Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Blackall napisał(a):
Jeśli przy gate nikt nie zwróci uwagi, to przejdzie i 50 litrowy, więc takie pytanie jest trochę bez sensu...

Natomiast maksymalna pojemność zgodna z wytycznymi to 40 cm x 20 cm x 25 cm = 20 litrów. A że plecaki zazwyczaj nie są idealnie dopasowane do sizera, to realnie jeszcze mniej. Zupełnie inną kwestią jest natomiast to, że ludzie w większości przypadków mają nieco za duże plecaki bo nikt tego aż tak mocno nie kontroluje (choć to zależy od dnia / lotniska / obsługi / szczęścia itp). Plecak można też ugnieść, a walizkę - niekoniecznie.


 [ 1755 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 84, 85, 86, 87, 88
Autor Wiadomość
#1741 PostWysłany: 01 Sie 2022 22:52 

Rejestracja: 31 Lip 2022
Posty: 10
Loty: 24
Kilometry: 30 814
Plecak/torba ma być uniwersalny - będzie trochę przemieszczania z plecakiem na plecach więc dobrze aby był w miarę:) Myślałem tez o zakupie na dłużej (aby wykorzystać go w przyszłości w różnych opcjach). Toreb podróżnych mam nadto , plecaka żadnego:)

Więc jak coś to zostaje ten Forclaz Travel 500 50 litrów.

Szukałem w necie i znalazłem jeszcze takie modele - co sądzicie?

Deuter Aviant Acess 55 - jak się upchnie to może przejdzie jako podręczny? (ewentualnie ta sama wersja 38)
https://www.skalnik.pl/plecak-aviant-ac ... ck-682794#

Ciekawą opcją są plecaki z chowanym systemem nośnym gdzie robimy torbę, do transportu w busie, samolocie itp. rewelacja (przynajmniej tak mi się wydaje)
Góra
 Relacje PM off  
 
#1742 PostWysłany: 02 Sie 2022 00:43 

Rejestracja: 31 Paź 2017
Posty: 286
IMO dopóki nie nadajesz plecaka jako bagaż rejestrowany chowanie pasków nie ma większego znaczenia.
Bywa pomocne, ale ja bym dużo nie dopłacił za to i nie kupiłbym takiego wcale, gdyby oznaczało to znacząco większy lub cięższy plecak.
Piszę to z doświadczeniem wielu podróży ze zwykłym plecakiem i paru z systemem chowania pasków.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1743 PostWysłany: 02 Sie 2022 00:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Sie 2018
Posty: 505
Loty: 152
Kilometry: 261 367
srebrny
Do nadawania plecaka używa się specjalnych toreb transportowych. Nic się nie zaczepia ani nie wkręca. Plecak się nie brudzi.
Przy bagazu podręcznym nie jest kluczowa pojemność w litrach, tylko czy da się go wepchnąć do sizera.
Bardzo często problemem może być stelaż, lub usztywnienie pleców. Duży miękki plecak zawsze jakoś upchniesz. Ze sztywnym może być problem nawet jak będzie pusty.
Za to sztywne zwykle są wygodniejsze.
Warto wziąć miarkę do sklepu i sprawdzić, czy jesteś w stanie tak wygiąć plecki, żeby zmieściły się w wymiarze linii lotniczych. U mnie 15 cm za duży deuter po masażu wchodzi wszędzie. ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#1744 PostWysłany: 02 Sie 2022 08:01 

Rejestracja: 31 Paź 2017
Posty: 286
Tak jest. Na lotniskach często dostępna jest też usługa owijania folią.
Proste rozwiązanie to odpowiednie okręcenie sznurkiem.
Niedawno w Gdańsku, lot Wizzair kolega nadawał plecak bez zabezpieczeń i usłyszał, że odbierze go na początku lub na końcu, bo plecakami zajmują się oddzielnie ze względu na wiszące pasy.

Ja kiedyś kupiłem plecak, który miał stelaż z tworzywa sztucznego. Obciąłem go trochę od góry, aby pasował do sizera. Nie wpłynęło to na funkcjonowanie, ale też nigdy się nie przydało, choć często z nim latałem jako podręczny.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1745 PostWysłany: 02 Sie 2022 08:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lip 2012
Posty: 167
Loty: 100
Kilometry: 324 118
niebieski
mac82 napisał(a):
Ciekawą opcją są plecaki z chowanym systemem nośnym gdzie robimy torbę, do transportu w busie, samolocie itp. rewelacja (przynajmniej tak mi się wydaje)


Foreclaz Travel 500 50 litrów ma w zestawie pokrowiec przeciwdeszczowy który jak się założy to zakrywa wszystkie paski i właśnie używamy go do transportu autobusami, łodziami itp.
Odbyliśmy z tymi plecakami już kilka podróży jako bagaż podręczny i bardzo polecam- wygodny dla pleców i pakowny
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1746 PostWysłany: 02 Sie 2022 11:31 

Rejestracja: 31 Lip 2022
Posty: 10
Loty: 24
Kilometry: 30 814
Olencjaaa ,
Właśnie nad nim się zastanawiam - na początku myślałem o tym mniejszym travel100 40 litrów , ale jak się odepnie z tej 50 torbę to chyba wymiar łapie podobny.
Nie chce wydać majątku na coś co będzie używane okazjonalnie, chyba tak optymalnie to maks 500 zł chciałbym wydać:) Np kupując tego Forclaz 50 litrów i 40 litrów mam dwa plecaki na wyjazdy (dla siebie i dla zony w przyszłości) -cenowo wychodzi w miarę korzystnie.
Ludzie z tymi tanimi plecakami decathlonowskimi podróżują po świecie więc może takie tragiczne nie są:)


Ostatnio edytowany przez Abcn, 02 Sie 2022 12:11, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Relacje PM off
Abcn lubi ten post.
 
 
#1747 PostWysłany: 02 Sie 2022 15:24 

Rejestracja: 31 Lip 2022
Posty: 10
Loty: 24
Kilometry: 30 814
Nie miałaś problemu z tym plecakiem jako podręczny w samolocie??
Zastanawiam się jeszcze czy ten Deuter Acess 55 nie będzie mniej nadziany:)
Czy te sznurki w tym foreclaz nie wkurzają??
Góra
 Relacje PM off  
 
#1748 PostWysłany: 03 Sie 2022 09:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lip 2012
Posty: 167
Loty: 100
Kilometry: 324 118
niebieski
@mac82 Foreclaz Travel 500 bez problemu do tej pory przechodził jako podręczny na KLM, AF, Copie i LATAM

a co do sznurków to jedyna rzecz która mnie denerwuje to, że ciężko przechodzi się w samolocie między siedzeniami z odpiętym pasem biodrowym ale ja i tak staram się go zawsze zapinać żeby odciążyć plecy
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1749 PostWysłany: 04 Sie 2022 22:16 

Rejestracja: 31 Lip 2022
Posty: 10
Loty: 24
Kilometry: 30 814
Zamówiony travel 500 ( jeszcze w starej cenie po 350 bo już 400) i travel 100 40 litrów i będę testował;)
Chodzi mi jeszcze po głowie ten Deuter Acess 55 - ale ten jeden jest w cenie tych dwóch;) Może ktoś używa i podpowie czy warto na okazjonalne wypady lotnicze 2-3 razy w roku.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1750 PostWysłany: 05 Sie 2022 12:12 

Rejestracja: 16 Lut 2013
Posty: 59
Tak w ramach wyjaśnienia. Wygląda na to, że pomysłodawcą małego bagażu podręcznego nie był ani Wizzair ani Ryanair.


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off
piwili lubi ten post.
 
 
#1751 PostWysłany: 17 Sie 2022 11:25 

Rejestracja: 17 Sie 2022
Posty: 1
Cześć, czytałem posty na poprzednich stronach - i niektórzy piszą, że 40L a niektórzy, że 50L przejdzie.

Wizzair, Wrocław/Split - macie jakieś doświadczenie? Oczywiście zależy na jak największej pojemności, ale jak ma być dopłata to podziękuje... Celuje w budżetowe Forclaz 100 albo 500.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1752 PostWysłany: 26 Sie 2022 08:06 

Rejestracja: 31 Lip 2022
Posty: 10
Loty: 24
Kilometry: 30 814
I finalnie zostały forclaz 100 oraz deuter Aviant Acess 55, Forclaz 500 odpadł bo trochę taki przekombinowany (co nie zmienia faktu ze chyba najlepiej zrobiony system nośny ale waga spora), za dużo wszystkiego wkoło na podróże samolotem bez 20km trekingów.

Kilka słów o plecakach, może komuś pomoże (ja też szukałem radziłem się innych)

Forclaz Travel 100 o pojemności 40 litrów - wymiary idealne na podręczny, fajnie przemyślane kieszenie, gdyby system wentylacyjny pleców był lepszy to byłby to super plecak a tak jest niedosyt - w cenie do 200 zł uważam że to dobry wybór
https://www.decathlon.pl/p/plecak-trekk ... lsrc=aw.ds

Deuter Aviant Acess 55 - plecak bardziej jak torba , jedna duża kieszeń, jedna mała z boku torba aby chyba wodę włożyć, mała torba na buty i tyle, waga 1600 gr więc jak na taki plecak to OK, brakuje tylko z dwóch kieszeni (na laptopa/tablet i jeszcze jakiejś mniejszej podręcznej). Kupiony za 320 zł nowy więc zostanie, wymiary większe o 9 cm od podręcznego ale z tego co czytałem plecaki przechodzą więc zaryzykuję, plecak zawsze można upchnąć. Plecak solidnie zrobiony ale gdybym miał go kupić w okolicach 500 zł to już bym się mocno zastanowił (przez brak większej ilości kieszeni).
https://www.deuter.com/int-en/shop/back ... -access-55


mac82 napisał(a):
Zamówiony travel 500 ( jeszcze w starej cenie po 350 bo już 400) i travel 100 40 litrów i będę testował;)
Chodzi mi jeszcze po głowie ten Deuter Acess 55 - ale ten jeden jest w cenie tych dwóch;) Może ktoś używa i podpowie czy warto na okazjonalne wypady lotnicze 2-3 razy w roku.
Góra
 Relacje PM off
michzak uważa post za pomocny.
 
 
#1753 PostWysłany: 29 Sie 2022 17:58 

Rejestracja: 31 Lip 2022
Posty: 10
Loty: 24
Kilometry: 30 814
Deuter Acess 55 w dobrej cenie jakby ktoś potrzebował - za ta kasę warto
https://www.skalnik.pl/plecak-aviant-ac ... j4QAvD_BwE
Góra
 Relacje PM off  
 
#1754 PostWysłany: 15 Wrz 2022 14:48 

Rejestracja: 19 Mar 2014
Posty: 1439
Loty: 499
Kilometry: 805 156
srebrny
Dobra cena na 20l

QUECHUA Plecak turystyczny Quechua Arpenaz NH100 20 litrów
39.99zł
https://www.decathlon.pl/p/_/R-p-x301674?mc=8529024
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
almukantarant lubi ten post.
Zeus uważa post za pomocny.
 
 
#1755 PostWysłany: 16 Wrz 2022 07:51 

Rejestracja: 16 Wrz 2022
Posty: 1
Hej :)

Poszukuję jakiegoś plecaka ok 30 litrów. Poprzednio miałem Deuter Giga Office Pro ~32L i byłem bardzo zadowolony, jednak ma już ponad 10 lat i wypadałoby coś nowego ogarnąć.

Plecak będzie wykorzystywany na co dzień do pracy, na rower, ale także w podróż samolotem, cóż byście mi doradzili ? Obowiązkowo laptop 13", kable nie kable :D

Z góry dzięki za propozycje :)
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 1755 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 84, 85, 86, 87, 88

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group