Autor: | michcioj [ 22 Mar 2020 20:06 ] |
Temat postu: | Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy |
ibartek napisał(a): Ryan jest za duży by upaść, podobnie jak Airbus. Będą ratować za wszelką cenę, jak skompromitowane banki w czasie kryzysu 2008. Za dużo powiązań. niby dlaczego nie mialby ten latajacy pks z chamskim CEO upasc ? kim on niby jest ? ot typowy low-cost zerujacy na dotacjach. skonczy sie bardzo mocnym ograniczeniem dzialalnosci, nikt oleremu nie bedzie chcial placic dotacji, sami zobaczycie ze mocno oberwie na tym kryzysie. |
Autor: | mechiko [ 22 Mar 2020 20:27 ] |
Temat postu: | Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy |
Pabloo napisał(a): Ale ponawiam pytanie, kto będzie ratował akurat ryanaira? Ryana jak i inne tanie linie już teraz są wspierane przez rządy różnych państw, im też nie zależy aby lowcosty przestały do nich latać. Już teraz Austria angażuje Laude do lotów dla powracających swoich obywateli, Ukraina w tym celu czarteruje Ryana i SkyUp. Jak sytuacja się trochę ustabilizuje zapewne każde państwo będzie chciało zwiększyć ruch na swoich lotniskach(to dla nich też będzie miało wymierną korzyść) więc jakąś formę dofinansowania tanich linii wymyśli. |
Autor: | ibartek [ 22 Mar 2020 20:47 ] |
Temat postu: | Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy |
Pabloo napisał(a): Ale ponawiam pytanie, kto będzie ratował akurat ryanaira? na poczatku: - udzialowcy, czyli duze instytucje finansowe - kredytodawcy |
Autor: | adam1987 [ 22 Mar 2020 21:03 ] |
Temat postu: | Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy |
Też myślę, że chętni na ratowanie Ryana się znajdą. Jak się na Majorce (czy innych hiszpańskich i włoskich kierunkach turystycznych) obudzą po wirusie to będą robić wszystko, żeby turyści wrócili. Ktoś z tego Glasgow, Stuttgartu i innych Katowic (a pewnie i Poznaniów, Malmo, Nantes i Corków) będzie musiał ich przywieźć i to w atrakcyjnej cenie, której LH czy inne AF nie zaoferują. |
Autor: | namteH [ 22 Mar 2020 21:12 ] |
Temat postu: | Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy |
Pabloo napisał(a): ...większym znaczeniu niż wożenie turystów.... No jak dla Ciebie ryanair to linia, która tylko wozi turystów to...witam na forum! |
Autor: | michcioj [ 22 Mar 2020 21:28 ] |
Temat postu: | Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy |
adam1987 napisał(a): Też myślę, że chętni na ratowanie Ryana się znajdą. Jak się na Majorce (czy innych hiszpańskich i włoskich kierunkach turystycznych) obudzą po wirusie to będą robić wszystko, żeby turyści wrócili. Ktoś z tego Glasgow, Stuttgartu i innych Katowic (a pewnie i Poznaniów, Malmo, Nantes i Corków) będzie musiał ich przywieźć i to w atrakcyjnej cenie, której LH czy inne AF nie zaoferują. wizzair zaoferuje. po co komu ryanair ? |
Autor: | pabien [ 22 Mar 2020 21:41 ] |
Temat postu: | Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy |
A ja się pytam kto będzie ratować Condora? |
Autor: | Martinuss [ 22 Mar 2020 21:56 ] |
Temat postu: | Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy |
ibartek napisał(a): Ryan jest za duży by upaść, podobnie jak Airbus. Będą ratować za wszelką cenę, jak skompromitowane banki w czasie kryzysu 2008. Za dużo powiązań. Lehman Brothers - też mówili że za duży aby mógł upaść ![]() |
Autor: | Pabloo [ 22 Mar 2020 22:16 ] |
Temat postu: | Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy |
pabien napisał(a): A ja się pytam kto będzie ratować Condora? My, Polacy! Czuję dumę. Wreszcie to Polak wykupuje Niemca i teraz jeszcze temu Niemcowi będzie emeryturę płacił. Potrójne „win". Niemiec upodlony. ibartek napisał(a): Pabloo napisał(a): Ale ponawiam pytanie, kto będzie ratował akurat ryanaira? na poczatku: - udzialowcy, czyli duze instytucje finansowe - kredytodawcy Byłby to przewrót iście kopernikański w światowej gospodarce. Tym bardziej w czasie największej w historii zapaści w branży i globalnego kryzysu. Jednak do czasu zmaterializowania się tej odważnej wizji byłbym wobec niej ostrożny. Tak raczej nie działa gospodarka. Będzie kryzys(już jest) w branży na całym świecie. Nie starczy pieniędzy, żeby w każdego inwestować i każdemu pożyczać. namteH napisał(a): Pabloo napisał(a): ...większym znaczeniu niż wożenie turystów.... No jak dla Ciebie ryanair to linia, która tylko wozi turystów to...witam na forum! Tak, największa część osób latających tanimi liniami to ludzie, którzy korzystają z wykreowanej podaży lotów. Osoby, które inaczej by nie skorzystały. W tym turyści, choć oczywiście latają wszyscy. adam1987 napisał(a): Też myślę, że chętni na ratowanie Ryana się znajdą. Jak się na Majorce (czy innych hiszpańskich i włoskich kierunkach turystycznych) obudzą po wirusie to będą robić wszystko, żeby turyści wrócili. Ktoś z tego Glasgow, Stuttgartu i innych Katowic (a pewnie i Poznaniów, Malmo, Nantes i Corków) będzie musiał ich przywieźć i to w atrakcyjnej cenie, której LH czy inne AF nie zaoferują. Kiedy będą w pełni otwarte granice i otwarte niebo? mechiko napisał(a): Ryana jak i inne tanie linie już teraz są wspierane przez rządy różnych państw, im też nie zależy aby lowcosty przestały do nich latać. Już teraz Austria angażuje Laude do lotów dla powracających swoich obywateli, Ukraina w tym celu czarteruje Rayana i SkyUp. Jak sytuacja się trochę ustabilizuje zapewne każde państwo będzie chciało zwiększyć ruch na swoich lotniskach(to dla nich też będzie miało wymierną korzyść) więc jakąś formę dofinansowania tanich linii wymyśli. Jeśli już to głównie samorządy. Tak o nie można dotować linii lotniczej. Dopóki sytuacja się nie ustabilizuje(miejmy nadzieję, że w przeciągu choćby 2 lat), to w branży może wielu upaść. A kiedy podaż wróci do stanu z zeszłego roku? Trudno cokolwiek przewidywać nie wiedząc kiedy to się skończy, jak będzie wyglądał transport po tym całym kryzysie(czy granice pozostaną otwarte tak jak obecnie), ale obstawiałbym, że nie prędzej niż za 5/7 lat. Choć jest to optymistyczny wariant. |
Autor: | brzemia [ 22 Mar 2020 22:33 ] |
Temat postu: | Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy |
5/7 lat bez latania? To na samym f4f będzie masa samobojstw.... |
Autor: | Pabloo [ 22 Mar 2020 22:43 ] |
Temat postu: | Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy |
Nie bez latania, tylko oczekiwania na podaż/oferowanie z zeszłego roku. Wszystkie prognozy z jeszcze niedawna na ciągły wzrost można wrzucić do kosza. Miejmy nadzieję, że CPK, które podobnież na tych prognozach miało być projektowane, również. |
Autor: | ibartek [ 22 Mar 2020 22:48 ] |
Temat postu: | Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy |
Martinuss napisał(a): ibartek napisał(a): Ryan jest za duży by upaść, podobnie jak Airbus. Będą ratować za wszelką cenę, jak skompromitowane banki w czasie kryzysu 2008. Za dużo powiązań. Lehman Brothers - też mówili że za duży aby mógł upaść ![]() Cytuj: Ale nie uratowano Lehmana Do dziś nie wiemy, dlaczego tak się stało. Plotka głosi, że gdy w Waszyngtonie ważyły się losy Lehman Brothers, prezes tej niesławnej firmy bawił na turnieju brydżowym i nie odbierał telefonów. Trudno mi w to uwierzyć, choć wiem, jak wciągająca jest to gra. Tak czy siak 13 i 14 września 2008 roku zapadła decyzja, że władza nie uratuje Lehmana. Zwłaszcza że już w poprzednich dniach od liczącego sobie 158 lat historii banku odwróciło się Wall Street. Z Lehmanem po prostu przestano handlować i pożyczać mu pieniądze, co w zasadzie przesądzało sprawę bankructwa. byli inni, wieksi, ktorzy nie upadli, albo zostali przejeci. Pabloo napisał(a): ibartek napisał(a): Pabloo napisał(a): Ale ponawiam pytanie, kto będzie ratował akurat ryanaira? na poczatku: - udzialowcy, czyli duze instytucje finansowe - kredytodawcy Byłby to przewrót iście kopernikański w światowej gospodarce. Tym bardziej w czasie największej w historii zapaści w branży i globalnego kryzysu. Jednak do czasu zmaterializowania się tej odważnej wizji byłbym wobec niej ostrożny. Tak raczej nie działa gospodarka. Będzie kryzys(już jest) w branży na całym świecie. Nie starczy pieniędzy, żeby w każdego inwestować i każdemu pożyczać. jaki przewrot? jacy wszyscy? Ryan ma swoich udzialowcow (na przyklad HSBC Holdings plc , the 7th largest bank in the world by 2018, and the largest in Europe, with total assets of US$2.558 trillion). Jak obecnie CCC ma problemy, to jej glowny wlasciciel i udzialowiec z wlasnych pieniedzy obejmie duza czesc nowej emisji akcji, zeby ratowac spolke. |
Autor: | namteH [ 22 Mar 2020 22:53 ] |
Temat postu: | Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy |
Pabloo napisał(a): ... namteH napisał(a): Pabloo napisał(a): ...większym znaczeniu niż wożenie turystów.... No jak dla Ciebie ryanair to linia, która tylko wozi turystów to...witam na forum! Tak, największa część osób latających tanimi liniami to ludzie, którzy korzystają z wykreowanej podaży lotów. Osoby, które inaczej, by nie skorzystały. W tym turyści, choć oczywiście latają wszyscy. .... A Ty myślisz, że ludzi ifony kupują, bo właśnie tego im potrzeba? Jakby ludzie zaczęli kupować tylko to co jest im potrzebne, to chyba cud by się stał a tego to bym się nie spodziewał (na razie). |
Autor: | QbaqBA [ 23 Mar 2020 15:37 ] |
Temat postu: | Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy |
michcioj napisał(a): ibartek napisał(a): Ryan jest za duży by upaść, podobnie jak Airbus. Będą ratować za wszelką cenę, jak skompromitowane banki w czasie kryzysu 2008. Za dużo powiązań. niby dlaczego nie mialby ten latajacy pks z chamskim CEO upasc ? kim on niby jest ? ot typowy low-cost zerujacy na dotacjach. skonczy sie bardzo mocnym ograniczeniem dzialalnosci, nikt oleremu nie bedzie chcial placic dotacji, sami zobaczycie ze mocno oberwie na tym kryzysie. A dlaczego te regiony które teraz płacą mu kupę szmalcu miałyby przestać płacić po kryzysie? Żeby turyści nie wrócili i lokalne biznesy z tej branży miały jeszcze mniejszą szansę na odbudowanie się? |
Autor: | Chupacabra [ 23 Mar 2020 15:42 ] |
Temat postu: | Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy |
Nie mam pomysłu gdzie to podrzucić, więc daję tu. Ciekawe pytanie: gdzie zaparkować około 20000 samolotów, które normalnie są w powietrzu? https://edition.cnn.com/travel/article/grounded-plane-storage-coronavirus/index.html |
Autor: | michcioj [ 23 Mar 2020 15:44 ] |
Temat postu: | Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy |
proponuje lotnisko w Radomiu. |
Autor: | Chupacabra [ 23 Mar 2020 16:07 ] |
Temat postu: | Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy |
Wszystkie LOT'owskie Dashe poleciały sobie do Gdańska. We wskazanym artykule napisane że np. w CPH zamieniono dwa z trzech pasów startowych na parkingi. |
Autor: | michcioj [ 23 Mar 2020 16:58 ] |
Temat postu: | Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy |
QbaqBA napisał(a): michcioj napisał(a): ibartek napisał(a): Ryan jest za duży by upaść, podobnie jak Airbus. Będą ratować za wszelką cenę, jak skompromitowane banki w czasie kryzysu 2008. Za dużo powiązań. niby dlaczego nie mialby ten latajacy pks z chamskim CEO upasc ? kim on niby jest ? ot typowy low-cost zerujacy na dotacjach. skonczy sie bardzo mocnym ograniczeniem dzialalnosci, nikt oleremu nie bedzie chcial placic dotacji, sami zobaczycie ze mocno oberwie na tym kryzysie. A dlaczego te regiony które teraz płacą mu kupę szmalcu miałyby przestać płacić po kryzysie? Żeby turyści nie wrócili i lokalne biznesy z tej branży miały jeszcze mniejszą szansę na odbudowanie się? w sumie to argument. pytanie jest tylko takie czy np. wizzair nie zrobi tego taniej niz ryanair. |
Autor: | kb_poland [ 23 Mar 2020 17:08 ] |
Temat postu: | Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy |
Wizzair bez egzystencji Ryanaira czy na odwrót = automatyczny wzrost cen. Myślę , że dla więksości użytkowników tego forum najlepszym i życzeniowym rozwiązaniem jest dalsza egzystencja obu podmiotów na naszym niebie czego sobie i nam wszystkim życzę w tych dziwnych czasach a to w czym jeden jest lepszy od drugiego to już kwestie dyskusyjne ![]() |
Autor: | QbaqBA [ 23 Mar 2020 17:15 ] |
Temat postu: | Re: OT o tym czy linie poupadają jak muchy |
michcioj napisał(a): w sumie to argument. pytanie jest tylko takie czy np. wizzair nie zrobi tego taniej niz ryanair. A teraz robi taniej? Co w tej kwestii się zmieni w przyszłości? Rozumiem że linie mogą być rożnie przygotowane na podobne okoliczności, ale nie bardzo rozumiem skąd tutaj przekonanie że to Wizz a nie Ryr wyjdzie z tego obronną ręką? Ktoś ma jakieś konkretne dane? |
Strona 3 z 5 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |