Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Orbitz + LOT - problem z odwołanym lotem
orbitz-lot-problem-z-odwolanym-lotem,15,15152
Strona 1 z 1

Autor:  max2000 [ 17 Cze 2012 20:59 ]
Temat postu:  Orbitz + LOT - problem z odwołanym lotem

Witam,

jakoś z dwa miesiące temu wykupiłem pakiet lot+hotel poprzez Orbitz.com na trasie Warszawa - Ateny (naszym narodowym przewoźnikiem, w dniach 22-27 grudnia 2012). Dziś zauważyłem, że lot Warszawa- Ateny 22.12.2012 jest odwołany i system automatycznie przerzucił mnie na 23.12. Dzwoniłem na infolinię, chcąc to wyjaśnić. Po długiej dyskusji, dotyczącej tego, że muszę być 22 grudnia wieczorem na miejscu, pan zaproponował połączenie z dużą dopłatą przez Wiedeń (WAW-VIE 7.40-9.05 i VIE-ATH 10.20-13.30). Prawdę mówiąc wyśmiałem go powołując się na rozporządzenie 261, a on obstawał przy swoim. Tłumaczył, że mam bilet w najniższej taryfie i nie mogę dokonać takiej zmiany. Co byście radzili żeby zrobić - chciałbym być na miejscu 22 grudnia, tak jak mi się zaczyna hotel, bo nie uśmiecha mi się walczyć bezpośrednio z Orbitz, żeby zmieniali mi termin hotelu itp. Chyba, że wie ktoś z was jak załatwić to za pomocą maila z Orbitz.com, bo dzwonić do Stanów mi się nie uśmiecha :)

Autor:  kemot [ 17 Cze 2012 21:17 ]
Temat postu:  Re: Orbitz + LOT - problem z odwołanym lotem

W takich sytuacjach taryfa, w której zakupiono bilet, nie ma kompletnie żadnego znaczenia.

Autor:  max2000 [ 17 Cze 2012 21:21 ]
Temat postu:  Re: Orbitz + LOT - problem z odwołanym lotem

Wiem, tylko w jaki sposób zmusić ich do przebukowania biletu na ten sam dzień? Powoływałem się na infolinii lotu na rozporządzenie 261/2004 ale tak jak by ściana mnie słuchała, bo dla nich najbliższy możliwy termin to 23 grudnia i gość nie rozumiał tego, że to ma być taki termin, który odpowiada mi, a nie im.

Autor:  mucha [ 17 Cze 2012 21:26 ]
Temat postu:  Re: Orbitz + LOT - problem z odwołanym lotem

Upieraj się do skutku przy przebukowaniu na LH/OS/itp. Taryfa tak jak mówi kemot, nie ma znaczenia i trzeba z nimi trochę "powalczyć" o swoje (czyli bezpłatne przebukowanie). A 261/2004 rzeczywiście tu znaczenia nie ma, bo jest więcej niż 14 dni do odlotu.

Autor:  max2000 [ 17 Cze 2012 21:28 ]
Temat postu:  Re: Orbitz + LOT - problem z odwołanym lotem

Akurat 261/2004 jak najbardziej ma znaczenie. Nie chodzi mi tu o kwestię odszkodowania, bo to się nie należy, ale na kwestię lotu na porównywalnych warunkach do miejsca docelowego.

Autor:  Awerik [ 17 Cze 2012 21:39 ]
Temat postu:  Re: Orbitz + LOT - problem z odwołanym lotem

mucha napisał(a):
A 261/2004 rzeczywiście tu znaczenia nie ma, bo jest więcej niż 14 dni do odlotu.

Oczywiście, że ma znaczenie, w dodatku pierwszorzędne!!!

max2000 - dzwoń, truj naciągaczom tyłek, cytuj rozporządzenie, strasz ULCem i sądem. Najlepiej w ogóle przejdź się do biura LOTu (jeżeli masz taką możliwość), pracownicy firmy mają jakby większe opory w okłamywaniu klienta tak prosto w twarz. ;) Przynajmniej w moim przypadku taka taktyka pomogła. :)

Autor:  mucha [ 17 Cze 2012 22:08 ]
Temat postu:  Re: Orbitz + LOT - problem z odwołanym lotem

Awerik napisał(a):
mucha napisał(a):
A 261/2004 rzeczywiście tu znaczenia nie ma, bo jest więcej niż 14 dni do odlotu.

Oczywiście, że ma znaczenie, w dodatku pierwszorzędne!!!

Tak, mój błąd - jakoś założyłem że chodzi o odszkodowanie (które się nie należy) a nie tylko o przebukowanie :)

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/