj 2021 13:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2019
Posty: 264
ibartek napisał(a):
jar188 napisał(a):

I wyjaśniła się sprawa : Piloci nie byli straszeni zestrzeleniem czy porwani i eskortowani przez Migi:
https://wiadomosci.wp.pl/pilot-sam-podj ... 981953440a



to samo pisze bialoruska rzadowa agencja, wiec watpie.

samolot byl 2 min lotu od granicy, do tego do konca na pelnej wysokosci, a powinien sie juz znizac do ladowania - raczej mial zamiar jak najszybciej opuscic Bialorus, ale cos sprawilo ze zrobil ostry zwrot.


Załoga Ryanaira otrzymała "wiarygodne powiadomienie" od białoruskiego kontrolera, że bomba na pokładzie samolotu ma być zdetonowana "w przypadku wejścia w litewską przestrzeń powietrzną lub próby lądowania na lotnisku w Wilnie" - tak incydent w Mińsku opisuje Ryanair w raporcie, do którego dotarł tvn24.pl. Pod wpływem tak przekazanej informacji piloci podjęli decyzję o lądowaniu w Mińsku.

Może niech wp.pl wyjaśni skąd wzięli rozmówców i dlaczego z ambasady białoruskiej.
Góra
 Relacje PM off
ibartek lubi ten post.
 
 
#209 PostWysłany: 25 Maj 2021 14:05 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 19458
Nie wiem czy było (bardzo przepraszam ale zap.... w robocie)

Ukrainian airlines and aircraft are not allowed to fly in Belarusian airspace.
Ukraine to halt air traffic with Belarus from midnight on May 26

https://www.unian.info/economics/transp ... vIGGs7n598
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#210 PostWysłany: 25 Maj 2021 14:52 

Rejestracja: 31 Maj 2016
Posty: 350
niebieski
michcioj napisał(a):
gdzies wyczytalem ze niby Belavia ma model biznesowy nastawiony na hub pomiedzy EU a Rosja i Ukraina. ile w tym prawdy nie mam pojecia.

Hub to może za duże słowo, ale znam parę osób, które latały przez Mińsk np. do Biszkeku
Ponadto w ostatnich latach, po zawieszeniu bezpośrednich połączeń, MSQ przejął też większość potoków między Ukrainą a Rosją
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
zbery uważa post za pomocny.
 
 
#211 PostWysłany: 25 Maj 2021 16:08 

Rejestracja: 20 Mar 2018
Posty: 324
Loty: 32
Kilometry: 63 212
elwirka napisał(a):
Belavia z Mińska do Warszawy też wystartowała. Czyli jak na razie nic się nie dzieje.


Słyszałem, że rząd poważnie zastanawia się nad zamknięciem CPK dla białoruskich linii. To byłby cios dla Baćki.
Góra
 Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
 
#212 PostWysłany: 25 Maj 2021 18:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2019
Posty: 264
Transkrypcja rozmowy pilota z ATC Mińsk:


Cytuj:
Расшифровка переговоров диспетчеров и пилотов самолёта Ryanair
@bbbreakingMay 25, 2021

Pilot: 09:28:58 Minsk, Good day, RYR 1TZ, FL390 approaching SOMAT

ATC:09:29:04 RYR 1TZ, Minsk Control, good afternoon, radar contact.

ATC: 09:30:49 RYR 1TZ, Minsk

Pilot: Yes, go ahead.

ATC: RYR 1TZ for your information, we have information from special services that you have bomb on board and it can be activated over Vilnius.

Pilot: 1TZ Standby.

Pilot. 09:31:17: Ok RYR 1TZ could you repeat the message?

ATC: RYR 1TZ, I say again we have information from special services that you have bomb on board. That bomb can be activated over Vilnius.

Pilot: Roger that, standby.

ATC: 09:31:42: RYR 1TZ for security reason we recommend you to land at UMMS.

Pilot: Ok...that..it..understood give us alternate please.

Pilot:09:32:59: RYR 1TZ

ATC: RYR 1TZ

Pilot: The bomb....direct message, where did it come from? Where did you have information about it from?

ATC: RYR 1TZ stanby please.

ATC: 09:33:42: RYR 1TZ

Pilot: Go ahead.

ATC: RYR 1TZ airport security stuff informed they received e-mail.

Pilot: Roger, Vilnius airport security stuff or from Greece?

ATC: RYR 1TZ this e-mail was shared to several airports.

Pilot: Roger, standby.

Pilot:09:34:49: Radar, RYR 1TZ.

ATC: RYR 1TZ.

Pilot: Could you give us frequency for (unreadable) company so that we would be able to (unreadable).

ATC: RYR 1TZ say again what frequency do you need.

Pilot: We just need to quawk with the operation of the company, if there any frequency for that (unreadable).

ATC. Do you need RYR operation frequency?

Pilot: That is correct 1TZ.

ATC: Standby please.

ATC: RYR 1TZ ,Standby please

Pilot: Standing-by.

Pilot:09:39:30: RYR 1TZ Any adverts?

ATC: RYR 1TZ Standby, waiting for the information.

Pilot: Could you say again that I have to call for the airport that authorities ...(unreadable) to divert to..

ATC: RYR 1TZ I read you THREE, say again please.

Pilot:09:39:57: Radar, RYR 1TZ .

ATC : RYR 1TZ ,Go.

Pilot: Can you say again the IATA code of the airport that authorities recommended us to divert to?

ATC: RYR 1TZ roger, standby please.

Pilot: OK, I give you (unreadable) can you say again IATA code of the airport that authorities have recommended us to divert to?

ATC: RYR 1TZ Standby.

Pilot: Standby, Roger.

ATC :09:41:00: RYR 1TZ .

Pilot: Go ahead.

ATC: IATA code is MSQ.

Pilot: can you say again please?

ATC:IATA code MSQ.

Pilot: MSQ, thanks.

Pilot: 09:41:58: RYR 1TZ Again, this recommendation to divert to Minsk where did it come from?Where did it come from?Company? Did it come from departure airport authorities or arrival airport authorities?

ATC: RYR 1TZ this is our recommendations.

Pilot: can you say again?

ATC: RYR 1TZ this is our recommendations.

Pilot : unreadable.

Pilot:Did you say that your recommendation?

ATC: RYR 1TZ , Charlie-Charlie.

ATC: 09.42.49: RYR 1TZ we have ground stuff frequency for Vilnius 131.750

Pilot. 131.75 and we have contact...(unreadable).

ATC:09:44:38 RYR 1TZ advise your decision please?

Pilot: Radar ,RYR 1TZ

ATC:RYR 1TZ advise your decision please.

Pilot; 09:44:52: I need answer the question what is the code of the (unreadable) green, yellow or amber red.

ATC: Standby.

ATC:09:45:09 RYR 1TZ they say code is red.

Pilot: Roger that, in that case we request holding at present position.

ATC: RYR 1TZ Roger, hold over your position, mantain FL390 turns at own discretion.

Pilot; Ok holding at our discretion at present position mantaining FL390 RYR 1TZ.

Pilot:09:47:12: RYR 1TZ we are declaring an emergency MAYDAY, MAYDAY, MAYDAY RYR 1TZ. our intentions would be to divert to Minsk airport

ATC: RYR 1TZ MAYDAY, Roger.Standby for vectors.

Pilot: Standby RYR 1TZ .

Pilot: 09:48:10 RYR 1TZ request descent to 10000 feet.

ATC: RYR 1TZ , descend FL100.

Pilot: descend (unreadable) RYR 1TZ .

ATC:RYR 1TZ from present position cleared direct point KOLOS : Kilo Oscar Lima Oskar Sierra.

Pilot: Direct to KOLOS RYR 1TZ.

ATC:09:50:15 RYR 1TZ how do you read me?

Pilot: I read you 5 RYR 1TZ .

ATC: Roger.

ATC:09:50:24: RYR 1TZ do you need any aerodrome details and weather information?

Pilot : We can (unreadable )ATIS from Minsk ...enough.

ATC: RYR 1TZ do you need ATIS frequency?

Pilot: We got it.09:It is 128.850, 1 TZ.

ATC:09:51:50: RYR 1TZ

Pilot: 1TZ , go ahead.

ATC: RYR 1TZ KOLOS 2H arrival, RW in use 31R and if you need vectors advise.

Pilot: Ok, KOLOS.. could you say the (unreadable).

ATC: KOLOS 2H arrival.

Pilot: KOLOS 2H arrival, RW 31R, RYR 1TZ

ATC: And ATIS frequency is 128.850

Pilot: 28.85.

ATC:09:52:29: RYR 1TZ and advise passengers on board and if any dangerous goods on board.

Pilot: No dangerous goods, standby...and we need 130 to avoid.

Pilot:09:53:00 RYR 1TZ turning heading 130 to avoid.

ATC: RYR 1TZ roger heading 130 report clear of weather.

Pilot: WILCO.

Pilot :09:54:45: RYR 1TZ persons on board is 133.

ATC: Persons on board 133 copied thank you.

ATC:09:55:33 RYR 1TZ when ready report estimating time of arrival.

Pilot: 09:56:48: RYR 1TZ request descend 9000 feet.

ATC: RYR 1TZ descend FL90.

Pilot. Descend FL90, RYR 1TZ .

ATC: 09:57:12: RYR 1TZ now contact Minsk approach on 125.9.

Pilot: 125.9, RYR 1TZ
https://telegra.ph/Rasshifrovka-peregovorov-dispetcherov-i-pilotov-samolyota-Ryanair-05-25
Góra
 Relacje PM off
11 ludzi lubi ten post.
10 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#213 PostWysłany: 26 Maj 2021 09:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3263
złoty
Bardzo niebezpieczny precedens. Chyba pierwszy raz kontrolerzy świadomie kłamali w istotnej sprawie związanej z bezpieczeństwem lotu i zostało to w tak oczywisty sposób szybko wykazane i przekazane do wiadomości publicznej prawie na całym świecie. Od teraz piloci mogą mieć dodatkową zmienną w sytuacjach awaryjnych - czy na pewno można wierzyć kontrolerowi ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#214 PostWysłany: 26 Maj 2021 09:56 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 5478
Loty: 406
Kilometry: 846 754
Ostatnio w WAW na wieży też nie było bezpiecznie. Do znalezienia w internecie.
Tymczasem na Ukrainie tylko zakaz ladowania Belavii. Tranzytowo lataja. Np. Teraz
Image
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off
becek lubi ten post.
 
 
#215 PostWysłany: 26 Maj 2021 10:07 

Rejestracja: 25 Mar 2010
Posty: 834
Loty: 31
Kilometry: 89 760
niebieski
@oskiboski

Tyle, że nawalony kontroler to nie kontroler trzeźwy, który kłamie o bombie na pokładzie.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#216 PostWysłany: 26 Maj 2021 10:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 1149
Loty: 73
Kilometry: 147 838
złoty
Pytanie czy kontroler kłamał. Możliwym jest, że faktycznie dostał informacje o tym, że jest bomba na pokładzie i działał w dobrej wierze, nie mając wiedzy o akcji służb.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
warsawreceiver lubi ten post.
 
 
#217 PostWysłany: 26 Maj 2021 10:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3263
złoty
W sumie to nie ma większego znaczenia czy kontroler świadomie kłamał, czy został świadomie okłamany przez inne służby państwowe. Końcowy efekt jest przecież taki sam. Pilot dostał od kontrolera fałszywą informację, spreparowaną w celach politycznych, a nie w celu zapewnienia bezpieczeństwa lotu.


Ostatnio edytowany przez maczala1 26 Maj 2021 10:26, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Relacje PM off
warsawreceiver lubi ten post.
 
 
#218 PostWysłany: 26 Maj 2021 10:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 1149
Loty: 73
Kilometry: 147 838
złoty
W kwestii wątpliwości przez załogę to ma znaczenie, bo oni opierają się na komunikacji z kontrolerami ruchu. Jeżeli świadomie kłamią kontrolerzy to jest powód do utraty zaufania wobec nich. Jeżeli nie byli świadomi to zaufanie nie powinno zostać zachwiane.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Szyn3k lubi ten post.
 
 
#219 PostWysłany: 26 Maj 2021 10:23 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3861
platynowy
maczala1 napisał(a):
W sumie to nie ma większego znaczenia czy kontroler świadomie kłamał, czy został świadomie okłamany przez inne służby państwowe. Końcowy efekt jest przecież taki sam.

Ma znaczenie, kwestia potem odpowiedzialności za czyn

Bo inaczej jest jak z Cyganem: ukradł czy jego okradli nieważne, ważne że był zamieszany
Góra
 Relacje PM off  
 
#220 PostWysłany: 26 Maj 2021 10:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3263
złoty
Ma znaczenie w kwestii personalnej odpowiedzialności. Nie ma znaczenia dla dalszych lotów. Od teraz przelatując nad pewnymi dziwnymi państwami (których jest w sumie dość sporo) pilot może się zastanawiać, czy to co słyszy od kontrolera jest prawdą ? Skutek - utrata 100% wiary w to, że otrzymane informacje służą tylko i wyłącznie bezpieczeństwu lotu.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
 [ 309 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group