Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

[Pytania i odpowiedzi] - Pasażer linii lotniczej
pasazer-linii-lotniczej,15,29390
Strona 5 z 83

Autor:  do_ota [ 23 Cze 2013 18:40 ]
Temat postu:  Re: Odprawa w wizzair bez wpisywania danych z dowodu?

ok, dzieki, ale czemu w Ryanair ich wymagali, na ten sam przelot tylko w druga strone?

Autor:  Gaszpar [ 23 Cze 2013 18:42 ]
Temat postu:  Re: Odprawa w wizzair bez wpisywania danych z dowodu?

Witamy na Forum!
Gdy lecisz wewnątrz strefy Schengen nie trzeba podawać numerów dokumentów. Było o tym na Forum wiele razy. Następnym razem prosze użyj opcji szukaj zanim założysz temat zawierający tak proste pytanie na, które już wiele razy odpowiadano.

Autor:  Gaszpar [ 23 Cze 2013 18:42 ]
Temat postu:  Re: Odprawa w wizzair bez wpisywania danych z dowodu?

do_ota napisał(a):
ok, dzieki, ale czemu w Ryanair ich wymagali, na ten sam przelot tylko w druga strone?

Bo to inne linie i inne swoje wewnętrzne zasady.

Autor:  gonczo [ 25 Cze 2013 11:58 ]
Temat postu:  Re: Konkretne pytania<->konkretne odpowiedzi Pasażer linii l

Witam,
wczoraj leciałem samolotem Rayanair na trasie Porto - Eindhoven. Samolot nie wylądował w Eindhoven (niby jakiś problem po stronie Eindhoven) tylko w Weeze. Autobusem nas dowieźli na lotnisko.
Czy wg Was warto pisać reklamację do Rayanaira w tej sprawie? Czy można coś od nich wyciągnąć? :)

Autor:  m3lm4k [ 25 Cze 2013 12:00 ]
Temat postu:  Re: Konkretne pytania<->konkretne odpowiedzi Pasażer linii l

Jesli to problem po stronie lotniska to przewoznik niczym nie zawinil.

Autor:  illumanti [ 25 Cze 2013 12:44 ]
Temat postu:  Re: Konkretne pytania<->konkretne odpowiedzi Pasażer linii l

I wywiązał się ze swojego obowiązku - zapewnił alternatywny środek transportu i dowiózł Cię do miejsca docelowego.

Autor:  RomeY [ 27 Cze 2013 13:28 ]
Temat postu:  Problem z elektronicznym biletem

Bilet kupowany był przez agencję na literkę "o", żeby nie spamować.

Ostatnio dokonałem zmiany biletu, ale bezpośrednio przez linię lotniczą. Na rezerwacji na ich stronie widać zmianę, ale na elektronicznym bilecie już tej zmiany nie widać. Linie lotnicze twierdzą, że tę zmianę na bilecie ma dokonać agencja lub ja sam 3h przed odlotem. Ale wolałbym mieć pewność i na bilecie widzieć od razu zmianę.

Co w tej sytuacji radzicie? Agencja twierdzi, że musi mieć jakąś podkładkę mailową od linii lotniczej, ale linia twierdzi, że nie wyśle, bo bilet był kupowany przez agencję i nie ma takiej możliwości w systemie. Na checkmytrip zmiana widoczna i potwierdzona.

Dzięki.

Autor:  marek2011 [ 27 Cze 2013 14:27 ]
Temat postu:  Re: Problem z elektronicznym biletem

Ale co rozumiesz przez "zmianę" biletu.
Chodzi Ci o otrzymanie maila z potwierdzeniem dokonanej zmiany? Bo skoro przewoźnik jej juz dokonał, to została uczyniona. Chyba, że nie przepisali biletu.

Autor:  mucha [ 27 Cze 2013 14:38 ]
Temat postu:  Re: Problem z elektronicznym biletem

Nie powinno tak być że zmianę w rezerwacji robi jedna strona a bilet przepisuje druga. Albo wszystko robi linia lotnicza, albo agent (np. po uprzednim zapytaniu linii o zgodę).

Autor:  greg0 [ 27 Cze 2013 14:54 ]
Temat postu:  Re: Problem z elektronicznym biletem

Podepnę się do tematu, ponieważ mam też wątpliwości (nie wiem czy problem) z elektronicznym biletem.
Otóż na zakupionych przeze mnie przez stronę pośrednika biletach dane pasażerów zostały połączone ze skrótami Mr i Mrs

Wygląda to tak:

Passenger Name

NAZWISKO, IMIĘMRS
NAZWISKO, IMIĘMR

Tak samo te informacje pokazuje Checkmytrip, po prostu imię jest kompilacją imienia i skrótu.

Czy to jest dobrze, czy powinienem to próbować poprawić?

Autor:  m3lm4k [ 27 Cze 2013 14:57 ]
Temat postu:  Re: Problem z elektronicznym biletem

Jest ok.

Autor:  greg0 [ 27 Cze 2013 15:01 ]
Temat postu:  Re: Problem z elektronicznym biletem

Dzięki za szybką reakcję. Pierwszy raz rezerwowałem bilet w nie lowcostowych liniach, stąd wątpliwości.
Jest ok to znaczy tak zawsze to wygląda czy tak może być i nie stanowi to problemu?

Autor:  konradzik [ 28 Cze 2013 11:37 ]
Temat postu:  Re: Konkretne pytania<->konkretne odpowiedzi Pasażer linii l

mam pytanie w kwesti zmiany lotniska. Jesli linie wroca na modlin a mam wykupiony lot na chopin co moge zrobic? na anulacji mi nie zalezy, czy mozna za darmo przebookowac bilet? bo chcialbym leciec 3-4dni wczesniej?

Autor:  ciacho_majonez [ 28 Cze 2013 12:38 ]
Temat postu:  Re: Konkretne pytania<->konkretne odpowiedzi Pasażer linii l

Jaka linia? Warto próbować, ostatnio na pewno dało się zmienić na inne lotnisko w PL.

Autor:  Mixer [ 28 Cze 2013 13:27 ]
Temat postu:  Re: Konkretne pytania<->konkretne odpowiedzi Pasażer linii l

konradzik napisał(a):
mam pytanie w kwesti zmiany lotniska. Jesli linie wroca na modlin a mam wykupiony lot na chopin co moge zrobic? na anulacji mi nie zalezy, czy mozna za darmo przebookowac bilet? bo chcialbym leciec 3-4dni wczesniej?

Ostatnio w Wizzairze, spokojnie dało się żonglować terminami bodajże 2 tygodnie w tył i miesiąc w przód, ale pewien nie jestem.

Autor:  konradzik [ 28 Cze 2013 15:14 ]
Temat postu:  Re: Konkretne pytania<->konkretne odpowiedzi Pasażer linii l

Ryanair, zalezy mi by przyleciec 4-5dni wczesniej niz mam bilet mam bilet na 11tego lipca czwartek a zalezy mi by byc pon/wt :)

Autor:  Anonymous [ 28 Cze 2013 15:30 ]
Temat postu:  Re: Konkretne pytania<->konkretne odpowiedzi Pasażer linii l

konradzik napisał(a):
Ryanair, zalezy mi by przyleciec 4-5dni wczesniej niz mam bilet mam bilet na 11tego lipca czwartek a zalezy mi by byc pon/wt :)


Na 99,99% nie pozostaje nic innego jak kupno nowego biletu. nawet jeśli ryan się przeniesie wcześniej, a póki co nic na to nie wskazuje logistycznie nie dadzą rady przed 11.07 (dzisiaj na konferencji na Lotnisku w Lublinie z okazji 50000 pasażera Ryan potwierdził, że z Modlina zacznie latać od 03.09.2013r)

Autor:  konradzik [ 28 Cze 2013 15:46 ]
Temat postu:  Re: Konkretne pytania<->konkretne odpowiedzi Pasażer linii l

no to trudno ;) bardziej by mi pasowalo ale jak sie nie da to nie ;) myslalem ze jak decyzja sie uprawomocni to wszyscy wroca

Autor:  RomeY [ 30 Cze 2013 13:37 ]
Temat postu:  Re: Problem z elektronicznym biletem

marek2011 napisał(a):
Ale co rozumiesz przez "zmianę" biletu.
Chodzi Ci o otrzymanie maila z potwierdzeniem dokonanej zmiany? Bo skoro przewoźnik jej juz dokonał, to została uczyniona. Chyba, że nie przepisali biletu.


Przez zmianę tutaj mam na myśli telefon do linii lotniczej i zmiana godziny wylotu. Przewoźnik dokonał tej zmiany, ale nie przepisał biletu elektronicznego. Zmianę było widać w rezerwacji eletronicznej. W razie czego zrobiłem screeny.

Po ponownym telefonie z zapytaniem, dlaczego nie zrobili zmiany, twierdzą, że to był błąd i teraz w ogóle nie widze rezerwacji, bo niby mają 2 dni na sprawdzenie problemu.

mucha napisał(a):
Nie powinno tak być że zmianę w rezerwacji robi jedna strona a bilet przepisuje druga. Albo wszystko robi linia lotnicza, albo agent (np. po uprzednim zapytaniu linii o zgodę).


No dla mnie też logiczne, ale agent się tego wypiera, bo boi się jakiejś niby kary finansowej.
Poczekam 2 dni i dalej będę działał telefonicznie, bo to jakiś cyrk.

Autor:  amatorsportu [ 01 Lip 2013 11:35 ]
Temat postu:  ALC-KRK => MAD-KRK

Witajcie,
Mam rezerwację na lot Ryanair: Alicante – Kraków (OW), chciałbym zmienić na Madryt – Kraków (OW). Wykupiony lot ALC – KRK, 3.08.2013, natomiast lot pożądany MAD – KRK, 19.07.2013.
Odprawa online nie została jeszcze wykonana. Rezerwacja obejmuje lot z bagażem rejestrowanym (15kg).
Cena pierwotnego lotu – ok. 100 euro z bagażem rejestrowanym, aktualna cena MAD-KRK na 19.07 to ok. 156 euro bez dodatkowego bagażu.
Proszę powiedzcie jak wygląda możliwość zmiany lotu w przedstawiony powyżej sposób? Jakie opłaty? Co radzicie?

Dzięki.

Strona 5 z 83 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/