Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Opodo [opinie]
opodo,1568,99881
Strona 7 z 17

Autor:  Sudoku [ 24 Mar 2020 13:14 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

@mateusz323 - a pobierają jakiś haracz w takich przypadkach?
Ja mam wykupione loty na majówkę, ale podejrzewam, że szanse na ich realizację są raczej iluzoryczne, więc pewnie proces przede mną.

Autor:  mateusz323 [ 24 Mar 2020 13:23 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

-- 24 Mar 2020 12:22 --

Zwrócili dokładnie tyle ile zapłaciłem w przeciągu tygodnia od zgłoszenia chęci zwrotu, były to linie legacy nie wiem jak z LCC, własnie wirze od 2h żeby zmienić lot w6 .

-- 24 Mar 2020 12:23 --

bo76 napisał(a):
Mam jeden odcinek lotu cancelled. Dostałam sms (wykupiona dodatkowa usługa), że lot uległ zmianie i szczegóły w mailu - a maila nie ma. Widzę cancelled na checkmytrip. Nie widzę zmian na Air Canada. Maila od Opodo nie ma ani w spamie, ani nigdzie.
Lot odległy, przełom lipca - sierpnia, z oczywistych względów możliwość anulacji byłaby mi teraz na rękę, w razie, gdyby sytuacja dalej była niestabilna. Jak teraz postępować - mam jakiś termin na reakcję, zmianę, anulację? Co, jeśli nie zareaguję - anulują z automatu czy uznają, że lecę? czy może czekać, ile się da i dopiero potem reagować? Czy to jakiś błąd, skoro linia pokazuje na swojej stronie normalnie?

Nawet na ich stronie masz info żeby kontaktować się jedynie w przypadku gdy do wylotu masz 7 dni lub mniej

Autor:  travelguy01 [ 24 Mar 2020 14:56 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

Cześć

Opodo aktualnie obsługuje tylko rezerwacje z terminem wylotu mniej niż 7 dni. Mam lot 5 kwietnia do USA, oczywiście odwołany (LOT). Nie mają żadnego maila żeby do nich napisać. Co polecacie? Czekać cierpliwie aż będzie 7 dni do wylotu? Jaka jest w ogóle procedura? Ktoś już przechodził przez anulowanie z powodu korony na Opodo? Bardzo proszę o wskazówki.

Autor:  mateusz323 [ 24 Mar 2020 15:00 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

Chyba nikt Ci nic innego nie zaleci niż to co napisałem na PW czyli:

Czekać do tych 7 dni do wylotu ale dzisiaj próbowałem się do nich dodzwonić i po 3h wiszenia na słuchawce rozłączyłem się..

Autor:  Konrad_PL [ 24 Mar 2020 20:43 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

Przerabiałem kilkukrotnie zwroty z Opodo / Edreams, więc podsumuję i jednocześnie potwierdzę to co zostało już napisane.
1. Kontakt tylko przez chat najlepiej na FB. Nie bawcie się w telefony, szkoda czasu i nerwów.
2. Za odwołane loty zwracają pełną kwotę, a do weryfikacji tak jak napisał @mateusz323 wystarczą 4 ostatnie cyfry karty użytej do płatności.
3. W normalnych okolicznościach pieniądze wracały ok. 48h więc super, ale obecnie (?)
4. W tej chwili nic się nie załatwi dla rezerwacji dalszych niż w ciągu najbliższych 7 dni. Chatbot rozpoznaje szczegóły rezerwacji po wprowadzeniu jej numeru i nie dopuści tych bardziej odległych do przekazania konwersacji "żywemu" konsultantowi - trzeba cierpliwie czekać na uspokojenie sytuacji lub do zbliżenia się terminu lotu.

Autor:  Matias [ 24 Mar 2020 22:08 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

Wyprowadźcie mnie z błędu - złożyłem parę dni temu requesty o refund bezpośrednio do Norwegiana (po tym jak na infolinii Opodo dostałem info, że tam bezpośrednio mam działać). Requesty złożone, ale teraz kwestia samego Opodo do mnie wróciła - wartość około 20% zakupu biletów poszła do nich (widać po pobraniu środków na karcie). Czy jest szansa uzyskać refund części, które oni pobrali? W przypadku jednej rezerwacji do wylotu miało dojść 17.03 i powrotu 30.03 (USA). Druga rezerwacja dot. też USA one way w dn. 7.04.

Autor:  wercyngetoryx [ 24 Mar 2020 22:13 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

Ja dorzucę pytanie, co w takiej sytuacji. Mamy loty w Tigerair Taiwan wykupione przez Opodo. Miesiąc temu dostałem info od Tigerair, ze loty skasowane i czas na zwrot 4 tygodnie, a w przypadku korzystania z OTA, wymagany kontakt z OTA. Na stornie Opodo lot cały czas figuruje jako potwierdzony. Jak się kontaktować z Opodo w tej sprawie? Chat na FB wywala, gdy do loty jest więcej niż 7 dni. Wylot mam za miesiąc, ale juz pewne przecież ze się nie odbędzie.

Autor:  puhacz [ 25 Mar 2020 05:35 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

Konrad_PL napisał(a):
4. W tej chwili nic się nie załatwi dla rezerwacji dalszych niż w ciągu najbliższych 7 dni. Chatbot rozpoznaje szczegóły rezerwacji po wprowadzeniu jej numeru i nie dopuści tych bardziej odległych do przekazania konwersacji "żywemu" konsultantowi - trzeba cierpliwie czekać na uspokojenie sytuacji lub do zbliżenia się terminu lotu.


Dokładnie, do tych samych wniosków doszedłem po wczorajszych pogadankach z botem. Z jednej strony jest to rozsądna i zrozumiała polityka OTA zaś z drugiej, nikt nie wie jaka będzie ich kondycja finansowa w dacie wylotu (połowa maja w moim przypadku) i na ile łatwe / możliwe będą wtedy zwroty. Stąd zrozumiała jest też również determinacja osób, które chcą ustalić pomimo że ich lot jest za +7 dni. Dla branży będzie lepiej, jeśli się im chwilowo odpuści i nie będzie naciskać, i tak też pewnie zrobię, choć mam nadzieję, że nie staniemy się mimowolnymi "inwestorami" ;) Zawsze pozostaje chargeback z drugiej strony.

p.

Autor:  mateusz323 [ 25 Mar 2020 08:54 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

U mnie w ogóle chat bot nie działa od kilku dni ;)

Autor:  Kravkrk [ 25 Mar 2020 19:01 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

Ma ktoś jakiś pomysł jak ten chatbox edreams na facebooku postawić do pionu tak żeby uzyskać zwrot ? Mam lot 27 marca, wiadomo że odwołany a na stronie edrams flight status: confirmed...


Edit: doszedłem do momentu w który napisali:

"Unfortunately, this booking cannot be cancelled online"

Serio muszę tam dzwonić... ?

Autor:  marcin.krakow [ 25 Mar 2020 19:17 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

Ja dziś rozmawiałem z automatem i kazał zwracać się bezpośrednio do linii lotniczej. MCT-DXB 28.03 i zmieniają status tylko na kolejny dzień, więc pozostaje czekać do przedednia wylotu.

Autor:  Kravkrk [ 25 Mar 2020 19:22 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

Ja z kolei napierw napisałem do LOT-u, nie otrzymałem odpowiedzi od nich tylko właśnie od Edka, że zostali poinformowani przez linie lotniczą o "istotnej zmianie rozkładu.
I podany nr telefony na który nie zamierzam dzwonić. Słabo bo mało czasu zostało i się trochę boję, że nie zdążę procedować tego zwrotu.

Autor:  spejson911 [ 26 Mar 2020 11:25 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

Ktoś ostatnio rozmawiał z agentem na Facebooku? U mnie cały czas info, że nie ma nikogo po angielsku... Ewentualnie może jakiś inny kraj gdzie się kontaktować? Wylot za 5 dni :p

Autor:  Sudoku [ 26 Mar 2020 12:55 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

Też od kilku dni próbuję (ale edreams, nie opodo) i mam tak samo niestety.

Autor:  mateusz323 [ 26 Mar 2020 18:51 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

Niestety dodzwonić do nich teraz tez się nie da. Info ze wszyscy agenci są zajęci i proszę zadzwonić później, wylot we wtorek o 17:05 :D a W6 oferuje tylko anulacje, bez prawa zmiany

Autor:  Kravkrk [ 26 Mar 2020 19:53 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

Dokładnie. Na chacie nikogo nie ma, dodzwonić się nie idzie, a wylot jutro. I co teraz ? Lot odwołany przez PLL Lot, więc kasę chyba muszą oddać, czy kasa przepada ? Złożyłem drugi raz wniosek na stronie lotu, ale na razie bez odzewu.

Autor:  travelguy01 [ 27 Mar 2020 13:05 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

LOT odsyła do opodo. Nie interesują ich loty rezerwowane przez pośrednika, jedynie zakupione bezpośrednio u nich. Support wyłączony. Chyba jedyna opcja jaka zostaje to zrobić chargeback na karcie.

Autor:  mateusz323 [ 29 Mar 2020 19:23 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

Dziś udało mi się do nich dodzwonić po 1,5h czekania na słuchawce, maja dać znać w ciągu 72h czy uda im się zmienić tak jak prosiłem.

Autor:  Janek8881 [ 30 Mar 2020 14:43 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

Witam wszystkich.
Miałem lecieć 20.05.2020r. do Male z opodo. Nie mogłem się do nich dodzwonić, przez messengera też nic nie załatwiłem. Teraz dostałem maila żeby się pilnie skontaktować telefonicznie. Infolinia oczywiście nie działa w j. polskim a pod angielski też nie da się dodzwonić. Na messengerze opcje wyboru kończą się gdy podaję że dostałem od nich maila i mam informację że dostanę maila z informacjami.
Czy ktoś wie jak przejść dalej?

Autor:  mateusz323 [ 30 Mar 2020 15:22 ]
Temat postu:  Re: Opodo [opinie]

Dzwon prosto do UK

Strona 7 z 17 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/