Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Zasada NO SHOW nie funkcjonuje w ' tanich liniach '
Ryanair, Wizz, itp
można wykorzystać 'powrót' nie lecąc 'tam'


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 905 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 46  Następna
Autor Wiadomość
#501 PostWysłany: 24 Gru 2017 14:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
@boots
To tak nie działa. W przypadku uznania takich klauzul za niedozwolone, takie przepisy regulaminu będą niedozwolonym obejściem prawa i to dość prymitywnym, bo byłoby to naruszenie tego samego prawa konsumenta - do realizacji części wykupionej usługi przewozu bez żadnych konsekwencji niepojawienia się na jednym z odcinków.
Chyba niejeden już próbował w podobny sposób walczyć i utrwalona praktyka linii lotniczych zawsze wracała na swoje tory ;) Ale @ansbach1 informuj nas na bieżąco - jesteśmy ciekawi jak się będzie rozwijać.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#502 PostWysłany: 24 Gru 2017 14:56 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3225
srebrny
Wbrew pozorom takie rozwiązanie niekoniecznie będzie korzystne. Rachunek ekonomiczny jest nieubłagany - obecny system jest nastawiony na drenowanie kieszeni biznesu i osób które muszą lecieć, ale w zamian mamy tańsze bilety dla osób których terminy są bardziej elastyczne. Bilety z przesiadkami z Polski są tańsze niż bezpośrednie z Niemiec. Wprowadzenie takich klauzul wyrówna ceny, ale przez to najtańsze bilety będą znacznie droższe.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#503 PostWysłany: 24 Gru 2017 16:03 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
@Pabloo
Cytuj:
W przypadku uznania takich klauzul za niedozwolone, takie przepisy regulaminu będą niedozwolonym obejściem prawa i to dość prymitywnym, bo byłoby to naruszenie tego samego prawa konsumenta - do realizacji części wykupionej usługi przewozu bez żadnych konsekwencji niepojawienia się na jednym z odcinków

Nie masz racji.
Cytuj:
byłoby to naruszenie tego samego prawa konsumenta - do realizacji części wykupionej usługi przewozu bez żadnych konsekwencji niepojawienia się na jednym z odcinków

A z czego niby takie prawo ma wynikać?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#504 PostWysłany: 24 Gru 2017 19:35 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4038
złoty
boots napisał(a):
Cytuj:
Więcej wiary

W co - w działanie sprzeczne z własnym interesem?
Wystarczy że przewoźnik wprowadzi do regulaminu zapis, że po opuszczeniu odcinka lotu dalsza podróż jest możliwa po dokonaniu dopłaty w wysokości stanowiącej różnicę ceny biletu z momentu zakupu, pomiędzy ceną zapłaconą, a ceną za bilet rozbity na odcinki lotu faktycznie wykorzystane. I konsument będzie już zadowolony, a o abuzywność trudno będzie taki zapis posądzać...

Chyba nie do końca, bo przewoźnik musiałby udowodnić, że koszt jednego przelotu jest wyższy, niż dwóch, co jest karkołomne nie tylko logicznie, ale i ekonomicznie.
Tylko co z tego, dopóki nie będzie wyroku TS, to kartel przewoźników lotniczych, będzie robił co zechce z nami.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#505 PostWysłany: 24 Gru 2017 19:55 

TS zapewne Trybunał Konstytucyjny, ale biorąc pod uwagę absurdalność tezy może być i Trybunału Stanu, Sprawiedliwości :shock: ;)

Wesołych, szkoda bezsensownych rozważań, skoro 261 to Rozporządzenie Unijne to i tam i w tej gestii wypadałoby uzyskać stosowny wyrok ( choć ze względu na winy pewnego Pana my go przez pewien czas nie uznamy :lol: )
Góra
 PM off  
      
#506 PostWysłany: 24 Gru 2017 19:56 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Ceny biletów na poszczególne odcinki są w oczywisty sposób do wykazania na moment dokonywania zakupu. Należy je zsumować, odjąć cenę zapłaconą przez konsumenta i tyle musi dopłacić, aby kontynuować lot. A jeśli nie wyniknie z tego dopłata, to może lecieć dalej - ale raczej zawsze wyjdzie, i to spora...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#507 PostWysłany: 24 Gru 2017 20:14 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4038
złoty
-- 24 Gru 2017 19:09 --

Anonymous napisał(a):
TS zapewne Trybunał Konstytucyjny, ale biorąc pod uwagę absurdalność tezy może być i Trybunału Stanu, Sprawiedliwości :shock: ;)

Wesołych, szkoda bezsensownych rozważań, skoro 261 to Rozporządzenie Unijne to i tam i w tej gestii wypadałoby uzyskać stosowny wyrok ( choć ze względu na winy pewnego Pana my go przez pewien czas nie uznamy :lol: )

Nie znam instytucji o nazwie Rozpocządzenie Unijne, a wyroki z tego co się orientuję wydaje Trybunał Sprawiedliwości, a nie Komisja Europejska (pewnie ją miałeś na myśli?) bo już absurdalnośc przywoływania Trybunału Konstytucyjnego nie wspomnę.
Możesz nawet kierować do Trybunalu Stanu, jesli uważasz, ze to najlepszy adres :mrgreen:

-- 24 Gru 2017 19:14 --

boots napisał(a):
Ceny biletów na poszczególne odcinki są w oczywisty sposób do wykazania na moment dokonywania zakupu. Należy je zsumować, odjąć cenę zapłaconą przez konsumenta i tyle musi dopłacić, aby kontynuować lot. A jeśli nie wyniknie z tego dopłata, to może lecieć dalej - ale raczej zawsze wyjdzie, i to spora...

Ja to wszystko rozumiem, tylko w przypadku sprawy w sądzie, to sad nie zapyta ile wynosi cena OW, tylko jak została ona wyliczona, że przewyższa cenę RT. Sąd sam orzeknie jaka jest faktyczna wartość biletu OW i RT, oraz różnica między nimi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#508 PostWysłany: 24 Gru 2017 20:14 

To super, też i to wymieniłem

Tak się zapętliliscie, że kolega o federacji i zapewne sądzie konsumenckim PL, ty o Trybunale Sprawiedliwości UE

Powodzenia w dalszych dywagacjach, ja tam cierpliwie poczekam

W sprawie przedawnienia roszczeń o odwołany, opóźniony lot linie lotnicze powołują sie na niedawny wyrok Sadu Najwyższego w Polsce
Góra
 PM off  
      
#509 PostWysłany: 24 Gru 2017 20:25 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
@jacek96
Cytuj:
sad nie zapyta ile wynosi cena OW, tylko jak została ona wyliczona, że przewyższa cenę RT. Sąd sam orzeknie jaka jest faktyczna wartość biletu OW i RT, oraz różnica między nimi.

Nie masz racji, sąd nie będzie dokonywał oceny zasadności kalkulacji ceny, a jedynie zapozna się z faktycznymi cenami podanymi przez przewoźnika. Jednoznacznie podana cena nie podlega weryfikacji w zakresie ewentualnej abuzywności.

@gorny77
Cytuj:
W sprawie przedawnienia roszczeń o odwołany, opóźniony lot linie lotnicze powołują sie na niedawny wyrok Sadu Najwyższego w Polsce

Dotyczy on dochodzenia roszczeń na drodze cywilnej, a nie administracyjnej.


Ostatnio edytowany przez boots, 24 Gru 2017 20:26, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
jacek96 lubi ten post.
 
      
#510 PostWysłany: 24 Gru 2017 20:26 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4038
złoty
@gorny77Ty jesteś jasnowidzem i wiesz lepiej, kto co miał na myśli, nawet wbrew słowu pisanemu przez postujacego :lol:
Zapętliłeś sie sam ze swoimi pokrętnymi wywodami łącząc-myląc moje posty z innym userem, oraz wszystkie możliwe instytucje i wyroki z rozporządzeniami.
Czekaj cierpliwie....a w międzyczasie uporządkuj myśli, wesolych :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#511 PostWysłany: 24 Gru 2017 20:37 

ansbach1 napisał(a):
ansbach1 napisał(a):
Moje zawiadomienie jest w UOKiK, osoba prowadząca sprawę, z która rozmawiałem rozumie problem i wystąpi do LOT o wyjaśnienia w sprawie anulowania biletu w przypadku opuszczenia odcinka.


Sprawa się rozwija, choć powoli. LOT udzielił odpowiedzi, która nie zadowoliła UOKIK i zostanie wszczęte postępowanie wyjaśniające, gdyż istnieje wysokie prawdopodobieństwo naruszenie praw konsumenta poprzez zamieszczenie niedozwolonej klauzuli, która narusza prawa konsumenta....czyli anulowania wszystkich odcinków w przypadku nie pojawienia się na jakimkolwiek.

Tej klauzuli nie da się obronić, jest wzorzec, kształtuje prawa konsumenta w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami i rażąco naruszaja jego interesy.

Post założycielski obecnego wątku, a że wiele treści wyżej kolegi są jak napisałem absurdalne powodzenia w dalszej dyskusji życzę
Góra
 PM off  
      
#512 PostWysłany: 25 Gru 2017 21:31 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
W gwoli wyjaśnienia ETS to Europejski Trybunał Sprawiedliwości,a po Traktacie z Lizbony to TS. O TS pisalem w kontekście odszkodowania za opóźniony lot. Odszkodowanie to nie wynika wprost z rozporządzenia, ba TS zastosował schodkową wykładnie i nam pasażerom przyszedł z pomocą, której nie przewidział unijny ustawodawca. Gdyby ktoś powiedział w 2004 r., że odszkodowanie przysługuje za opóźniony lot to wszyscy zaśmialiby się. Prawo do odszkodowania zostało wywiedzione przez TS w orzeczeniach Sturgeon vs Condor i Bock vs Air France. Jeżli TS wymógł na liniach wypłatę odszkodowania za opóźniony lot to spokojnie sąd czy inna instytucja będzie mogła wymóc nieomijanie przepisów w zakresie negatywnych konsekwencji omijania odcinków. Na marginesie rozporządzenie jest prawem powszechnie stosowanym w każdym państwie członkowskim i może być stosowane przez wszystkie sądu, dlatego TS nie musi się wypowiedzieć, a robi to w przypadku wątpliwości sądu krajowego i to nie zawsze.

Natomiast wracając do meritum.

Czym są klauzule niedozwolone?

Art. 385[1]. § 1. Postanowienia umowy zawieranej z konsumentem nie uzgodnione indywidualnie nie wiążą go, jeżeli kształtują jego prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając jego interesy (niedozwolone postanowienia umowne). Nie dotyczy to postanowień określających główne świadczenia stron, w tym cenę lub wynagrodzenie, jeżeli zostały sformułowane w sposób jednoznaczny.

Czy klauzula, która ogólnie rzecz ujmując oznacza, że w przypadku niestawienia się na jednym z odcinków anulowane zostają pozostałe odcinki jest zgodna z dobrymi obyczajami i nie narusza rażąco jego interesów? Nie. Jeśli ktoś uważa, że jest inaczej proszę o odpowiedź dlaczego.

Co zrobiłem? Zgłosiłęm zawiadomienie o podejrzeniu stosowania przez przedsiębiorce niedozwolonego postanowienia.

Jakiego efektu oczekuje?

Efektem postępowania w sprawie o uznanie postanowienia wzorca umowy za niedozwolone jest wydanie przez Prezesa UOKiK decyzji administracyjnej, w której rozstrzyga, czy dana klauzula ma niedozwolony charakter oraz zakazuje jej dalszego wykorzystywania. Decyzja UOKiK uznająca postanowienie wzorca umowy za niedozwolone ma skutek tylko w stosunku do przedsiębiorcy, który ją stosował oraz wobec wszystkich konsumentów, którzy zawarli z nim umowę na postawie klauzuli wskazanej w decyzji. Jest o tzw. kontrola abstrakcyjna postanowień wzorca umowy. Decyzje Prezesa publikowane są na stronie internetowej Urzędu.

https://www.uokik.gov.pl/niedozwolone_klauzule.php

Postępowanie raczkuje, bo zawiadomienie zgłosiłem w kwietniu, po wstępnej korespondencji pomiędzy LOTem, a UOKIK, którego konsekwencją jest wszczęcie postępowania wyjaśniającego, które liczę, że zakończy się wydaniem ww. decyzji administracyjnej. Nie wybiegam w przyszłość nie zastanawiam się jakie to inne postanowienia abuzywne zamieści przewoźnik, bo to jest wróżenie z fusów. Konsument był i nadal jest w wielu przypadkach nikim i jest na przegranej pozycji, dlatego sądy i urzędy bronią jego pozycji

W czasie studiów przez kilka tygodni byłem na praktykach w Sądzie Ochrony Konkurencji i Konsumenta tj. XVII Wydział SO w Warszawie. Czytałem pozwy, apelacje, słuchałem wyroków i tego co sędziowie mówili i wiem, że podejście jest prokonsumenckie i to bardzo również w SA. NIe mam wielkiego stażu, ale przynajmniej jakiś mam i zajmuje się tym już od kilku lat, dlatego napisałem co myślę na ten temat.

Widziałem, że pisaliście o obliczaniu ceny i wskaźników w przypadku RT i OW. Zawieram umowę przewozu z przewoźnikiem kupuje bilet RT składający się z dwóch odcinków, a przewoźnik anuluje całość, gdy nie stawiłem się na pierwszym. Co może być spowodowane różnymi powodami i i utrata biletu oraz pieniędzy rażąco narusza moje prawa. Jeżeli linia zgodziła się sprzedać bilet za taką cenę to przepraszam co jej do tego czy lecę czy nie. Kupując RT nie zakładam, że nie wykorzystam odcinka/lotu dzieje się tak w sytuacjach nadzwyczajnych np choroba. Nie będę wchodził w szczegóły, bo zawiadomienie ma na celu wyeliminowanie sytuacji niesprawiedliwego traktowania pasażerów, które tu następuje i poczekam na decyzje UOKIK i argumentacje. Jeżeli to nie pomoże to kupie RT krajówke, nie stawie się i zarządam odszkodowania za niewpuszczenie na pokład i wtedy ULC lub Sąd będzie oceniał czy w tym przypadku zastosowanie ma rozporządzenie i czy miał prawo mnie nie wpuścić jeśli nie to wypłaci odszkodowanie, co wyeliminuje kombinacje @boots


Link do artykułu i uznania tych klauzul za niedozwolone

http://tvn24bis.pl/prawo,82/wyrok-w-spr ... 15411.html

Załączam jeszcze link do rejestru klauzul niedozwolonych, który w tym kontekście precyzuje pojęcia rażące naruszenie interesów i dobre obyczaje

https://decyzje.uokik.gov.pl/nd_wz_um.nsf
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#513 PostWysłany: 31 Gru 2017 17:24 

Rejestracja: 31 Gru 2017
Posty: 0
Jeżeli wykupiłem lot z WAW do BKK przez ZRH i nie wsiądę do samolotu w WAW, lecz będę od razu bezpośrednio na lotnisku w ZRH, to czy jest to dozwolone? Czy nie będę miał trudności z wejściem na pokład? Czy muszę skorzystać z pierwszej części podróży, aby móc lecieć dalej? Czy nie ma to znaczenia? Nie wiem po prostu czy będę wtedy w Polsce, ze względu na zmianę planów. Poza tym często loty z przesiadkami są po prostu tańsze niż bezpośrednie. Widziałem lot z Genewy do Barcelony za 950zł, oraz z Genewy na Tenerifę za 380zł z przesiadką w Barcelonie, w tym samym terminie. Pozdrawiam. Artur.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#514 PostWysłany: 31 Gru 2017 17:29 

Rejestracja: 09 Paź 2013
Posty: 2441
Loty: 191
Kilometry: 627 645
niebieski
100 razy to bylo. nie wsiadasz na pierwszysm odcinku kasuja reszte
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#515 PostWysłany: 10 Sty 2018 20:56 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Trzymając się dosłownego brzmienia regulaminu LOT to nie niestawienie powoduje anulowanie, ale niepoinformowanie o tym fakcie. Wzbudziło to wątpliwości UOKiK, ale mimo tego postępowanie ma zostać wszczęte w lutym.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#516 PostWysłany: 11 Sty 2018 00:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Maj 2014
Posty: 1676
Loty: 199
Kilometry: 453 204
srebrny
A gdyby tak nagle w przyszłości pojawiła się taka sytuacja: w lutym lecimy wro-waw-ams LO na burrito. A niechby atak zimy nastał i już powiedzmy w nocy wiadomo było, że poranny wro-waw nie poleci. Biorąc sprawy w swoje ręce jadę autem do Waw bo tam wiadomo więcej perspektyw. Czy zrobią mi no-show na odcinku, który jest cancelled? Czy dzieci z Wrocławia poleca jeszcze do Amsterdamu? ;)

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
_________________
R.

Pierwsze raz w Afryce: https://www.fly4free.pl/forum/a-na-koniec-ktos-ci-powie-ze-nic-z-tej-afryki-nie-widziales,213,175117
Pojechaliśmy z nastolatkami w kilkumiesięczną podróż dookoła świata: W sto dni dookoła świata
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#517 PostWysłany: 11 Sty 2018 01:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2921
Loty: 476
Kilometry: 1 136 630
niebieski
Dzwonisz z samochodu, zeby nie anulowali biletu i zmienili rezerwacje odpowiednio, bo Ty dostaniesz sie sam do WAW. Tak przynajmniej dziala w innych liniach.
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Profil Relacje PM off
zawiert uważa post za pomocny.
 
      
#518 PostWysłany: 11 Sty 2018 01:24 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3225
srebrny
Nawet powinieneś dostać zwrot kasy za WRO-WAW, lub alternatywnie zwrot kosztów dojazdu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
zawiert uważa post za pomocny.
 
      
#519 PostWysłany: 11 Sty 2018 12:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Maj 2014
Posty: 1676
Loty: 199
Kilometry: 453 204
srebrny
No to nie ma dramatu :)
Z ciekawości sprawdziłem sobie na fr24 historię tego porannego lotu wro-waw i przez ostatni rok miał tylko jedną wtopę w postaci div->WMI. Tyle dobrze, że on nocuje we Wrocku, więc już o północy będę wiedział jeśli rokowania będą fatalne.
_________________
R.

Pierwsze raz w Afryce: https://www.fly4free.pl/forum/a-na-koniec-ktos-ci-powie-ze-nic-z-tej-afryki-nie-widziales,213,175117
Pojechaliśmy z nastolatkami w kilkumiesięczną podróż dookoła świata: W sto dni dookoła świata
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#520 PostWysłany: 14 Sty 2018 06:54 

Rejestracja: 15 Cze 2012
Posty: 27
Apocalipse napisał(a):
Zupełnie inny kierunek, ale dodam, że KL/AF ma dobre ceny dla PEK/TPE.
Pekin <1500 PLN, Tajpej <170 PLN.
W załączeniu terminy marcowe (budgetair).


Heya, mam pytanko poszukuję podobnego lotu, ale powrotnego z tajwanu/pekinu, czy orientuje się ktoś jeśli zabookuje lot warszawa - taipej - warszawa to czy będzie możliwość skorzystania tylko z przelotu TPE-WAW ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 905 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 46  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group