Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Zasada NO SHOW nie funkcjonuje w ' tanich liniach '
Ryanair, Wizz, itp
można wykorzystać 'powrót' nie lecąc 'tam'


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 905 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 46  Następna
Autor Wiadomość
#221 PostWysłany: 05 Lis 2015 13:48 
OFICJALNY PROFIL
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Wrz 2015
Posty: 23
Loty: 96
Kilometry: 213 751
W przypadku tanich linii lotniczych takich jak np. Wizzair, Ryanair, Easyjet, nie skorzystanie z jednego odcinka podróży nie spowoduje anulacji kolejnych, odcinki są traktowane niezależnie od siebie.

Natomiast w liniach rejsowych sprawa ta jest bardziej skomplikowana. Większość przewoźników w przypadku nie stawienia się pasażera na jednym z odcinków ma prawo do anulacji pozostałej części biletu. Mogą występować w niektórych liniach odstępstwa, np: linia może wyraźić zgodę, ponieważ ich ogólny regulamin zezwala na tego typu operacje, linia zleci wymianę biletu lotniczego zgodnie z nowymi warunkami podróży i oczywiście zgodnie z taryfą biletową (wszystko jest uzależnione od konstrukcji samego biletu lotniczego i taryf), lub też zleci usunięcia konkretnego odcinka i wymianę biletu.

Konieczne jest aby w takich przypadkach zawsze potwierdzić taką możliowść z linią lotniczą, inaczej można się na lotnisku niemile zaskoczyć.

Pozdrawiam,
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#222 PostWysłany: 06 Lis 2015 11:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2012
Posty: 338
Loty: 16
Kilometry: 39 898
A jak jest w przypadku Norwegiana?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#223 PostWysłany: 06 Lis 2015 15:03 
OFICJALNY PROFIL
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Wrz 2015
Posty: 23
Loty: 96
Kilometry: 213 751
Linia Norwegian jest zaliczona do tanich linii lotniczych i tutaj panują takie same zasady jak w Wizzair lub Ryanair, również nie skorzystanie z odcinka nie spowoduje anulacji kolejnych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Panama z Paryża
#224 PostWysłany: 15 Gru 2015 14:53 

Rejestracja: 01 Wrz 2012
Posty: 66
Pytanie mam, do Was Drodzy Forumowicze odnośnie promocji flipo. CDG - PTY https://www.flipo.pl/pl/calendars/list/2372
Po drodze jest przesiadka w Kolumbii co jest moim celem. O ile nie mogę w drodze powrotnej dosiąść się w Bogocie, co jest dla mnie zrozumiałe to czy możliwym jest ominąć odcinek BOG - PTY w pierwszą stronę a powrót już bez zmian tj. PTY - CDG?
Drugie pytanie toczy cena na flipo jest ceną atrakcyjną?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Panama z Paryża
#225 PostWysłany: 15 Gru 2015 15:00 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8990
NIE MOŻESZ - nie stawisz się na BOG-PTY, to anulują Ci wszystko co masz dalej, czyli PTY-BOG i BOG-FRA i FRA-CDG (i za to żadnej złotówki nie zobaczysz, bo kupując bilety sam wyrazisz na to zgodę)

Cena atrakcyjna jak na dotarcie do Panamy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Panama z Paryża
#226 PostWysłany: 15 Gru 2015 15:04 

Rejestracja: 01 Wrz 2012
Posty: 66
Tego się obawiałem. Lepiej było się upewnić teraz :) Dzięki za odpowiedź
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#227 PostWysłany: 06 Sty 2016 12:03 

Rejestracja: 06 Sty 2016
Posty: 2
https://www.kayak.de/flights/FCO-SSA/20 ... 2016-10-05

Wiem, że to już wrzucałem, ale (wydaje mi się) potrzebuję bardziej wyczerpującej odpowiedzi, a że jest temat dedykowany... Chciałbym wysiąść lub wsiąść (też pytanie - co lepiej, łatwiej...) w Sao Paulo - po drodze zmienia się przewoźnik, z Ethiopian na TAM. Jest taka możliwość czy dać sobie spokój? Najwyżej będę leciał z GRU do SSA, a potem z powrotem tego samego dnia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#228 PostWysłany: 06 Sty 2016 12:05 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8990
NIE MOŻESZ, OPUSZCZENIE JEDNEGO ODCINKA SKUTKUJE ANULOWANIEM CAŁEGO BILETU (ŁĄCZNIE Z POWROTEM)
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#229 PostWysłany: 06 Sty 2016 12:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Lut 2012
Posty: 653
Loty: 290
Kilometry: 723 470
niebieski
Z ciekawosci ( moze ktos przerabial podobna sytuacje ) , jak sie ma sprawa gdy opusci sie jeden z odcinkow nieintencjonalnie ale np z powodu spoznienia i poinformuje o tym linie przed wylotem ? Czy mozna wtedy liczyc na wyrozumialosc z ich strony i utrzymanie pozostalych odcinkow lotu ?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
dj3500 lubi ten post.
 
      
#230 PostWysłany: 06 Sty 2016 12:13 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22331
Ale przez Twoje opóźnienie np. dojazdem na lotnisko? Jeżeli to, to i tak skasuja ci całą rezerwację
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#231 PostWysłany: 06 Sty 2016 13:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Lut 2012
Posty: 653
Loty: 290
Kilometry: 723 470
niebieski
Tak , ciekawi mnie taka sytuacja , czysto hipotetycznie , znajoma pracująca w call center lufy mówiła iż dzwoniąc do linii np 1h przed wylotem informując o problemie z dojazdem na lotnisko mozna wiele ugrać i jest to inaczej traktowane niz zwykly no-show , ewentualnie mówiła o jakiejś cancellation fee za skasowany odcinek ale mozliwosci wykorzystania pozostalych , ciekawi mnie czy ktoś był w podobnej sytuacji kiedyś.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#232 PostWysłany: 23 Sty 2016 23:03 

Rejestracja: 28 Wrz 2015
Posty: 7
Zawsze możesz coś uratować, ale to będzie kosztowało. Nawet jeśli taryfa jest absolutnie non-flex, to ostatecznie tą rezerwację po no-show można uratować w kontakcie z linią. Opłaty są jednak zabójcze. Ja w 2014 na bilecie HKG-MNL-SFO pokręciłem godziny odlotu z HKG, do biura PR zgłosiłem się jakieś 6h po odlocie lotu do MLN, a cały bilet kosztował jakieś 2000 PLN więc nie był to flex. Ostatecznie po błaganiach skończyło się na opłacie 350$ od łba no-show fee. Samo przebookowanie za free :) Gdyby nie to straciłbym przelot przez Pacyfik.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#233 PostWysłany: 05 Lut 2016 10:42 

Rejestracja: 22 Gru 2013
Posty: 226
niebieski
Mam lot w czerwcu z błędu air Berlin, powrót JFK-DUS-ARN. Przesiadka 5h w DUS. Nie powinno byś problemu na JFK z rejestrowanym jak powiem że chcę odebrać w DUS czy będę musiał się silić na jakieś wyjaśnienia?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#234 PostWysłany: 05 Lut 2016 10:43 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22331
Może być. Mogą ci poprosić o dopłatę do biletu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#235 PostWysłany: 05 Lut 2016 11:28 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5134
srebrny
zeus ale jakie maja opcje zeby to wymusic prawnie ?
w najgorszym wypadku przy odmowie nadania bagazu do DUS w DUS wychodzisz z lotniska twierdzac
ze dalej nie lecisz, bagaz bez Ciebie nigdy nie poleci.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#236 PostWysłany: 05 Lut 2016 11:39 

@michcioj

A nie lepiej, zamiast wymuszać, poprosić o wydanie bagażu bo się źle czujesz, masz tam leki i obawiasz się, że nie jesteś fit to fly? Wydaje mi się to być niezłe wytłumaczenie, a i jeszcze linia się ucieszy, że chcesz im problemów przyoszczędzić.
Góra
 PM off  
      
#237 PostWysłany: 05 Lut 2016 11:50 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22331
BA ma coś takiego w regulaminie

Cytuj:
If you do not check your bags through to your final destination, you may incur multiple and/or additional baggage charges.


A co do wymuszania, to nie jest dobry pomysł, nawet to potępiam. Jako były bagażowy, nie ma nić gorszego od wyładowania całego samolotu, żeby znaleźć bagaż tej osoby. Czasami prosiłem żeby takim ludziom mandaty wystawiali. Najlepiej powiedzieć w DUS, ze źle się czujesz i żeby ci bagaż oddali na miejscu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#238 PostWysłany: 05 Lut 2016 11:57 

Rejestracja: 22 Gru 2013
Posty: 226
niebieski
Skłaniam się właśnie ku opcji żeby mieć jakąś wymówkę do odebrania bagażu w DUS, przesiadka jednak na tyle długa że wydaje mi się to naturalne, na pewno nie chcę nic wymuszać. Zastanawia mnie tylko czemu linie lotnicze tak się wzbraniają od wyładowania bagażu w miejscu przesiadki? Bilet i tak jest opłacony.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#239 PostWysłany: 05 Lut 2016 12:07 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7862
HON fly4free
19elnino20 napisał(a):
Skłaniam się właśnie ku opcji żeby mieć jakąś wymówkę do odebrania bagażu w DUS, przesiadka jednak na tyle długa że wydaje mi się to naturalne, na pewno nie chcę nic wymuszać. Zastanawia mnie tylko czemu linie lotnicze tak się wzbraniają od wyładowania bagażu w miejscu przesiadki? Bilet i tak jest opłacony.


Dlatego bo kupiłeś bilet w taryfie obowiązującej dla wylotów/powrotów z ARN.
Linie mają różne taryfy dla różnych rynków. Przelot ze Szwecji do USA był dużo tańszy niż ten sam lot bezpośrednio z DUS.
W przypadku chęci wcześniejszego zakończenia podróży linia ma pełne prawo zażądać od pasażera dopłaty różnicy między biletem na trasę wykupioną a biletem na trasę faktycznie przebytą lub inną opłatę przewidzianą w regulaminie na taką okoliczność.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#240 PostWysłany: 05 Lut 2016 12:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Lip 2015
Posty: 1392
niebieski
Kupiłeś bilet JFK-DUS-ARN.Sama trasa JFK-DUS byłaby pewnie dużo droższa.Linia nie chce wydawać bagażu w środku trasy bo wie ,że jest duża grupa ludzi która chce lecieć tylko do DUS,a kupi bilet JFK-DUS-ARN tylko dlatego że jest taniej niż JFK-DUS.Gdyby się godziła,to DUS-ARN by miało sporo wolnych miejsc.A czemu JFK-DUS-ARN jest taniej niż JFK-DUS?Nie jestem pewien ale chyba linia sobie "dotuje" trasę do ARN.-Niech się ktoś bardziej doświadczony wypowie jeśli się mylę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 905 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 46  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group