Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 74 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 16 Lut 2012 17:22 

Rejestracja: 20 Sty 2011
Posty: 353
Loty: 200
Kilometry: 409 881
niebieski
i tu się niestety też zgadzam. CSA ma dość dziwna politykę cenowa. A Czesi się tylko dziwią jak to możliwe, że my w Polsce tak tanio latamy:-)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Tydzień na Langkawi za 2841 PLN. Loty z Berlina i noclegi w 4* hotelu Tydzień na Langkawi za 2841 PLN. Loty z Berlina i noclegi w 4* hotelu
Odkryj Portugalię: Porto i Azory w jednej podróży z Wrocławia za 825 PLN Odkryj Portugalię: Porto i Azory w jednej podróży z Wrocławia za 825 PLN
#22 PostWysłany: 16 Lut 2012 17:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Maj 2011
Posty: 557
antropol napisał(a):
Jeśli Wam lżej ro napiszcie jeszcze 100 razy, że źle zrobiłam, ale bardziej będę ceniła wpisy, wktórych oprócz niedowaierzania, że można być takim głupim, znajdą się też propozycje konkretnej ścieżki postęp;owania

Ale co jeszcze chcesz wiedzieć? W tym wątku pojawiły się już wszystkie możliwe propozycje rozwiązania Twojego problemu.
_________________
The best is yet to come.

Image

Moje podróże
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#23 PostWysłany: 16 Lut 2012 17:24 

Rejestracja: 16 Lut 2012
Posty: 24
Rozumiem, że nie ma sposobu na odołwanie LOTu? Nic nie mogę zrobić???
Wiem, że brak wiedzy był kosztowny, ale nawet kobieta z polskiego biura Czechów powiedziała zapytana o propozycje, któe mają dla mnie w tej sytuacji, że oni mają prawo odwoływać.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#24 PostWysłany: 16 Lut 2012 17:25 

Rejestracja: 16 Lut 2012
Posty: 24
Przepraszam wszytskich znudzonych moimi pytaniami ignorantki. Postaram się nie denerwować Was więcej
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#25 PostWysłany: 16 Lut 2012 17:28 

Rejestracja: 20 Sty 2011
Posty: 353
Loty: 200
Kilometry: 409 881
niebieski
nie stresuj się dziewczyno! Trudno, już pozamiatane. Nie odbieraj tego, że ktoś się cieszy, że straciłaś tysiaka, ale następnym razem zapraszamy na forum po pomoc przed dokonaniem nowego zakupu:-) Mimo wszystko udanego, kosztownego pobytu na Cyprze:-)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#26 PostWysłany: 16 Lut 2012 17:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5618
HON fly4free
@antropol

Sprawdź na rezerwacji zrobionej w LOT jaką część łącznej ceny biletu (1700) stanowią podatki i opłaty dodatkowe.

Jeżeli okaże się, że jest tego więcej niż to co zapłaciłaś w CSA to korzystniej będzie dla Ciebie przebukować sobie lot w CSA i polecieć z nimi, a z rezerwacją w LOT nie robić niczego, tylko po prostu nie stawisz się do odprawy. W takiej sytuacji będziesz mogła odzyskać od LOTu podatki i opłaty dodatkowe. Przy czym zaznaczam, że o ten zwrot będziesz mogła zgłosić się dopiero PO dacie podróży, kiedy już zostanie namacalnie stwierdzone, że nie skorzystałaś z rezerwacji.

Jeżeli te podatki wynoszą w sumie mniej niż cały bilet w CSA to lepiej poleć LOTem, a CSA poproś o zwrot kosztów biletu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#27 PostWysłany: 16 Lut 2012 17:36 

Rejestracja: 16 Lut 2012
Posty: 24
Nie obrażam się, ale napisałam prawdę i nie lansuję się na znawcę tematu. Chciałam rad, nawet jeśli dla Was sama jestem sobie winna w 100 %.
Zrozumcie jednak moje zdenerwowanie chociaż - najpierw Malev, później Czesi, to jak jakieś fatum.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#28 PostWysłany: 16 Lut 2012 17:51 

Rejestracja: 16 Lut 2012
Posty: 24
Dzwoniłam ponownie do LOTu, jeśli nie polecę dostanę 500 PLN zwrotu. A Pani powiedziała, że zastępczy lot to decyzja linii. Oni odwołując do Hanoi oddają kasę, a nie organizują alternatywnych przewoźników.

Dzięki za poświęcony czas!
Lecę LOTem, mam nadzieję, że odzyskam kasę od CSA i z Malevu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#29 PostWysłany: 16 Lut 2012 17:55 

Rejestracja: 20 Sty 2011
Posty: 353
Loty: 200
Kilometry: 409 881
niebieski
oczywiście, że organizują:-)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#30 PostWysłany: 16 Lut 2012 18:06 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3924
platynowy
antropol napisał(a):
Oni odwołując do Hanoi oddają kasę, a nie organizują alternatywnych przewoźników.

Organizują. Nawet w oficjalnym komunikacie LOT-u była taka informacja.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#31 PostWysłany: 16 Lut 2012 18:26 

Rejestracja: 16 Lut 2012
Posty: 24
Tak usłyszałam w LOT i tak napisałam tu.
Jeszcze jako ciekawostkę dodam, że kiedy zadzwoniłam przezd chwilą do polskiego biura CSA i zapytałam dlaczego nie otrzymałam wczoraj informacji o tym, że zostanie mi przedstawiona propozycja innych lotów, Pani nie wiedziała, że to miało miejsce i przekonywała mnie, że jesli lot odwoływany jest wcześniej niż 2 tygodnie linie mają obowiązek zwrócenia biletu, jeśli jest mniej czasu, wtedy coś proponują. Krzycząc na mnie mówiła, że tak skonstruowane jest prawo europejskie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#32 PostWysłany: 16 Lut 2012 18:31 

Rejestracja: 18 Lip 2011
Posty: 162
Krzycząc na Ciebie? Wow. Niezłe mają standardy obsługi klienta.

Widać nie tylko LOT jest "mocny" w tej dziedzinie. Nie ma jak stara dobra komunistyczna szkoła podejścia do klienta ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#33 PostWysłany: 16 Lut 2012 18:31 

Rejestracja: 16 Lut 2012
Posty: 24
Wy piszecie coś, a ja dzwoniąc do linii słyszę coś przeciwnego. A kiedy na podstawie informacji z linii podejmuję decyzję, czytam komentarze, że sama zawiniłam i muszę zapłacić za niewiedzę.

Mnie się wydawało, że postępuję racjonalnie szukając informacji u źródła - pod nr tel podanym w mailu z wiadomością, że lot CSA jest odwołany. Czy zatem żeby być naprawdę racjonalną powinnam najpierw, w każdej, dziwnej/nietypowej sprawie szukac porady tu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#34 PostWysłany: 16 Lut 2012 18:34 

Rejestracja: 16 Lut 2012
Posty: 24
Tadex71 napisał(a):
Krzycząc na Ciebie? Wow. Niezłe mają standardy obsługi klienta.

Widać nie tylko LOT jest "mocny" w tej dziedzinie. Nie ma jak stara dobra komunistyczna szkoła podejścia do klienta ;)


Sama byłam zdziwiona. To na pewno była ta sama osoba, z którą rozmawiałam wczoraj, ten sam miły głos, przerywanie, ani słowa standardowej śpiewki: 'przykro nam, przepraszamy' tylko 'to nasze prawo i czego on das chcesz'. Wczoraj postanowiłam, że będę ich bojkotować i nigdy z nimi nie polecę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#35 PostWysłany: 16 Lut 2012 18:41 

Rejestracja: 24 Mar 2011
Posty: 122
wiem, że teraz już niestety za późno, ale "prawo europejskie" jest skonstruowane nieco inaczej ;)

najważniejszy fragment, dotyczący Twojej sytuacji, dla jasności:
"...pasażerowie mają prawo wyboru pomiędzy:
a) - zwrotem w terminie siedmiu dni, za pomocą środków przewidzianych w art. 7 ust. 3,
pełnego kosztu biletu po cenie za jaką został kupiony, za część lub części nie odbytej
podróży oraz za część lub części już odbyte, jeżeli lot nie służy już dłużej
jakiemukolwiek celowi związanemu z pierwotnym planem podróży pasażera, wraz z,
gdy jest to odpowiednie,
- lotem powrotnym do pierwszego miejsca odlotu, w najwcześniejszym możliwym
terminie;
b) zmianą planu podróży, na porównywalnych warunkach, do ich miejsca docelowego, w
najwcześniejszym możliwym terminie; lub
c) zmianą planu podróży, na porównywalnych warunkach, do ich miejsca docelowego, w
późniejszym terminie dogodnym dla pasażera, w zależności od dostępności wolnych
miejsc."

całość: http://www.ulc.gov.pl/_download/kopp/ro ... 004_pl.pdf
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#36 PostWysłany: 16 Lut 2012 18:47 

Rejestracja: 16 Lut 2012
Posty: 24
Dziękuję! Będę wiedziała na przyszłość, choć uważam, że raczej już mi się nie portórzy lot gdzie najpierw ktoś bankrutuje, a później następny to samo odwołuje. Limit pecha wykorzystany, myślę. :) Szczególnie, że ja latam rzadko, 2-3 razy do roku.

Przepraszam, że Was męczę, mimo, że napisałam, że nie będę ;), ale może szansą jest zablokowanie płatności za bilet w banku? Mogę tak zrobić?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#37 PostWysłany: 16 Lut 2012 20:00 

Rejestracja: 16 Lut 2012
Posty: 24
kaasia napisał(a):
wiem, że teraz już niestety za późno, ale "prawo europejskie" jest skonstruowane nieco inaczej ;)

najważniejszy fragment, dotyczący Twojej sytuacji, dla jasności:
"...pasażerowie mają prawo wyboru pomiędzy:
lub
c) zmianą planu podróży, na porównywalnych warunkach, do ich miejsca docelowego, w
późniejszym terminie dogodnym dla pasażera, w zależności od dostępności wolnych
miejsc."

całość: http://www.ulc.gov.pl/_download/kopp/ro ... 004_pl.pdf


Jeśli dobrze zrozumiałam, to mogę chcieć od CSA ponad zaproponowany zwrot biletu albo lot innymi liniami wtym samym terminie chcieć lot w to samo miejsce w późniejszym, dogodnym dla mnie okresie, np. w lipcu? I oni muszą na to przystać jeśli tak zadecyduję?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#38 PostWysłany: 17 Lut 2012 11:39 

Rejestracja: 16 Lut 2012
Posty: 24
Witam,
Zanim zadzwonię do Czeskich linii i odwołam rezerwację, odpowiedzcie, proszę, czy mogę od nich wymagać zmienienia terminów lotu na tej samej tracie na późniejsze (np. o 2-3 miesiące)? Dziekuję za reakcję!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#39 PostWysłany: 19 Lut 2012 07:53 

Rejestracja: 13 Sty 2012
Posty: 24
Probowac nie zaszkodzi. Tak BTW polecam o ile sie zna angielski zalatwiac takie sprawy na amerykanskich infoliniach, z doswiadczenia chociazby z alitalia (po bankructwie malevu) mozna przez nich o niebo wiecej zdzialac i dostac konkretne informacje.
Pozdrawiam,
Krystian
PS: to moj pierwszy post na tym forum wiec witam wszystkich ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#40 PostWysłany: 20 Lut 2012 19:47 

Rejestracja: 16 Lut 2012
Posty: 24
A jakie konkretne amerykańskie infolinie masz na myśli?

A z aktualności - nie udało mi się przełożyć lotu CSA na maj lub później - uzasadnienie, przestają latać na tej trasie, więc nie ma takiej możliwości. Zdecydowałam się więc na jedyną dostępną w tej sytuacji opcję - zwrot gotówki.

Dziś też dzwoniła Pani z banku w sprawie reklamacji płatności w za bilet Malevu i charge back i powiedziała, że w związku z tym, że muszą się kontaktować z oddziałem banku obsługującym transakcję, odpowiedzi na reklamację mogę się posdziewać do 12 kwietnia. Czytałam tu na forum, że niektórzy otrzymali już pieniądze i nie wiem czy to normalne, że u mnie tak długo to ma trwać.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 74 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
cron
phpBB® Forum Software © phpBB Group