Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 2493 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125  Następna
Autor Wiadomość
#2421 PostWysłany: 05 Paź 2022 11:00 

Rejestracja: 06 Wrz 2020
Posty: 1205
HON fly4free
LOT w Libanie. Klientów nie brakuje.

https://www.rynek-lotniczy.pl/mobile/lo ... 15663.html
Góra
 Relacje PM off
tunczaj lubi ten post.
 
 
#2422 PostWysłany: 05 Paź 2022 11:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 4812
platynowy
Flota LOT wkrótce wzbogaci się o co najmniej 6 prawie nowych Boeingów 737 MAX 8, które będą pochodziły z upadłej linii Blue Air.
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#2423 PostWysłany: 05 Paź 2022 13:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 1356
Loty: 185
Kilometry: 305 275
niebieski
Ogólnie dzisiaj zaczelo mnie zastanawiać jedno - tutaj na F4f pisze się dużo, ze lot wozi powietrze.
Szczerze nie wiem - jak lata ale glownie na shortach to wypełnienie zazwyczaj 80-90 %, troche tych tras lot po wakacjach pokasowal,
a z drugiej strony również jest napisane, ze gdyby flota byłaby wieszka to byloby lepiej bo nie mogą odpalić tras.
Tylko konkludujac po co odpalac trasy kolejne jak sie wozi powietrze!?
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez michzak, 05 Paź 2022 16:02, edytowano w sumie 1 raz
Zdublowana treść
Góra
 Relacje PM off  
 
#2424 PostWysłany: 05 Paź 2022 14:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 4812
platynowy
Każda nowa trasa to nowi pasażerowie także na trasach już istniejących.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2425 PostWysłany: 05 Paź 2022 14:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 1356
Loty: 185
Kilometry: 305 275
niebieski
i uważasz, ze to jest ta droga, jesli przewozimy ppowietrze otwierajmy kolejne trasy?
słyszałem o lean managmencie ale to całkowite zaprzeczenie tego.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2426 PostWysłany: 05 Paź 2022 15:08 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3348
srebrny
wiecej o MAX

https://stooq.pl/n/?f=1513695
Góra
 Relacje PM off  
 
#2427 PostWysłany: 06 Paź 2022 00:12 

Rejestracja: 07 Maj 2014
Posty: 1127
Loty: 38
Kilometry: 22 649
niebieski
Otwieranie nowych tras dla LOT to także szukanie nowych rynków. Kto zagwarantuje, że one zostaną?! Ale jeśli są w stanie się utrzymać to inwestycja się opłaci. Choćby dlatego, że wypchnie konkurencję z rynku.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2428 PostWysłany: 06 Paź 2022 01:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 1356
Loty: 185
Kilometry: 305 275
niebieski
No tak, ale pytanie czy Lot ma jakas strategie, strategie w którym otwiera konkretne kierunki bo np. chce być hubem na caly swiat dla Kaukazu i Azji Srodkowej
Czy inaczej otwieramy się np. na kraje które mają dużą mniejszość w Polsce - czyli nadal Kaukaz, Wietnam, w coraz wiekszym zakresie Indie.
Czy robimy kierunku pod "polskiego wakacyjnego janusza" ale to nadal np. Cancun, Bkk, Zanzi.

Bo mnie sie czasem wydaje, ze lot lata na konkretnych kierunkach bo np. oczekuja od lotu tego politycy vide Radom, albo np. oo dostalismy slot no to lecimy
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#2429 PostWysłany: 06 Paź 2022 01:36 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 5387
Loty: 395
Kilometry: 806 042
@Robaku pamietaj,że samolot to nie tylko pasażerowie. Czasem pasażerowie w kartonach pod pokładem przeważają o otwarciu danego kierunku jak np.Bombaj do ktorego LO całą pandemię latał cargo only. Myślę,że 6 maxów minus dasze = minimum 2 nowe kierunki midhaul. Teheran/Muscat/ (Dublin i Keflavik) chyba zbyt wrażliwe cenowo by tam walczyć. W planach były Ałmaty ale w zwiazku z sytuacja geopolityczną max nie doleci. Mi się osobiście marzy ADD. Duży hub partnera ze Stara więc mogłoby się spinać tym bardziej,że nie latają do PL
Edit:ADD na 787 nie na maxie mimo,że doleci :)
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
 
#2430 PostWysłany: 06 Paź 2022 10:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 1356
Loty: 185
Kilometry: 305 275
niebieski
To fakt, tego nie rozpatrywalem w kategorii cargo.
Co do Teheranu/Muscatu to i tak w jednym przypadku - Muscatu wpisuje się to w narracje o wakacyjnych planach Polaków.
Choć w Teheran nie wierze, z uwagi na stosunki z USA i też ciężkawe zainteresowanie w PL tym kierunkiem.
Może właśnie Azja mniejsza w postaci Kirgistanu, Uzbekistanu. Gdzie te mniejszośći coraz szerzej się w PL pojawią.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
travellista lubi ten post.
 
 
#2431 PostWysłany: 06 Paź 2022 11:47 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1398
niebieski
Latanie "na pusto" nie zawsze jest straszne. Nie problem jest wypełnić cały samolot (np. LAX czy SIN za 999 PLN :) problemem, jest zrobić to w takich cenach aby na siebie zarabiał. Cargo to jedna opcja. Eco może być puste jeśli w Y+ i C jest full w wysokich cenach. Mogą być mniej obłożone tygodnie w niskim sezonie, jeśli wysoki wystarczająco dobrze zarabia itp. Może opłacać się otworzyć jeden kierunek jeśli dobrze feeduje inne połączenie (swojego czasu podobno bardzo dobrze tak działało EVN-WAW-LAX ze względu na diasporę w Kaliforni).

Wracając do strategii niestety mam wrażenie, że w LOT takiej nie ma. Jak w wielu firmach na państwowym garnuszku. Ta firma politycznie nie może upaść, zatem nie zawsze działa optymalnie pod względem rynku. A za to często działa na polityczne zawołanie. Nie widać zamysłu rozwoju: tu czartery, tam plaże dla Janusza, trochę cargo, USA z Budapesztu i Rzeszowa. Może być i Condor dla niemieckiego turysty oraz RDO dla sadownika spod Grójca.

Nowe trasy powinno się otwierać po dobrym badaniu rynku, potoków pasażerskich, ustaleniu dogodnych przesiadek i slotów na lotniskach. Z uwzględnieniem specyfiku lokalnej dystrybucji biletów. Oraz przede wszystkim z odpowiednim wyprzedzeniem wstawić do sprzedaży.
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
 
#2432 PostWysłany: 06 Paź 2022 12:00 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 4737
srebrny
ej no bez przesady... USA, ale tylko JFK/EWR lub RDO z Rzeszowa ma sens, szczegolnie w lecie.
sezonowosc tez trzeba brac pod uwage, w lecie loty do USA i Kanady sa zapakowane po dach, w zimie nie ma takiego popytu
wiec warto sprzedawac miejsca biurom podrozy na plazing dla Januszy ala Zanzi, Varadero czy inna Punta Cana.
Budapeszt to wtedy byla taka opuszczona ziemia, nic nie latalo bezposrednio na Wegry z USA, nie wiem w koncu
jaki jest load factor na Budapeszt.
Indie - moim zdaniem dobry strzal, Cargo plus pax-y do USA, na Wschod i tym bardziej do LAX/SFO (jak bedzie latac ;)
rozwoj siatki na Kaukazie to feedowanie lotow do Europy Zachodniej plus USA i Kanady.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2433 PostWysłany: 06 Paź 2022 12:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 1356
Loty: 185
Kilometry: 305 275
niebieski
@kumkwat_kwiat własnie o tym mowilem braku strategii,

@Michcioj

własnie tak zauważyłem, że Kaukaz + Bey ( nie wiem jak Kair, itp) + Ałmaty to feedowanie lotów do Europy Zachodniej i USA. Lecąc kilkukrotnie na te destynacje i w czasach niewakacyjnych było spore obłożenie głownie lokalsami załadowanymi towarami i albo Waw jako Hub albo jako destynacja ze względu dla mniejszosci.
Właśnie o to chodzi, że wydaje sie, że tamte kierunki mogłyby być owocne dla lotu - dorzucenie kolejnych destynacji w zakresie Azji Środkowej lub też więcej na Bliski Wschód czy też okolice Bliskiego Wschodu - KSA- kuwejt. W taki sposób wyglada siatka troche Aegona, ktory zbiera ludzi z Bliskiego wschodu bo wiadomo, ze nawet jesli można leciec z Izrael do USA czy Kanady to jest to wykluczone dla Libijczyków, libańczyków, Egipcjan, Saudów itp.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2434 PostWysłany: 06 Paź 2022 12:34 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1398
niebieski
@michcioj
To, że coś jest ziemią opuszczoną nie znaczy, że można tam zarobić:
https://www.fly4free.pl/lot-slabe-wynik ... h-trasach/


Nie twierdzę, że wszystkie decyzje były złe, ale nie widzę tu żadnej długofalowej strategii i planowania.
Góra
 Relacje PM off
michcioj lubi ten post.
michcioj uważa post za pomocny.
 
 
#2435 PostWysłany: 06 Paź 2022 13:03 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 4737
srebrny
aha co do strategii na Azje - imho bardzo brakuje lotow do Bangkoku. jak sie LO boi otworzyc odrazu to mozna by to polaczyc z lotami do Sin,
z miedzyladowaniem w niektore dni w BKK.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#2436 PostWysłany: 06 Paź 2022 14:38 

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 3461
złoty
Apropos tego co @oskiboski napisał, to będąc ostatnio w keflaviku widziałem kołujący samolot lotu i nie wiem czy to jakiś czarter czy może stopa zrobił w locie do Ameryki ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2437 PostWysłany: 06 Paź 2022 19:48 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 4737
srebrny
hmmm... pewnie sobie zrobil stopa. przyczyna moze byc prozaiczna - awaria techniczna lub... dwoch gorali pobilo sie przy piciu wodki na locie Chicago i trzeba bylo ich wysadzic
(autentyczny przypadek).
Góra
 Relacje PM off  
 
#2438 PostWysłany: 06 Paź 2022 19:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Cze 2015
Posty: 3087
Loty: 455
Kilometry: 681 058
złoty
KEF to lotnisko awaryjne dla LO. Jak jest problem z pasażerem to tam lądują.
Góra
 Relacje PM off
michcioj lubi ten post.
 
 
#2439 PostWysłany: 28 Paź 2022 15:22 

Rejestracja: 15 Kwi 2013
Posty: 2030
Loty: 197
Kilometry: 251 640
srebrny
SP-LVM - pierwszy "przejęty od Blue Air", a de facto wyleasingowany B737 MAX-8 jest już w Warszawie. Widać nawet kawałek malowania niedoszłego właściciela. Przyleciał z Seattle-Boeing Field przez KEF.

Image
fot. rynek-lotniczy.pl
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
Zeus uważa post za pomocny.
 
 
#2440 PostWysłany: 28 Paź 2022 17:54 

Rejestracja: 10 Lip 2018
Posty: 277
niebieski
dlaczego lot nie odbiera SP-LVG/H/I ktore sa w seattle?
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 2493 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group