Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2973 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 149  Następna
Autor Wiadomość
#641 PostWysłany: 06 Lis 2016 10:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Wrz 2012
Posty: 1519
Loty: 619
Kilometry: 992 187
srebrny
monroe napisał(a):
kumkwat_kwiat napisał(a):
Prosze naprowadź mnie bo nie nadążam. Dla mnie ten fragment jest kuriozalny; "LOT ponosi wyższe koszty utrzymania połączenia do Wrocławia ponieważ operuje pięć razy dziennie, a Ryanair tylko trzy"


Nadal nie rozumiem dlaczego dla Ciebie ten fragment jest kuriozalny... FR przewozi taką samą liczbę pasażerów trzema samolotami jak LOT pięcioma (mniej więcej oczywiście bo to duże uproszczenie). Czy dla Ciebie tak samo kuriozalne jest (pod względem kosztów a nie wygody pasażerów) operowanie na danej trasie 1 x A388 lub 2 x A332? Jak mam Cię nadal naprowadzać? :roll:


No ale pasażer LOT płaci więcej (sporo) niż pasażer FR także dlatego, że chce mieć więcej połączeń. Zgadzam się, teza artykułu jest kuriozalna.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
City break w Puli za 503 PLN. Loty (piątek-niedziela) z Katowic i noclegi w centrum City break w Puli za 503 PLN. Loty (piątek-niedziela) z Katowic i noclegi w centrum
Urlop na wyspie Kos: all inclusive w 4* hotelu od 1907 PLN. Wyloty z 4 miast Urlop na wyspie Kos: all inclusive w 4* hotelu od 1907 PLN. Wyloty z 4 miast
#642 PostWysłany: 06 Lis 2016 14:06 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1642
niebieski
monroe napisał(a):
kumkwat_kwiat napisał(a):
Prosze naprowadź mnie bo nie nadążam. Dla mnie ten fragment jest kuriozalny; "LOT ponosi wyższe koszty utrzymania połączenia do Wrocławia ponieważ operuje pięć razy dziennie, a Ryanair tylko trzy"


Nadal nie rozumiem dlaczego dla Ciebie ten fragment jest kuriozalny... FR przewozi taką samą liczbę pasażerów trzema samolotami jak LOT pięcioma (mniej więcej oczywiście bo to duże uproszczenie). Czy dla Ciebie tak samo kuriozalne jest (pod względem kosztów a nie wygody pasażerów) operowanie na danej trasie 1 x A388 lub 2 x A332? Jak mam Cię nadal naprowadzać? :roll:


No nie do końca bo FR w 3 rotacjach B737 ma pojemność o 45% większą niż LO w 5 rotacjach Q400 (FR 567Y vs. LO 390Y).

Ty skupiasz się na liczbie dostępnych miejsc, a ja patrze na stronę kosztową. Nie znam liczb dla A388 ale nie zdziwił bym się gdyby wyszło, że per pax rotacja WAW-WRO-WAW na tej maszynie byłaby tańsza niż w przytaczanym przykładie.

Ale do rzeczy. Koszty każdego przelotu można podzielić na stałe (niezależne od godzin lotu) i zmienne (zależne od wylatanych godzin). Za autorem tekstu i jego wyliczeniami można przyjąć, za zmienne to koszty paliwa, obsługi i opłat lotniskowych. Stałymi będą za to koszty samolotu, załóg i obsługi technicznej. Jest to spore uproszczenie bo leasing i koszty załogi także trochę zależą od wylatanych godzin, ale nie robimy tu dokładnego biznesplanu.

I co wychodzi? Że koszta zmienne dla LO wynoszą 45 lub 51% kosztu danego rejsu, a dla FR 66 do 72% (w zależoności od ceny paliwa). Skoro zatem, minimum 45% kosztów zalezy od liczby rejsów, to chyba nie będzie zaskoczeniem, że wykonując 66% więcej rejsów (5 zamiast 3) będziesz mieć dużo wyższe koszty. Pomijam, że teoretycznie 5 rejsów dziennie winno być wygodniejsze dla klientów niż 3.

Z resztą nie trzeba być Einsteinem aby się zorientować, ze np. jadąc samochodem z WAW do Wrocławia 5 razy, zapłacimy zapewne więcej niż jadąc 3 razy. Nawet jeśli auto będzie bardziej oszczędne.

Stąd moja krytyka artykułu. Każdy, kto choć troche orientuje się w transporcie i lotnictwie wie, że im większe maszyny tym per pax koszt jest mniejszy. Zatem wyliczenia autora nie są epokowym odkryciem.

Różnica poza kosztami stałymi (zakup samolotów, serwis, wynagrodzenia itp) jest jeszcze taka, że FR w każdej chwili może swoje maszyny przenieść w dowolne miejsce w Europie, jeśli nie będą wypracowywać zakładanego zysku, LO nie ma ani takiej siatki, ani możliwości, zatem jak by kupiło już większe B737 i okazało że traci na tym masę pieniędzy to i tak nie miałby ich gdzie ich przenieść. I musieliby palić kasę na tym przykładowym WAW-WRO-WAW.

Innym ciekawym, i moim zdaniem bardzo błędnym uproszczeniem, w cytowanym opracowaniu jest liczenie kosztu załogi czy samolotu per rejs. Przecież nawet jeśli maszyna stoi w hangarze, to trzeba za nią płacić a załoga na etacie też dostaje wynagrodzenie.

Podsumowując, zacytowany tekst mimo, iż jest ciekawy nie stanowi dobrego porównania co by się stało gdyby LO latał innymi maszynami. Nie dość, że zawiera ono próbę porównania dwóch kompletnie różnych modelów biznesowych, to dodatkowo zajmuje się wyłącznie stroną podażową danego połączenia, w oderwaniu o realiów rynkowych i strony popytowej, bez której całe to wyliczenie staje się czysto akademickie.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#643 PostWysłany: 07 Lis 2016 02:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2632
Loty: 196
Kilometry: 522 225
złoty
kumkwat_kwiat napisał(a):
No nie do końca bo FR w 3 rotacjach B737 ma pojemność o 45% większą niż LO w 5 rotacjach Q400 (FR 567Y vs. LO 390Y).


Oczywiście, dlatego napisałem, że to duże uproszczenie.

kumkwat_kwiat napisał(a):
Ty skupiasz się na liczbie dostępnych miejsc, a ja patrze na stronę kosztową. Nie znam liczb dla A388 ale nie zdziwił bym się gdyby wyszło, że per pax rotacja WAW-WRO-WAW na tej maszynie byłaby tańsza niż w przytaczanym przykładie.


Skupiłem się tylko i wyłącznie na "wytłumaczeniu" Ci, że w tym co napisano w artykule nie ma niczego kuriozalnego (mimo wszystko). I na zasugerowaniu, że Q400 wcale nie jest tak niesamowicie ekonomicznym samolotem jak to przedstawiał kolega - to też zaznaczyłem.

kumkwat_kwiat napisał(a):
Stąd moja krytyka artykułu. Każdy, kto choć troche orientuje się w transporcie i lotnictwie wie, że im większe maszyny tym per pax koszt jest mniejszy. Zatem wyliczenia autora nie są epokowym odkryciem.


Bardzo duże uproszczenie zwłaszcza jak na kogoś kto "choć trochę orientuje się w transporcie i lotnictwie". Nie będę się jednak czepiał, bo zdaję sobie sprawę, że napisałeś to w dużym skrócie.

kumkwat_kwiat napisał(a):
Podsumowując, zacytowany tekst mimo, iż jest ciekawy nie stanowi dobrego porównania co by się stało gdyby LO latał innymi maszynami. Nie dość, że zawiera ono próbę porównania dwóch kompletnie różnych modelów biznesowych, to dodatkowo zajmuje się wyłącznie stroną podażową danego połączenia, w oderwaniu o realiów rynkowych i strony popytowej, bez której całe to wyliczenie staje się czysto akademickie.


Jeśli taka byłaby teza artykułu to miałbyś rację. Tymczasem jego teza jest całkiem inna: W niniejszym artykule przyjrzymy się kosztom operacyjnym samolotu Bombardier Q400 (LOT) oraz Boeing 737-800 (Ryanair) i przekonamy się o istotnej przewadze kosztowej irlandzkiego przewoźnika.

Artykuł nie traktuje o tym "co by się stało gdyby LO latał innymi maszynami" i bierze pod uwagę analizę dwóch różnych modeli biznesowych a raczej je uwypukla.

Powtarzam raz jeszcze - nie jestem ekspertem na tyle (a właściwie w ogóle nim nie jestem), żeby zgadzać się lub nie z wszystkimi tezami z artykułu. Przytoczyłem go tylko i wyłącznie w celu o którym wspomniałem w tym i w poprzednich wiadomościach. Oczywiście możemy o nim próbować dyskutować, niemniej jednak nie bronię go w całości ani też nie jestem jego autorem ;)

Pozdrawiam :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#644 PostWysłany: 17 Lis 2016 14:02 

Rejestracja: 15 Kwi 2013
Posty: 2357
Loty: 237
Kilometry: 321 205
złoty
LOT rozszerza umowę codeshare z TAP i dzięki temu kolejnym kierunkiem dostępnym w LOT-cie będzie Porto, via GVA lub ZRH.

Cytuj:
LOT Polish Airlines operated by TAP Portugal
Lisbon – Geneva
Lisbon – Munich
Porto – Geneva
Porto – Zurich

TAP Portugal operated by LOT Polish Airlines
Warsaw – Munich
Warsaw – Riga
Warsaw – Vilnius


źródło: http://lotnictwo.net.pl/263-polskie_lin ... ost1208753 za http://www.routesonline.com/news/38/air ... es-in-w16/
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
KyokoMai lubi ten post.
 
      
#645 PostWysłany: 21 Lis 2016 14:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Mar 2011
Posty: 6419
Loty: 171
Kilometry: 188 843
srebrny
LOT wraca na trasę KRK-ORD czyli "CZIKAGO" Z KrakowaAa raz w tygodniu!

http://www.krakowairport.pl/pl/lotnisko ... a2425.html
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#646 PostWysłany: 21 Lis 2016 14:48 

Rejestracja: 23 Sty 2013
Posty: 688
Loty: 194
Kilometry: 167 870
niebieski
Miejmy nadzieję, żę te "analizy biznesowe" nie pochodzą z gabinetów politycznych
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#647 PostWysłany: 21 Lis 2016 16:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2632
Loty: 196
Kilometry: 522 225
złoty
No cóż - lud się domaga to dostanie ;) No i pochwalą nowego Prezesa w Balicach - wykazał się przecież...

W sumie dobry ruch bo podejrzewam, że nie będą mogli narzekać na obłożenie. Coś mi się tylko wydaje, że w klasie biznes będą pustki a cargo niepełne (to drugie przez krótki pas w KRK) więc bilety w ekonomicznej będą musiały kosztować odpowiednio dużo... Dla tych, którzy patrzą na cenę (czyli np. dla mnie :) ) i nie przeszkadzają im przesiadki, zostanie tańsza Lufthansa (+Austrian i Swiss), ewentualnie AB, BA i KLM.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#648 PostWysłany: 21 Lis 2016 19:20 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3242
srebrny
Dla mnie to połączenie nie ma sensu - jest adresowane głównie do tej części Polonii amerykańskiej która nie jest w stanie samodzielnie podróżować samolotem w którym nie ma obsługi mówiącej po polsku i ewentualnie polaków chcących odwiedzić rodzinę w okolicach LAX którzy też w ogóle nie znają języka.

Obie te grupy są raczej bardzo wrażliwe na cenę, a dodając do tego pusty biznes i eco premium połączenie raczej nie będzie opłacalne.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#649 PostWysłany: 21 Lis 2016 20:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5178
Zbanowany
SPLDER napisał(a):
...
Obie te grupy są raczej bardzo wrażliwe na cenę, a dodając do tego pusty biznes i eco premium połączenie raczej nie będzie opłacalne.

Nie wiem co rozumiesz po przez wrażliwość na cenę, ale tacy nieobeznani turyści raczej słabo orientują się w cenach na danej trasie.
Może na takie trasy będzie mniej siedzeń w biznesie a więcej w premium...
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#650 PostWysłany: 21 Lis 2016 20:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5658
HON fly4free
A możesz wyjaśnić jakim to niby sposobem...?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#651 PostWysłany: 21 Lis 2016 20:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5178
Zbanowany
@‌kemot‌
No wezmą klucze i poprzestawiają ;)
Nie wiem! Ale jak teraz te samoloty kupują to może wezmą z jednego na takie trasy "budżetowe".
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#652 PostWysłany: 21 Lis 2016 20:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2632
Loty: 196
Kilometry: 522 225
złoty
SPLDER napisał(a):
Obie te grupy są raczej bardzo wrażliwe na cenę, a dodając do tego pusty biznes i eco premium połączenie raczej nie będzie opłacalne.


Bardziej przychylałbym się do opinii @‌namteH‌ - tacy ludzie rzadziej patrzą na cenę (starsza amerykańska Polonia i ich rodziny; często słabo wykształceni mieszkańcy Podhala i Podkarpacia). Bardzo często liczy się fakt, że - tak jak pisałeś - obsługa jest po polsku i nie ma przesiadek; wiele takich osób jest w stanie za to dopłacić (pytanie tylko ile? no bo jeśli różnica będzie bardzo duża to Górale przekalkulują sobie na szybko, że lepiej jednak jechać do tej złej stolicy na taki lot ;) ).

Jak wiadomo LOT skasował to połączenie jakieś 7 lat temu. Czytałem kiedyś, że LF był na nim bardzo dobry (w eco, nie w biznesie) - ktoś dysponuje statystykami z tamtego okresu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#653 PostWysłany: 21 Lis 2016 21:00 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1642
niebieski
Jak będzie latało puste to może dobre wrzuty na M&M będą.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#654 PostWysłany: 21 Lis 2016 23:55 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5151
srebrny
monroe napisał(a):
Jak wiadomo LOT skasował to połączenie jakieś 7 lat temu. Czytałem kiedyś, że LF był na nim bardzo dobry (w eco, nie w biznesie) - ktoś dysponuje statystykami z tamtego okresu?

LF byl wysoki, teraz nie pamietam, ale chyba okolo 86 procent...

-- 21 Lis 2016 23:02 --

monroe napisał(a):
Bardziej przychylałbym się do opinii @‌namteH‌ - tacy ludzie rzadziej patrzą na cenę (starsza amerykańska Polonia i ich rodziny; często słabo wykształceni mieszkańcy Podhala i Podkarpacia). Bardzo często liczy się fakt, że - tak jak pisałeś - obsługa jest po polsku i nie ma przesiadek; wiele takich osób jest w stanie za to dopłacić (pytanie tylko ile? no bo jeśli różnica będzie bardzo duża to Górale przekalkulują sobie na szybko, że lepiej jednak jechać do tej złej stolicy na taki lot ;) ).

to jest duzy argument - bezposredni lot bez przesiadek do krakowa z polska obsluga - warto doplacic, przynajmniej kilkanascie procent.

pytanie co bedzie latac na tej trasie ? dreamliner slabo pasuje na krakowskie lotnisko, bez cargo to slabo, business class tez raczej chyba
bedzie ciezko zapelnic... moze poleca starsze boeingi na tej trasie ? sam nie wiem :)
Góra
 Profil Relacje PM off
silvershark lubi ten post.
 
      
#655 PostWysłany: 22 Lis 2016 00:42 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1815
niebieski
@‌michcioj‌ Szczególnie w początkowym etapie istnieje duża szansa na wynajętego B767 - mniejszy od Dreamlinera, więc prostszy do wypełnienia, potrzebuje krótszego pasa, co prawda oferuje niższy standard, ale w przypadku tego konkretnego rynku nie ma to większego znaczenia. No i LOT jest na styk z ilością samolotów, stąd decyzja o lotach do Newark na wynajętym właśnie B767.
Góra
 Profil Relacje PM off
michcioj lubi ten post.
 
      
#656 PostWysłany: 22 Lis 2016 01:04 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1642
niebieski
Tylko, że docelowo mija się to ze strategią standaryzacji floty.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#657 PostWysłany: 22 Lis 2016 01:12 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5151
srebrny
silvershark napisał(a):
@‌michcioj‌ Szczególnie w początkowym etapie istnieje duża szansa na wynajętego B767 - mniejszy od Dreamlinera, więc prostszy do wypełnienia, potrzebuje krótszego pasa, co prawda oferuje niższy standard, ale w przypadku tego konkretnego rynku nie ma to większego znaczenia. No i LOT jest na styk z ilością samolotów, stąd decyzja o lotach do Newark na wynajętym właśnie B767.

to by pasowalo. starszy mniejszy samolot wynajety nawet jako wet-lease na poczatek na tej trasie w zupelnosci wystarczy.
latwo go zapelnic, ewentualnie zmienic konfiguracje na mniej klasy bizness, troche economy plus i skupic sie na economy - wedlug mnie sukces murowany.
tak jak mowisz na trasie ORD-KRK jakosc dreamlinera nie jest tak wazna jak bezposrednie polaczenie z polska obsluga.
a dreamlinery to sobie lataja jako czartery z RB i na trasach gdzie wazna jest jakosc - np. WAW-JFK/NRT/PEK
Góra
 Profil Relacje PM off
namteH lubi ten post.
 
      
#658 PostWysłany: 22 Lis 2016 01:32 

Rejestracja: 15 Kwi 2013
Posty: 2357
Loty: 237
Kilometry: 321 205
złoty
Nie wiem nad czym tak debatujecie, skoro LOT ogłosił, że połączenie KRK-ORD obsłuży B788.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
michcioj uważa post za pomocny.
 
      
#659 PostWysłany: 22 Lis 2016 01:34 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5151
srebrny
ok dzieki za informacje, mi to akurat umknelo :-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#660 PostWysłany: 26 Lis 2016 15:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5658
HON fly4free
Od kolejnego rozkładu (czyli koniec marca 2017) LOT uruchomi/przywróci połączenie do Oslo (OSL).
Góra
 Profil Relacje PM off
michzak lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2973 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 149  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group