Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 1947 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 94, 95, 96, 97, 98  Następna
Autor Wiadomość
#1921 PostWysłany: 25 Wrz 2020 15:20 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 3427
Loty: 213
Kilometry: 507 407
Oficjalnie LOT od 08.11.20 w końcu na BER. Koniec tego obrzydliwego TXL
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#1922 PostWysłany: 25 Wrz 2020 15:57 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 5876
Loty: 837
Kilometry: 788 299
platynowy
No to czekamy na ofertę w SŚ i zrobimy głupolota testowego.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
oskiboski lubi ten post.
 
 
#1923 PostWysłany: 28 Wrz 2020 16:10 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 5876
Loty: 837
Kilometry: 788 299
platynowy
Cytuj:
LOT miałby zostać głównym przewoźnikiem Grupy Wyszehradzkiej. Nowy hub w Pradze

https://next.gazeta.pl/next/7,151003,26 ... BoxBizImg5
Nie wiem, czy śmiać się, czy płakać...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1924 PostWysłany: 28 Wrz 2020 17:17 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 4081
złoty
nie rozumiem dlaczego hub mialby byc w Pradze a nie na Okeciu ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1925 PostWysłany: 28 Wrz 2020 17:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2014
Posty: 374
Loty: 130
Kilometry: 148 505
niebieski
może niedługo wrzucą lot drimkiem WAW - PRG
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#1926 PostWysłany: 28 Wrz 2020 17:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lip 2015
Posty: 154
niebieski
michcioj napisał(a):
nie rozumiem dlaczego hub mialby byc w Pradze a nie na Okeciu ?

A kto powiedział, że w WAW ma nie być hubu?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#1927 PostWysłany: 28 Wrz 2020 20:08 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 4081
złoty
Ok jeżeli kolejny hub w Prg to spoko
Góra
 Relacje PM off  
 
#1928 PostWysłany: 28 Wrz 2020 21:34 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2221
złoty
Zależy dla kogo - bo na pewno nie dla polskich podatników.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
J29 lubi ten post.
 
 
#1929 PostWysłany: 28 Wrz 2020 21:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 848
Loty: 351
Kilometry: 332 084
srebrny
Czemu mamy pompować środki w Czechy a nie rozwijać regiony? LOT i jej kierownictwo to tak koślawe towarzystwo, że mimo ogłoszenia wspólnych planów. W tym samym czasie konkurencja już zleciła analizy rentowności tych pomysłów. Z motyka na słońce... A Stanisław Bareja AirPort jest w tych planach? :) Czy będą połączenia Radom - Praga? :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#1930 PostWysłany: 29 Wrz 2020 00:50 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 2847
platynowy
cool_aka_romeo napisał(a):
Czy będą połączenia Radom - Praga? :)


juz byly ;-)

https://www.fly4free.pl/czech-airlines- ... -do-pragi/

nie pamietam tylko po ilu lotach ucieli.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1931 PostWysłany: 29 Wrz 2020 01:35 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 4081
złoty
cool_aka_romeo napisał(a):
Czemu mamy pompować środki w Czechy a nie rozwijać regiony?

jesli moge zapytac to w jaki sposob LOT mialby rozwijac regiony ? widze to dokladnie na odwrot, rozwija sie hub, czy hub2
ktorego w .pl nie ma, co jak lufthansa na zasadzie rozwoju Frankfurtu i Monachium, w Polsce to Okecie no i moze Krakow ?
ale to z czasem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1932 PostWysłany: 29 Wrz 2020 07:38 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 3764
HON fly4free
ibartek napisał(a):
cool_aka_romeo napisał(a):
Czy będą połączenia Radom - Praga? :)


juz byly ;-)

https://www.fly4free.pl/czech-airlines- ... -do-pragi/

nie pamietam tylko po ilu lotach ucieli.

OT historyczny się robi, ale było tego więcej https://www.fly4free.pl/sprint-air-loty-z-radomia/
np. Sylwester 2016
Załącznik:
rdo-prg.png


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#1933 PostWysłany: 30 Wrz 2020 19:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 3930
platynowy
LOT napisał(a):
W 2019 r. LOT osiągnął przychód ze sprzedaży w wysokości 7,37 mld zł, czyli o ponad miliard zł więcej niż w 2018 r. Zysk na działalności podstawowej wyniósł 113,9 mln zł. W ubiegłym roku LOT przewiózł na pokładach rekordową liczbę 10 mln pasażerów i uruchomił 15 nowych połączeń. To kolejny rok, w którym spółka utrzymała rentowność mimo problemów z globalnym uziemieniem floty B737MAX i silnikami Rolls Royce w Boeingach 787.

Ubiegły rok LOT zakończył z zyskiem z działalności podstawowej, czyli przewozu pasażerów na poziomie 113, 8 mln zł. Jednocześnie spółka zwiększyła przychody ze sprzedaży do 7,37 mld w porównaniu do 6,19 mld zł w roku poprzednim.

Wynik z działalności operacyjnej przed amortyzacją (EBITDA) wyniósł w ub. roku 142,6 mln zł, a z kolei wynik na działalności operacyjnej (EBIT) 91,9 mln zł. - W ubiegłym roku, czwarty rok z rzędu, wypracowaliśmy zysk i zwiększyliśmy skalę działalności przewożąc na pokładach rekordową liczbę 10 mln pasażerów. Potwierdza to, że strategia rentownego wzrostu, którą obraliśmy w 2016 r. była słuszna. Dziękuję za ciężką pracę całemu zespołowi LOT-u, a naszym pasażerom za zaufanie – mówi Rafał Milczarski, prezes LOT-u.

W 2019 r. w stosunku do 2018 r. największą dynamikę wzrostu liczby pasażerów zanotowały rejsy dalekiego zasięgu (przyrost o 30,4%). Na lotach krótko- i średniodystansowych przewieziono o 11,4% więcej pasażerów niż rok wcześniej, a w rejsach krajowych o 4,7%. W 2019 r. zainaugurowano m.in.: trasy Warszawa-Miami, Warszawa-Delhi, Warszawa-Kolombo i Budapeszt-Seul, dzięki czemu na koniec roku w ofercie polskiego przewoźnika było ponad 120 połączeń.

– Oczywiście bieżący rok jest dla nas znacznie trudniejszy i skupiamy się teraz na optymalizacji naszej działalności, tak by przetrwać najtrudniejszy czas dla branży lotniczej. Na szczeście nasze wyniki z lat ubiegłych dowodzą, że potrafimy pracować z zaangażowaniem i osiągać założone cele. – dodaje Rafał Milczarski
Góra
 Relacje PM off
michcioj lubi ten post.
 
 
#1934 PostWysłany: 30 Wrz 2020 22:05 

Rejestracja: 05 Mar 2012
Posty: 1958
srebrny
A jednocześnie "LOT chce 1 mld EUR pomocy"
https://www.pb.pl/lot-mial-1139-mln-zl- ... go-1004014
Góra
 Relacje PM off  
 
#1935 PostWysłany: 30 Wrz 2020 22:11 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1749
srebrny
@Tulio to są wyniki za 2019 rok. W 2020 wybuchła pandemia, która spowodowała uziemienie większości linii na świecie na co najmniej kilka miesięcy...
Góra
 Relacje PM off  
 
#1936 PostWysłany: 01 Paź 2020 00:34 

Rejestracja: 18 Wrz 2015
Posty: 849
Loty: 52
Kilometry: 67 634
srebrny
Cytuj:
Niepokój budzi też fakt, że w zeszłym roku LOT osiągnął pozytywny, ale i tak niezbyt wysoki wynik finansowy. Zysk na działalności podstawowej (z przewozu pasażerów) osiągnął w 2019 r. 113,9 mln zł, prawie o 100 mln mniej niż rok wcześniej. Natomiast wynik na działalności operacyjnej wyniósł 91,9 mln zł, wobec 215,5 mln zł w 2018 r. Firma zanotowała w 2019 r. wynik netto 68,9 mln zł, około 22 mln więcej niż rok wcześniej. Przychód ze sprzedaży był w wysokości 7,37 mld zł, czyli o ponad miliard zł więcej niż w 2018 r.

A 2019 r. okazał się przecież rokiem hossy w lotnictwie. – Na tle innych linii lotniczych wynik LOT-u był dużo słabszy. Konkurencja zarabiała w zeszłym roku krocie.

https://wyborcza.pl/7,155287,26355735,l ... cznej.html
Góra
 Relacje PM off  
 
#1937 PostWysłany: 01 Paź 2020 12:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 1812
platynowy
Nie jestem analitykiem finansowym (a dane pozbierane napredce z kilku miejsc), wiec pewnie jakies bledy ponizej znajdziecie, ale ogolnie kiepsko to wyglada, zwlaszcza przy wzroscie dynamiki ruchu w 2018 i 2019 +30 i +15% y/y.
Ogolnie zarzadom LOTu jest o wiele latwiej utzrymywac sie w stanach ujemnych, niz na plusie :-(

2020 - oczekiwanie kredytu w wysokosci > 4,5mld PLN
2019 - przychody - 7,4mld PLN, zysk 114mln PLN = ~0,3%
2018 - przychody - 6,2mld PLN, zysk 209mln PLN = ~3,3%
2017 - przychody - 4,8mld PLN, zysk 288mln PLN = ~7,5%
2016 - przychody - 3,6mld PLN, zysk 184mln PLN = ~5,0%
2015 i poprzednie straty
https://www.pasazer.com/news/44462/wyni ... eksza.html
https://www.pasazer.com/news/42178/anal ... 8,rok.html
https://www.pasazer.com/news/39099/anal ... 017,r.html
https://www.pasazer.com/news/38110/zarz ... 6,rok.html


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#1938 PostWysłany: 01 Paź 2020 20:26 

Rejestracja: 31 Mar 2012
Posty: 638
niebieski
W każdym razie opublikowali to w ostatnim możliwym terminie, więc chyba nie chcieli się tym wcześniej chwalić.
Dziennikarze też jakoś mało dociekliwi, można by skopiować bilans i rzis, to trochę więcej byłoby widać.
Ciekawe, czy były w tym jakieś odszkodowania. Za MAX raczej w tym roku, ale może np. Rolls-Royce?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1939 PostWysłany: 02 Paź 2020 00:06 

Rejestracja: 31 Mar 2012
Posty: 638
niebieski
Sam sobie odpowiem, KRS PLL LOT SA 000056844

Z informacji dodatkowej:

Na dzień 31 grudnia 2019r. saldo należności z tytułu dostaw i usług wynosiło 626.642.049,60 zł, z czego istotną pozycją były należności z tytułu zwrotu poniesionych dodatkowych kosztów, wynikających z przestoju samolotów typu Boeing 787 oraz typu Boeing 737‐8 MAX, w kwocie 244.652.510,60 zł. Należności z tytułu zwrotu poniesionych dodatkowych kosztów w kwocie 206.675.510,60 zł wynikały z podpisanych porozumień, natomiast w kwocie 37.977.000,00 zł dotyczą szacowanych, najbardziej wiarygodnych kwot, które w ocenie Zarządu zostaną Spółce zwrócone, a co do których istnieje niepewność w zakresie formy, terminu i kwoty faktycznie uzyskanych zwrotów w drodze prowadzonych negocjacji (roszczenia dotyczące samolotów typu Boeing 737‐8 MAX, o których mowa poniżej). Na dzień 31 grudnia 2018r. saldo należności z tytułu dostaw i usług wynosiło 360.128.890,81 zł, z czego istotną pozycją były należności z tytułu zwrotu poniesionych dodatkowych kosztów, wynikających z przestoju samolotów typu Boeing 787, w kwocie 79.465.379,49 zł, w całości zawartych w podpisanych porozumieniach. Należności z tytułu zwrotu poniesionych dodatkowych kosztów prezentowane są drugostronnie w rachunku zysków i strat jako zmniejszenie kosztów usług obcych.

Roszczenia dotyczące uziemienia Boeingów 737 MAX

W dniu 12 marca 2019r. Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wydała decyzję o zamknięciu europejskiej przestrzeni powietrznej dla Boeingów 737‐8 MAX i 737‐9 MAX, która weszła w życie tego samego dnia o godzinie 19:00. W tym samym momencie Spółka uziemiła 5 samolotów typu Boeing 737‐8 MAX. Do dnia sporządzenia sprawozdania finansowego sytuacja ta nie uległa zmianie. Spółka podjęła działania, w wyniku których uziemione samoloty zostały zastąpione w siatce połączeń samolotami użytkowanymi w ramach krótkoterminowych umów najmu. Spółka podejmuje na bieżąco działania mające na celu minimalizację kosztów związanych z uziemieniem samolotów. Z uwagi na brak informacji o dacie dopuszczenia do wykonywania operacji lotniczych samolotami typu Boeing 737‐8 MAX, nie można określić, jak długo Spółka będzie ponosiła dodatkowe koszty z tego tytułu. Spółka prowadzi intensywne rozmowy z producentem samolotów na temat rekompensat za dodatkowe koszty związane z uziemieniem samolotów, w tym za utracone korzyści. Jak opisano powyżej, w sprawozdaniu finansowym za 2019 rok Spółka zdecydowała się na rozpoznanie należność z tego tytułu w wysokości 37.977.000,00zł, wynikającą między innymi z kosztów rat leasingowych poniesionych w roku 2019 za uziemione samoloty, których zwrot od Boeinga wydaje się bardzo prawdopodobny. Roszczenia Spółki za skutki uziemienia samolotów Boeing 737‐8 MAX w roku 2019 są wielokrotnie wyższe od kwoty rozpoznanych należności.
Góra
 Relacje PM off
michcioj lubi ten post.
 
 
#1940 PostWysłany: 02 Paź 2020 10:24 

Rejestracja: 05 Mar 2012
Posty: 1958
srebrny
https://subiektywnieofinansach.pl/lot-c ... -zaplacic/
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 1947 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 94, 95, 96, 97, 98  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], Japi_29 oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group