Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 159 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
#81 PostWysłany: 13 Lis 2018 21:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Cze 2015
Posty: 3222
Loty: 531
Kilometry: 818 751
złoty
Linia lotnicza może Ci anulować lot do 14 dni przed wylotem bez podania przyczyny i możesz jej brzydko mówiąc naskoczyć.
Błąd to błąd. Raz my ich, a raz oni nas.

Na tym polega ta zabawa.

Case closed.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Duży zbiór lotów z bagażem rejestrowanym do Azji z Budapesztu od 1875 PLN! Duży zbiór lotów z bagażem rejestrowanym do Azji z Budapesztu od 1875 PLN!
Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN
#82 PostWysłany: 13 Lis 2018 22:44 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3924
platynowy
@hubson historia pokazuje że mogą i dzień przed lotem anulować albo przy check-in i tak samo możesz im "naskoczyć".

Przypominam, że EU261 mówi o odszkodowaniu za lot gdy mamy potwierdzony bilet. A gdy jest on anulowany, to nie ma już umowy przewozu. Było powtarzane to wiele razy.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#83 PostWysłany: 13 Lis 2018 23:01 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 6183
HON fly4free
@Chupacabra
chcesz walczyć z wiatrakami - twoja sprawa, ale ja czas i energię proponuję poświęcić na coś bardziej konstruktywnego
np. szukanie kolejnego dila ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
travellista lubi ten post.
 
      
#84 PostWysłany: 13 Lis 2018 23:17 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7863
HON fly4free
Zwracam uwagę też, że tutaj linia zachowała się IMO akceptowalnie (no ok, nikt nie lubi kasowania biletów, a zwłaszcza tych z EF ;) ), bo natychmiast po wykryciu błędu: 1) podjęła jasną decyzję honoruje / niehonoruje 2) zakomunikowała ją tj. powiadomiła o tym klientów, albo przynajmniej zaczęła to niezwłocznie robić. Ogarnięcie całego bałaganu, przeprocesowanie zwrotów itp. to musi pewnie potrwać z min. tydzień, dwa, ale jest jasna informacja.

Gorsze są sytuacje, jak wspomniał @mucha, w których przewoźnik po paru tygodniach/miesiącach sobie przypomina, że sprzedał bilety w jego opinii w błędnej cenie, albo karze paxów za tę okoliczność na lotnisku wylotowym, albo nawet i w trakcie podróży.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
cyberpunk64 uważa post za pomocny.
 
      
#85 PostWysłany: 13 Lis 2018 23:56 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2872
złoty
marek2011, Ewidentnie tak nie jest. Oferują, nie wiem czy wszystkim, ale części klientów zmianę biletów na droższy. Czy jakbyś poszedł do elektro marketu po odbiór zakupionej, za fajną cenę, przez internet, konsoli, a tam, przy dziecku, powiedzą Ci, że to była pomyłka i zaproponują wydanie towaru za dodatkową opłatą X, to jest OK?
pemat napisał(a):
@Chupacabra
chcesz walczyć z wiatrakami - twoja sprawa, ale ja czas i energię proponuję poświęcić na coś bardziej konstruktywnego
np. szukanie kolejnego dila ;)

W moim przypadku, na chwilę obecną, nie walczę z wiatrakami, ale poniekąd jest to moje hobby ;) . Wtrącam tylko swoje trzy grosze i czekam na ciąg dalszy.
Góra
 Profil Relacje PM off
michcioj lubi ten post.
brtkcz uważa post za pomocny.
 
      
#86 PostWysłany: 14 Lis 2018 00:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Lut 2014
Posty: 1152
Loty: 42
Kilometry: 72 437
srebrny
Chyba srednio raz na 3 miesiace slyszę o laptopach/kamerach kupowanych* za ułamek wartosci na stronach internetowych, a potem lament wszędzie, że nie wydali sprzętu :D
Polecam https://bezprawnik.pl/sklep-internetowy/

*W regulaminow sklepow internetowych jest czesto informacja, ze cena ukazana na stronie to propozycja, jaką sklada kupujący, a sklep musi ją potem zaakceptować.
_________________
Był taki Chińczyk na takim chińskim lotnisku. I ten Chińczyk miał bilet. I go zmieniał, a potem zwrócił. Potwierdzam, byłem tym Chińczykiem.
Góra
 Profil Relacje PM off
hubson lubi ten post.
 
      
#87 PostWysłany: 14 Lis 2018 00:08 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7863
HON fly4free
@Chupacabra; rozumiem twój zapał w tej sprawie, wybrukowany do tego słusznymi poniekąd argumentami opartymi na oczekiwanym w takiej sytuacji legalizmie (chociaż może być jeszcze coś takiego jak błąd naszego kontrahenta, który potrafi trochę namieszać w tym zdawałoby się oczywistym oglądzie sytuacji), ale nie chwaląc się skorzystałem z dziesiątek EF w ostatnich latach, anulowanych biletów miałem pewnie ze dwa razy tyle, a może i więcej - więc pewnie jako bardziej doświadczony kolega podzielam propozycję przedmówców o podejściu do sprawy na luzie i spożytkowaniu energii na szukanie kolejnych EF.

Prościej mówiąc w tej zabawie zawsze są dwa uda - uda się, albo się nie uda.
Góra
 Profil Relacje PM off
10 ludzi lubi ten post.
 
      
#88 PostWysłany: 14 Lis 2018 00:51 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2872
złoty
marek2011 napisał(a):
Prościej mówiąc w tej zabawie zawsze są dwa uda - uda się, albo się nie uda.

Wszystko ładnie powiedziane i w pełni się z tym zgadzam. Ale, konkretnie w tym przypadku (ORY-YUL-ORY/Corsair) zadałem sobie trud przeczytania przeszło 600 postów na https://www.voyagespirates.fr/vols/erre ... ment_19956
Zastanawiam się z jakiego klucza niektórym bilety anulowali a niektórym wysłano maile, lub telefonicznie, proponowano dopłatę. Jest tu chyba jakieś drugie dno :o
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#89 PostWysłany: 14 Lis 2018 07:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2012
Posty: 1325
Loty: 225
Kilometry: 260 138
niebieski
Chupacabra napisał(a):
marek2011, Ewidentnie tak nie jest. Oferują, nie wiem czy wszystkim, ale części klientów zmianę biletów na droższy. Czy jakbyś poszedł do elektro marketu po odbiór zakupionej, za fajną cenę, przez internet, konsoli, a tam, przy dziecku, powiedzą Ci, że to była pomyłka i zaproponują wydanie towaru za dodatkową opłatą X, to jest OK?

Z tym zakupem konsoli to średni przykład, bo regulują go przepisy szczególne, z ktorych obowiazywania (w wiekszości) zakup biletu jest wyłączony.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#90 PostWysłany: 14 Lis 2018 08:30 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2872
złoty
Porównanie do zakupu konsoli miało za cel opisanie sytuacji w której sklep chce przyciągnąć klienta reklamując towar niższą ceną. Czy poza możliwością zrezygnowania (przez klienta) z umowy zawartej na odległość oraz przestrzegania warunków regulaminu sprzedawcy są jakieś inne wytyczne przy sprzedaży biletów lotniczych?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#91 PostWysłany: 14 Lis 2018 08:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Cze 2015
Posty: 3222
Loty: 531
Kilometry: 818 751
złoty
Regulamin linii lotniczej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#92 PostWysłany: 14 Lis 2018 08:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2012
Posty: 1325
Loty: 225
Kilometry: 260 138
niebieski
@Chupacabra W tych dwóch konkretnych sytuacjach po pierwsze zastanów się, które prawo będzie właściwe.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#93 PostWysłany: 14 Lis 2018 10:07 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2872
złoty
Aron. Odnosiłem się tylko do maila od flipo.pl Rozumiem, że według obowiązującego prawa oraz regulaminu ze strony sprzedawcy, o ile bilet został wystawiony, nastąpiło zawarcie umowy. („BILET LOTNICZY - umowa pomiędzy klientem a liniami lotniczymi (przewoźnikiem lotniczym) na zapewnienie przewozu pasażera i jego bagażu oraz ewentualnych usług dodatkowych związanych z tym przewozem w zakresie podanym na bilecie. W momencie zapłaty za bilet lotniczy klient automatycznie dobrowolnie akceptuje niniejszą umowę wraz z jej warunkami, warunkami taryfy, w jakiej zarezerwował bilet, jak również z warunkami anulowania i ewentualnych zmian biletu. Aktualne warunki niniejszej umowy są dostępne dla klienta podczas składania zamówienia, a także znajdują się bezpośrednio na stronie internetowej konkretnych linii lotniczych. Umowa zostaje zawarta dopiero w momencie wystawienia/zakupu biletu lotniczego u konkretnego przewoźnika, o czym klient jest informowany drogą elektroniczną.
Firma Flipo występuje w tym procesie wyłącznie jako miejsce płatności, w którym klient przekazuje kwotę za bilet lotniczy. Następnie Flipo przekazuje tę kwotę liniom lotniczym za pośrednictwem IATA – Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych. Z tego powodu firma Flipo nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody wyrządzone klientowi w wyniku niezrealizowania przewozu z winy linii lotniczych. W pełni odpowiadają za nie linie lotnicze jako przewoźnik, który na podstawie umowy zobowiązany jest do zapewnienia przewozu klienta.”) Zakładając, że adresaci tego maila mają wystawiony bilet, według regulaminu linii CORSAIR, obowiązuje ich prawo Rep. Francuskiej. Dalej czytam, że „Your purchase is confirmed when the price is paid in full, and your ticket is issued, which occurs simultaneously. This information is confirmed to you by sending the following documents by e-mail or printing them:
Route Received (ITR) – including the information relating to the journey.
Invoice”. Francuskie prawo oczywiście daje przewoźnikowi możliwość odstąpienia od umowy przy udowodnieniu, że doszło do sprzedaży za cenę, która ewidentnie wskazywała na błąd. Wiemy, że cena była super okazyjna, ale przy około 100EUR za bilet bez bagażu, nie wiem czy można mówić o ewidentnym błędzie. Analizując wpisy na forum francuskim można trochę wnioskować, że mogło dojść do dużego overbookingu i przewoźnik wycofuje się tylko z części sprzedanych biletów.
Gwoli ścisłości, zakupiłem cztery bilety z wątpliwą dopłatą (14,95EUR/osobę) do biletu „FLEX” (o której ktoś już wcześniej pisał). Wątpliwą bo oferowaną przez pośrednika i po wczytaniu się w szczegóły gwarantuje tylko zmiany lub zwrot opłaty za przewóz a już nie podatków. Dodatkowo, pobierana jest opłata administracyjna w wysokości 27EUR od zmiany każdego z biletów. W moim przypadku cena biletu to 12EUR a reszta to podatki i opłaty. Na chwilę obecną nikt mi nie anulował biletów ani nie wysłał maila z żadnymi propozycjami.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#94 PostWysłany: 14 Lis 2018 10:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Paź 2012
Posty: 682
Loty: 120
Kilometry: 193 393
niebieski
może warto założyć oddzielny temat np "ja im zrobię to i to, tak i tak" przy następnych EF każdy będzie mógł sobie sprawdzić jakie pomysły mieli poprzednicy oraz ile z tego wynikło,
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Flyguy lubi ten post.
 
      
#95 PostWysłany: 14 Lis 2018 10:31 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 6220
Loty: 474
Kilometry: 1 003 128
Grupę wsparcia raczej -mój pierwszy EF opinie,porady gorzkie żale
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#96 PostWysłany: 14 Lis 2018 10:43 

Rejestracja: 01 Lis 2016
Posty: 78
Loty: 59
Kilometry: 144 110
Chupacabra napisał(a):
Aron. Odnosiłem się tylko do maila od flipo.pl Rozumiem, że według obowiązującego prawa oraz regulaminu ze strony sprzedawcy, o ile bilet został wystawiony, nastąpiło zawarcie umowy. („BILET LOTNICZY - umowa pomiędzy klientem a liniami lotniczymi (przewoźnikiem lotniczym) na zapewnienie przewozu pasażera i jego bagażu oraz ewentualnych usług dodatkowych związanych z tym przewozem w zakresie podanym na bilecie. W momencie zapłaty za bilet lotniczy klient automatycznie dobrowolnie akceptuje niniejszą umowę wraz z jej warunkami, warunkami taryfy, w jakiej zarezerwował bilet, jak również z warunkami anulowania i ewentualnych zmian biletu. Aktualne warunki niniejszej umowy są dostępne dla klienta podczas składania zamówienia, a także znajdują się bezpośrednio na stronie internetowej konkretnych linii lotniczych. Umowa zostaje zawarta dopiero w momencie wystawienia/zakupu biletu lotniczego u konkretnego przewoźnika, o czym klient jest informowany drogą elektroniczną.
Firma Flipo występuje w tym procesie wyłącznie jako miejsce płatności, w którym klient przekazuje kwotę za bilet lotniczy. Następnie Flipo przekazuje tę kwotę liniom lotniczym za pośrednictwem IATA – Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych. Z tego powodu firma Flipo nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody wyrządzone klientowi w wyniku niezrealizowania przewozu z winy linii lotniczych. W pełni odpowiadają za nie linie lotnicze jako przewoźnik, który na podstawie umowy zobowiązany jest do zapewnienia przewozu klienta.”) Zakładając, że adresaci tego maila mają wystawiony bilet, według regulaminu linii CORSAIR, obowiązuje ich prawo Rep. Francuskiej. Dalej czytam, że „Your purchase is confirmed when the price is paid in full, and your ticket is issued, which occurs simultaneously. This information is confirmed to you by sending the following documents by e-mail or printing them:
Route Received (ITR) – including the information relating to the journey.
Invoice”. Francuskie prawo oczywiście daje przewoźnikowi możliwość odstąpienia od umowy przy udowodnieniu, że doszło do sprzedaży za cenę, która ewidentnie wskazywała na błąd. Wiemy, że cena była super okazyjna, ale przy około 100EUR za bilet bez bagażu, nie wiem czy można mówić o ewidentnym błędzie. Analizując wpisy na forum francuskim można trochę wnioskować, że mogło dojść do dużego overbookingu i przewoźnik wycofuje się tylko z części sprzedanych biletów.
Gwoli ścisłości, zakupiłem cztery bilety z wątpliwą dopłatą (14,95EUR/osobę) do biletu „FLEX” (o której ktoś już wcześniej pisał). Wątpliwą bo oferowaną przez pośrednika i po wczytaniu się w szczegóły gwarantuje tylko zmiany lub zwrot opłaty za przewóz a już nie podatków. Dodatkowo, pobierana jest opłata administracyjna w wysokości 27EUR od zmiany każdego z biletów. W moim przypadku cena biletu to 12EUR a reszta to podatki i opłaty. Na chwilę obecną nikt mi nie anulował biletów ani nie wysłał maila z żadnymi propozycjami.
Chupacabra - kupiłeś na mytrip.com ? Ja kupiłem tam 3 bilety standard, bez flexa na 2poł. maja i mają status confirmed zarówno na stronie corsair jak i w OTA

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#97 PostWysłany: 14 Lis 2018 10:51 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2872
złoty
Dokładnie tak.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#98 PostWysłany: 14 Lis 2018 11:35 

Rejestracja: 14 Lis 2018
Posty: 2
A czy ktoś może kupował przez Opodo? Dostaliśmy od Corsair maila, że bilety zostają anulowane, ale za to Opodo dalej twierdzi, że lecimy i zaczelo wysyłac maile typo "wynajmij samochód" etc, przez co dalej mamy nadzieję, że lecimy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#99 PostWysłany: 14 Lis 2018 11:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Cze 2015
Posty: 3222
Loty: 531
Kilometry: 818 751
złoty
Jeśli przewoźnik wysłał Ci maila, że nie lecisz to jest to nadrzędne nad tym co ma w swoim systemie pośrednik. Daj im czas na posprzątanie. Za 7-10 dni będzie już w miarę czysto.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#100 PostWysłany: 14 Lis 2018 11:47 

Rejestracja: 27 Sie 2017
Posty: 84
Ja kupowałem przez Opodo. I jak pisałem wcześniej przyszedł email od Corsair, że bilety mają być anulowane. Natomiast w dalszym ciągu rezerwacje jest potwierdzona zarówno na stronie przewoźnika oraz OTA. Co ciekawe wygląda to tak jak by rezerwacja została ale wywalili z niej lot - bo nie ma info o locie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 159 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Apocalipse, hmax, pbak oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group