Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 99 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: OT
#21 PostWysłany: 08 Paź 2020 19:57 

Rejestracja: 02 Wrz 2020
Posty: 58
Brawo.
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: OT
#22 PostWysłany: 08 Paź 2020 20:50 

Rejestracja: 20 Mar 2018
Posty: 195
Loty: 26
Kilometry: 55 708
niebieski
SPLDER napisał(a):
Gdyby nie barany przyklejone do lewego pasa to do takich sytuacji by nie dochodziło. W przeciwieństwie do okupowania lewego pasa taki manewr jest legalny, ale jednocześnie niebezpieczny i nieodpowiedzialny. W żadnym stopniu nie usprawiedliwiam takiej jazdy, ale zachowajmy proporcje.
Niestety znaczna część Polaków nie potrafi jeździć autostradą, niepatrzenie w lusterka, nieużywanie kierunkowskazów czy jazda lewym pasem są powszechne.


Przez ostatni rok bardzo często jeździłem autostradami, głównie A2. Owszem zdarza się jakaś gapa jadąca 110 lewym pasem, ale to rzadkość. Zdecydowanie nagminne jest wjeżdżanie w bagażnik i szaleńcze dawanie długimi w momencie kiedy wyprzedzam tira jadąc 140. No i odcinek Łódź-Warszawa w godzinach szczytu to doświadczenie z rodzaju "módl się, żeby nic się nie stało".
Góra
 Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: OT
#23 PostWysłany: 09 Paź 2020 21:35 

Rejestracja: 27 Cze 2013
Posty: 177
niebieski
Też mnie to strasznie drażni. Najczęściej są to przedstawiciele służbowymi samochodami o zawrotnej mocy 100 km.
Kolejni to kierowcy tirów, o których wcześniej wspominałem. Jeden jedzie 100, a drugi 102 i się wyprzedzają blokując lewy pas.
Z kolei w mieście nie ma gorszego sortu niż miejscowa złotówa :evil:
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: OT
#24 PostWysłany: 09 Paź 2020 22:06 

Rejestracja: 02 Wrz 2020
Posty: 58
Niestety ale kierowcy, którzy robią zator na lewym pasie bo np... za trzy kilometry będą skręcać w lewo jest częste, na obwodnicach zazwyczaj i tak prawy pas jest zapchany, a lewy tak jak w Krakowie to ograniczenie do 110km i tu wielu kierowcom puszczają nerwy i szarżują nie patrząc na ograniczenie, nagminnie wyprzedzają prawą stroną robiąc slalomy, wykorzystują pas techniczny, nie zwracają uwagi na nowe oznaczenia pasy ciągłe umożliwiające włączanie się kierowcom do ruchu itd.
Zaskakujące jest też że czym lepsza fura tym więcej szaleńców.
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: OT
#25 PostWysłany: 10 Paź 2020 11:30 

Rejestracja: 20 Mar 2018
Posty: 195
Loty: 26
Kilometry: 55 708
niebieski
A na wsiach, kierowcy Audi. Jak widzę ten znaczek to wolę poczekać spokojnie na poboczu. ;)

Przy okazji właśnie obejrzałem wywiad z brytyjskim zawodnikiem motosportu, który z prędkością jest raczej za pan brat:

"To co mi się najbardziej nie podoba w Polsce, to styl jazdy polskich kierowców oraz ich mentalność. Niektórzy kierowcy jeżdżą jak wariaci. Dla nich autostrada jest torem do ścigania."

Moim zdaniem Polacy generalnie mają wysokie umiejętności jazdy, ale nagminnie je przeceniają i wykorzystują.
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: OT
#26 PostWysłany: 10 Paź 2020 11:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3413
srebrny
najlepszym tego posumowaniem jest liczba zabitych na drogach
taaaa sami miszczowie kierownicy
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: OT
#27 PostWysłany: 10 Paź 2020 11:58 

Rejestracja: 18 Wrz 2015
Posty: 863
Loty: 52
Kilometry: 67 634
srebrny
LaMancha napisał(a):
Polacy generalnie mają wysokie umiejętności jazdy

Nie zgadzam się. Do tych umiejętności - poza czysto mechanicznymi czynnościami typu obsługa kierownicy, pedałów i dźwigni zmiany biegów - IMHO zalicza się również zdolność przewidywania i myślenia, a tego dużej części brakuje.
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: OT
#28 PostWysłany: 10 Paź 2020 12:30 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 771
złoty
Jakiś czas temu czytałem gdzieś wyniki sondażu przeprowadzonego wśród polskich kierowców. Jakieś 80-90% było przekonanych, że ma ponadprzeciętne umiejętności :) Niestety to świetnie widać w porównaniu statystyk zabitych na drogach w Polsce i innych państwach UE.
Dodajmy do tego święte przekonanie, że wypadki powodują inni, ale mi, mistrzowi kierownicy, nie ma się to prawa zdarzyć!
Góra
 Relacje PM off
le_szek lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: OT
#29 PostWysłany: 10 Paź 2020 13:05 

Rejestracja: 18 Wrz 2015
Posty: 863
Loty: 52
Kilometry: 67 634
srebrny
meczko napisał(a):
Jakiś czas temu czytałem gdzieś wyniki sondażu przeprowadzonego wśród polskich kierowców. Jakieś 80-90% było przekonanych, że ma ponadprzeciętne umiejętności :)


"Jeżdżę szybko, ale bezpiecznie", "Znam swoje możliwości" oraz "Wiem, które ograniczenia prędkości są bez sensu" - chyba najczęstsze (i najgłupsze) stwierdzenia tych miszczuf.

panprofesor82 napisał(a):
Ogólnie można wyprzedzać z prawej strony na każdej drodze posiadające dwa oddzielone pasy ruchu, ale nie np pod górkę itp. jeśli nie ma oddzielonych pasów ruchów to muszą być conajmniej 3 pasy w jedną stronę

Qué?
Góra
 Relacje PM off
meczko lubi ten post.
 
 
#30 PostWysłany: 10 Paź 2020 14:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lip 2017
Posty: 1493
Loty: 66
Kilometry: 132 538
złoty
Nie do końca, sporo ograniczeń prędkości jest naprawdę
bez sensu
_________________
Coito ergo sum
Góra
 Relacje PM off
monroe lubi ten post.
 
 
#31 PostWysłany: 10 Paź 2020 17:20 

Rejestracja: 18 Wrz 2015
Posty: 863
Loty: 52
Kilometry: 67 634
srebrny
Tego nie neguję, ale podstawowym olewanym przez miszczuf ograniczeniem jest 50 w zabudowanym.

Tapnięte...
Góra
 Relacje PM off  
 
#32 PostWysłany: 10 Paź 2020 18:00 

Rejestracja: 02 Wrz 2020
Posty: 58
Jestem ciekaw jakbyście się ustosunkowali do kwestii, nad którą pracują w komisji europejskiej już chyba od siedmiu czyli fabrycznego ograniczenia prędkości do np 140.
Jeśli tylko kilka miejsc w Niemczech nie ma ograniczeń, a cała EU to 110-140 to po co mi na liczniku 250, 280 itd ?
Góra
 Relacje PM off
meczko lubi ten post.
 
 
#33 PostWysłany: 10 Paź 2020 18:05 

Rejestracja: 24 Paź 2012
Posty: 1032
platynowy
w Niemczech ograniczen nie ma na ok polowie autostrad. To nie kilka miejsc.
_________________
Yukon - tworzy sie
Azerbejdżan - zakończona

Laponia | Komory | Bahrajn | Senegal | Santiago de Chile | Guca | Ladakh | Palestyna | Athos | Ziemia Ognista | Syberia zimą

Instagram: @podruuznik
Góra
 Relacje PM off  
 
#34 PostWysłany: 10 Paź 2020 18:29 

Rejestracja: 02 Wrz 2020
Posty: 58
W skali Europy to jednak kilka miejsc.


Ostatnio edytowany przez Abcn, 10 Paź 2020 19:41, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Relacje PM off  
 
#35 PostWysłany: 10 Paź 2020 18:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2015
Loty: 143
Kilometry: 386 059
złoty
Marcin Bartoszewski napisał(a):
Jestem ciekaw jakbyście się ustosunkowali do kwestii, nad którą pracują w komisji europejskiej już chyba od siedmiu czyli fabrycznego ograniczenia prędkości do np 140.
Jeśli tylko kilka miejsc w Niemczech nie ma ograniczeń, a cała EU to 110-140 to po co mi na liczniku 250, 280 itd ?

Nie uważam, że to dobry pomysł bo powinien być jakiś zapas. Jeśli okaże się, że jadąc na autostradzie z dopuszczalną prędkością 140 km/h i wyprzedzając, będę potrzebował chwilowo przyspieszyć, aby uniknąć niebezpiecznego zdarzenia, to mając ogranicznik do 140 km/h niestety tego nie zrobię. Skutki mogą być tragiczne.

IMO lepszym jest elektroniczne ograniczenie, które stosuje już od pewnego czasu Volvo - ich nowym samochodem nie pojedziesz szybciej niż 180 km/h (co w momencie wprowadzenia było dosyć kontrowersyjne dla niektórych).
Góra
 Relacje PM off
meczko lubi ten post.
 
 
#36 PostWysłany: 10 Paź 2020 18:57 

Rejestracja: 02 Wrz 2020
Posty: 58
Nie dodałem że w EU ma być na autostradach 110 max, a ograniczenie 140, jak ktoś chce dokładnie to trzeba przeszukać projekty w komisji i są tam analizy i różne opinie w tym wielu zawodowców.
Góra
 Relacje PM off
meczko lubi ten post.
 
 
#37 PostWysłany: 10 Paź 2020 19:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2015
Loty: 143
Kilometry: 386 059
złoty
Obiektywnie wtedy ma to oczywiście większy sens.
Niestety ja jestem z tych, którzy czasami jeżdżą autostradą 150-160 km/h (raczej nie szybciej), jeśli warunki są optymalne (sucho, w dzień, temperatura powyżej 5 st. C i niewielki ruch) ;)
Jednak uważam, że problemem w naszym kraju nie jest zbyt wysoka prędkość na autostradach tylko raczej nieprzestrzeganie przepisów w terenie zabudowanym lub na drogach dwujezdniowych poza nim.
Alkohol też swoje robi.
Góra
 Relacje PM off  
 
#38 PostWysłany: 10 Paź 2020 19:08 

Rejestracja: 24 Paź 2012
Posty: 1032
platynowy
Marcin Bartoszewski napisał(a):
W skali Europy to jednak kilka miejsc.
Polowa dróg w kraju z druga najwieksza w Europie siecia autostrad to nie kilka miejsc. Poza tym nie chodzi o ograniczenia, jezdzac po autostradach niemieckich gdzie nie ma ograniczen czuje sie o wiele bezpieczniej niz jezdzac po Polsce, gdzie ograniczenia sa ale sporo ludzi ma je gleboko i jezdza jak wariaci.
_________________
Yukon - tworzy sie
Azerbejdżan - zakończona

Laponia | Komory | Bahrajn | Senegal | Santiago de Chile | Guca | Ladakh | Palestyna | Athos | Ziemia Ognista | Syberia zimą

Instagram: @podruuznik
Góra
 Relacje PM off
monroe lubi ten post.
 
 
#39 PostWysłany: 10 Paź 2020 20:17 

Rejestracja: 15 Wrz 2013
Posty: 20
Marcin Bartoszewski napisał(a):
-- 07 Paź 2020 22:01 --

boots napisał(a):
[i]"I na tym właśnie polega błędne wyprzedzanie.
Chodzi, bo w zasadzie tylko takich inni wyprzedzają z prawej strony.

Nadal nie rozumiesz, więc powtórzę ale czy to ma sens nie wiem bo chyba zaczynasz trollować.
Powoli wyprzedzasz w dozwolonej prędkości czyli 110, a wyprzedzają prawą stronę łamiący ograniczeni prędkości co jest nagminne na np tej obwodnicy. "
[/i]





Jeśli wyprzedzają cię z prawej strony to oznacza ze blokujesz lewy pas. Jeśli cię wyprzedzają z prawej to znaczy że po wyprzedzeniu jednego pojazdu masz miejsce na zjechanie na lewy i przepuszczenie szybciej jadących ( i tego miejsca jest sporo, bo ktoś jadący za Tobą na tym odcinku zjechała na prawy, wyprzedził cię i jeszcze miał miejsce żeby wjechać przed tobą i wyprzedzić następny pojazd normalnie lewy pasem). Do weryfikowania kto z jaką prędkością jest Policja i to ona ma kompetencję do karania osób z nadmierną prędkość. To że ktoś chce jechać szybciej niż limit nie uprawnia cię do blokowania go, możesz najwyżej zawiadomić odpowiednie służby o twoim podejrzeniu że ktoś jedzie z nadmierną prędkością.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#40 PostWysłany: 10 Paź 2020 20:32 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 771
złoty
TomaszD napisał(a):
Jeśli cię wyprzedzają z prawej to znaczy że po wyprzedzeniu jednego pojazdu masz miejsce na zjechanie na lewy i przepuszczenie szybciej jadących ( i tego miejsca jest sporo, bo ktoś jadący za Tobą na tym odcinku zjechała na prawy, wyprzedził cię i jeszcze miał miejsce żeby wjechać przed tobą i wyprzedzić następny pojazd normalnie lewy pasem).


No właśnie nie. "Polska szkoła" wyprzedzania prawym pasem to wykonywanie tego manewru w dużym ruchu, w sytuacji, gdy na prawym pasie jadą TIRy 90-100 km/h, a miejsca między nimi jest "na styk". W takiej sytuacji kierowca jadący 140 km/h lewym pasem co prawda technicznie mógłby zjechać na prawy, ale to oznaczałoby, że musiałby zwolnić do prędkości TIR-ów i na długo utknąłby między nimi, bo nie byłby już w stanie wrócić na lewy pas w celu wyprzedzenia kolejnego TIRa bez wymuszania pierwszeństwa na kolejnych kierowcach.
W takiej sytuacji sensownym rozwiązaniem jest to, że prawy pas jedzie te 90-100, a lewy stabilnie 130-140 bez zjeżdżania co chwilę na prawy na kilka sekund. Sznur aut, oczywiście z zachowaniem bezpiecznej odległości, a nie na zderzaku. W Austrii czy w Niemczech to jest powszechna praktyka. Tylko w Polsce kierowcy o mózgu ameby powszechnie uważają, że mogą w takich warunkach jechać 180-200, a jak ktoś im nie zjedzie z lewego pasa w niewielką przerwę między TIRami, to od razu zaczynają wyprzedzać prawą stroną wg filozofii "zmieścisz się śmiało". Przy czym czasem jednak się nie mieszczą i kończy się karambolem.
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
 [ 99 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], curl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group