Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Opodo [opinie]
opodo,1568,99881
Strona 3 z 17

Autor:  Apocalipse [ 09 Lut 2018 10:01 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

@piotrek_89
Daj znać czy coś ugrasz, ale moim zdaniem jesteś na przegranej pozycji. Najprawdopodobniej zaakceptowałeś regulamin gdzie było napisane, że ceny w PLN są jedynie orientacyjne, a wiążące są ceny w EUR.

Autor:  piotrek_89 [ 09 Lut 2018 15:18 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

No właśnie nie wydaje mi się, że jestem na przegranej pozycji.
Dokonując płatności zgadzałem się na określoną kwotę i tak też jest to przedstawione na rachunku.

Całkowity koszt rezerwacji wynosi : 5 260,73 PLN
Szczegóły dotyczące kwot, którymi zostanie obciążona karta płatnicza, przedstawiono poniżej:
- TUIfly : 3 014,92 PLN
- Eurowings : 2 009,89 PLN
- Opodo : 235,92 PLN

Dokonano konwersji ceny biletu z waluty stosowanej przez linię lotniczą na Twoją walutę lokalną (PLN).

Czekam tydzień na rozpatrzenie reklamacji w przeciwnym wypadku zgłaszam "Charge Back"

Autor:  jekyll [ 09 Lut 2018 20:11 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

Aż sprawdziłam swoją rezerwację z akcji z levelem. Też kupowałam przez opodo.pl. Ja mam konto obciążone na dokładnie taką kwotę, jaka jest w rezerwacji, w PLN. Płaciłam przez mbank.

Autor:  piotrek_89 [ 09 Lut 2018 22:16 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

ja też przez mbank kartą kredytową miles&more.

Autor:  Chan [ 09 Lut 2018 22:40 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

Kilka rezerwacji robiłem przez opodo.pl.
Za każdym razem obciążenie w PLN.
Bez jakichkolwiek przeliczeń walutowych. To co na rachunku = obciążenie karty.

Autor:  piotrek_89 [ 15 Lut 2018 12:14 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

mam odpowiedź, że różnice wynikają z różnic kursowych i pytają o numer konta do zwrotu bez żadnych dodatkowych wyjaśnień.

Autor:  piotrek_89 [ 16 Mar 2018 12:49 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

dostałem zwrot, co ciekawsze nadal kwota się niezgadza. Groszowe sprawy (ok. 10zł) ale jednak chodzi o fakt. Zgłosiłem reklamację i dostałem informację, że różnica wynika z wypłaty zwrotu z konta w walucie EUR, ale co mnie to obchodzi skoro ja opłacałem rezerwację w złotówką i też taką kwotę mam na fakturze.
Ogólnie bardzo słabe doświadczenie z Opodo. Nie polecam!!

Autor:  tropikey [ 16 Mar 2018 13:08 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

Ciekaw jestem, ile czekałeś na fakturę? U mnie (3 rezerwacje) zbliża się już miesiąc :(
Kupowałem nie w polskim opodo, tylko w innej odnodze i najpierw zgłaszałem brak faktur tam. Oni odpowiadali, że wkrótce będą, albo wręcz, że zostały już wysłane, co nie było prawdą. Potem rozmawiałem z obsługą klienta pod numerem z Wlk. Brytanii. Napisali jakąś notatkę do księgowości i miało być w ciągu 48 h. Oczywiście, nic z tego. Wtedy skontaktowałem się z biurem polskim. Tam pracownik brzmiał rzeczowo, najwyraźniej wiedział o takim problemie. Ponownie napisał do księgowości. Minął tydzień i nic. Zadzwoniłem znowu, ten sam pracownik sprawdził w systemie, a tam informacja, że sprawa jest wciąż "pending". Przechodziliście też kiedyś taką mordęgę?

Autor:  piotrek_89 [ 16 Mar 2018 13:16 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

sorry faktury to ja nie mam, jedynie potwierdzenie rezerwacji na której w rubryce cena i forma płatności mam podaną kwotę w PLN w rozbiciu na poszczególne odcinki rezerwacji (informacja na powierdzeniu: "Szczegóły dotyczące kwot, którymi zostanie obciążona karta płatnicza, przedstawiono poniżej:")
Dotakowo na końcu podsumowania płatności jest zapisek: "Dokonano konwersji ceny biletu z waluty stosowanej przez linię lotniczą na Twoją walutę lokalną (PLN)." więc to była moja podstawa do reklmacji. Jednak tak jak wspomniałem nadal nie otrzymałem całości zwrotu kwoty która przewyższa wartość kwoty na wspomianym potwierdzeniu.

Autor:  Apocalipse [ 16 Mar 2018 13:18 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

@piotrek_89 Doskonale rozumiem Twoje podejście. Kiedyś zamknąłem konto w banku po 6 latach ciągłego używania, gdy nie chcieli mi oddać 7 zł za przewalutowanie. I wcale nie chodziło o 7 zł, tylko o zasady.
Podobną kopaninę jak Ty miałem kiedyś z Sixt. Faktura w USD, kwota podana w USD, kwota wiążąca w USD, a obciążenie karty w EUR. Nie oddali mi pieniędzy, ale dostałem konkretnie punkty regulaminu na podstawie których mogli mnie obciążyć w juro. Fakt, chodziło o kwotę rzędu 15 zł, ale niesmak pozostał.

Osobiście opodo bardzo lubię, bo jak kupie u nich bilet to niemal na pewno wiem, że polecę ;)

@tropikey Słyszałem o problemie, gdy Ogromna Polska Firma przez 2 miesiące nie mogła wystawiać faktur, bo skopali coś przy migracji na nowy system. Może podobny problem?

Autor:  Bulma [ 16 Mar 2018 20:17 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

-- 16 Mar 2018 12:40 --

Hej, powiedzcie mi proszę, czy Wy też zawsze w Opodo czekacie długo na wystawienie etkt?
Kupiłam dzisiaj ~ 7 rano bilety na łączony lot multicity dla dwóch osób i do tej pory mam status "Przetwarzanie rezerwacji". Niby w Amadeusie rezerwacja jest utworzona (mam PNR), ale zadzwoniłam do Lufthansy którą będę lecieć (bo mają darmową infolinię :lol:) i dowiedziałam się, że dopóki nie będe mieć etkt to nie polecę. :cry: Na razie nikt mi jeszcze żadnej kasy nie ściągnął z karty, blokady też żadnej nie ma, informacji z Opodo że jest jakiś problem również brak. Wcześniej kupując przez pośredników (np. Bravofly) miałam etkt wystawiony od razu i stąd moje pytanie, bo to moja pierwsza rezerwacja na Opodo.pl ...

-- 16 Mar 2018 19:17 --

Wszystko się wyjaśniło, mój bank blokował transakcję. Opodo ostatecznie nie wystawiło biletu, więc rezerwacja została na moją prośbę nieodpłatnie anulowana. Muszę zrobić nową rezerwację i powinno być już OK. Niestety wiązało się to telefonem na płatną infolinię, jednak pan był bardzo rzeczowy i pomocny.

Autor:  Sudoku [ 17 Mar 2018 23:46 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

Ale po co dzwonić na płatną infolinię, skoro można bezpłatnie?

Autor:  apadlo [ 11 Lip 2018 12:56 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

Hej. Kontaktował się ktoś z Was kiedyś z nimi przez maila? Nie chcę dzwonić na zagraniczny numer ;) Chodzi mi o opodo.de.

Autor:  Kravkrk [ 11 Lip 2018 14:45 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

@apadlo
Kontaktowałem się z .se, bo na karcie zablokowało mi podwójną kwotę. Odpowiedź po kilku dniach dostałem od polaka ;) spróbuj napisać na leisuresupport@opodo.pl bo z tego adresu mi odpisywali, powinno dać rade.

Autor:  Sudoku [ 11 Lip 2018 19:59 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

Ja kiedyś dzwoniłem na polski numer (chyba Kielce) i wszystko bardzo miło i szybko załatwili.

Autor:  Mgd [ 25 Lip 2018 12:51 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

Sudoku napisał(a):
Ale po co dzwonić na płatną infolinię, skoro można bezpłatnie?


Na jaki numer? Bo polski kontaktowy nie odpowiada - dziś dzwonię na niego od ponad godziny. Wczoraj też nie odpowiadał. Nie można się skontaktować.

Autor:  Sudoku [ 25 Lip 2018 13:34 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

Dzwoniłem chyba na ten:

+41 243 50 20

Autor:  Pt47-112 [ 02 Sie 2018 15:35 ]
Temat postu:  Opodo - zawieszona rezerwacja

Witam,

Robiłem rezerwację lotów przez Opodo i w ostatnim etapie cena znacząco zmieniła się. Oczywiście nie zapłaciłem, zacząłem jeszcze raz i tym razem wzrost wyniósł tylko ~50 zł. To już postanowiłem przełknąć i po podaniu danych karty pojawiło się okienko autoryzacji z banku z kwotą 95,98 zł zamiast ponad 9 tys. Bardzo zaniepokojony kolejną zmianą anulowałem tą transakcję i teraz jestem głęboko w lesie. Mianowicie dostałem maila z informacją, że rezerwacja jest przetwarzana i mam czekać. Przeczytałem też, że owe 95,98 zł to prowizja Opodo. Mija już prawie doba i nic się nie dzieje, co gorsza nie mogę zrobić nowej rezerwacji, bo system twierdzi, że dla tych danych rezerwacja już jest. Jedyny telefon jaki znalazłem (+48 22 504 85 55) zajęty od samego rana, żadne pieniądze z karty nie zeszły.

Co robić? Jest jakiś mailowy kontakt do Opodo? Atrakcyjną cenę mam tylko przez nich, gdzie indziej jest dużo wyższa. Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam,
Grzesiek

Autor:  mucha [ 02 Sie 2018 16:07 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

@Pt47-112 zrób jeszcze raz rezerwację z innej przeglądarki i na inny adres e-mail. Ta autoryzacja na niską kwotę to jest pewnie prowizja Opodo a linia lotnicza ściągnie z karty osobno.

Autor:  Pt47-112 [ 02 Sie 2018 17:38 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

Ta druga rezerwacja była z innego komputera, więc nie chodzi o lokalny cache/cookies. Czyli ta płatność na dwa razy była w porządku? Szkoda, że nie zezwoliłem na nią...

Strona 3 z 17 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/