Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 11 Gru 2018 17:07 

Rejestracja: 11 Gru 2018
Posty: 2
Witam.
Ostatnio mojemu ojcu robiłem odprawę online w Ryanair. Prawdopodobnie przez przypadek nie zaznaczyłem że ma wykupiony bagaż 20kg, wobec czego na karcie pokładowej nie było o nim informacji. Zaznaczam jednak, że opłata za bagaż została dokonana podczas rezerwacji lotu.
Na lotnisku ojciec musiał zrobić dopłatę za bagaż 40 funtów. Miał ze sobą tylko 1 walizkę do 20kg, podróżował sam.
Pomyślałem, że ok, nie będzie problemu ze zwrotem opłaty, bo przecież bagaż był zapłacony wcześniej. Niestety - myliłem się i to bardzo.

Przez live chat skontaktowałem się z pracownikiem Ryanair. Ten poprosił mnie o wysłanie maila na ich adres do reklamacji.
Poniżej cała treść mailingu. Na niebiesko Ryanair, na czerwono ja.

Dzień dobry.
Po kontakcie z Państwa pracownicą poprzez chat na stronie ryanair.com wysyłam prośbę o zwrot podwójnie naliczonej opłaty za bagaż.

Sytuacja wyglądała następująco:
16.11.2018 odbywałem lot z East Midlands do Wrocławia. Niestety w momencie odprawy online, nie zaznaczyłem wykupionego bagażu 20kg (mimo, że został opłacony). Z tak wydrukowaną kartą udałem się na lotnisko. Następstwem tego, przy odprawie zmuszony byłem wykupić ponownie opłatę za bagaż 20kg - proszę więc o jej zwrot (opłata dokonana kartą płatniczą, więc zgaduję, że zwrot będzie na nią). W załączniku umieszczam zdjęcia karty pokładowej bez zaznaczonej opcji bagażu 20kg oraz dowód opłaty za bagaż dokonanej na lotnisku.


Pana sprawa została przekazana do odpowiedniego działu, który rozpatrzy ją według obowiązujących procedur. Proszę oczekiwać kontaktu z naszej strony na adres E-mail wprowadzony w rezerwacji...

Chwilę później

We refer to your online complaint dated 9th December 2018.
As you presented at the airport with a baggage that needed to be checked in, it was necessary for you to pay the applicable fee.
In addition, we would like to advise you that baggages can be added to your booking by accessing our web page http://www.Ryanair.com or alternatively you can contact our reservation centre agents by chat (this service is free) or by telephone.
In the light of the above we are not in position to accede to your refund request in this case.
We hope that the above information has clarified our position with regard to your claim.
Yours sincerely,


I did not realize, that one mistake in check-in, one missed thick caused such massive problem. Everything is on your computer system. You know I paid for 20kgs baggage when I booked a flight, and did the same at the airport. We are just people, everyone can make a mistake. Ryanair got money twice for the same thing and you are not ready to refund it? It is unbelievable. I feel like I was robbed. I am very disappointed your position.
Yours sincerely,


Dear Mr,
I refer to your recent correspondence dated 09-12-2018.
According to our records a payment of 40 GBP for a buggy was added to your booking on the return flight.
Please be advised that 2 items of baby equipment are carried free of charge per child - 1 is the pushchair plus one of the following items: car seat, booster seat or travel cot. On arrival at the airport the 2 free items of baby equipment can be tagged for travel at a Bag Drop Desk, which closes 40 minutes before the scheduled flight departure time. Children's pushchairs can be used up to the aircraft steps and after landing the pushchair will be available at the aircraft steps (provided local conditions permit this).
If there are no children on the booking you have to pay for the buggy if you are carrying one.
I trust that the above information has clarified matters in this regard.
Yours sincerely,


Dear A. M. S.
Your e-mail made me very confused. I do not know anything about a payment for a buggy. I paid only for 20kg baggage, just usual suitcase. I traveled alone, without any child.
Are you sure there is not any mistake?
Yours sincerely,


Dear Mr,
I refer to your recent correspondence.
We are sorry that we cannot be of further assistance with regards to this matter.
I hope the above has clarified this matter for you.
Your Sincerely


Za każdym razem odpowiadała mi inna osoba. Wprawdzie po ich pierwszej odpowiedzi odpuściłem dalszą walkę, ale jak mi napisali, że wykupiłem opłatę na wózek, to postanowiłem wyjaśnić wątpliwości, bo może im się coś pomyliło... No i tak wyjaśniłem :(

Na przyszłość. Czy ktoś może mi wyjaśnić, czy to normalne, że opłacony bagaż nie dodaje się automatycznie podczas odprawy online?

Pozdrawiam
Mariusz.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 11 Gru 2018 18:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Kwi 2016
Posty: 4717
Zbanowany
srebrny
excellero napisał(a):
Na przyszłość. Czy ktoś może mi wyjaśnić, czy to normalne, że opłacony bagaż nie dodaje się automatycznie podczas odprawy online?

Balagan w systemach. ;)
Btw 2 tyg. temu dokupilem podczas odprawy online dodatkowy bagaz u Austrian, przy check-in pokazywalem platnosc na wyciagu z kk, ze zaplacilem, ale nic nie pomagalo i musialem drugi raz zaplacic. :mrgreen:
_________________
Nie czyń drugiemu co tobie niemiłe, uderzy w ciebie ze zdwojoną silą i nie bądź tchórzem i kłamcą.

Znów prymitywne ataki!

Socotra / Afganistan
Afryka / Goryle
Wyprawa na Biegun lodołamaczem atomowym, Antarktyda, Polska Stacja Arctowski, Arktyka etc.
Fotorelacje na życzenie przez PW
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 11 Gru 2018 23:27 

Rejestracja: 11 Gru 2018
Posty: 2
Dzięki za odzew. Jakoś łatwiej żyć, kiedy ma się świadomość wspólnej niedoli :D
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 12 Gru 2018 05:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Kwi 2016
Posty: 4717
Zbanowany
srebrny
Yep, nie ma sprawy. :D
_________________
Nie czyń drugiemu co tobie niemiłe, uderzy w ciebie ze zdwojoną silą i nie bądź tchórzem i kłamcą.

Znów prymitywne ataki!

Socotra / Afganistan
Afryka / Goryle
Wyprawa na Biegun lodołamaczem atomowym, Antarktyda, Polska Stacja Arctowski, Arktyka etc.
Fotorelacje na życzenie przez PW
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 20 Gru 2018 13:56 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3379
srebrny
A od kiedy w Ryanair zaznacza się bagaż rejestrowany przy odprawie online? Nie kojarzę żadnego "ptaszka" do zaznaczenia. Jeśli bagaż jest wykupiony wcześniej, to adnotacja o nim jest na karcie pokładowej oraz w systemie linii lotniczej i można wtedy bagaż nadać. Coś musiałeś pomieszać.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 5 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group