Autor: | piwili [ 26 Lis 2023 19:41 ] |
Temat postu: | Re: Paryż - transport, strefy i inne pytania |
Czy ta apka jest lepsza od Moovit lub Google Maps do poruszania się komunikacją miejską w Paryżu? Ktoś porównywał, jakiś doświadczenia? |
Autor: | Zeus [ 26 Lis 2023 19:48 ] |
Temat postu: | Re: Paryż - transport, strefy i inne pytania |
Google maps działała dobrze w 2021 |
Autor: | Zeus [ 29 Lis 2023 19:21 ] |
Temat postu: | Re: Paryż - transport, strefy i inne pytania |
Podczas Igrzysk Olimpijskich w Paryżu pojedyncze bilety na metro będą kosztować 4 euro zamiast obecnych 2,10 euro, natomiast pakiety 10 biletów będą kosztować 32 euro, w porównaniu z obecną ceną 16,90 euro. https://eturbonews.com/paris-metro-tick ... =129336289 |
Autor: | man4business [ 29 Lis 2023 20:42 ] |
Temat postu: | Re: Paryż - transport, strefy i inne pytania |
No to nieźle się zapowiada. Czyli jeszcze więcej inżynierów będzie uprawiać skok przez płotki lub efekt tunelowania pod prąd. A płacić będzie oczywiście biały niewolnik. |
Autor: | NBE322 [ 06 Cze 2024 04:35 ] |
Temat postu: | Re: Paryż - transport, strefy i inne pytania |
![]() Koniec słynnego stania w kolejkach do automatów, scamów oszustów i uszkodzonych biletów ![]() https://www.ratp.fr/en/titres-sur-telephone |
Autor: | NBE322 [ 18 Lip 2024 08:30 ] | ||
Temat postu: | Re: Paryż - transport, strefy i inne pytania | ||
Zgodnie z tym co podał @Zeus, RATP w Paryżu znów drastycznie podwyższa ceny biletów na czas igrzysk. Podwyższone ceny biletów będą obowiązywać od 20 lipca 2024 do 8 września 2024. Przykładowo bilet jednorazowy wzrasta z €2.10 do €4.00. https://www.ratp.fr/en/visiter-paris/ti ... paris-2024 PS. Czy @mod mógłby rozważyć połączenie tego tematu z tematem komunikacja-paryz-jaki-bilet-najbardziej-sie-oplaca,1437,16272 , bo w sumie trochę nie wiadomo gdzie pisać ![]()
|
Autor: | Zeus [ 18 Lip 2024 09:05 ] |
Temat postu: | Re: Paryż - transport, strefy i inne pytania |
I do 20 lipca, można kupić bilety tansze przez apkę do skorzystania pózniej/przed 8/9 https://twitter.com/politic_animal/stat ... 5355829435 |
Autor: | agnieszka.s11 [ 18 Lip 2024 13:46 ] |
Temat postu: | Re: Paryż - transport, strefy i inne pytania |
chcialam kupic przez apke, ale jak poczytalam opinie o My Navigo Tickets, to zrezygnowalam. Pozytywnych opini brak, a mnostwo takich o znikajacych biletach i znikad pomocy. lepiej chyba zaplacic wiecej i kupic na miejscu niz stracic kilkadziesiat EUR kupujac teraz |
Autor: | Martinuss [ 18 Lip 2024 13:58 ] |
Temat postu: | Re: Paryż - transport, strefy i inne pytania |
@agnieszka.s11 Jak masz iOS to polecam to Komunikacja Paryż - jaki bilet najbardziej się opłaca. https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app ![]() |
Autor: | NBE322 [ 02 Sty 2025 11:50 ] |
Temat postu: | Re: Paryż - transport, strefy i inne pytania |
![]() ![]()
https://www.ratp.fr/en/titres-et-tarifs ... tique-2025 |
Autor: | wersus79 [ 18 Cze 2025 19:09 ] |
Temat postu: | Re: Paryż - transport, strefy i inne pytania |
Miałem bardzo późny przylot na lotnisko CDG. Do tego od czerwca przez wakacje ostatni RER z lotniska do miasta jedzie o 22:40. Zamiast niego jest autobus zastępczy, który objeżdża wszystkie stacje RER i w związku z tym jedzie na Gare du Nord ponad półtorej godziny. Nie chciałem szukać automatu biletowego, w którym kupię kartę Navigo Easy pass na okaziciela za 2 EUR plus bilet. O tej karcie ze zdjęciem nawet nie myślałem, żeby wyrobić. W Polsce założyłem konto na stronie iledefrance, później ściągnąłem apkę IDF Mobilites, zalogowałem się do niej (upierdliwy proces, bo w celu weryfikacji trzeba wejść na maila powiązanego z kontem i skopiować z niego kod do apki), dodałem metodę płatności Revolut, która pomyślnie przeszła weryfikację za 0 EUR. Niestety w momencie zakupu karta Revolut została odrzucona, dwa razy. Podpiąłem kartę kredytową PKO i udało mi się kupić za 13 EUR bilet na autobus RoissyBus. Opisałem to w TYM temacie. Na telefon ściągnąłem również drugą aplikację My Navigo Tickets, którą polecali zainstalować na stronie iledefrance w poradniki jak używać aplikacji głównej, żeby poprawnie działała. Ta druga apka nie robi nic, oprócz przekierowywania do aplikacji głównej, nie wolno jej odinstalowywać, bo przepadną zakupione bilety. Dodatkowo w ustawieniach konta w sekcji "My media" sparowałem/zlinkowałem mój telefon z aplikacją. NFC w moim telefonie był włączony. Mimo tych zabiegów mój telefon nie zadziałał w momencie próby, czyli przy wsiadaniu do autobusu RoissyBus. Wyskoczył jakiś komunikat z błędem. Kierowca powiedział, że mogę zapłacić kartą bankomatową, co też uczyniłem. Jakby nie było takiej możliwości kupiłbym Navigo Easy pass w automacie na przystanku. Kupiłbym oczywiście tylko jeden bilet w jedną stronę, żeby móc później swobodnie doładowywać inne rodzaje biletów. W centrum Paryża bez problemu kupiłem w automacie kartę Navigo na stacji metra. Później przez sobotę i niedzielę swobodnie ją doładowywałem różnymi biletami, oczywiście tylko jednym rodzajem na raz (albo metro albo autobus). Jadąc autobusem 69 spod Wieży Eiffla na Wyspę Ludwika, byłem świadkiem jak Francuz płacił kierowcy gotówką za bilet, który wydrukował się z automatu obok kierowcy. Dopiero wieczorem w hotelu szukając w necie jak to jest z ich biletami, znalazłem stronę, która potwierdza moje doświadczenia: Cytuj: https://www.ratp.fr/en/titres-et-tarifs/paris%20-aeroport Pozostała kwestia co z biletem zakupionym przez apkę, którego nie udało mi się skasować na lotnisku. Wieczorem w hotelowym pokoju znalazłem taką stronę: Cytuj: https://www.iledefrance-mobilites.fr/aide-et-contacts/valider-avec-son-telephone/je-n-arrive-plus-a-valider-avec-mon-telephone Pełno porad co trzeba zrobić, żeby zadziałało. Restart telefony, ponowna instalacja aplikacji, włącz wyłącz NFC w telefonie oraz najważniejsze: "Jeżeli Twoje tytuły są załadowane na kartę SIM i posiadasz telefon z dwoma gniazdami na karty SIM, upewnij się, że karta jest umieszczona w gnieździe nr 1". Akurat miałem kartę SIM w drugim gnieździe i to mógł być problem. Przeniosłem ją do pierwszego. W drodze powrotnej na lotnisko aplikacja zadziałał poprawnie i pozbyłem się tego biletu. Wracałem RoissyBus-em spod Opery. Po skasowaniu biletu przy kierowcy, inny pracownik wyglądający na kontrolera przyłozył mój telefon do swojego czytnika/skanera następnie powiedział, że wszystko ok i mogłem jechać. Mają ewidentnie jakiś problem z tą aplikacja na telefonach. Mój ma 5 lat, więc to może być powód. Ale ostatecznie apka zadziałała. Jakby nie zadziałał, to w aplikacji jest sekcji Contact Us, dalej szukam czegoś o niemożności wykorzystania zakupionego biletu i trzeba prosić, żeby oddali kasę za bilet. Podobne problemy były opisywane na forum TUTAJ oraz TUTAJ |
Strona 3 z 3 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |