Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 74 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 16 Lut 2012 16:52 

Rejestracja: 16 Lut 2012
Posty: 24
Postaram się przedstawić sprawę możliwie jak najczytelniej. Kupiłam bilet w Czech Airlines na trasie Warszawa - Larnaca.
Wczoraj dostałam maila, że odwołują mój lot (przestają latać na tej trasie od marca). W związku z tym kupiłam wczoraj dużo droższy bilet w LOT (około 1 000 PLN). Dziś zadzwoniła Pani z CA z propozycją lotu innymi liniami w cena zakupionego u nich biletu. Zrobiła mi rezerwację do jutra.
Problemem jest to, że mój bilet z LOT jest bezzwrotny. Podobno jest prawo, które pozwala zrezygnować z zakupu przez telefon (tak kupiła mi bilet koleżanka)/Internet w ciągu 24 H.
Czy ktoś coś wie na ten temat?? Czy mam jakiekolwiek szanse na zwrot biletu w LOT? Czy cokolwiek mogę zrobić?? Sprawa pilna, bardzo będę zobowiązana jeśli ktoś coś mi podpowie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Okołoweekendowy city break w Weronie od 1176 PLN. Loty Lufthansą z 4 miast + apartament Okołoweekendowy city break w Weronie od 1176 PLN. Loty Lufthansą z 4 miast + apartament
Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast
#2 PostWysłany: 16 Lut 2012 16:57 

Rejestracja: 20 Sty 2011
Posty: 353
Loty: 200
Kilometry: 409 881
niebieski
nie wiem po jaka cholerę od razu rezerwowałaś bilet w LOT. W przypadku anulowania lotu przewoźnik musi Cię i tak dostarczyć do celu, więc trzeba było poczekać. Zadzwoń do LOT i proś ich o odkręcenie tego, albo pożegnaj 1.000 PLN, które wyrzuciłaś w błoto właśnie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 16 Lut 2012 17:02 

Rejestracja: 27 Wrz 2010
Posty: 433
Loty: 105
Kilometry: 141 758
niebieski
Witam,
wiesz jeśli nie uda Ci się dogadać i odkręcić sprawy z Lotem to pozostaje Ci jedynie nie przyjąć propozycji pierwszego przewoźnika, który powinien Ci kasę oddać (częściowo zminimalizowana strata) - zakładam, że terminy się różnią od siebie.
pozdrawiam
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 16 Lut 2012 17:04 

Rejestracja: 16 Lut 2012
Posty: 24
Po taką, że lot miał być 2 marca, a czesi napisali, że zwracają pieniądze, a nie oferują lot w zamian (Pani w biurze powiedziała, że oni mają prawo 2 tygodnie przez datą odlotu odwołać lot).
Gdybym czekała, u innego przewoźnika musiałabym kupić jeszcze drożej, nawet dziś w LOT podrożał o 500 w porównaniu do wczoraj.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 16 Lut 2012 17:07 

Rejestracja: 16 Lut 2012
Posty: 24
Czesi zapytali czy chcę lot innymi liniami czy kasę, powiedziałam, że kupiłam już inny bilet i jeśli uda mi się go zwrócić, to chcę lot. Mam rezerwację na 24 H. Do LOTu dzwoniłam i usłyszałam, że bilet w mojej taryfie nie daje możliwości zwrotu, o czym wiem. Napisałam tu, bo pomyślałam, że może mogę się na coś powołać żeby móc zrezygnować. Kolega powiedział mi, że jeśli zakup by przez tel. to w ciągu 24 H mogę z niego zrezygnować. Myślałam, że ktoś coś wie na ten temat.
Termin wylotu jest ten sam i nawet tym samym lotem :), powrót - 2 dni różnicy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 16 Lut 2012 17:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Maj 2011
Posty: 557
Nie do końca rozumiem - dlaczego zamiast skontaktować się z linią, która zgodnie z prawem ma obowiązek kupić Ci nowy bilet - kupiłaś go samodzielnie? No i drugie pytanie - skoro już kupiłaś bilet w Locie to czemu nie zrezygnowałaś z biletu proponowanego Ci przez panią z telecentrum (co wiązałoby się ze zwrotem pieniędzy)? :shock:

Faktycznie, na mocy Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z bodaj 2000 roku konsument zawierający umowę na odległość ma prawo do odstąpienia od niej bez podania przyczyn w ciągu 10 dni - przepisy te nie dotyczą jednak sprzedaży biletów lotniczych. Szanse na odzyskanie całej sumy oceniam na 0% Jeśli zrezygnujesz z lotu przysługuje Ci za jedynie zwrot podatków i opłat.
_________________
The best is yet to come.

Image

Moje podróże


Ostatnio edytowany przez Awerik, 16 Lut 2012 17:09, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 16 Lut 2012 17:08 

Rejestracja: 20 Sty 2011
Posty: 353
Loty: 200
Kilometry: 409 881
niebieski
niestety jakiś bzdur Ci ktoś nagadał. Nie mogą oddać Ci kasy, bo taki maja kaprys i nie zaproponować innego lotu. Moim zdaniem trzeba było zadać pytanie wczoraj na forum od razu, a nie kupować bilet i teraz być w takiej sytuacji. Rozumiem, że odwołanie lotu na krótko przed wylotem to stres, ale niestety trzeba zachować trzeźwość umysłu. To na pewo dobra nauczka na przyszłość, a póki co łap za telefon i spróbuj się dogadać z LOTem. Jeśli się nie uda, odzyskaj kasę od CSA i tyle. Nie ma innej opcji.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 16 Lut 2012 17:11 

Rejestracja: 16 Lut 2012
Posty: 24
so-fly napisał(a):
nie wiem po jaka cholerę od razu rezerwowałaś bilet w LOT. W przypadku anulowania lotu przewoźnik musi Cię i tak dostarczyć do celu, więc trzeba było poczekać. Zadzwoń do LOT i proś ich o odkręcenie tego, albo pożegnaj 1.000 PLN, które wyrzuciłaś w błoto właśnie.


Mam świadomość, że pewnie właśnie straciłam tę kasę. Napisałam z prośbą o pomoc, a nie pisanie, że coś zrobiłam niepotrzebnie. Czesi odwołując napoisali jedynie w mailu, że mam się skontaktować w celu odzyskania pieniędzy. Nic nie pisali o innych liniach. Zerezerwowałam, bo MUSZĘ być w tyme terminie na Cyprze.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 16 Lut 2012 17:13 

Rejestracja: 20 Sty 2011
Posty: 353
Loty: 200
Kilometry: 409 881
niebieski
moja dobra rada na temat Czechów: nie słuchaj co gadają, zweryfikuj wszystko w innym źródle. Niestety oni przeważnie maja na wszystko wyjeb..., więc nie można im bezwarunkowo wierzyć. Olej ich propozycję i wydobądź od nich kasę z powrotem. Mam nadzieję, że nie będziesz bardzo do tyłu z kasa.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 16 Lut 2012 17:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Maj 2011
Posty: 557
so-fly napisał(a):
moja dobra rada na temat Czechów: nie słuchaj co gadają, zweryfikuj wszystko w innym źródle. Niestety oni przeważnie maja na wszystko wyjeb..., więc nie można im bezwarunkowo wierzyć. Olej ich propozycję i wydobądź od nich kasę z powrotem. Mam nadzieję, że nie będziesz bardzo do tyłu z kasa.

Jeśli autorka problemu zaakceptowała zmianę rezerwacji to na zwrot kasy może być już za późno.
_________________
The best is yet to come.

Image

Moje podróże
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 16 Lut 2012 17:16 

Rejestracja: 16 Lut 2012
Posty: 24
so-fly napisał(a):
niestety jakiś bzdur Ci ktoś nagadał. Nie mogą oddać Ci kasy, bo taki maja kaprys i nie zaproponować innego lotu. Moim zdaniem trzeba było zadać pytanie wczoraj na forum od razu, a nie kupować bilet i teraz być w takiej sytuacji. Rozumiem, że odwołanie lotu na krótko przed wylotem to stres, ale niestety trzeba zachować trzeźwość umysłu. To na pewo dobra nauczka na przyszłość, a póki co łap za telefon i spróbuj się dogadać z LOTem. Jeśli się nie uda, odzyskaj kasę od CSA i tyle. Nie ma innej opcji.



Bez sensu teraz usprawiedliwiać każde moje poczynanie. Nigdy wcześniej nie miałam takiej sytuacji, więc nie wiedziałam, że przewoźnik musi zaproponować coś w zamian. Dodam, że przed Czechami, miałam na ten lot wykupiony bilet w Malevie, który zbankrutował.
Kupiłam, bo widziałam, że tam już lata LOT, Lufthansa, Austriacy - nikt tani.

Do LOTU dzwoniłam, powiedzieli, że nie mogę oddać, no nie ma możliwości w taryfie. Może mogę powiedzieć, że kupował to ktoś, bo to prawda i nastąpiło nieporozumienie, to już mniej.

U Czechów mam rezerwację, ale jeśli z niej zrezygnuję zwrócą mi pieniądze.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 16 Lut 2012 17:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5617
HON fly4free
Kompletnie nie rozumiem po co kupowałaś ten bilet na własną rękę zamiast czekać na kontakt ze strony CSA z propozycją bezpłatnego przebukowania na inne połączenie - to był ich obowiązek i na 100% by się z niego wywiązali!

Nie obraź się, ale zachowałaś się w sposób bardzo głupi i bezsensowny, a jedyne co możesz zrobić w tej sytuacji (mając już wykupiony bilet w LOT) to skontaktować się z CSA i powiedzieć, że nie chcesz przebukowania na inne połączenie, tylko wybierasz zwrot pieniędzy za bilet. W ten sposób polecisz za 1000 PLN LOTem, a kasa wydana na przelot liniami CSA wróci do Ciebie w wysokości 100%.

Inna opcja, z której możesz skorzystać, to pozostawienie tej rezerwacji w LOT ale niewykorzystanie jej i otrzymanie zwrotu podatków i opłat dodatkowych, przy jednoczesnym przebukowaniu przez CSA i odbycia podróży w ten właśnie sposób.
Sprawdź sobie na rezerwacji w LOT jaką cenę całości stanowiły podatki i opłaty dodatkowe i skalkuluj sobie co Ci się bardziej opłaca.


Ostatnio edytowany przez kemot, 16 Lut 2012 17:20, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 16 Lut 2012 17:18 

Rejestracja: 27 Wrz 2010
Posty: 433
Loty: 105
Kilometry: 141 758
niebieski
A jeśli można zapytać ile pieniędzy możesz odzyskać od CSA?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 16 Lut 2012 17:18 

Rejestracja: 16 Lut 2012
Posty: 24
Czyli podsumowując:
1. W żaden sposób nie mogę przekonać LOTu rezygnacji, tak?
2. Czym prędzej powinnam odwołać rezerwację u Czechów i chcieć zwrot pueniędzy, tak?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 16 Lut 2012 17:18 

Rejestracja: 20 Sty 2011
Posty: 353
Loty: 200
Kilometry: 409 881
niebieski
ale napisała, że ma rezerwację na 24h. Nie do końca wiem co to oznacza, ale być może nie jest to ostateczna zgoda na dokonanie zmiany lotu. Być może można to jednak cofnąć i wybrać zwrot kasy. Sam nie wiem. W każdym razie życzę powodzenia w minimalizowaniu strat. Człowiek całe życie się uczy, niestety czasem dość kosztownie:-)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 16 Lut 2012 17:19 

Rejestracja: 20 Sty 2011
Posty: 353
Loty: 200
Kilometry: 409 881
niebieski
tak! dzwoń do Czechów i powiedz, że chcesz kasę:-) koniec kropka!
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 16 Lut 2012 17:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Maj 2011
Posty: 557
antropol napisał(a):
Nigdy wcześniej nie miałam takiej sytuacji, więc nie wiedziałam, że przewoźnik musi zaproponować coś w zamian.

Jak mawiali Rzymianie - ignorantia iuris nocet.
_________________
The best is yet to come.

Image

Moje podróże
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 16 Lut 2012 17:20 

Rejestracja: 20 Sty 2011
Posty: 353
Loty: 200
Kilometry: 409 881
niebieski
@ Awerik:

nie kop lezącego!:-)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 16 Lut 2012 17:21 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3923
platynowy
Oj już nie przesadzajcie. Czech pewnie kosztował z 700-800zł więc strata nie taka poważna.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 16 Lut 2012 17:22 

Rejestracja: 16 Lut 2012
Posty: 24
Kurcze, nie wiedziałam, że oni MUSZĄ zorganizowac mi lot zamiast. Kiedzy zadzwoniłam do ich biura też nikt mi tego nie powiedział. Bilet czeski kosztował jakies 700 z haczykiem. W LOT kupiłam za 1 700 z haczykiem, bo na 2 marca nie było tańszych.
Nawet jeśli postąpiłam jak debil nauszka jest kosztowna i to wcale nie w przenośni.

Jeśli Wam lżej ro napiszcie jeszcze 100 razy, że źle zrobiłam, ale bardziej będę ceniła wpisy, wktórych oprócz niedowaierzania, że można być takim głupim, znajdą się też propozycje konkretnej ścieżki postęp;owania
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 74 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group